Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat facebookiin kuulumattomat läheisenne?

Vierailija
17.12.2016 |

Tai kerro itsestäsi, jos kuulut joukkoon. Ihan uteliaisuudesta kyselen. Omalla tutullani facebookiin kuulumattomuus on ylpeyden aihe. Seuraa kyllä muuten aikaa ja käyttää nettiä ja älypuhelinta, mutta facebookkia jostain syystä pitää nolouden huipentumana. Suorastaan nauraa muille, jotka siellä ovat. Alkaa kyllä suurin piirtein olla lähipiirinsä ainut, joka siellä ei ole. Muuten on ihan seurallinen ja tavallinen ihminen.

Enkä tarkoita, että hänen pitäisi sinne liittyä. Mutta hassulta joskus tuntuu hänen vihamielisyytensä asiaan liittyen. Mistä se kumpuaa?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen olen, en kuulu faceen, instaan tai mihinkään muuhunkaan julkiseen someen. Ei myöskään mieheni ja nelikymppisiä ollaan. Maailmaa ja menoa seurataan kyllä silmä kovana muutenkin, mutta ei ymmärretä miksi pitäisi jakaa jotain omia asioitamme julkisesti ja lähtemättömästi. Lähinnä on kiusallista tietää liikaa jotain jostain puolitutusta.

Vierailija
2/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ylimielinen narsisti löytyy. Me muut ollaan sitä mieltä, että se ei avaa tiliä sen vuoksi, kun sillä ei ole juurikaan kavereita. Sillä olis vaan sukulaisia, jotka karttaa sitä. Se juhlissa muistaa aina mainostaa, kuinka hän ei ole jossain rahvaiden keskustelupalstalla, että hän mieluummin kuluttaa aikaa Mensalaisten ja johtajien keskustelufoorumeilla. Hän itse on kauppiksen käynyt, eikä päässyt AMKiin edes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni joka katsoo televisiostakin vaan urheilua ja uutiset.

--

Sukulaiseni, vanhat sellaiset, suurin osa heistä ei ole Facessa.

--

Teinini, jonka mielestä FB on niin so last season. Tai jotain.

--

Työkaverini, joita ei vaan kiinnosta, ovat muutenkin sellaisia sisäänpäin kääntyneitä eivätkä kerro asioistaan ja se on ihan ok.

Vierailija
4/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttava ei halua feisbuukkiin muka erilaisista syistä mutta en minäkään haluaisi jos olisin naimisissa ja kävisin panemassa milloin ketäkin joka vaan antaa.

Vierailija
5/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta esitellä omaa elämää julkisesti tai tirkistellä muiden siloteltua elämää joka on kaukana todellisuudesta. Käytän aikani mieluummin läheisiini ym. järkevämpään.

Vierailija
6/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen, ei facea, ei älypuhelinta, ei tarvetta kummallekaan. Seuraan kyllä uutisia ja ajankohtaisia aiheita mutten tunne tarvetta höpöttää asioitani julkisesti. Tämä on karsinut aika hyvin hyvänpäiväntutut tuttavapiiristä mutta en koe menettäväni mitään.

Vierailija
7/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni, joka on introverttiluonne eikä tykkää juoruilusta ja pinnallisesta elämäntyylistä esim. selfiet, ulkokultaisuus jne.

Vierailija
8/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä parikymppinen nainen. Olen ollu facebookissa, mutten enää. Se ahdisti ja en kokenut hyötyväni siitä mitenkään.

Vierailija
9/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ihan tavallinen olen. Käytän netissä vain pinterestiä, av palstaa & netflixiä, youtubea kokkivideoiden katsomiseen.

Vierailija
10/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi it-alalla työskentelevä nainen, jolla jokunen ystävä. Toinen tohtoriksi valmistunut ja esimiesasemassa oleva perheellinen nainen, joka löytänyt viimeisimmät parisuhteensa netistä, muttei ole kiinnostunut somesta.

Vierailija
11/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kavereita, joten ihan turha kuulua mihinkään sosiaaliseen mediaan. Omat teini-ikäiset lapset ei ole Facebookissa, koska siellä on kuulemma kaikki vanhukset.

Vierailija
12/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule ei se veisbuukki ole enää mikään ihmeellinen asia. se oli pinnalla enemmän vuosina 2011-2014. ihan sama, miksi edes mietit tuollaista?

Vierailija
13/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kolmivitoset tosiaan pitävät naamakirjaan kuulumista "normina". Minusta se on kommunismia. Joku Hoenecker olisi antanut pallinsa tuommoisesta vakoilu- ja kyttäyssysteemistä.

Vierailija
14/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki turhuus pyörii facessa. Turhat ja turhuus. Ei mitään fiksua.😆 Siksi en haaskaa aikaani tuohon faceläävään. Ei kertakaikkiaan kiinnosta.

Vierailija
15/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ota luonnon päälle esitellä elämäänsä fb:ssä ja kuitenkaan ketään ei tosissaan kiinnosta. Hienot kuvat ja poseeraukset menevät hukkaan :-/.

Vierailija
16/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ihan normi 40v mies. Ei seuraa sosiaalista mediaa. Puhuu somepaskasta. Ei tajua miksi kaikki pitää jakaa. Ylpeilee myös vanhalla näppäinpuhelimella. Ei tartte navigaattoria katsoo ennemmin kartasta jne..

Yhdelläkään keskustelupalstalla ei ole ikinä käynyt. Lehet lukee paperi versiona ym... vanhan aikasta.

Töissä on kyllä it alalla ja hallitsee tietokoneet paremmin kuin minä.

Vierailija
17/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaverit eivät ole facessa, jotka haluavat turvata yksityisyyttään. (Esim. turvallisuusalalla työskentelevät, lääkärit jne)

Vierailija
18/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liityin Facebookiin sukulaiseni toiveesta, jotta näkisin sieltä kätevästi heidän ottamansa kuvat. Itse en keksi mitään päivitettävää koska minulle ei tapahtu ikinä mitään jännää. En ole edes ikinä ottanut selfietä itsestäni koska en ole valokuvauksellinen.

Olen toki ottanut FB-kavereiksi tuttuja ja välillä on ollut todella noloa kun heidän puolisonsa kommentoivat esim. päivän pikapanoaan. En myöskään jaksa millään mietelauseita jne shaibaa. Yleensä sukulainen laittaa tekstarin milloin on laittanut kuvia. Hän on todella taitava kuvaaja ja kuvia katselen todella mielelläni.

Vierailija
19/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan miehen, joka ei oo puhelin-ja someorjia....

Vierailija
20/85 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kovasti yritetty saada liittymään faceen. Ei kiitos, en näe siitä mitään hyötyä itselleni, enkä itseni tai asioideni esittelemisestä muille.

Sosiaalinen elämäni on melko vilkasta. Ihan face to face.

Älykänny on, mutta en käytä sitä.  Laitoin varastoon. Olen huomannut, että ihmiset, jotka käyttävät älykännyä, käyttävät sitä liikaa, usein riippuvuteen saakka, netissä , eli facessa, instassa jne. pyörimiseen. En halua elämäni tulevan riippuvaiseksi tällaisesta. Eli pelkään sitä riippuvuutta ja haluan pitää tilanteen tällaisena, että netinkäyttöni on hallinnassa. Pastailen silloin tällöin, mutta pääasiassa käytän nettiä asioiden hoitamiseen, tiedon hankintaan ja joskus katselen Areenasta ohjelmia.

Tämä sopii minulle. Jonkun mielestä se saattaa taas olla tylsää.