Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö se Nooasta jotenkin erityisen kunnollisen, että hän osaa laittaa laukkunsa naulaan saunaan mennessä?

Vierailija
18.12.2016 |

Vai miten Ukko Nooa-laulun sanat tulisi ymmärtää?

Kommentit (1716)

Vierailija
961/1716 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, jotka jättävät tamponinnarukorunsa naulaan:

Se Naula on Laukkuja varten!!! Noutakaa omanne tai vien kierrätyskeskukseen!!!

J.U.

Entäs miesten tampoonit? Kai ne saa naulaan jättää? 

Vierailija
962/1716 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tässähän on ilmiselvästi kyseessä klassinen dead drop. Nooa menee saunaan (perinteisellä ensimmäisellä miesten vuorolla) ensin, ja jättää laukun naulaan. Satu menee jälkimmäisellä naisten vuorolla saunaan, ja ottaa laukun naulasta. Kumpikaan ei tapaa toisiaan, ja mitään todisteita kanssakäymisestä ei ole. Mitä laukussa on no, siitähän Remes kirjoittaa trillerin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1716 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tässähän on ilmiselvästi kyseessä klassinen dead drop. Nooa menee saunaan (perinteisellä ensimmäisellä miesten vuorolla) ensin, ja jättää laukun naulaan. Satu menee jälkimmäisellä naisten vuorolla saunaan, ja ottaa laukun naulasta. Kumpikaan ei tapaa toisiaan, ja mitään todisteita kanssakäymisestä ei ole. Mitä laukussa on no, siitähän Remes kirjoittaa trillerin

Laukkuhan löytyi sitten myöhemmin Ala-Tikkurilan Shelliltä?

Vierailija
964/1716 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooa laittoi kaljakassin naulaan. Siinä oli vain yksi saunaolut. Ukko Nooa oli kunnon mies, eikä sikaillut saunailloissa. 

Vierailija
965/1716 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hassua jos mies menee saunaan laukun kanssa, kassin vielä ymmärtäisin.

Ite oon miettinyt että mitä se Annitannitalleroinen punaposkipulleroinen teki siellä pikku kellarissa...

Tullessahan mukana oli voita, maitoa ja perunoita mutta jää epäselväksi mitä kellarissa ollessaan puuhasi, hämärä juttu.

Vierailija
966/1716 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mervi täs moi. Olen ollut Ukko Nooan -saunalla perjantaista asti. Ja nyt alkaa olla oluet ja sahdit loppu. Voisko joku tuoda mulle muutaman viinipänikän? Ja muutama kirkas puteli kyytipojaksi.

Teuvo ei vastaa mun soittoihin eikä viesteihin. Joutuu kaiken hoitamaan yksin. Lapsen, työt ja ruoanlaitot ja siivoukset.

Mervi hoi

Jättäsit nyt hetkeks ton dokaamisen. Olishan se kiva jos lapsenlapsi edes kerran/v näkis sut selvistä päin.

Soita, jos Jalmari veis sut katkasuun. Jookos? Kesäkin tulossa ja kaikkee

Helmi

Vierailija
967/1716 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J.U.

Miesten tamponinnarukorut viedään myös kuerrätyskeskukseen

Juttelias Utelias

Vappusaunaan tulossa Ukko Nooa, Akka Nooa, Nestori Miikkulainen, Antti Rannanjärvi, Kassi- Alma, Jooseppi Ryysyranta, Nisa Soraya, Vicky Lee, Santra Suhmura, Tiltu Iitti, Neiti Aika...

Omat juomat ja pefletit

Vierailija
968/1716 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin yksin jo pikkutyttönä miesten kanssa saunassa.

Vierailija
969/1716 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mervi täs moi. Olen ollut Ukko Nooan -saunalla perjantaista asti. Ja nyt alkaa olla oluet ja sahdit loppu. Voisko joku tuoda mulle muutaman viinipänikän? Ja muutama kirkas puteli kyytipojaksi.

Teuvo ei vastaa mun soittoihin eikä viesteihin. Joutuu kaiken hoitamaan yksin. Lapsen, työt ja ruoanlaitot ja siivoukset.

Mervi hoi

Jättäsit nyt hetkeks ton dokaamisen. Olishan se kiva jos lapsenlapsi edes kerran/v näkis sut selvistä päin.

