Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pauliina on koristellut jouluksi kodin "tyylikkään mustaksi" - mitä mieltä?

Vierailija
17.12.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-2000005006453.html

"Joulun ei tarvitse olla perinteisen punainen ollakseen kotoisa ja kaunis."

Tässä joitain yksityiskohtia Pauliinan sisustamasta "kotoisasta ja kauniista" joulukodista:
http://is.mediadelivery.io/img/468/fdb54c54aa4840909228dec5650db4b5.jpg
http://is.mediadelivery.io/img/628/fa57a64f0f4046f69b7d56aecc092c9e.jpg

"Koska Pauliinan maku on tarkka, ei jouluakaan rakenneta valmiiksi noin vain. Kaikki alkaa siitä, että hän valitsee joululle väriteeman, jonka mukaan suunnitellaan kuusen koristelu ja kodin sisustus.
[...]
– Se on jouluperinne, että käymme keskustelun kuusen koristelusta lasten kanssa. Lapset haluaisivat aina puun, jossa on kaikki maailman värit ja tyylit. Päädymme kuitenkin leikkisän väittelyn jälkeen siihen, että kuusi koristellaan minun suunnitelmani mukaan, Pauliina nauraa."

Iskeekö minimalistinen ja mustavalkoinen joulusisustus teihin?

Kommentit (214)

Vierailija
61/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää. Jotenkin masentava, tulee mieleen kuolema ja hautajaiset ja hautausmaa.

Samat sanat! Liturgisista väreistä musta, valkoinen ja violetti täydensivät kolkon tunnelman. Muutenkin kaikki kämpästä nähty oli rumaa.

Ruskea puulattia oli kaunis.

Vierailija
62/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa tai voi ruokailla pöydässä, missä on jotain kammottavia naamoja lautasissa?

En nyt saa nimeä mieleen, mutta lautaset ja niiden kuosi oli muutama vuosi sitten todella paljon esillä  ulkomaisissa sisustuslehdissä. Eivät ihan halpoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh. Jouluna pitää olla sopivasti väriä ja kimallusta.

Vierailija
64/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi täällä niin moni haukkuu kivaa ja siistiä kotia. Jos huomasitte, asunnossa oli värikkäitä tauluja, seiniä ym. joten ei siellä mitään pelkkää mustaa ole. Voin hyvin kuvitella miten upealta koti näyttää, kun kynttilät palavat. Miksi kaikkien pitäisi tehdä asiat samalla tavalla? Tämä perhe oli asunut ulkomailla, joten äidille on varmaankin muotoutunut oma makunsa. Ei lehdessä olisi mitään järkeä esitellä samanlaista tusinatonttukotia, joita Suomessa on 11 tusinassa. Minä ainakin myönnän, että päätän olohuoneen ja keittiön sisustuksesta, vaikka meillä vähän perinteisempi linja onkin. Ihmettelen siis vain sitä, että miten te ole noin vihaisia ja aggressiivisia? Jokainen koti elää tavallaan, enkä usko, että lapsilla on huono olla noin siistissä kodissa. Sellaisiakin koteja on, joissa on niin epäsiistiä, ettei voi kavereita kutsua.

Vierailija
65/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolella tehdyt kukkaistutukset = hyasintti tökättynä juomalasiin. Sillä lailla.

Oikeasti tuo ei ole kummoinen joulusisustus. Mielikuvitukseton ja äärimmäisen tylsä. Ei aiheuta mitään mielenkiinnon heräämistä. Puuttuu se punainen lanka, tai no, musta tässä tapauksessa.

Mua kanssa nauratti noi huolella tehdyt kukkaistutukset. Itse kans lykkään hyasintteja ja sammalta omasta metsästä mataliin lasimaljakoihin jouluna. Mutta kyllä minä olen tunnustanut tekeväni asetelmani nopeasti huitaisten ja huithapelisti.

Vierailija
66/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi täällä niin moni haukkuu kivaa ja siistiä kotia. Jos huomasitte, asunnossa oli värikkäitä tauluja, seiniä ym. joten ei siellä mitään pelkkää mustaa ole. Voin hyvin kuvitella miten upealta koti näyttää, kun kynttilät palavat. Miksi kaikkien pitäisi tehdä asiat samalla tavalla? Tämä perhe oli asunut ulkomailla, joten äidille on varmaankin muotoutunut oma makunsa. Ei lehdessä olisi mitään järkeä esitellä samanlaista tusinatonttukotia, joita Suomessa on 11 tusinassa. Minä ainakin myönnän, että päätän olohuoneen ja keittiön sisustuksesta, vaikka meillä vähän perinteisempi linja onkin. Ihmettelen siis vain sitä, että miten te ole noin vihaisia ja aggressiivisia? Jokainen koti elää tavallaan, enkä usko, että lapsilla on huono olla noin siistissä kodissa. Sellaisiakin koteja on, joissa on niin epäsiistiä, ettei voi kavereita kutsua.

Ehkäpä musta sisustus tekee vihaiseksi ja aggressiiviseksi?  ;)

Vierailija
67/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa tai voi ruokailla pöydässä, missä on jotain kammottavia naamoja lautasissa?

En nyt saa nimeä mieleen, mutta lautaset ja niiden kuosi oli muutama vuosi sitten todella paljon esillä  ulkomaisissa sisustuslehdissä. Eivät ihan halpoja.

Rumia ovat silti.

Vierailija
68/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pauliinan koti sisältää niin rasittavaa minimalistista tuotesijoittelua, että oksat pois. Nuo esineet, mitä sieltä löytyy ovat  huippukallista sisustuskrääsää, mitä kiiltäväkantiset muotilehdet myyvät hyväuskoisille hölmöille oman aikansa, kunnes uudet rojut tulevat muotiin. Minimalisti=materialisti. Kyllä, se on mahdollista.

Varmasti on kalliin putiikin pitäjällä kallis maku ja arvokkaat koristeet, mutta silti lopputulos on jotenkin halpa. Jysk-minimalismia as seen on about jokaisessa kolmen sentin sisustusblogissa ja ruma violetti tehosteseinä.

Vierailija
69/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sisustus tuntuu lattealta, kun tämä henkilö ei oikein hallitse kontrasteja. Kontrastit ovat tuollaisia kirkuvia musta-valkoinen, valkoinen-violetti. Siis vahvoja ja kylmiä värejä. Musta tähti valkoisella seinällä näyttää tosi paljaalta. Korostaa valkoisen seinän tyhjyyttä(?) Melkein olisi parempi pelkkä valkoinen seinä.

Vierailija
70/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä siitä kodista muuten, mutta se, että joulun päättää äiti yksinään. Silloin mielestäni saa lapset näkyä. Meillä on paraatipaikalla mm. vieläkin lapsen päiväkodista kreppipaperista askartelema joulutähti, vaikka lapsi on jo aikuinen nyt ja siitä on tullut jonkinlainen perinne. Toki lapsi on ehkä ollut ikäisekseen taitava silloin, mutta äidin mielipide on aina äidin. Minun käy sääliksi se, ettei lapsia edes haluta kuunnella. 

Vierailija
71/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyntärauhaa kirjoitti:

Hyvältä näyttää perusväritys. Tuohonhan lapset riemusta kiljuen lisäisivät värikästä koristetta. Itse soisin sen heillä. Taustavärinä muutenkin erinomainen, värikkäät lahjapaketit pääsevät esille.

Veikkaan että äiti varmaan vaihtaa sukulaisten riemunkirjavat lahjapaketoinnit tyylikkäisiin mustavalkoisiin ennen kuin tuo lahjat esille...

Vierailija
72/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän törkeetä ettei lapset saa edes kuusta koristella mielensä mukaan on siinäkin "äiti"

Vierailija
73/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Njaa, ihan ok. Mustavalkoinen minimalismi on vaan mielestäni aika helppoa. Tykkään enemmän Ikean tyylisestä lähestymistavasta, jossa samaan tilaan läntätään älytön määrä erilaisia juttuja ja kokonaisvaikutelma on silti jotenkin oudon harmoninen. Esim. tuolla http://gravityhomeblog.com/2016/09/21/ikea-christmas-collection-2016/.

Todella kauniit kodit tuolla kaiken alla. Helppo tehdä noihin puitteisiin.

Vierailija
74/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on valitettavasti sisustanut pelkkä raha. Ja samalla rahalla palkattu myös joku siivoja siivoamaan sotkut. Mutta jotenkin tuntuu, että tuon "perfektionistin" kotona asuu myös henkinen ankeus, jossa muut joutuvat vain sopeutumaan "hyvän maun diktatuuriin".  Valitettavasti kaikki äidin määräily miltä kotona saa näyttää, ei edes ole kannattavaa, jos lopputulos on tuo.

Vierailija
75/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistui yksi hauska joulumuisto mieleen. Lapseni oli raahannut vintistä valkoisen kuusemme ja kuusenkoristeet ja koristellut omatoimisesti joulukuusen kotiimme aika varhaisessa vaiheessa eräänä joulukuuna, kun olin töissä. Oli ihana yllätys, kun tulin kotiin, kuusi koristeltuna ja valot palamassa. 

Vierailija
76/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo joitakin vuosia, kun olin joskus loppusyksystä kangaskaupassa, kun sinne saapui tällainen tiedostava, varmatyylinen nuorehko nainen, joka etsi pöytäliinakangasta. Hän oli päättänyt, että heidän sen vuoden joulun teemaväri olisi musta, kenties pienin hopeisin koristein. Noin henkisesti minulla loksahti suu auki. Musta väri jouluna? Ei hyvänen aika! Samalaiset tunteet jylläsivät taas mielessäni, kuin luin tuon jutun Pauliinan mustasta joulusta.

Minä olen varmasti jo liian vanha ja ennen kaikkea liian vanhanaikainen käsittääkseni ylipäänsä näitä eri juhlien teemoja ja värejä. Panee miettimään, mitä näillä teemoilla ynnä väreillä peitetään. Olen tullut siihen tulokseen, että näiden teemojen takana on paljon tyhjyyttä ja jopa tunteettomuutta. Esimerkiksi joulun sanoma ei merkitse heille mitään, pelkkä ulkonainen koreus vain. Pukeudutaan hienoihin vaatteisiin ja koristellaan koti mahdollisimman ei-jouluiseksi. Kaikessa on vain suorittamisen maku. Missä ovat lepo ja rauhoittuminen, yhdessäolo ja läheisten tapaaminen rennoissa merkeissä. Eikä se rento nyt tarkoita rikkinäisiä verkkareita!

Vierailija
77/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeuttajan joulu.

Vierailija
78/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onneksi lapsilla on alakerrassa oma kuusi, jonka koristelevat mieleisekseen. Mutta tokihan siis paraatipaikalla on äidin maun mukaiset koristeet ja kuusi. :P

Vierailija
79/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://is.mediadelivery.io/img/468/98d62bfc8b394b3f8f93a849553e8302.jpg

Eikö ole vähän riskialtista polttaa kynttilöitä noin kaltevalla alustalla?

Vierailija
80/214 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Too matchy-matchy on niin tylsää ja kertoo epävarmasta mausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä