Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö se Nooasta jotenkin erityisen kunnollisen, että hän osaa laittaa laukkunsa naulaan saunaan mennessä?

Vierailija
18.12.2016 |

Vai miten Ukko Nooa-laulun sanat tulisi ymmärtää?

Kommentit (1716)

Vierailija
1141/1716 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten lauluissa sattuu ja tapahtuu. Päättömiä veisuita, jotka alkaa ja loppuu ihan miten parhaaksi nähdään. 

Vierailija
1142/1716 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin laulaisin ukolleni hänen olevan kunnon mies, jos kerrankin ei jättäisi niitä sukkiaan, vaatteita tms. pitkin lattioita. Voi voi, sitä päivää odotellessa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1716 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akseli Porakorpi tässä, vieläkö sopii juhannussaunaan? Voin tuoda juhan nussimaa...

Vieläkö sulla on se kuva tallella?

Vierailija
1144/1716 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oli vyölaukku jonka Ukko Nooa puunaulaan laittoi. 

Vierailija
1145/1716 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akseli Porakorpi tässä, vieläkö sopii juhannussaunaan? Voin tuoda juhan nussimaa...

Vieläkö sulla on se kuva tallella?

Mitä kuvia? 

Vierailija
1146/1716 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mervi täällä Moi! Kuka tulis minun "selän pesemään"? 

Vierailija
1147/1716 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalmari kaipaa selänpesijää... sahtia on

Kai tämä on ns seuranpitohakupalsta😉

Vierailija
1148/1716 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari 26v, mis oot?

Luulen et sun mopos on Ukko Nooan saunan seinustalla... vai onkos sulla useampia???

Juttelias Utelias

Vierailija
1149/1716 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jari 26v, mis oot?

Luulen et sun mopos on Ukko Nooan saunan seinustalla... vai onkos sulla useampia???

Juttelias Utelias

Kyllä se on minun mopo. Nimismies soitti minulle yks pyhäaamu ja kysyi voinko hakea Mervin pois Ukko Nooan saunan takaa vattupuskasta.  Ja kun Mervi oli sen verran vetelä että putosi mopon tarakalta pari kertaa niin minun oli pakko kantaa Mervi reppuselässä. 

Tv. Jari 26v.

Vierailija
1150/1716 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jari 26v, mis oot?

Juttelias Utelias

Kyllä se on minun mopo. Nimismies soitti minulle yks pyhäaamu ja kysyi voinko hakea Mervin pois Ukko Nooan saunan takaa vattupuskasta.  Ja kun Mervi oli sen verran vetelä että putosi mopon tarakalta pari kertaa niin minun oli pakko kantaa Mervi reppuselässä. 

Tv. Jari 26v.

No himpskatti, lainasin sun mopoo, kun vein yhtä kutsumatonta vierasta *kuiskaa: luistintähtikaunotardiiva*

bussipysäkille täältä saunalta. Oli seki vähä 'veltto', mut onneks luistimet sai tukevasti tarakkaan kiinni...

Maksan sulle kyl löpökulut, mopo on ihan ehyt

Ä l k ä ä kukaan vaan tuoko sitä yhtä tänne takasin, sill on porttikielto k a i k k i i n tapahtumiin ml AV-officinaal reissut!!!

Juttelias Utelias

Vierailija
1151/1716 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevä Emäntä, ootko hollilla?

Luulen että tartteis uuet verhot suaha tän saunan verannall, siehä varmaan ossaat auttoo

Joku ol polttant vähä alareunast...

Juttelias Utelias

Vähältä pit, ettei miun oranssi siffonkihuivi palant

Vierailija
1152/1716 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku saunalla olija etsiä löytyskö minun strassipanta jostain sieltä? 

Tv. Luistelijatähtikaunotar

Vierailija
1153/1716 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta-Sanomien jutussa kerrottiin, että niissä Porakorven Akselin näyttämissä kuvissa pyllistelee Satu saunareissullaan kokaiinipöllyssä erään tunnetun jääkiekkoilijan kanssa.

