Kuinka paljon miehenne osallistuu joululahjojen hankintaan
Kuinka paljon miehenne osallistuu joululahjojen hankintaan, enkä nyt tarkoita rahallisesti vaan suunnitteluun ja hankkimiseen? Ärsyttää ihan helvetisti kun mies kuvittelee että joululahjat putoaa itsestään sinne lahjasäkkiin. Ostaa ITSELLEEN joka joulu kirjan lahjaksi, mutta lapsemme jäisi taatusti ilman lahjoja jos en niitä joka joulu hankkisi. Osallistuu k yllä kustannuksiin, kun ilmoitannpaljonko rahaa pitää tililleni laittaa, mutta yhtään ei vaivaudu edes kysymään että mitä ostin. Prkl.
Kommentit (46)
Mies ostaa omat lahjat, minä omani. Sen verran keskustellaan aiheesta, että ei hankita lapsille samoja tavaroita. Minulla ei ole aavistustakaan siitä, mitä mies ostaa sisaruksilleen tai ostaako mitään.
No eipä juuri mitenkään, jos ei pakoteta. Ja pakotettuna onkin tosi miellyttävää ostosseuraa. Joten olen luovuttanut. Hoidan itse nykyään käytännössä kaikki. Huippu oli ehkä se, kun tänä vuonna ihan erikseen vaivautui kysymään, että TARVINKO minä itse joululahjaa. Siis että mitä?! No hitto, en ehkä niinkään tarvi, onhan mulla itselläkin rahaa ostaa, mitä tarvitsen, mutta tuntuisihan se kivalta itsekin edes yksi lahja saada, p**kele! Miehen kunniaksi on kuitenkin sanottava, että hoitaa sentään meidän perheeseen kinkun, joulukuusen ja pukin. Jotta kyllä se jotakin tekee, mutta en vain tajua, miksi tuo lahja-asia on niin vastenmielistä hänelle. Itse kun nautin joulussa suuresti siitä, että saan antaa lahjoja ja miettiä, mistä itse kukin ilahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei osta mittään, en osta minäkään.
Ollaan lopetettu koko lahjahössötys, hullun hommaa, stressiä mitä kenellekin ostaa, järjetön kiire juosta jonkun helvetin rihkaman perässä, rahaa palaa turhuuteen.Joulu sujuu hyvin ilman joutavaa rihkamaakin.
Teillä ei ole lapsia? Tällainen on hyvä käytäntö aikuisten joulunvietossa, mutta on se lapsille jättimäinen pettymys jos eivät saa ainuttakaan lahjaa jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä uhraa aikaa lahjojen suunnitteluun eikä mieskään. Lahjansaajalta kysyn suoraan mitä hän haluaa ja ostan tai annan rahaa. Meillä ostetaan lahjoja vain suvun alaikäisille joita ei monta ole. Aikuisille en osta mitään.
Ihan itse teette elämästä vaikeaa tuolla lahjahössötyksellä.
No vaikka hankkiikin lahjat vain lapsille, niin jonkun pitää varmaan ne hommata? Pieniltä lapsilta ei voi kysyä, että mitä haluavat ja setelit kuoressa voisi aiheuttaa lapselle hämmennystä. Nimimerkki minulla ratkaisu kaikkeen......
Ei ole niin pieniä lapsia etteikö niiltä voisi kysyä.Ja jos olisi, kysyisin niiden vanhemmilta, mihin menee minuutti. Lahjat ostaisin ihan normi kauppareissun yhteydessä tai tilaisin netistä tai siirtäisin rahaa vanhempien tilille jotta he hommaavat ne lahjat. Niitä alaikäisiä kun ei ole kuin 2 kpl, omat opiskelijalapset saavat lahjarahat tililleen. Kato kun siitä saa just niin vaikeaa tai helppoa kuin itse haluaa. Mä en tajua tota hirveetä ressaamista ja kumminkaimanvelipuolenpikkusiskonkoirankin lahjomista. Ihan liikaa suorittamista ja täysin tarpeetonta touhua.Ihan itse naiset teet elämästänne hankalaa ja edellytätte muidenkin hankaloittavan elämäänsä koska kalenterissa sattuu seisomaan pvämäärä 24.12. Raah!
Ei mitenkään. Mulle ostaa lahjan ja kierii tuskissaan kun Se pitää paketoida.
On kyllä niin vitun tumppu kaikessa tollasessa, ei esim osaa tilata netistä mitään. Ja jos lapussa lukee tuote XXX, niin Tää ostaa kaupasta tuotteen XYY, koska Se oli melkein samanlainen ja halvempi! Vitun kiva, kukaan vaan ei toivonut sun ostamaa lahjaksi. Sit pitää palauttaa ja todeta että tuote XXX on Euroopasta loppu kun yks taas sössi.
Kaikenmoinen miettiminen ja koordinointi on aivan vierasta mun miehelle. Onneksi riittää yksinkertaisia kotitöitä, joita voin sillä teetättää, ja jotka ei epäonnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mies osallistu yhtään. Ostaa jonkun lahjakortin kun annan tarkat speksit mitä, mistä ja paljonko maksaa. Muuten ei. Nyt näytin hänelle laukun yhdessä kaupassa, työnsin käsiinsä ja ohjasin kassalle, että ostaa siitä mulle joululahjan. Itse sen toki paketoin jne.
Minä hoidan kaiken. Kuten hoidan kaiken muunkin tässä perheessä. Mies on yksi lapsista.
"Lohdullista" kuulla, ihan niinkuin meillä. Joskus mietin, että miksi jaksan.
Ihme vinkumista taas. Itsehän olette miehenne valinneet ja opettaneet, että toimitte kotiorjana. Kumpi tässä nyt on fiksumpi ;)
Lasten (omien ja kummilapsen) lahjat päätetään yhdessä, syksyn mittaan mietitään, mitä ostettaisi. Minä ne yleensä haen/tilaan, joskus toki yhdessäkin käydään jouluostoksilla. Mies puolestaan ehkä enemmän keksii ideat. Omille vanhemmille ja sisaruksille ostetaan (tai ollaan ostamatta) itse. Rahat yhteiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mies osallistu yhtään. Ostaa jonkun lahjakortin kun annan tarkat speksit mitä, mistä ja paljonko maksaa. Muuten ei. Nyt näytin hänelle laukun yhdessä kaupassa, työnsin käsiinsä ja ohjasin kassalle, että ostaa siitä mulle joululahjan. Itse sen toki paketoin jne.
Minä hoidan kaiken. Kuten hoidan kaiken muunkin tässä perheessä. Mies on yksi lapsista.
Ihme vinkumista taas. Itsehän olette miehenne valinneet ja opettaneet, että toimitte kotiorjana. Kumpi tässä nyt on fiksumpi ;)
Niin no, esim mitään joulua meillä ei olisi, jos mies sen hoitaisi. Sen mielestä joulukortteja ei tarvitse lähettää, lahjoja ei tarvitse ostaa, kuusi on turha, justhan meillä pari viikkoa sitten vähän imuroitiin, jouluruuaksi riittää kinkku joka on aattona vielä jäässä. Ohis.
Mä hoidan kaiken..tänä vuonna meni hermot ja käskin hoitamaan "oman puolen" ei omat sukulaiset..
Joulukortteja lähti yks kun ei jaksanut listata kenelle lähetetään (tarjouduin siis kuitenkin askartelemaan samalla kuin "omiani" tein lapsen kanssa
Lahjoja ei taida olla yhtään. Itseasiassa mä menin kuitenkin hoitamaan yhden miehen puolen perheen lahjat..
Edes mitään joulukahveja tms ei ole miehen puolen suvun kanssa sovittuna..jos ei miestä kiinnosta nii en mäkään järjestä
Ihme vässykkämiehiä teillä. Osaavatko edes persettään pyyhkiä?
Ei osallistu, mä nyt muutenkin hoidan kaiken ostamisen meidän taloudessa, niin siinähän ne samalla menee.
Lahjoja ei osteta kuin yhteiselle lapselle ja mä laitan lisäksi veljentytölleni. Miehen sisarusten lapset sai paketit sinä vuonna kun joulua siellä vietettiin....en kehdannut mennä ilman :)
Muuten tuo kyllä osallistuu, pesee saunan, hankkii kuusen, laittaa ruokaa, kaikenlaista...
Minun mieheni on niin surkea ja onneton ostamaan lahjoja että olen viiden vuoden aikana ottanut tehtäväkseni lahjan saajien vuoksi hankkia hänen sukunsa puolen lahjat. Sanon hänelle joka kerta syntymäpäiväni tai joulun lähestyessä että mitä toivoisin häneltä lahjaksi, mutta sen hän haluaa aina itse päättää joten lopputuloksena on ns. aineettomia lahjoja kuten kahvien tarjoaminen (en juo kahvia) tai jotain mistä hän itse pitää.
Ihana mies mutta todellinen tollo mitä tulee lahjoihin.
Mieheni ostaa omalle äidilleen ja isälleen sekä veljelleen lahjat. En osallistu rahallisesti mutta vähän saatan antaa mielipiteitä tai ehdotuksia. On kuitenkin kiva että lahjat on selvästi hänen ajatuksiaan enemmänkin. Kummitytöllemme ostamme yhdessä. Minä ideoin ja maksetaan puoliksi. Ostan omalle äidille ja sisaruksille itse. Olen kyllä miettinyt että seuraavina vuosina voisimme sopia jonkun rahamäärän joka käytetään kaikkien lahjoihin ja maksetaan puoliksi.
Miehelle on todella vaikeaa lahjojen keksiminen. Meillä ei ole lapsia, mutta yleensä autan sitä ideoinnissa kun miettii mitä ostaa mulle ja perheelleen. Varmaan päävastuu jäisi mulle jos meillä olisi lapsia, mutta lahjojen hankkiminen on mulle ihan mieluista niin ei se sinänsä haittaa.
Olemme lapsettomia joten molemmat ostavat vain omansa. Tarkoittaakin sitä että miehen perheessä kukaan ei saa lahjoja ja minun perheessäni saadaan. Minun lahjaan mies kyllä panostaa oma-alotteisesti ja on hyvä ostamaan lahjoja :)
Jos meillä olisi lapsia niin uskoisin hänen ostavan heille lahjoja ja jos ei, ottaisin kyllä asian puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, esim mitään joulua meillä ei olisi, jos mies sen hoitaisi. Sen mielestä joulukortteja ei tarvitse lähettää, lahjoja ei tarvitse ostaa, kuusi on turha, justhan meillä pari viikkoa sitten vähän imuroitiin, jouluruuaksi riittää kinkku joka on aattona vielä jäässä. Ohis.
Miehes on ihan oikeassa siinä että joulukortteja ei tarvitse lähettää, kuusikin on ihan turha ja kinkun kanssakin on vähän komsikomsaa.
Olisko perheneuvonta paikka tarpeen?
Jätä lahjat huolehdi vain lapsista ...tai lapset voi myös pyytää Isää ostamaan?
Kokeeko pahanainen kun valita netissä..seläntakana? Ole reilu kerro ennätysten toiveesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan tähän vielä. Ja siis ostan joululahjat myös hänen vanhemmilleen, siskolleen ja kummilapsilleen. Ei edes kysy mitä olen ostanut. Nyt ihmetellen pohti että mitähän tuolle meidän vanhimmalle pojalle pitäisi ostaa. Sanoin että olen ostanut jo ajat sitten ja kertonutkin hänelle, mutta kun ei vaivaudu edes kuuntelemaan.
Mielenkiinnosta kysyn, etta miksi ostat jopa hanen sukulaisilleen lahjat?Meillakin mies haluaa menna sielta, missa aita on matalin lahjojen suhteen, mutta lopetin ostamasta mitaan hanen perheelleen, koska lahjat tulee meilta yhdessa ja minulla on omakin perheeni (siis vanhemmat yms.) hoidettavana. Akkia mies oppi lahjat hankkimaan itse... Toki siis lahjaideoista yms. jutellaan, mutta en halua missaan nimessa, etta minusta tulee joku "jouluvastaava". Olen itsekin toissa ja opiskelen, joten ylimaaraista aikaa ei juurikaan ole. Ja jos joku kysyy, etta eiko haveta, jos meilta ei tule korttia tai lahjaa, niin vastaus on ei todellakaan.
Mieheni ostaa kaiken jouluksi. Jouluruuista joululahjoihin. Itse ostan aina jotain pientä mutta mieheni taas jotain isoa. Viime jouluna hän osti 38 lahjaa ja minä kolme;)....
Sama meillä, on onneksi Jenkeissä nyt, sieltä helppo löytää. Tullissa vaan hiukan jännittää :-D