Tekeekö se Nooasta jotenkin erityisen kunnollisen, että hän osaa laittaa laukkunsa naulaan saunaan mennessä?
Vai miten Ukko Nooa-laulun sanat tulisi ymmärtää?
Kommentit (1716)
Hämmentävää miksei kukaan puhu Nooan puolisosta. Kunto ansaitsee huomiota. Nooa oli Kunnon mies!
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää miksei kukaan puhu Nooan puolisosta. Kunto ansaitsee huomiota. Nooa oli Kunnon mies!
Akka Nooa on Nooan vaimo ja Kunto on miesystävä.
Kulkuset kulkuset kilvan helkkäilee...
En lukenut koko ketjua, mutta mietin, viittaako "kunnon" kuntoon. Oliko Nooa kuten Aki Manninen? Aki ehkä osaisi sanoa, miksi sitä laukkua korostetaan. Veikkaan, että se on painava.
Vaikka "pisti speznatsit hautaa" kuka tietää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akka Nooa on Nooan vaimo ja Kunto on miesystävä.
Ja sit on vielä Eukko Nooa...
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, mutta mietin, viittaako "kunnon" kuntoon. Oliko Nooa kuten Aki Manninen? Aki ehkä osaisi sanoa, miksi sitä laukkua korostetaan. Veikkaan, että se on painava.
Arvelen, että tää ketju kyl kannattaa lukea, vaikka kesälomalla, on ketjujen parhautta😉🤔🙂
Entäs tää: Tuuli hiljaa henkäilee, aalto vapaa välkkyilee
Käsitelläänkö täällä vai aletaanko uusi ketju?
On tiedetty kevätjuhlaillan koittaessa Ukko Nooan soittaneen tätä huuliharpullaan🤔
Se, että seinään oli lyöty vaatteille ja laukuille nauloja, viittaa saunaan, joka ei ole kovin hieno. Yleensä seinään laitetaan koukkuja. Nooa meni ilmeisesti jonkun pihasaunaan tai mökkisaunaan. Oli saunavieraana ja siksi hänellä oli laukku mukana. Hänellä oli omasta takaa peseytymiseen tarvittavat välineet. Hän oli niin kunnollinen ja häntä kutsuttiinkin mielellään vieraaksi.
Vierailija kirjoitti:
Entäs tää: Tuuli hiljaa henkäilee, aalto vapaa välkkyilee
Käsitelläänkö täällä vai aletaanko uusi ketju?
On tiedetty kevätjuhlaillan koittaessa Ukko Nooan soittaneen tätä huuliharpullaan🤔
Kyllä ja myös haitari soi.
Teillä on asiat todella hyvin jos tuo on teidän kysymys. Kaikki ihmiset eivät kelpaa teidän saunaan tai maalle jossa teidän sauna sijaitsee?
Akseli Porakorpi tässä, vieläkö sopii juhannussaunaan? Voin tuoda juhan nussimaa...
Vierailija kirjoitti:
Akseli Porakorpi tässä, vieläkö sopii juhannussaunaan? Voin tuoda juhan nussimaa...
Valitettavasti et sovi. Ukko Nooan kanssa sovittiin jo pääsiäislöylyissä, että juhannussaunassa taas tavataan. Ukko Nooalla on aina kunnon yllätyksiä laukussaan.
Kiertelen ympäri maailmaa laukussa leipää ja piimää vaan. Kerrotaan Ukko Mooan laulelleen saunalle tallustellessaan.
Vierailija kirjoitti:
Aleksi, kysyn sinulta aika aran kysymyksen. Oletko sinä itse juhannussimaa? Kelpaako minun ja Nooan seura? Ollaan ihan tavallisia akallisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aleksi, kysyn sinulta aika aran kysymyksen. Oletko sinä itse juhannussimaa? Kelpaako minun ja Nooan seura? Ollaan ihan tavallisia akallisia miehiä.
Mitä? Nyt en ymmärrä... kerroin simasta🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen sitä paitsi Akseli, kysyitköhän joltain muulta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, taidat olla nykykoulun kasvatti, kun oikeinkirjoitus ei mene ihan nappiin. Kirjoitit näin: voin tuoda juhan nussimaa. Kyllä tuossa on selkeä väärinymmärryksen mahdollisuus.
Nämä Bellmanin sanat ovat ehkä hieman järjellisemmät:
"Gubben Noak, gubben Noak var en hedersman.
När han gick ur arken plantera han på marken
mycket vin, ja, mycket vin, ja, detta gjorde han."
Miksi sen jäniksen pitäisi hypätä pois? Tai etanan näyttää sarvet? Ihme lauluja ihmiset keksineet eläinten kiusaksi.