Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanoutumassa vaikean kollegan takia - kerronko esimiehelleni tämän rehellisesti?

Vierailija
18.12.2016 |

Eli lähdössä koeajalla, niin karmeaa tuon yhden tyypin käytös on.

Täysin epäasiallista, ei liity mitenkään mihinkään tilanteisiin vaan solvaaminen, raivoaminen, haukkuminen ja mitätöinti on hänen jatkuvaa päivittäistä käytöstään.

Siksi en usko, että on mitään mahdollisuuksia muutokseen, tekisin mitä vain. Ja niin pieni firma etten voi välttää jatkuvaa työskentelyä kanssaan.

Tämä henkilö ei ole ainoa syy päätökselleni mutta iso vaikuttava tekijä.

Olen päättänyt irtisanoutua. Mietin vain, sanonko mitään tuosta henkilöstä esimiehelle vai kerronko vain muita syitä diplomaattisesti.

Vaikea henkilö ja esimies kun ovat tehneet yhdessä töitä jo vuosia, joten on varmasti tiivis side ja lojaliteetti. Näin ollen saatan itse saada raivot päälleni.

Eli ollako rehellinen vai ei?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä tapa toimia.

Ota ensin esimiehen kanssa esiin työkaverin käytös ja pyydä esimiestä puuttumaan siihen. Tässä tapauksesa siis tarkoitus on että jatkat työssäsi.

Omalla irtsisanoutumisella uhkaaminen on lapsellista. Työnantajan velvollisuus on hoitaa työimapiiri asialliseksi joten anna hänelle edes tilaisuus toimia oikein. Vasta jos työantaja kieltäytyy tekemästä asialle mitään, eikä sun yhteydenottosi luottamusmieheen/liittoon auta, sitten vasta kannattaa miettiä irtisanoutumista. Silloin kannattaa myös olla kirjalliset todisteet tapauksen käsittelystä, että et ole irtisanoutnut ns. omasta tahdosta vaan koska työnantaja ei toiminut oikein.

Jos haluat irtisanoutua muista syistä, sitten vaan irtisanoudut etkä keksi mitään tekosyitä ja syyttele työkaveria.

A. En uhkaile. Olen lähdössä. Kysymys on vain siitä, kuinka rehellinen olen syistä.

B. Pienessä järjestäytymättömässä firmassa ei ole mitään luottamusmiehiä.

C. En ole jäämässä työttömäksi vaan suoraan parempaan työtilaisuuteen, joten en tiedä miksi olisi tärkeää saada kirjalliset todisteet siitä että en ole irtisanoutunut itse?

Olet hankkinut jo toisen työpaikan ja irtisanoudut siksi. Et edes yrittänyt vaikuttaa työpaikallasi tilanteeseen vaan päätit itseksesi, ettet voi tehdä työtä siellä tuon toisen työntekijän (tai oliko jopa osakas?) takia.

Okei, ymmärrän henkilökohtaisesti että teet tuon ratkaisun, mutta oletko ajatellut, että sinun tilallesi haetaan uusi työntekijä, joka joutuu taas samaan tilanteeseen, koska sinä et edes yrittänyt tehdä mitään asialle?

No, tekisin niin, että sanoisin irtisanomisen syyksi toisen työpaikan, odottaisin kunnes kaikki saatavat on maksettu ja työtodistus toimitettu. Sitten lähettäisin työnantajalle kirjeen, jossa asiallisesti selittäisin kuinka väärin tuo toinen työkaveri toimii ja että se oli syy miksi etsit toisen työpaikan.

Uusi työntekijä setviköön oman tiensä, ehkä sinne palkataan joku hännystelijä tms. Ei se ap:lle enää kuulu kun on jo tehnyt lähtöpäätöksen

Vierailija
22/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen typerää ja naiivia että pitäisi pelastaa koko maailma ja tulevat työntekijät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sanoisin sen siinä samassa yhteydessä, kun kertoisin muutkin syyt.

Vierailija
24/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en palkkaa yhtään työntekijää joka lokaa edellistä työnantajaa. Koskaan ei voi olla varma onko ko. Työntekijä ollut se ongelmatapaus vai se työpaikka. Fiksut onnhiljaa jos ei ole hyvää sanottavaa

Vierailija
25/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko sulle karenssia jos irtisanot ittes? Jos tulee, niin kannattaa puhua esimiehen kanssa tilanteesta ja ehdottaa että hän purkaisi sopimuksen. En usko että olet ensinmäinen lähtijä sieltä tuon henkilön takia.

Vierailija
26/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi työpaikka on ja ei tartte työlkärin kanssa sählätä ollenkaan

Vierailija
27/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että on sellaisia hankalia tyyppejä joiden kanssa yrittää selvittää asioita ja sitten ne muut. Tämä menee selvästi kategoriaan "ne muut ".

Vierailija
28/46 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli vastaava tilanne, pyysin siirtoa toiselle osastolle. Ei onnistunut. Hae heti uusi työpaikka ja pelasta itsesi.Heti.

