Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon miehenne osallistuu joululahjojen hankintaan

Vierailija
18.12.2016 |

Kuinka paljon miehenne osallistuu joululahjojen hankintaan, enkä nyt tarkoita rahallisesti vaan suunnitteluun ja hankkimiseen? Ärsyttää ihan helvetisti kun mies kuvittelee että joululahjat putoaa itsestään sinne lahjasäkkiin. Ostaa ITSELLEEN joka joulu kirjan lahjaksi, mutta lapsemme jäisi taatusti ilman lahjoja jos en niitä joka joulu hankkisi. Osallistuu k yllä kustannuksiin, kun ilmoitannpaljonko rahaa pitää tililleni laittaa, mutta yhtään ei vaivaudu edes kysymään että mitä ostin. Prkl.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tienaamalla rahat, minä hoidan muun. Minulla on aikaa ja jaksamista kun olen hoitovapaalla, mies taas tekee näin loppuvuodesta aina pitkää päivää töissä.

Vierailija
2/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mies osallistu yhtään. Ostaa jonkun lahjakortin kun annan tarkat speksit mitä, mistä ja paljonko maksaa. Muuten ei. Nyt näytin hänelle laukun yhdessä kaupassa, työnsin käsiinsä ja ohjasin kassalle, että ostaa siitä mulle joululahjan. Itse sen toki paketoin jne.

Minä hoidan kaiken. Kuten hoidan kaiken muunkin tässä perheessä. Mies on yksi lapsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mies osallistu yhtään. Ostaa jonkun lahjakortin kun annan tarkat speksit mitä, mistä ja paljonko maksaa. Muuten ei. Nyt näytin hänelle laukun yhdessä kaupassa, työnsin käsiinsä ja ohjasin kassalle, että ostaa siitä mulle joululahjan. Itse sen toki paketoin jne.

Minä hoidan kaiken. Kuten hoidan kaiken muunkin tässä perheessä. Mies on yksi lapsista.

"Lohdullista" kuulla, ihan niinkuin meillä. Joskus mietin, että miksi jaksan.

Vierailija
4/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan tähän vielä. Ja siis ostan joululahjat myös hänen vanhemmilleen, siskolleen ja kummilapsilleen. Ei edes kysy mitä olen ostanut. Nyt ihmetellen pohti että mitähän tuolle meidän vanhimmalle pojalle pitäisi ostaa. Sanoin että olen ostanut jo ajat sitten ja kertonutkin hänelle, mutta kun ei vaivaudu edes kuuntelemaan.

Vierailija
5/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä uhraa aikaa lahjojen suunnitteluun eikä mieskään. Lahjansaajalta kysyn suoraan mitä hän haluaa ja ostan  tai annan rahaa. Meillä ostetaan lahjoja vain suvun alaikäisille joita ei monta ole. Aikuisille en osta mitään.

Ihan itse teette elämästä vaikeaa tuolla lahjahössötyksellä.

Vierailija
6/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuu hyvin, yhdessä on pohdittu, mitä lapsille hankitaan. Yleensä mies saa päivää ennen joulua jonkun hepulin ja käy ostamassa sovittujen lisäksi vielä muuta. Mukavaa, kun on mies joka tykkää joulusta.

Vierailija
7/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän maksaa ne.

Vierailija
8/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään.

Vierailija
9/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei osallistu melkein mitenkään. Minä myös maksan lasten lahjat, koska muutenkin olen perhessä tienaaja ja elättäjä. Mies ostaa lapsille yleensä yhdet lahjat itse. Mulle ostaa myös jotain. Minulle tämä on ihan fine. Haluankin etsiä ja hankkia lapsille lahjat itse, koska olen siinä mielestäni aika hyvä :) Ostan pari lahjaa miehelle ja itsellenikin, niin on sitten kuusen alla muillekin kuin lapsille.

Vierailija
10/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä uhraa aikaa lahjojen suunnitteluun eikä mieskään. Lahjansaajalta kysyn suoraan mitä hän haluaa ja ostan  tai annan rahaa. Meillä ostetaan lahjoja vain suvun alaikäisille joita ei monta ole. Aikuisille en osta mitään.

Ihan itse teette elämästä vaikeaa tuolla lahjahössötyksellä.

No vaikka hankkiikin lahjat vain lapsille, niin jonkun pitää varmaan ne hommata? Pieniltä lapsilta ei voi kysyä, että mitä haluavat ja setelit kuoressa voisi aiheuttaa lapselle hämmennystä. Nimimerkki minulla ratkaisu kaikkeen......

