Tekeekö se Nooasta jotenkin erityisen kunnollisen, että hän osaa laittaa laukkunsa naulaan saunaan mennessä?
Vai miten Ukko Nooa-laulun sanat tulisi ymmärtää?
Kommentit (1716)
Ukko Nooa meni saunaan, laukku naulaan ja oli kunnollinen. Sitten sinne tuli Satu, laukku naulaan mutta ei ollut kunnollinen. Arvaatte varmaan mitä saunassa tapahtui. Ja pois lähtiessa laukut naulasta.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan joku kokeillut jo chatGPT antamaa vastausta:
Ehkäpä se ei ole niinkään Nooan kunnollisuuden osoitus sinänsä, vaan pikemminkin hänen huomaavaisuutensa ja kunnioituksensa muita kohtaan. Saunakulttuuri voi vaihdella alueittain, mutta monissa paikoissa saunaan mennessä on tapana riisua ulkovaatteet ja jättää laukut ja muut tavarat siististi paikoilleen. Tällainen käytös osoittaa huomioon ottamista muita saunojia kohtaan ja auttaa pitämään saunatilat siistinä ja järjestyksessä. Joten Nooan tapa laittaa laukkunsa naulaan saunan mennessä voi heijastaa hänen kykyään toimia sosiaalisissa tilanteissa ja kunnioittaa ympärillään olevia ihmisiä.
Hah, mihinkä näitä ketjuloita ennää tarvihtoo, ko tekoäly tekköö kirjotuksii yle nopiaa???
Hyvä että Nooa ja Satu laittoi laukut naulaan eikä viskottu jonnekin. Siistejä ihmisiä ovat.
Nooa oli jätkä joka oli siivo ja pelasti eläimet arkissaan. Kun hän meni saunaan hän laittoi arkin naulaan. Näin eläimet pelastuivat vedenpaisumukselta! Moitteeton ja eläinten ystävä oli tämä mies.
Vierailija kirjoitti:
Nooa oli jätkä joka oli siivo ja pelasti eläimet arkissaan. Kun hän meni saunaan hän laittoi arkin naulaan. Näin eläimet pelastuivat vedenpaisumukselta! Moitteeton ja eläinten ystävä oli tämä mies.
Ehei ei! Se arkki oli niin iso että ei sitä mihinkään naulaan voinut laittaa roikkumaan. Eihän se arkki olisi mahtunut saunan porstuaan.
Ei mitään järkeä. Pitäisi ymmärtää että se on lastenlaulun lällätys jolla ei ole mitään tekemistä minkään kanssa.
Tottakai siisti ukko on siisti saunassakin.
Se tarkoittaa sitä, että Nooa on mies, eikä mikään Mikkihiiri! Saattaa olla jopa jännämies!
Huhhuhhuh, mikä sekasotku on vapun jälkeen täällä saunassa
Tamponinnarukoruja on seuraavat: 🦴🎀🏸🥌🎲🎣🎈
Asuja🥊👗👚👜👕👔🧦👙🧤🧢
Noutakaa omanne viikon kuluessa, tai vien UFF:aan
Juttelias Utelias
Vierailija kirjoitti:
Asuja🥊👗👚👜👕👔🧦👙🧤🧢
Juttelias Utelias
Onko saunalla minun luistimia näkynyt ?
Tv. Luistelijatähtikaunotar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuja🥊👗👚👜👕👔🧦👙🧤🧢
Juttelias Utelias
Toki, onks ne nää🛼🛼? Oli:ssä oksennuksen seassa
J.U.
Mistä ukko Nooa on saanut alkunsa? Ovatko suomalaiset Nooan arkin jälkeläisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuja🥊👗👚👜👕👔🧦👙🧤🧢
Juttelias Utelias
Toki, onks ne nää🛼🛼? Oli:ssä oksennuksen seassa
J.U.
Eiiiii! Kuka teistä AV.n waithtrasseista on sotkenut minun kalliit luistimeni? Aina käyttäydytte moukkamaisesti! Ottaisitte minusta mallia. Minä sentään siemailen kuohuviiniä sofistukoituneesti.
👙oliks nääki sun? (Luikkaridiivatar)
Jalmarin taskusta löytyi
Vierailija kirjoitti:
Jalmarin taskusta löytyi
Öööh! Tuota mitä! Miten niin Jalmarin taskusta vois muka minun uimapuku löytyä??? En kyllä myön.. siis en kyllä muista tai siis EN OLE ollut Jalmarin kanssa saunomassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalmarin taskusta löytyi
Öööh! Tuota mitä! Miten niin Jalmarin taskusta vois muka minun uimapuku löytyä??? En kyllä myön.. siis en kyllä muista tai siis EN OLE ollut Jalmarin kanssa saunomassa!
S e l i s e l i.... hah, kiinni jäit
Terveisin Doris
Vierailija kirjoitti:
Ukko-Nooa oli myös homo. Hänhän oli Kunnon mies.
Niin, eihän heterot mitään laukkuja kanniskele.
Hinttipussi sillä Nooalla oli.
Vierailija kirjoitti:
Ei liity se laukun naulaan laittaminen siihen kunnollisuuten välttämättä.
On voinut olla sarkasmiakin se "kunnon" "mies". Eihän miehet mitään laukkuja käytä.
Nimenomaan miehet käyttävät laukkuja - muut käyttävät reppuja ja käsilaukkuja.
Tämä on pilkkalaulu näistä vanhoista saduista. Eihän Noan aikana mitään saunoja ollut Egyptissä eikä siinailla ei ole nytkään.Siellä on trooppinen ilmasto.Eikä siihen aikaan mitä tarinat kuvaa ollut mitään nauloja vain puutappeja ja nyöriä millä sidottiin.Egyptin faaraoiden hovissa Noa asui myös Mooses asui siellä Egypti on lomakohde voitte matkustaa sinne pyramidien maahan sieltä on myös sirkus lääkärit Jokerit noidat ja pellet sekä Kleopatra.Hokkus pokkus.Siinain vuoristo on ihan samaa koko alueella.Turistit käy siellä ottamassa aurinkoa uimassa ja sukeltamassa.Akvaariokalat tuodaan meille trooppisesta ilmastosta.Sauna kylmässä ilmastossa on ollut selviytymis keino eikä voinut peseytyä ilman lämmitystä talvella.Kylpylä kulttuuri on tullut Kreikasta ja Italiasta tänne.
Minullekkin tuo tuli yllätyksenä vaikka en tutkija olekaan. Muistin että tuo tutkimus tehtiin vuonna 1981.