Pauliina on koristellut jouluksi kodin "tyylikkään mustaksi" - mitä mieltä?
http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-2000005006453.html
"Joulun ei tarvitse olla perinteisen punainen ollakseen kotoisa ja kaunis."
Tässä joitain yksityiskohtia Pauliinan sisustamasta "kotoisasta ja kauniista" joulukodista:
http://is.mediadelivery.io/img/468/fdb54c54aa4840909228dec5650db4b5.jpg
http://is.mediadelivery.io/img/628/fa57a64f0f4046f69b7d56aecc092c9e.jpg
"Koska Pauliinan maku on tarkka, ei jouluakaan rakenneta valmiiksi noin vain. Kaikki alkaa siitä, että hän valitsee joululle väriteeman, jonka mukaan suunnitellaan kuusen koristelu ja kodin sisustus.
[...]
– Se on jouluperinne, että käymme keskustelun kuusen koristelusta lasten kanssa. Lapset haluaisivat aina puun, jossa on kaikki maailman värit ja tyylit. Päädymme kuitenkin leikkisän väittelyn jälkeen siihen, että kuusi koristellaan minun suunnitelmani mukaan, Pauliina nauraa."
Iskeekö minimalistinen ja mustavalkoinen joulusisustus teihin?
Kommentit (214)
Njaa, ihan kiva, miellyttää omaa silmääni. Mutta toi on perseestä ettei lapset saa osallistua koristeluihin. Joulu on lasten juhla.
Tykkään kyllä, pidän minimalistisesta tyylistä. Sellainen havainto vaan, että ärsyttävän matalalla heillä on katto, minua ahdistaisi.
MUSTA = MONIKULTTUURINEN
kaikille dissaajille on erityinen paikka helvetissä
Itse joulukoristeet oli ihan ok, oikeanlaisessa ympäristössä ne olisi olleet ihan kauniit, mutta muuten kodin sisustus oli keskenäeräisen ja onton oloista. Se violetiksi maalattu seinä oli hirveä, ja mikä oli se valkoisella seinällä yksi musta tähti? Näytti ihan joltain nuoren opiskelijan kämpältä, mitä ei ole asukas oikein osannut sisustaa vaikka intoa riittää, mutta taitoa ja silmää ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Stockkallahan oli jo viimevuonna joulukassina kultavihreäliilaviritys geometrisin kolmiokuvioin ja muutenkin joulukoristeet tällaista samanlaista ihmeellistä epäjoulua eläin- ja esineaiheineen.
Se kassi oli minusta kiva ja onnistui olemaan jouluinenkin Stockmannin tyyliin, mutta joo nuo kaikenlaiset eläinkoristeet väsyttävät. Miksi haluaisin jonkun yli-ison paratiisilinnun kuuseeni? Ärsyttää myös kaikki halvannäköiset glitterillä silatut korkokengät ynnä muut naurettavat joulukuuseen suunnitellut pissiskoristeet.
Onko teidän mielestä Pauliina naurettava nimi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa tai voi ruokailla pöydässä, missä on jotain kammottavia naamoja lautasissa?
Tuntuisi jotenkin vistolta syödä lautaselta, jossa on jonkun naama. Minua ainakin häiritsisi, että se naama jää "likaiseksi" ruokailun päätyttyä.
Olen aika varma, ettei ne lautaset ole siinä missään ruokailukäytössä, vaan vain esillä. Tuotesijoittelukoti.
Lautastenhan merkki on Fornasetti, joka myy lautasia nimellä "wall plate". Eli joo, ei niistä ole tarkoitus syödä. Hintaa lautasilla on yli 150 € kappale, melko paljon on saanut pulittaa jos on useamman hankkinut. Tykkään kyseisen mekin kynttilöistä, mutta lautaset ovat jo vähän liian creepyjä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en asu kerrostalossa, ei näytä jouluisalta.
Täh?
Nää kaks asiaa jotenkin korreloi?
En tiedä, olenko kellään tutulla nähnyt niin tunnelmallisen ihanaa jouluista kotia kuin perhetutuilla, jotka asuvat kerrostalokolmiossa. Heidän parvekekin niin kaunis, jouluvaloja ja näkymä merelle. Huikean ihana.
Sit taas meillä omakotitalossa. No jaa, kyllä me laitellaan, mutta aika pelkistettyä on. Samat verhot kesät talvet, kun taas heillä on laitettu upeat punaiset verhot olohuoneeseen jne. He on jouluihmisiä ja maku on tyylikäs, ei krääsää, vaan upea kynttelikkö jne.
Mä en ole luonnostani niin tyylikäs ja sommittelun osaava kuin tämä perhetuttu ja tässä tapauksessa kerrostalo vetää aika lailla 6-0 mein omakotitaloa :)
Sit tohon lehtijuttuun niin jokainen laittaa tietty itselleen mieleiseksi, mutta en tykännyt, enkä varsinkaan noista lautasista. Musta on ihan jees huonekaluissa, esim. meillä mustat nahkasohvat ja musta kirjahyllyt, mutta tuosta vaan tulee jonkinlainen ankeus. Hänelle varmasti kiva ratkaisu, mutta omaan makuun ankea.
Vierailija kirjoitti:
Njaa, ihan ok. Mustavalkoinen minimalismi on vaan mielestäni aika helppoa. Tykkään enemmän Ikean tyylisestä lähestymistavasta, jossa samaan tilaan läntätään älytön määrä erilaisia juttuja ja kokonaisvaikutelma on silti jotenkin oudon harmoninen. Esim. tuolla http://gravityhomeblog.com/2016/09/21/ikea-christmas-collection-2016/.
Jessus noita Ikean koteja...liikaa kaikkea, hyi hirvitys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa tai voi ruokailla pöydässä, missä on jotain kammottavia naamoja lautasissa?
Tuntuisi jotenkin vistolta syödä lautaselta, jossa on jonkun naama. Minua ainakin häiritsisi, että se naama jää "likaiseksi" ruokailun päätyttyä.
Olen aika varma, ettei ne lautaset ole siinä missään ruokailukäytössä, vaan vain esillä. Tuotesijoittelukoti.
Lautastenhan merkki on Fornasetti, joka myy lautasia nimellä "wall plate". Eli joo, ei niistä ole tarkoitus syödä. Hintaa lautasilla on yli 150 € kappale, melko paljon on saanut pulittaa jos on useamman hankkinut. Tykkään kyseisen mekin kynttilöistä, mutta lautaset ovat jo vähän liian creepyjä.
Sairaan rumia ja tosiaan muissakin tuollaista itseäni ja luultavasti monia lapsiakin ahdistavaa illuminatisymboliikkaa.
Haha tuleepa mieleen oma kokeiluni alelaarin "jännistä mustista joulupalloista" kun muutin ensimmäiseen omaan kotiini. Muita koristeita ei oikein sitten ollutkaan. Oli kyllä niin ankea kuusi sinä vuonna, vieläkin naurattaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä katsoin, että emäntä itse näyttää kieltä siinä kuvassa
Kävin katsomassa koko Fornasetti-seinälautasmalliston. NWO on vahva näissä yksilöissä.
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän mielestä Pauliina naurettava nimi?
Ei yhtään sen naurettavampi kuin mikään muukaan.
Nuo valokuvat ovat tosi huonoja ja saavat kodin näyttämään ankealta. Olisi kannattanut laittaa taitavampi kuvaaja asialle ja hyödyntää kynttilöitä ja jouluvaloja tunnelman luomisessa. Nyt näyttää vaan ankealta, halvalta ja epäkodikkaalta. Olisi kiva tietää, millainen tuo asunto on livenä, onko tosiaan noin ankea kuin kuvissa näyttää.
Omaan makuuni ei kyllä iske musta joulu ja mustavalkoharmaa, väritön sisustus vaikka se kuinka on nyt trendikästä ja tyylikästä. Tarvitsen värejä ympärilleni enkä edes halua, että koti näyttää persoonattomalta sisustuslehdeltä. Ihmetyttää, kun täällä Suomessa on suurin osa vuodesta ulkona ankeaa ja harmaata, niin miksi vielä sisustetaankin värittömästi? Johan se vaikuttaa mielialaan, kun ei missään ole mitään värejä. Kukin tietty tyylillään, mutta tätä olen usein miettinyt.
Sen sijaan fanitan noita parjattuja naamalautasia, erityisesti tuo kieltä näyttävä on mainio! En kyllä ruokalautasiksi laittaisi, mutta nuokin taitavat olla vaan koristeena, tuskin niihin mitään ruokaa oikeasti laitetaan. Kunhan esittelee, että kattokaa mulla on tällaisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Haha tuleepa mieleen oma kokeiluni alelaarin "jännistä mustista joulupalloista" kun muutin ensimmäiseen omaan kotiini. Muita koristeita ei oikein sitten ollutkaan. Oli kyllä niin ankea kuusi sinä vuonna, vieläkin naurattaa!
Ihana, joku muukin on tehnyt tuon! :)
Itse rakastan mustaa, vaatteissa,koruissa ja monessa muussakin, joten ajattelin että mustat kuusenkoristeet, why not!
Ihan hirveä. Siis todella hirveä kuusi. Mustat koristeet vaan riitelevät joulun kanssa, aina.
Tuli mieleen sen Klamydian biisin Henrik Belsebuubi. Eli norjalaisen black metal-bändin karmee solisti, Henrik Belsebuubi, sillä olisi varmaan ollut samanlainen satanistikuusi. Mulla oli jopa musta enkeli. :D
Vierailija kirjoitti:
Nuo valokuvat ovat tosi huonoja ja saavat kodin näyttämään ankealta. Olisi kannattanut laittaa taitavampi kuvaaja asialle ja hyödyntää kynttilöitä ja jouluvaloja tunnelman luomisessa. Nyt näyttää vaan ankealta, halvalta ja epäkodikkaalta. Olisi kiva tietää, millainen tuo asunto on livenä, onko tosiaan noin ankea kuin kuvissa näyttää.
Omaan makuuni ei kyllä iske musta joulu ja mustavalkoharmaa, väritön sisustus vaikka se kuinka on nyt trendikästä ja tyylikästä. Tarvitsen värejä ympärilleni enkä edes halua, että koti näyttää persoonattomalta sisustuslehdeltä. Ihmetyttää, kun täällä Suomessa on suurin osa vuodesta ulkona ankeaa ja harmaata, niin miksi vielä sisustetaankin värittömästi? Johan se vaikuttaa mielialaan, kun ei missään ole mitään värejä. Kukin tietty tyylillään, mutta tätä olen usein miettinyt.
Sen sijaan fanitan noita parjattuja naamalautasia, erityisesti tuo kieltä näyttävä on mainio! En kyllä ruokalautasiksi laittaisi, mutta nuokin taitavat olla vaan koristeena, tuskin niihin mitään ruokaa oikeasti laitetaan. Kunhan esittelee, että kattokaa mulla on tällaisetkin.
Olen sen verran anti-NWO, että tuntuvat yhtä tympeiltä kuin seimikuvaelma paatuneen ateistin mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa koko Fornasetti-seinälautasmalliston. NWO on vahva näissä yksilöissä.
Avaa nyt hiukan miten NWO liittyy noihin lautasiin?
Rumaa, meillä joulun koristelu ja kuusi on lasten puuhaa. Ei toi kovin ekologistakaan ole joka vuosi hankkia uutta, koska edelliset ei kelpaa.
Toi pöytä o nätti