Helmi

En minä nyt sentään joka päivä dokaa! Silloin tällöin pari nabanderia pitää mielen virkeänä. Nyt voisit sinä Helmi tulla tänne saunalla minun seuraksi huom! Alkon ja kaljakaupan kautta. 

Miten oliko sulla Helmi se joku "veli"  "ystävänä"? 

Tv. Mervi

Vierailija
970/1716 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mervi hoi

Helmi

En minä nyt sentään joka päivä dokaa! Silloin tällöin pari nabanderia pitää mielen virkeänä. Nyt voisit sinä Helmi tulla tänne saunalla minun seuraksi huom! Alkon ja kaljakaupan kautta. 

Miten oliko sulla Helmi se joku "veli"  "ystävänä"?&nbsp

On on velmies mulla, enkä kerkii sulle alkoa tuua, vappu odottaa, sofistikoidusti sherryä siemailen...

Josset mee katkolle, houkuttele miniäs Sirpa-Sinikka (juoma)/saunakaveriksi

Helmi

Vierailija
971/1716 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä Ukko-Nooan tapaus on tulkittava kuvaannollisesti.

Ennen, vaikka Kekkosen aikaan,  herraseuroissa saunottiin ja sovittiin asioista pienessä piirissä. Kun nämä salkkuherrat poistuivat saunaillasta, oli salkut täynnä ns.kassakaappisopimuksia. 

Nooa oli kunnon mies, hän vain saunoi ja jätti laukun naulaan, mistä se sitten lähti tyhjänä mukaan.

Vierailija
972/1716 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko Satu sitten kunnon nainen, kun teki saman?

Satu oli hyvin suttuinen nainen

Vierailija
973/1716 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs unilaulu "Tuu, tuu, tupakkarulla, mistäs tiesit tänne tulla?..." .  Selvää piilomainontaa pikkulapsille.

Tuu tuu nikotiinipurkka

Tuu tuu mustaherukanmakuinenkertakäyttöinensähkötupakka.

Vierailija
974/1716 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, miten ihmeessä tästä ketjusta on tullu näi pitkä? 😹😹😹

Ootan vaan! Tää on voimissaan vielä kahdeksan vuoden päästä

Vierailija
975/1716 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko Nooa laittaa laukun naulaan saunaan mennessään. Ei kerrota, että hän ottaisi laukusta jotain. Ei siis vie esim. viinaksia saunaa, eikä Nooan laukussa niitä varmaan olekaan. 

Vierailija
976/1716 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tämä Ukko-Nooan tapaus on tulkittava kuvaannollisesti.

Ennen, vaikka Kekkosen aikaan,  herraseuroissa saunottiin ja sovittiin asioista pienessä piirissä. Kun nämä salkkuherrat poistuivat saunaillasta, oli salkut täynnä ns.kassakaappisopimuksia. 

Nooa oli kunnon mies, hän vain saunoi ja jätti laukun naulaan, mistä se sitten lähti tyhjänä mukaan.

Tässä on varteenotettava tulkinta. Nooa meni saunaan ja tuli sieltä ruumis ja mieli puhtaana. 

Vierailija
977/1716 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pervoa jengiä nuo viherhomot.

Vierailija
978/1716 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hassua jos mies menee saunaan laukun kanssa, kassin vielä ymmärtäisin.

Ite oon miettinyt että mitä se Annitannitalleroinen punaposkipulleroinen teki siellä pikku kellarissa...

Tullessahan mukana oli voita, maitoa ja perunoita mutta jää epäselväksi mitä kellarissa ollessaan puuhasi, hämärä juttu.

Kuka on tämä Annitannitalleroinen? Onko Lillerilallerin sisko? 

Vierailija
979/1716 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J.U.

Miesten tamponinnarukorut viedään myös kuerrätyskeskukseen

Juttelias Utelias

Vappusaunaan tulossa Ukko Nooa, Akka Nooa, Nestori Miikkulainen, Antti Rannanjärvi, Kassi- Alma, Jooseppi Ryysyranta, Nisa Soraya, Vicky Lee, Santra Suhmura, Tiltu Iitti, Neiti Aika...

Omat juomat ja pefletit

Tuleeko Isotalon Antti, Pukkilan Jukka ja Kauhavan vallesmanni? 

Vierailija
980/1716 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen ekä värssy:

Gubben Noak, gubben Noak

var en heders man.

När han gick ur arken

planterade han på marken

mycket vin, ja mycket vin, ja

detta gjorde han.