Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään lapsi joutunut ottaan opintolainaa tai

Vierailija
13.03.2006 |

vaarassa joutua ottaan? Meillä on nyt se tilanne et muuten ei lukioon meno onnistu ja kyllä on ottanut pattiin. Mies joutui yllättäen työttömäksi ja minä olen kotona pienempien kanssa ja työstä ei tietoakaan ja se ajakorttikin jää kustantamatta jos jotain muutosta ei tule. Lapsi kyllä menossa nyt kesätöihin mutta ei niillä tienesteillä ihmeitä maksella. Meillä ois kova halu auttaa mutta tilanne nyt ei sitä salli ja pelkään et lapset ei aikuisena muistele meitä hyvällä vaikka kaikkemme olemme tehneetkin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kustantanut opintoni lainalla, eihän se kivaa ole mutta ei ole asuntolainakaan jne. Jos töihin pääsee niin kyllä sen lainan maksettua saa.

En kyllä lukioon vielä joutunut ottaan, huono säkä, mutta parempi lainalla opinnot kuin ei ollenkaan. Se on sijoitus tulevaisuuteen

Vierailija
2/5 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tartti kustantaa kirjat ite. Äippä yksinhuoltaja kolmen lapsen kanssa ja pieni palkka. Eipä tosta mitään traumoja oo jäänyt tai kateutta ikätovereita kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun ajokortin jo tulevan ammatin takia tarvitsin ja äitini oli yh. isäni maksoin puolet ja minä nostin lainan ja maksoin sillä sen " äidin osuuden" ja sitten äitipä makselikin minun kanssa lainaani pois... eli oli vähän enemmän sellainen " äidin ottama" laina...

Eli voittehan sitten vuosien päästä auttaa tytärtänne maksamaan lainaa pois...

Vierailija
4/5 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vanhemmiltani en ole saanut heidän oman taloudellisen tilanteensa vuoksi mitään taloudellista tukea omiin mihinkään opintoihini.

Valmistuessa oli opintolainaa 14000 euroa, mutta makseleehan sitä.

Taloudellisen tuen sijasta olenkin saanut valtavan paljon muuta tukea, josta olen vanhemmilleni tavattoman kiitollinen.

Vierailija
5/5 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha pelätä sen ottamista, koulutus on kuitenkin paras sijoitus tulevaisuuteen. Lainalla on pitkät takaisinmaksuajat ja suhteellisen matalat korot.

Muuten kannattaa hyödyntää kirjastoja (monet kurssikirjat löytyvät niistä) tai kierrättää kirjoja kavereiden kesken (jos vaikka käyvät saman kurssin eri aikaan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan