Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat facebookiin kuulumattomat läheisenne?

Vierailija
17.12.2016 |

Tai kerro itsestäsi, jos kuulut joukkoon. Ihan uteliaisuudesta kyselen. Omalla tutullani facebookiin kuulumattomuus on ylpeyden aihe. Seuraa kyllä muuten aikaa ja käyttää nettiä ja älypuhelinta, mutta facebookkia jostain syystä pitää nolouden huipentumana. Suorastaan nauraa muille, jotka siellä ovat. Alkaa kyllä suurin piirtein olla lähipiirinsä ainut, joka siellä ei ole. Muuten on ihan seurallinen ja tavallinen ihminen.

Enkä tarkoita, että hänen pitäisi sinne liittyä. Mutta hassulta joskus tuntuu hänen vihamielisyytensä asiaan liittyen. Mistä se kumpuaa?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö joka ei halua mitään henkilökohtaisia tietojaan nettiin.Ei missään sosiaalisissa medioissa.Fiksua, sanon minä.Googlettamalla ei löydy netistä nimellä mitään tietoja.

82/85 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni (+80 v) ei kuulu faceen. Eikä käytä itse nettiä/omista konettakaan joten... :)

Sukulaiseni (+60 v) ei koe saavansa facesta mitään irti eikä innostu tuollaisista sovelluksista, joihin laitetaan tietoja itsestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole Facebookissa. Olen 29v, introvertti, sisäänpäinkääntynyt, rauhallinen asioista kiinnostunut eläintenystävä. En ole koskaan ollut kiinnostunut sosiaalisesta mediasta, se ei tunnu hyvältä eikä luontevalta. Ei se sosiaalinen puoli, ei itsensäbrändääminen, ei verkostoituminen, ei "mukana pysyminen". Jättäydyn mielelläni ulkopuolelle.

Myöskään 23-vuotias sisarukseni, yhtälailla introvertti, ei ole koskaan ollut minkään somejutun jäsen. Häntä ei kiinnosta.

Vierailija
84/85 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Nainen, yli 50 v, IT-alalla. Pidän kavereihini yhteyttä livenä, tapaan, soitan ja käytän WhatsAppia (tyhmää, tiedän, mutta se ei aluksi ollut Facebookin omistama) ja sähköpostia. Twitter-tili on, mutta en käytä.

Olen hyvinkin sosiaalinen, mutta en halua levitellä tietojani somessa, enkä ymmärrä, ketä ne voisi kiinnostaa - en minäkään ole kiinnostunut toisten päivityksistä. Kuinka itsekeskeinen ihmisen pitää olla ajatellakseen, että jotakuta kiinnostaa, mitä on leiponut tai minkä leffan nähnyt, tai miltä lemmikki näyttää tehtyään jotain luvatonta. WTF?

Vierailija
85/85 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen olen. En koe, että facesta olisi minulle mitään hyöytä. Yhteydenpidon ja työ- ja vapaa-ajansuunnitelmat saan tehtyä muillakin välineillä. En halua nimeäni näkyviin mihinkään tarpeettomasti. Lisäksi en luota facen tiedonkeräysjärjestelmiin.