Miltä vaikuttaa tämä tilanne?
Hei!
Minua vaivaa nyt tämmöinen juttu: tein positiivisen raskaustestin jo " aikoja sitten" , mutta outojen verenvuotojen takia oletin raskauden menneen kesken. Kävin sitten ultrassa, jossa kävi ilmi, että rv:llä 7 + 3 kohdusta ei tosiaan löytynyt muuta kuin se ruskuaispussi, jossa sikiökaikuja (n. rv 4-5), ja joku " Veripussi" tms. varjo, josta aiempi verenvuotoni oli luultavimmin johtunut. Uusi ultra " joskus" lähiaikoina. Kutsua odotellessa.
JA Kysymys:
Onko nyt siis erittäin todennäköistä kuitenkin, että raskauteni on mennyt kesken silloin alkumetreillä, mutta elimistöni vain ylläpitää tätä odotustilaa edelleen. (Raskausoireet on, ja turvotus, valitettavasti kokoajan läsnä. Uutena rintojen kivistys!! Hullua!). Jotenkin en haluaisi uskoa keskenmenoon, mutta toisaalta taas se tuntuu ainoalta järkevältä selitykseltä tähän hommaan.
On sekava viesti, mutta ottakaa kantaa, joilla kokemusta. Olisi paljon apua tähän pähkäilyyn.
Kommentit (6)
Hei!
Olen pahoillani keskenmenostasi, koin itse keskenmenon viime kesänä ja se varjostaa tämän hetkistä raskauttani.
Tuli heti sinun tapauksestasi mieleen, että onko sulla tarkistettu hCG-arvoa. Minulla seurattiin hCG-arvoa jonkin aikaa keskenmenon jälkeen, nimittäin arvo laskee aika hitaasti (se voinee pitää yllä sinun oireita). Muistelen lääkärin sanoneen, että arvon tulisi laskea jotain alle 10 tai sinnepäin, sitten lopetetaan seuranta. Seurannalla minun käsityksen mukaan varmistetaan, ettei kohtuun jää mitään elävää kudosta. Minulle ei kaavinnan tehnyt lääkäri määrännyt hCG seurantaa, mutta kun menin jälkitarkastusultraan toiselle lääkärille, hän kysyi heti onko hCG-arvoa tarkistettu ja määräsi minut verikokeisiin. Minulla oli kaavinnasta jäänyt jotain kudosta kohtuun ja siksi seuranta oli tärkeää. En tiedä onko hCG-arvon seuranta tarpeellista, jos kohdun sisus vaikuttaa puhtaalta keskenmenon jälkeen.
Toivottavasti tilanne korjautuu sinulla ja jaksat jatkaa eteenpäin. Psyykkinen toipuminen vie pidempään kuin fyysinen. Voimia sinulle!
pahalta vaikuttaa. :(
Tietysti saattaisi olla mahdollista (????), että kyseessä olisikin uusi raskaus, mikä olisi alkanut tuon vuodon jälkeen, mistä johtuisi että alkiota ei vielä olisi näkynyt...
Oletko tehnyt uutta raskaustestiä vuodon jälkeen? En oikein osaa sanoa mitään, tsemppiä ja voimia sulle kovasti toivottelen! Pidän kuitenkin sulle peukkuja että seuraavassa ultrassa näkyisi alkio!
Tässä siis odottelen sitä kutsua ultraan, josta kai ohjataan sitten sinne kaavintaan. Ihan kiva olisikin saada tämä asia jo " pois" mietintälistalta. Kiitos vielä.
Vastailin viimeksi niin kiireessä, että jäi kysymättä antoiko lääkäri vielä toivoa raskauden jatkumisesta tilanteessasi? Minä oletin keskenmenon tapahtuneen heti kertomuksesi luettuani. Sydämen sykkeen pitäisi löytyä ultrassa kahdeksannella raskausviikolla (niitä aikoja tehdään eka ultra lapsettomuushoidoilla onnistuneille), lisäksi sikiön koon pitäisi vastata raskausviikkoja. Toisessa ultrassa varmaan selviää kaikki tarkemmin, jos keskenmeno varmistuu on edessä kohduntyhjennys (ellei vuoda itsestään pois). Minua lohdutettiin keskenmenon tapahduttua sillä, että kun on kerran tullut raskaaksi on hyvin todennäköistä että tulee raskaaksi vielä uudelleen (minä tulin puolen vuoden kuluttua keskenmenosta, hoidoilla kylläkin...)
Toivottavasti ultra on pian sinulla, mene jo aiemmin lääkäriin jos tulee infektio-oireita. Toivon, että kaikki on hyvin!
Ei se lääkäri tosiaan sanonut juuta eikä jaata, mutta hän hiemnaniinkuin peesaili minua, kun sanoin, että on varmaan mennyt kesken, koska olen tosiaan testannut sen plussan jo siten, että viikkoja olisi pitänyt olla se 7 +, ja nyt vastasi kokoa 4-5, eli ei lähelläkään " oikeita" viikkoja. Nyt tuli jatko ultra aika 27.3, joten sittenpä se lopullisesti selviää. Ei kyllä ole toiveet korkealla. Lääkäri kysyi myös, että onko meidän suvussa kaksostaipumuksia. Olisi ollut kiva tietää miksi hän sitä kysyi, ehkä vain mielenkiinnosta, että pitääkö hänen olla erityisen tarkkana. Noh, tosiaan odottelua vielä viikko. Ei ole ollut minkäänlaista veristä vuotoa enää.
Eli sulla oli kaksi pussia, joista toinen oli tyhjä ja vuotanut pois. Olisiko lääkäri epäillyt siinäkin olleen jotain alunperin. Tilanteesi on mielenkiintoinen, mutta tosiaan siellä ultrassahan se selviää. Itse jännään kanssa uutta keskenmenoa, kun ultrassa löytyi veripussi sikiöpussin yläpuolelta. On tää kauheeta vaan odottaa.. Tsemppiä sulle!