Vierailija
29/46 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista jos kerrot voi se mennä seuraavan pomon korviin eikä sinua palkata vaikka et olis kun sanonut asiasta. Lähde ja sano sille kyseiselle tyypille itselleen et mikä syy lähtöön vois toimia jollekin toiselle kiitoksena mut yleensä asia kääntyy sanojaa vastaan.

Vierailija
30/46 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi asiaa kannattaa pitää mielessä.

1.Siltoja ei kannata polttaa, Suomi on pieni maa.

2. Mikäli yritys on ajan hermoilla, lähtevän työntekijän kanssa käydään Exit-haastattelu. Tarkoituksena on saada tietoa lähdön syistä, jotta voidaan kehittää oman yrityksen toimintakulttuuria ja -tapoja. Osaavat työntekijät ovat yrityksen menestyksen tae.

Haastattelussa kannattaa toisia syyllistämättä rehellisesti kertoa, että kemiat eivät toimineet XX-henkilön kanssa.

Vierailija
31/46 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi, koska mitä sillä saavuttaa? Jos tuota riehujaa ei kerran voi irtisanoa, et edes voi pelastaa tulevia työntekijöitä.

Jos riehuja on niin paha, pomosi tietää kyllä lähtösi syyn. Jos ei ole, saat vain mainetta ihmisenä joka ei tule toimeen muiden kanssa ja lähtee pois mieluummin kuin selvittää asioita. Tuo maine voi seurata sinua yllättävillä tavoilla myöhemmin.

Vierailija
32/46 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä pidä sanoa työsuhteen koeaikapurun syyksi toista työpaikkaa. Se nimittäin ei ole hyväksyttävä syy. Lähes mikä tahansa muu syy kelpaa, mutta toiseen työpaikkaan lähteminen syynä ei. Mutta jos purkaa työsuhteen syystä X ja toinen työpaikka on odottamassa, se on eri asia. Ei kannata edes mainita että on toinen työpaikka odottamassa. Itse sanoisin vain että työilmapiirin vuoksi olen päättänyt että lopetan työsuhteeni. En sanoisi muuta. Saavat itse selvittää sen ilmapiirin keskenään. 

Vierailija
33/46 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en palkkaa yhtään työntekijää joka lokaa edellistä työnantajaa. Koskaan ei voi olla varma onko ko. Työntekijä ollut se ongelmatapaus vai se työpaikka. Fiksut onnhiljaa jos ei ole hyvää sanottavaa

Mulla kävi niin että haastattelussa seuraava työnantaja antoi ymmärtää että edellinen työpaikkani on huonomaineinen. Niinhän se olikin. 

Vierailija
34/46 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ilman muuta esille, mutta ota diplomaattisesti

"Emme Jarmon kanssa oikein löytäneet yhteistä kieltä työkäytäntöjen suhteen ja ammatillisessa osaamisessanikin oli hänen mukaansa puutteita. Tämä saattoi hieman vaikeuttaa sopeutumistani uuteen työyhteisöön, vaikka olenkin muutoin pitänyt mielenkiintoisesta työnkuvastani ja muu työyhteisö on tuntunut arvostavan osaamistanikin..." 

Vierailija
35/46 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yhtä huvittavaa kommentteja naisilta. Vika on ihan aina kaikissa muissa kun itse on omasta mielestään vain kaikella tapaa täydellinen.

Mitenköhän saisi itsekin rakennettua noin epäterveen itserakkauden ja omahyväisyyden ja mistä löytäisi tuommoisen värilasit että ei edes näe omaa osuuttaan ongelmiin vaan ne on aina muiden aiheuttamia?

Vierailija
36/46 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ikäsi olla jotain 20-30 ja olet nainen Uudeltamaalta?

Vierailija
37/46 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano suoraan, mutta anna ymmärtää.

Vierailija
38/46 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo eiköhän ap ole tässä vuosien aikana jo vaihtanut työpaikkaa kerran jos toisenkin. Vanha aloitus. 

Vierailija
39/46 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raportoisin esimiehelle epäasiallisesta käytöksestä: mitä tapahtui, missä tilanteessa, mikä oli mielestäni asiatonta. Rauhallisesti, asiallisesti ja faktoihin perustuen, ketään mustamaalaamatta ja ilman draamaa.

Sinulle sillä ei ole väliä, jos olet jo lähdössä muutenkin. Mutta tälle firmalle olisi hyvä tietää, että porukassa on hankala henkilö. Jos kaikki uudet rekrytoidut henkilöt lähtevät firmasta ja kaikki sanovat samaa, ettei henkilökemiat nyt kohdanneet tässä firmassa niin firman johdolle alkaa hahmottua kuva missä on ongelman ydin.

Vierailija
40/46 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sanonut vastaavassa, että en koe istuvani tähän työyhteisöön ja olen huomannut, että viihdyn paremmin toisenlaisessa työnkuvassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi