Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö se Nooasta jotenkin erityisen kunnollisen, että hän osaa laittaa laukkunsa naulaan saunaan mennessä?

Vierailija
18.12.2016 |

Vai miten Ukko Nooa-laulun sanat tulisi ymmärtää?

Kommentit (1716)

Vierailija
1101/1716 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tai jäniksestä hienon se, ettei se enää hyppele tai Aku Ankasta jne. Lopeta näiden p.skalankojen teko ja hae apua jo heti huomenna aamulla.

Silloin kun jänis torkkuu siis nukkuu se ei hyppele. 

Miksi sen jäniksen pitäisi hypätä pois? Tai etanan näyttää sarvet? Ihme lauluja ihmiset keksineet eläinten kiusaksi. 

Vierailija
1102/1716 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää miksei kukaan puhu Nooan puolisosta. Kunto ansaitsee huomiota. Nooa oli Kunnon mies!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1716 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää miksei kukaan puhu Nooan puolisosta. Kunto ansaitsee huomiota. Nooa oli Kunnon mies!

Akka Nooa on Nooan vaimo ja Kunto on miesystävä. 

Vierailija
1104/1716 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkuset kulkuset kilvan helkkäilee...

Vierailija
1105/1716 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta mietin, viittaako "kunnon" kuntoon. Oliko Nooa kuten Aki Manninen? Aki ehkä osaisi sanoa, miksi sitä laukkua korostetaan. Veikkaan, että se on painava.

Vierailija
1106/1716 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka "pisti speznatsit hautaa" kuka tietää..

Vierailija
1107/1716 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akka Nooa on Nooan vaimo ja Kunto on miesystävä. 

Ja sit on vielä Eukko Nooa...

Vierailija
1108/1716 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta mietin, viittaako "kunnon" kuntoon. Oliko Nooa kuten Aki Manninen? Aki ehkä osaisi sanoa, miksi sitä laukkua korostetaan. Veikkaan, että se on painava.

Arvelen, että tää ketju kyl kannattaa lukea, vaikka kesälomalla, on ketjujen parhautta😉🤔🙂

Vierailija
1109/1716 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tää: Tuuli hiljaa henkäilee, aalto vapaa välkkyilee

Käsitelläänkö täällä vai aletaanko uusi ketju?

On tiedetty kevätjuhlaillan koittaessa Ukko Nooan soittaneen tätä huuliharpullaan🤔

Vierailija
1110/1716 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että seinään oli lyöty vaatteille ja laukuille nauloja, viittaa saunaan, joka ei ole kovin hieno. Yleensä seinään laitetaan koukkuja. Nooa meni ilmeisesti jonkun pihasaunaan tai mökkisaunaan. Oli saunavieraana ja siksi hänellä oli laukku mukana. Hänellä oli omasta takaa peseytymiseen tarvittavat välineet. Hän oli niin kunnollinen ja häntä kutsuttiinkin mielellään vieraaksi. 

Vierailija
1111/1716 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs tää: Tuuli hiljaa henkäilee, aalto vapaa välkkyilee

Käsitelläänkö täällä vai aletaanko uusi ketju?

On tiedetty kevätjuhlaillan koittaessa Ukko Nooan soittaneen tätä huuliharpullaan🤔

Kyllä ja myös haitari soi. 

Vierailija
1112/1716 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on asiat todella hyvin jos tuo on teidän kysymys. Kaikki ihmiset eivät kelpaa teidän saunaan tai maalle jossa teidän sauna sijaitsee?

Vierailija
1113/1716 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akseli Porakorpi tässä, vieläkö sopii juhannussaunaan? Voin tuoda juhan nussimaa...

Vierailija
1114/1716 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akseli Porakorpi tässä, vieläkö sopii juhannussaunaan? Voin tuoda juhan nussimaa...

Valitettavasti et sovi. Ukko Nooan kanssa sovittiin jo pääsiäislöylyissä, että juhannussaunassa taas tavataan. Ukko Nooalla on aina kunnon yllätyksiä laukussaan. 

Vierailija
1115/1716 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertelen ympäri maailmaa laukussa leipää ja piimää vaan. Kerrotaan Ukko Mooan laulelleen saunalle tallustellessaan.

Vierailija
1116/1716 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aleksi, kysyn sinulta aika aran kysymyksen. Oletko sinä itse juhannussimaa? Kelpaako minun ja Nooan seura? Ollaan ihan tavallisia akallisia miehiä. 

Vierailija
1117/1716 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aleksi, kysyn sinulta aika aran kysymyksen. Oletko sinä itse juhannussimaa? Kelpaako minun ja Nooan seura? Ollaan ihan tavallisia akallisia miehiä. 

Mitä? Nyt en ymmärrä... kerroin simasta🤔

Vierailija
1118/1716 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olen sitä paitsi Akseli, kysyitköhän joltain muulta...

Vierailija
1119/1716 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, taidat olla nykykoulun kasvatti, kun oikeinkirjoitus ei mene ihan nappiin. Kirjoitit näin: voin tuoda juhan nussimaa. Kyllä tuossa on selkeä väärinymmärryksen mahdollisuus. 

Vierailija
1120/1716 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä Bellmanin sanat ovat ehkä hieman järjellisemmät:

"Gubben Noak, gubben Noak var en hedersman.

När han gick ur arken plantera han på marken

mycket vin, ja, mycket vin, ja, detta gjorde han."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi