Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä noin 70v. Onko vaikeuksia pysyä uuden musiikin perässä? Mitä kuuntelet yleensä?

Vierailija
01.05.2025 |

Saa kertoa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä 17-vuotiaanakaan yrittänyt pysyä minkään musiikin perässä. Kuulen musaa jostain lähteestä, jos pidän siitä etsin samanlaista lisää. Aivan sama onko uutta vai 500 vuotta vanhaa. 

Vierailija
2/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta 60 mutta viimeisimpiä löydöksiä on ska pumppu Catbite ja punkbändi Amyl & The sniffets, heidän Herz biisi on legendaarisen kova

Jotai Zeppelin purple, Heep hurriganes pppasgaa en ole koskaan kuunellutkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bachin urkumusiikkia. Kun on tarpeeksi vanha voi kuunnella mitä haluaa, eikä sitä mitä muiden mielestä pitää kuunnella

Vierailija
4/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelma. Kuuntelen ainoastaan jotain vanhoja savikiekkokevyjä silloin tällöin.

Pappa vieressä tykkää humpasta ei muusta.

Vierailija
5/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi pysyä "uuden musiikin" perässä? Ei mitään järkeä. Kuuntelen jo vuosia jopa vuosikymmeniä yleensä klassista musiikkia ja oopperamusiikkia. Joskus harvoin muuta, mutten mitään moderneja venkutuksia kuten joku Käärijä tai Vikman Erika. Milva ja Lea Laven sentään osasivat laulaa. Kamalinta kuultavaa on rap, yäk. 70 plus olen.

Vierailija
6/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässä pysyminen ei ole koskaan mikään ongelma. Ajan tasalla pysyminen voi olla joskus.

Mä annan ajan kulua bändien suhteen kymmenen - viisitoista vuotta. Se aika kypsyttää päätökseni, onko jossain jotain kuuntelun arvoista, vai pelkkää voiceoffinland- paskaa.

Vierailija
7/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeuksia 

mua ei ole musiikki koskaan kiinnostanut yhtään 

Vierailija
8/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

+60v ja Metrotytöt ja Harmony Sisters soi meillä niin ja tietysti Ola ja kipparikvartetti

Vierailija
9/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele radiota joten nykymusiikki on varsin tuntematonta. Vanhan liiton ihmisenä kuuntelen cd-levyjä ja katson tv:n you tubeja tyylilajeina heavy ja latino. 

Vierailija
10/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele nykymusiikkia. Se on minulle vain melua.

Vierailija
11/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää räppiä. Kuuntelen mm. Apulantaa, Nightwishiä, Battle Beastia, Ghostia, mut ne ei kai ole nykymusiikkia.

Vierailija
12/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempaa countryä, Johnny Cashia esimerkiksi.

Vierailija
13/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässähän aina pysyy. Mikä ongelma siinä on? Mukana pysyminen haastavampaa.

Vierailija
14/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassista orkesterimusiikkia, pianomusiikkia, viulumusiikkia, cellomusiikkia jne. joistakin oopperakappaleista tykkään, heviä tietysti, mutta ns. nykypoppia tai räppiä en kuuntele ollenkaan. 

Vierailija
15/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaija Saariaho ja Vain elämää ovat nounou.

Vierailija
16/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JVG

Vierailija
17/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta noin 60-vuotias, mutta vastaukseni olisi sama iästä riippumatta. En siis ole ollut kiinnostunut mistään viihdemusiikin lajista koskaan. Taidemusiikin uusien teosten suhteen mitään mukana pysymisen vaikeuksia ei ole, jos asia kiinnostaa. Voi myös vapaasti valita, mitä kuuntelee pääasiassa, vaikka esimerkiksi konserteissa osana ohjelmaa olisi musiikkia, joka ei tunnu itselle pidemmän päälle merkittävältä.

Vierailija
18/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen klassista ja nykymusiikista lähinnä vain jatsia. En kiirehdi sulkemaan radiota, jos sattuu tulemaan vanhaa iskelmää, siis vähintään 60 vuotta vanhaa.

Vierailija
19/19 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+60v ja Metrotytöt ja Harmony Sisters soi meillä niin ja tietysti Ola ja kipparikvartetti

Minun nuoruuteni, olen myös 60+, kuului punk ja new wave. Nuo olivat minun sukupolveni juttuja. Myöhemmät aallot vain laimeita kopioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi