Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä menee pettämisen raja?

Vierailija
17.12.2016 |

1. Ajatukset toisesta
2. Ajatuksesta toisesta kun harrastat seksiä oman puolison kanssa
3. Salaa viestittely
4. Sexting
5. Puhelinseksi
6. Skypeseksi
7. Suutelu
8. Suuseksi
9. Penetraatio

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispelko23 kirjoitti:

Ainakin minulle se raja menisi siinä, että nainen viestittelisi jotain seksuaalista muiden kanssa. Fyysisesti saisi halata miestä, mutta suutelemisesta peli napsahtaa poikki.

AP:n listasta sallittuja ovat siis 1, 2 ja 3. 3 toki pienellä varauksella.

Terveisin Naispelko23

Normaalissa kahden aikuisen suhteessa ei luulis kenenkään joutuvan salaa viestittelemään vastakkaisen sukupuolen kanssa. Sairaalloisen mustasukkaset on sitten asia erikseen. Salaiset viestit on yleesä jotenkin puolisoa loukkaavia, joten mun raja menis kyllä niissä.

Vierailija
22/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naispelko23 kirjoitti:

Ainakin minulle se raja menisi siinä, että nainen viestittelisi jotain seksuaalista muiden kanssa. Fyysisesti saisi halata miestä, mutta suutelemisesta peli napsahtaa poikki.

AP:n listasta sallittuja ovat siis 1, 2 ja 3. 3 toki pienellä varauksella.

Terveisin Naispelko23

Normaalissa kahden aikuisen suhteessa ei luulis kenenkään joutuvan salaa viestittelemään vastakkaisen sukupuolen kanssa. Sairaalloisen mustasukkaset on sitten asia erikseen. Salaiset viestit on yleesä jotenkin puolisoa loukkaavia, joten mun raja menis kyllä niissä.

Pakko jatkaa vielä. Halaus tervehtiessä, onnitellessa yms on mielestäni ihan ok, mutta en mä miespuolisten ystävieni kanssa halaile muutoin. Enkä toivois miehenkään halailevan omia naisystäviään missään läheisyyden tarpeessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitus puolisoa ja parisuhdetta kohtaan puuttuis musta toiselta täysin.

Osaako joku selittää mitä tää paljon puhuttu kunnioitus pitää sisällään?

Vierailija
24/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaa viestittely, ja kaikki siitä eteenpäin tuolla aloittajan listalla ovat pettämisen puolella. Ajatukset, ihastumiset ja fantasiat sekä pieni flirtti ovat täysin ok. Kyllä sen hyvä ihminen sydämessään tuntee, missä raja menee. Mutta nämäkin ovat näkemyskohtaisia. Hyvä, jos pariskunnan osapuolilla näkemys on sama, olipa se raja missä tahansa.

25/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä, kun toinen saa tietää. Eihän se mitään pettämistä ole, jos toinen ei tiedä ;)

Pettäminen on vähän niinku ylinopeus tai punasia päin kävely. Jos poliisi ei näe, eikä kukaan loukkaannu, niin rikosta ei ole tapahtunut.

Tässäpä on hyvä testi, minkälainen ihminen on luonteeltaan, moraaliltaan ja luotettavuudeltaan kyseessä. Jos on painanut plussaa, niin on melkoisen epäluotettava korkkiruuvi ojanpohjalta kaivetulla moraalilla.

Vierailija
26/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä, kun toinen saa tietää. Eihän se mitään pettämistä ole, jos toinen ei tiedä ;)

Pettäminen on vähän niinku ylinopeus tai punasia päin kävely. Jos poliisi ei näe, eikä kukaan loukkaannu, niin rikosta ei ole tapahtunut.

Tässäpä on hyvä testi, minkälainen ihminen on luonteeltaan, moraaliltaan ja luotettavuudeltaan kyseessä. Jos on painanut plussaa, niin on melkoisen epäluotettava korkkiruuvi ojanpohjalta kaivetulla moraalilla.

Totta. Voisin kuvitella heidän olevan juuri tämän uutisen yliajajan kaltaisia ihmisiä, joka ajoi suojatiellä yhdeksän vuotiaan tytön päälle ja pakeni paikalta kuvitellessaan ettei kukaan nähnyt yliajajaa, jättäen tytön makaamaan henkitoreisiin.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000004890132.html

Vierailija
27/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikki minkä tekee salassa on pettämistä. Tai mitä ei voi kertoa puolisolle. Ja ei riitä että omassa mielessään valheellisesti ajattelee että puolisolle tämä on ok vaikka se oikeasti ei olisi.

Tuohon pettämisen rajaan sitten suuresti vaikuttaa se miten omassa parisuhteessa menee. Jos huonosti menee niin jo huoleton flirtti voi olla pettämistä.

Vierailija
28/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaa viestittely, ja kaikki siitä eteenpäin tuolla aloittajan listalla ovat pettämisen puolella. Ajatukset, ihastumiset ja fantasiat sekä pieni flirtti ovat täysin ok. Kyllä sen hyvä ihminen sydämessään tuntee, missä raja menee. Mutta nämäkin ovat näkemyskohtaisia. Hyvä, jos pariskunnan osapuolilla näkemys on sama, olipa se raja missä tahansa.

Sehän se kai on tärkeintä, että samoilla linjoilla ollaan näiden asioiden kanssa. Aika usein törmää kuitenkin siihen, ettei toisella tunnu olevan aavistustakaan siitä, ettei suhteen toiselle osapuolelle olekaan ok, vaikka viestitellä exän kanssa siitä kahdenkeskisestä seksilomasta yksityiskohdista nautiskellen, vanhoina hyvinä aikoina. Kaipa nämäkin asiat pitäisi parisuhteen alussa käydä läpi, mutta kun useimmat kuvittelevat, että ne "yleiset normit" on kaikkien hallussa, eikä tule mieleenkää ettei se toinen näitä ymmärrä

Vierailija
29/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei koske kehenkään, lähetä kuvia tai ole nettiseksiä niin ei petä. 

Vierailija
30/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtiskö joku pettämään.

T:Jännämies

Vierailija
31/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja mener kohdassa 8.

Vierailija
32/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitus puolisoa ja parisuhdetta kohtaan puuttuis musta toiselta täysin.

Osaako joku selittää mitä tää paljon puhuttu kunnioitus pitää sisällään?

Toivottavasti et ole parisuhteessa.

Vierailija
33/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtiskö joku pettämään.

T:Jännämies

:D

Ei jaksa lähteä mihinkään.

Vierailija
34/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mustakin menee tuossa kohdassa 3, salaa viestittely.

Jos se ei olisi pettämistä niin miksi tehdä sitä salaa.

Vierailija
35/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei koske kehenkään, lähetä kuvia tai ole nettiseksiä niin ei petä. 

Päätit sit pelata varman päälle? Ei kai siinäkään mitään vikaa ole, mut oikeesti normaalilla älyllä varustettu ihminen osaa kyllä tietää parisuhteensa rajat ilman övereitäkin.

Vierailija
36/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko viestittely pettämistä vain, jos sen tekee salaa?

Mulla on tuttu mieskollega, joka on alkanut vähän viestitellä. Ihan harmittomia viestejä sinällään ja luultavasti ihan vain kaverina. Minusta hän on livenä vähän flirttaillutkin, mutta hän saattaa hyvin todennäköisesti olla elämäntapaflirtti kuten tuo joku tässä ketjussa, joka flirttailee kaikille tarkoittamatta mitään.

Näytin viestit miehelleni ihan avoimesti, ettei ole tunnetta, että salaisin jotain. Miehen mielestä ne olivat täysin ok eikä viitettä mistään flirttailusta. Hänestä epäsopivaa olisi vasta suora seksiehdotus.

Minulla taas on koko ajan sellainen olo, että pettäisin. Olen ehkä lievästi ihastunut ko kaverimieheen ja ajattelen häntä paljon. Joten ajattelin pidättäytyä viestittelemästä aktiivisesti enempää. Eli minusta pettämisen raja voi mennä oikeasti paljon matalampanakin, jos itsellä on omassa päässä ns vääriä ajatuksia, vaikka harmittoman ja suorastaan epäflirttailun toisella osapuolella ei olisikaan sellaisia yhtään.

Vierailija
37/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuttu mieskollega, joka on alkanut vähän viestitellä. Ihan harmittomia viestejä sinällään ja luultavasti ihan vain kaverina. Minusta hän on livenä vähän flirttaillutkin, mutta hän saattaa hyvin todennäköisesti olla elämäntapaflirtti kuten tuo joku tässä ketjussa, joka flirttailee kaikille tarkoittamatta mitään.

Näytin viestit miehelleni ihan avoimesti, ettei ole tunnetta, että salaisin jotain. Miehen mielestä ne olivat täysin ok eikä viitettä mistään flirttailusta. Hänestä epäsopivaa olisi vasta suora seksiehdotus.

Minulla taas on koko ajan sellainen olo, että pettäisin. Olen ehkä lievästi ihastunut ko kaverimieheen ja ajattelen häntä paljon. Joten ajattelin pidättäytyä viestittelemästä aktiivisesti enempää. Eli minusta pettämisen raja voi mennä oikeasti paljon matalampanakin, jos itsellä on omassa päässä ns vääriä ajatuksia, vaikka harmittoman ja suorastaan epäflirttailun toisella osapuolella ei olisikaan sellaisia yhtään.

Jos susta itsestäs tuntuu väärältä, se luultavasti on niin. Miehelles et varmaankaan kertonut olevasi ehkä ihastunut kollegaan? Jos olisit kertonut, miehesi ei välttämättä olisikaan pitänyt viestittelyä viattomana? Ihastumisessa ei tietenkään mitään väärää ole, mutta jos viestien sävy on flirttaileva, otat ensimmäisen askeleen kohti pettämistä.

Vierailija
38/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja menee siinä, missä sen on yhdessä sovittu menevän.

Vierailija
39/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9

Vierailija
40/72 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos susta itsestäs tuntuu väärältä, se luultavasti on niin. Miehelles et varmaankaan kertonut olevasi ehkä ihastunut kollegaan? Jos olisit kertonut, miehesi ei välttämättä olisikaan pitänyt viestittelyä viattomana? Ihastumisessa ei tietenkään mitään väärää ole, mutta jos viestien sävy on flirttaileva, otat ensimmäisen askeleen kohti pettämistä.

Näin ajattelen. Ja en ole kertonut lievästä ihastumisesta miehelleni tai kellekään, siis todellakaan myöskään tälle kollegamiehelle. Yritän olla ajattelematta ja olen alkanut aika viileäksi häntä kohtaan ja ollut varautunut, joten oli yllätys, että hän siirtyi viestittelyyn silti.

Mikään objektiivinen seikka ei tuo flirttailua tai aidosti edes kiinnostusta minua kohtaan hänen osaltaan, veikkaan hänen hakevan piristystä arkeen tms, mutta mulla on tunne, että hän on jotenkin uinut pääni sisään henkilökohtaisella tavalla. Viimeksi tavatessamme ihan lopuksi katseemme kohtasivat yllättäen jotenkin mielestäni merkityksellisesti.

Kyllä kai se silloin lienee pettämisen alkua, jos tietoisena tällaisesta esim alkaa flirttailla takaisin. Täytyy unohtaa. Onneksi on joululoma ja oikeasti minulla on myös ihana mies, joka on aidosti mielestäni maailman huippu ja paras, mitä voin saada.

36