Vierailija
11/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on aina osallistunut. Tänä vuonnakin hän tilasi netin kautta lahjat jo ainakin kuukausi sitten ja ne lahjat olivat hyvin mietityt ja lapsille mielestäni täydellisesti sopivat. Minä olen sitten ostellut pienempiä juttuja ja mitä nyt vastaan on tullut. Ostan myös kummilasten lahjat, se on helppo juttu kun kysyy lasten vanhemmilta jo etukäteen toiveet. Lapsemme ovat 10-15 vuotiaita ja mies osallistuu jouluun muutenkin hyvin, mm. ruokien miettimiseen ja valmistamiseen.

Vierailija
12/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juurikaan osallistu. Mutta sopii mulle, koska tykkään lahjojen hankkimisesta. Joulu vietetään anoppilassa ja sinne tulee miehen kaksi siskoa perheineen (kaikilla lapset jo teinejä/nuoria aikuisia). Lapsille ostamme lahjoja ja aikuisten kesken meillä on nyt kolmatta vuotta lahja-arvonta. Tulimme siihen tulokseen, että kaikilla on jo kaikkea tarvittavaa ja kaikkien rahatilanne on sellainen, että pystyy hankkimaan pitkin vuotta tarvitsemansa. Tämä uusi "systeemi" on hauska jouluaaton kohokohta. Arvomme siis joulun jälkeen seuraavan vuoden jouluksi jokaiselle aikuiselle (7 kpl) lahjan saajan ja adjektiivin, jonka perusteella lahja pitää hommata. Sitten on vuosi aikaa miettiä, mitä jännää sitä keksisi. Lahjan arvo on sivuseikka eli joskus joku on hommanut jotain hieman arvokkaampaa ja joskus taas jotain esim. kirppikseltä, jos se on osunut hyvin yksiin arvotun adjektiivin kanssa. Lahjoja avatessa sitten arvuutellaan, keltä lahja on ja mikä adjektiivi on lahjan takana.

Vierailija
13/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osta mittään, en osta minäkään.

Ollaan lopetettu koko lahjahössötys, hullun hommaa, stressiä mitä kenellekin ostaa, järjetön kiire juosta jonkun helvetin rihkaman perässä, rahaa palaa turhuuteen.

Joulu sujuu hyvin ilman joutavaa rihkamaakin.

Vierailija
14/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei mitenkään. Minä mietin, ostan, paketoin ja lähetän postitse ajallaan. Tänä vuonna mies kävi kanssani lahjaostoksilla, minä tosin edelleen maksoin ja paketoin mutta oli kiva kun sentään yhdessä mietittiin mitä esim kummipojalle hankitaan. Osan lahjoista olen hankkinut itsekseni syksyn aikana työmatkoilta. Mies on määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä, minä teen töissä pitkää päivää että riittäisi rahat elämiseen ja talolainan lyhentämiseen.

Vierailija
15/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme molemmat toisillemme 12 lahjaa joulukalenteriin. Kumpikin hoitaa oman suvun ja ystävien lahjomiset, jotka itse olen jo hankkinut. Mies ei varmaan oo viel mitään sukulaisilleen hankkinut. Jos ei hoida, oma häpeä. En stressaa.

Vierailija
16/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa meillä lahjojen hankinnan, yleensä parilta viimeiseltä työmatkalta tuo. Ihan kätevää näin.

Vierailija
17/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä mitenkään. Tai no, joskus jos jaksaa hankkii mulle ja äidilleen lahjat (isälleen ei, koska ei keksi mitään). Joinain vuosina ei osta yhtään mitään ja maksimissaan siis nuo 2 lahjaa.

Vierailija
18/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mies ostaa pojille ja minä tytöille.

Siis omille lapsille, kummilapsille yms.

Aikuisille yleensä ollaan ostettu yhdessä jotain. Viime jouluna annoimme movie night boxit, tänä vuonna herkkukorit.

Muutamat villasukat neuloin kun niitä erikseen pyydettiin.

Vierailija
19/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on täälläkin. Ikävää :( tsemppiä ja hyvää joulua kaikesta huolimatta!

Vierailija
20/46 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osta mittään, en osta minäkään.

Ollaan lopetettu koko lahjahössötys, hullun hommaa, stressiä mitä kenellekin ostaa, järjetön kiire juosta jonkun helvetin rihkaman perässä, rahaa palaa turhuuteen.

Joulu sujuu hyvin ilman joutavaa rihkamaakin.

Voi ne lahjat ostaa hössöttämättä ja stressaamattakin...

1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi