Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista KIRJAA et pysty sietämään?

Vierailija
17.12.2016 |

Minä-muodossa kirjoitettua? Liiallisia seksikohtauksia? Kielioppivirheitä täynnä olevaa?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkää lukea useimpia seksikuvailuja. Väristään himosta ja huohotetaan ja lanteet kohoaa, no thanks :D Jossain vaiheessa kyllästyin amerikkalaisiin urban fantasy-kirjoihin totaalisesti juuri liiallisten ja liioiteltujen seksikohtausten vuoksi. Ne kirjat taitaakin olla suunnattu sikäläisille kotirouville.

Vierailija
22/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monimutkaisesti kuvailevaa tekotaiteellista elämäntuskaa sisältävää esikoisromaania

Minä olen suuri ensikirjan fanittaja. Kauranen ei koskaan yltänyt esikoisteostasolleen myöhemmin esim.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista kirjaa, jossa kirjailija ei kerro kaikkea (suoraan ja selkeästi), vaan jättää lukijan älyn - jota ei tässä tapauksessa ole - varaan kaiken tajuamisen.  Teksti, jossa jätetään sanomatta asioita, ikään kuin lähes ilkeilymielessä lukijan hoksaamisen varaan. En osaa pukea sanoiksi. Liian runollinen, taiteellinen, viitteellinen, metateksti saa voimaan pahoin. Luen vain sellaisia juttuja, joita suurin piirtein tajuan. Liian vaikeaselkoiset ja siksi tylsät - ei kiitos!

Vierailija
24/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Karenina tökki paikoitellen, johtuen siitä venäläisestä lempinimi sekamelskasta. Aina ei ollut kärryillä kuka oli kuka, kun varmaan 5 lempinimeä per hlö.

Vierailija
25/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monimutkaisesti kuvailevaa tekotaiteellista elämäntuskaa sisältävää esikoisromaania

Minä olen suuri ensikirjan fanittaja. Kauranen ei koskaan yltänyt esikoisteostasolleen myöhemmin esim.

Etkö tykkää esim. Pelon maantieteestä? Mun mielestä myös Arabian Lauri ja Safari club ovat hyviä. Pelon maantiede oli vähän alle ja yli kaksikymppisen elämän The Kirja :) Olen ehkä sittemmin hieman vieraantunut Kaurasesta (Snellmannista), mutta Arabian Lauria rakastan ja Safari Clubissa on hienoa suspensiota!

Vierailija
26/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna Karenina tökki paikoitellen, johtuen siitä venäläisestä lempinimi sekamelskasta. Aina ei ollut kärryillä kuka oli kuka, kun varmaan 5 lempinimeä per hlö.

Venäläisen kirjallisuuden perusjuttu :) Pitää tehdä sellainen mind map niistä henkilöistä.

Vierailija
27/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi lukea kirjaa, jossa on huono typografia. Liian suuri tai pieni pistekoko, tai liian suuri rivivälistys. Kaikenlainen typografinen kikkailu ärsyttää.

Vierailija
28/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tykkää esim. Pelon maantieteestä? Mun mielestä myös Arabian Lauri ja Safari club ovat hyviä. Pelon maantiede oli vähän alle ja yli kaksikymppisen elämän The Kirja :) Olen ehkä sittemmin hieman vieraantunut Kaurasesta (Snellmannista), mutta Arabian Lauria rakastan ja Safari Clubissa on hienoa suspensiota!

Pelonmaantiede on jees, hyvä kirja, mutta kaukana kirjasta, joita luen 10 kertaa. Kerran lukemisen sarjassa tuli selväksi, julistus.

Vierailija
29/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelonmaantiede on jees, hyvä kirja, mutta kaukana kirjasta, joita luen 10 kertaa. Kerran lukemisen sarjassa tuli selväksi, julistus.

Mä taas löysin siitä aina jotain  lisää! En tiedä, monestiko olen sen lukenut, mutta aika kuluneelta tuo omani näyttää.

Vierailija
30/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilöhahmot on huonoja, niin ei huvita lukea. Niissä hahmoissa pitää olla tarttumapintaa.

Vierailija
31/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä ja liian vähän kuvia

Vierailija
32/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi Oksasen kirjoja.

Vierailija
33/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun kerrotaan, ei näytetä. On laiskaa sanoa esim. "Juhis on lempeä, hänestä pitävät kaikki"

Hyvä kirjailija näyttää, miksi näin on.

Vierailija
34/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten yritin lukea yhtä kirjaa eikä siitä meinannut tulla mitään. Ensin en tajunnut, mistä se johtui, mutta selvisi se: koko kirjassa ei ollut yhtään pilkkua. Oli ihan h*lvetin raskasta lukea pitkiä pötkölauseita. Harmi, sillä kirja ei muuten ollut umpisurkea, mutta kesken jäi.

Vierailija
35/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä preesensissä kirjoitetuista kirjoista.

Ja alapeukkuja vaan, mutta luen nykyään kaikki kirjat e-formaatissa.

Saa säätää tekstin kokoa ja valaistusta, ja kirjan kokoinen padi on helppo käyttöliittymä. Helpottanut himolukijan elämää.

Vierailija
36/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne, joissa nainen käyttää elämänsä miehistä jaanaamiseen. Että ottaako tuon vai tuon ja miltä tuntuu. Esim Tolstoin Anna Karenina. 600 sivua tätä. Pakosta luin tenttiin. Klassikoista noin yleensä tykkään.

Vierailija
37/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten yritin lukea yhtä kirjaa eikä siitä meinannut tulla mitään. Ensin en tajunnut, mistä se johtui, mutta selvisi se: koko kirjassa ei ollut yhtään pilkkua. Oli ihan h*lvetin raskasta lukea pitkiä pötkölauseita. Harmi, sillä kirja ei muuten ollut umpisurkea, mutta kesken jäi.

Yrititkö James Joyceä vai Volter Kilpeä? Ne eivät tosin harrasta edes pisteitä.

Vierailija
38/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja täällä :) Onhan noita huonoja kirjoja joitakin tullut avattua. Viimeksi jäi kesken Jari Tervon tekele Mannerheimistä. Yritin vaan en pystynyt.

Vierailija
39/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakustannekirjoja. Huonolaatuisia niin päältä kuin sisältä.

Vierailija
40/77 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrititkö James Joyceä vai Volter Kilpeä? Ne eivät tosin harrasta edes pisteitä.

Ei ollut, joku kepeämpi tekele se oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi