Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat facebookiin kuulumattomat läheisenne?

Vierailija
17.12.2016 |

Tai kerro itsestäsi, jos kuulut joukkoon. Ihan uteliaisuudesta kyselen. Omalla tutullani facebookiin kuulumattomuus on ylpeyden aihe. Seuraa kyllä muuten aikaa ja käyttää nettiä ja älypuhelinta, mutta facebookkia jostain syystä pitää nolouden huipentumana. Suorastaan nauraa muille, jotka siellä ovat. Alkaa kyllä suurin piirtein olla lähipiirinsä ainut, joka siellä ei ole. Muuten on ihan seurallinen ja tavallinen ihminen.

Enkä tarkoita, että hänen pitäisi sinne liittyä. Mutta hassulta joskus tuntuu hänen vihamielisyytensä asiaan liittyen. Mistä se kumpuaa?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ihan normi 40v mies. Ei seuraa sosiaalista mediaa. Puhuu somepaskasta. Ei tajua miksi kaikki pitää jakaa. Ylpeilee myös vanhalla näppäinpuhelimella. Ei tartte navigaattoria katsoo ennemmin kartasta jne..

Yhdelläkään keskustelupalstalla ei ole ikinä käynyt. Lehet lukee paperi versiona ym... vanhan aikasta.

Töissä on kyllä it alalla ja hallitsee tietokoneet paremmin kuin minä.

Ihana 😀. Oikeesti! Tietokoneet on sille vain työ. Pidä kii!

Vierailija
22/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään sosiaalisessa mediassa paitsi parissa ammatillisessa jutussa.

En tiedä mitä päivittäisin jonnekin Facebookin ja kenelle, suurin osa mun tutuista ei ole Facebookissa tai jos ovat niin saattavat päivittää/katsoa toisten sivuja harvoin. Ei jaksa siis kiinnostaa, eikä ole aikaa siihen.

Ja tykkään vanhanaikaisesti mennä kaverieni kanssa ulos kahville tai syömään ja keskustelemaan kuulumiset ihan face to face. Näissä antiikkisissa kulttuurimuodoissa on jotain taikaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb tosiaan on jo aika last season ja tuntuu että sitä käyttävät aktiivisesti vain keski-ikäiset.

Vierailija
24/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, en koe siihen tarvetta, enkä muutenkaan kuuluta asioitani julkisesti. Face on jossain asioissa ja käytettynä varmasti hyvä, mutta ei vaan nappaa eikä ole oikein aikaakaan faceen tai muihin. Nyppii lähinnä ihmiset joilla ei ole muuta elämää, ja tuo tietojen käyttö ja myynti tietenkin.

Vierailija
25/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikenlaisia, ei ole mitään yhdistävää tekijää heidän välillään. Tai ehkä vähän vanhempi ikä (yli 35v.) saattaisi selittää, pitkäänhän tuo oli ns. nuorten suosiossa oleva somekanava.

Vierailija
26/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen it-alalla ollut 30v (tai alussa olin atk-alalla). En ole facessa ollut koskaan. Twitterissä olen ja linkedinissä mutta aika passiivinen.

It-asiantuntijoita siellä ei ole ihan sankoin joukoin.

Vierailija
27/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen harkinnut poistumista, koska koko Facebook on teennäistä p*skaa.

Moni hehkuttaa elämää, oikeasti tiedän menevän huonosti.

Hehkutetaan parisuhdetta, oikeasti vain epävarmuudesta, kun sekin menee huonosti.

Annetaan ruusuinen kuva elämästä ja kaikesta. Tai ollaan olevinaan jotain, mikä on kaukana todellisuudesta. Ärsyttää sellainen teennäisyys ja oman sädekehän kiillotus.

Vierailija
28/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä huomionhakupaikka.

Ne päivittävät koko ajan, jotka oikeassa elämässä eivät tarpeeksi saa huomiota.

Vierailija
29/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietotekniikan professori

Vierailija
30/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat sukulaiset, jotka ei käytä tietokonetta mihinkään muuhunkaan; ihan normaaleja aikansa ihmisiä.

Sitten on muutama keski-ikäinen tuttu, joilla on omakin elämä. Paljon kaikkea kiinnostavampaa tekemistä. Eivät pidä asiasta meteliä; se tuli ilmi joskus kun mietittiin, mitä kautta lähetetään kyläilykutsuja.

Vierailija
31/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni - erakkoluonne, käy muutenkin harvoin netissä

Siskoni - vastarannan kiiski ja vähän vanhanaikainen, ei käy paljoa netissä

Mieheni - totesi pari vuotta sitten olevansa kovassa somekoukussa ja lopetti kaikki tilit. Oli kuulemma yks parhaimpia päätöksiä

Vierailija
32/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. o/ Pidän ystäviin ja sukulaisiin yhteyttä WhatsAppissa ja irkissä. Puolituttujen kanssa en jaksa jauhaa, ja todennäköisesti mun FB-käyttö olisi just sitä.

33/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi ystävää, jotka ei ole liittyneet Facebookiin.

Nainen fläsä kotiäiti 28 vuotias, pitää paljonkin älämölöä siitä, että on hyvä ihminen, ettei ole koskaan someen koskenut. Vain luuserit on somessa. Silti hän tietää kaiken mitä siellä on. Tuttavapiirin jutut. Koska luvalla seuraa miehensä profiilista. Siksipä blokkasin sen jannun. Somessa ei tarvitse olla, mutta tuo typerä naamaan hierominen ja haukkuminen toisinaan ärsyttää, kun hän siellä kuitenkin on. Kommailee miehensä profiililla.

Toinen valtionvirkamies 35 v, ei kiinnosta. Ei kiinnosta, jos joku puhuu tms. Paitsi viime aikoina on jutustellut, että pitäiskö hänenkin liittyä. Häneen on purrut pikkupoikamainen uteliaisuus. Sanoinkin jo, että siitä vaan sitten ystäväpyyntöä, kyllä hyväksyn. Hän hymyili vastaan.

34/85 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn mieluummin AV:lla kuin Facebookissa. Täällä on helpompi valita, mitä juttuja haluaa lukea. Jos jostain tulisi todella paljon ylimääräistä aikaa, voisin ollakin Facessa. Mutta tällä hetkellä on paljon asioita, joita haluaisin tehdä, mutta en ehdi. AV:llakin menee liikaa aikaa :-) Pitää priorisoida, kun aikaa on niin vähän käytettävissä.

Vierailija
35/85 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Facessa keksityllä nimellä, jotta voin osallistua harrastusryhmiin.

Miksi perinteiset keskustelufoorumit katoavat ja harrastuskesustelut siirtyvät Facebookiin. Minusta Facebook on todella huono keskustelualusta ja olisi paljon mukavampi keskustella perinteisillä anonyymeillä foorumeilla.

Vierailija
36/85 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme teiniä ja kukaan ei kuulu faceen. Kuulemma moni heidän,kavereistakaan ei enää kuulu. Sen aika on mennyt jo. Minä kuulun, mutta on kai jo kuukausi, kun olen muistanut viimeksi katsoa sitä.

Vierailija
37/85 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni jotka ovat 60-80v.

Vierailija
38/85 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

FBstä on mun läheispiirissä jääty pois monesta syystä. Mun ja miehen vanhemmat ovat sen verran iäkkäitä et Internet ylipäätään on vieras. Siskoni luultavasti häpeää sitä, ettei hänellä olisi siellä montaakaan kaveria, joten ei ole liittynyt. Miehen veljen perhe ylenkatsoo somea. Jännin suhtautuminen on työkaverilla, joka on Twitterissä yms. mut FB on paha. Yksi ystävä ei halua olla FBssa, mutta on ilmoittanut, että Whatsapp on hänen facensa. Postaa siis jatkuvasti "facepostauksia" sinne.

Itse liityin faceen vuonna 2007. Se on minulle arkinen väline yhteydenpitoon enkä pahoita mieltäni ihmisten postailuista. Kaverit ovat sellaisia, joiden kanssa kadullakin muutaman sanan pysähtyisin vaihtamaan. Postaukset ovat samaa tasoa. En hyvänpäiväntutulle lähtisi syvempiä vuodattamaan muutenkaan. Kiva kuitenkin, kun yhteys vanhoihin kavereihin on ja saa pieniä pilkahduksia heidän arjestaan. Joku on leiponut pipareita, joku ollut joulukonsertissa, joku laittanut joulukuusen ja jossain ollaan kipeänä - semmoisia päivityksiä esim. eilen. Itse lähden kohta pojan lätkäpeliin ja päivitän kyllä sieltä :)

Vierailija
39/85 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka muka enää on facessa? Oikeesti. Se oli ja meni jo.

Vierailija
40/85 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuule ei se veisbuukki ole enää mikään ihmeellinen asia. se oli pinnalla enemmän vuosina 2011-2014. ihan sama, miksi edes mietit tuollaista?

En oikein tajua tätä, että fb:a ei kannattaisi enää käyttää, koska se ei ole pinnalla. En minäkään siellä aktiivisesti käy, enkä koskaan ole siellä paljon edes julkaissut, mutta eihän sen kätevyys yhteydenpidossa ja kuulumisten kertomisessa ole mihinkään kadonnut. Lopetatteko te sähköpostin käytönkin kun se on jo vanha juttu ja niin nähty?