Vierailija
1154/1716 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Nooalla on ollut suolapalana mukana laukussaan . Uskaltaisiko arvella kalakukkoa tai karjalanpiirakoita ? Pizza tietysti on aina hyvä vaihtoehto tai kebab. On äiti laittanut kystä kyllä jos Nooan äiti oli vielä elossa ehkä hän oli pakannut villasukkaan pullollisen kahvia ja kunnon makkaraleivät. Niitä kelpasi Nooan syödä ja köllähtää sitten syntymä asussaan telttaansa.

Nooan äiti ei varmastikaan ollut elossa. Jumala pelasti vain hurskaimmat ihmiset eli Nooan, tämän vaimon, pojat ja poikien vaimot. Loput ihmiset olivat niin syntisiä, että saivat hukkua vedenpaisumuksessa.

Joten sopii vain miettiä, mitä Nooan äiti on pyyhkinyt ja mihin. 

Jos maa oli kauttaaltaan veden peitossa,mihin se vesi meni?

Se haihtui ylös taivaalle pilviksi josta sataa maahan yhä tänäkin päivänä! Aina kun sataa, kyseessä on Nooan muinaiset kylpyvedet joihin Jumala hukutti muut. 

Vierailija
1155/1716 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tämä versio sitten:

What a noble patriarch Noah was!

As it was he who planted our vines

And was the first to drink the juice of his grapes.

O the good wine!

Todiste, että Nooa kuului patriarkaattiin!

Naistenvihaaja - Nooa. 

Vierailija
1156/1716 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa oliko Satu Nooan vaimo? Jos, niin heillä on yhteistä ainakin laukun naulaan paneminen.  Olisi kyllä Match made in heaven.

Vierailija
1157/1716 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siin laukus on jotain piilossa, kun saunaan viedään mukana. Huimausaineita, varastuksista, kavalluksista, rikkeistä saatuja rahoja, puhelimia eri tarkoituksia, kytkyjä varten. 

Joku Nooassa mättää. Salaisuuksia on.

Saunaan ovi auki ja ilkosillaan väliin ulos pyyhe lanteilla, talvisin lumihankeen ja taas uudestaan.

Vierailija
1158/1716 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lopuksi kaikille tiedoksi: Tuu, tuu, tupakkarulla kehtolaulussa ei tarkoiteta mitään Tupakkaa, vaan tupakkarullaksi sanottiin vauvaa, joka oli kääritty tietyllä tavalla kapaloon.

idioottia silti ihmetellä että mistäs tiesit tänne tulla.

Ei ole varmaan noihin aikoihin vielä tiedetty miten lapset saa alkunsa. Joten onhan siinä ollut aihetta kysellä.

Jos äidillekin ovat nämä isyyskysymykset epäselviä, asiaa tuskin kannattaa tiedustella puhekyvyttömältä.

Ehkä kysymys koskee ennen siitosta tapahtuvia päätöksiä. Kysytään sielulta, miten näin ihana vauva tiesi syntyä juuri tähän perheeseen. 

Minä hellittelen omaa lastani niin ainakin, kyselen, miten sainkin näin ihanan lapsen. 

Isyys on tiedossa eikä kysymys liity siihen. 

Samaa sarjaa on sanonta " Kiitos että olet olemassa. "

Vierailija
1159/1716 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännös suomeksi:

"Adekade noova, adekade noova, entinen, viimeinen, kutomisen kude. Kuuden kutomisen noova, kuuden kutomisen noova. Adekade noova, adekade noova, entinen, viimeinen, kutomisen kude."

Vierailija
1160/1716 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chat GPT: mielestä Ukko Nooa laulun sanat menevät näin: 

" Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies.

Kun hän meni saunaan, laittoi laukun naulaan.

Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies.

Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies.

Kun hän pestyänsä, meni tanssimahan.

Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies. "

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi