Millaista KIRJAA et pysty sietämään?
Minä-muodossa kirjoitettua? Liiallisia seksikohtauksia? Kielioppivirheitä täynnä olevaa?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Monimutkaisesti kuvailevaa tekotaiteellista elämäntuskaa sisältävää esikoisromaania
Minä olen suuri ensikirjan fanittaja. Kauranen ei koskaan yltänyt esikoisteostasolleen myöhemmin esim.
Sellaista kirjaa, jossa kirjailija ei kerro kaikkea (suoraan ja selkeästi), vaan jättää lukijan älyn - jota ei tässä tapauksessa ole - varaan kaiken tajuamisen. Teksti, jossa jätetään sanomatta asioita, ikään kuin lähes ilkeilymielessä lukijan hoksaamisen varaan. En osaa pukea sanoiksi. Liian runollinen, taiteellinen, viitteellinen, metateksti saa voimaan pahoin. Luen vain sellaisia juttuja, joita suurin piirtein tajuan. Liian vaikeaselkoiset ja siksi tylsät - ei kiitos!
Anna Karenina tökki paikoitellen, johtuen siitä venäläisestä lempinimi sekamelskasta. Aina ei ollut kärryillä kuka oli kuka, kun varmaan 5 lempinimeä per hlö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monimutkaisesti kuvailevaa tekotaiteellista elämäntuskaa sisältävää esikoisromaania
Minä olen suuri ensikirjan fanittaja. Kauranen ei koskaan yltänyt esikoisteostasolleen myöhemmin esim.
Etkö tykkää esim. Pelon maantieteestä? Mun mielestä myös Arabian Lauri ja Safari club ovat hyviä. Pelon maantiede oli vähän alle ja yli kaksikymppisen elämän The Kirja :) Olen ehkä sittemmin hieman vieraantunut Kaurasesta (Snellmannista), mutta Arabian Lauria rakastan ja Safari Clubissa on hienoa suspensiota!
Vierailija kirjoitti:
Anna Karenina tökki paikoitellen, johtuen siitä venäläisestä lempinimi sekamelskasta. Aina ei ollut kärryillä kuka oli kuka, kun varmaan 5 lempinimeä per hlö.
Venäläisen kirjallisuuden perusjuttu :) Pitää tehdä sellainen mind map niistä henkilöistä.
En voi lukea kirjaa, jossa on huono typografia. Liian suuri tai pieni pistekoko, tai liian suuri rivivälistys. Kaikenlainen typografinen kikkailu ärsyttää.
10 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tykkää esim. Pelon maantieteestä? Mun mielestä myös Arabian Lauri ja Safari club ovat hyviä. Pelon maantiede oli vähän alle ja yli kaksikymppisen elämän The Kirja :) Olen ehkä sittemmin hieman vieraantunut Kaurasesta (Snellmannista), mutta Arabian Lauria rakastan ja Safari Clubissa on hienoa suspensiota!
Pelonmaantiede on jees, hyvä kirja, mutta kaukana kirjasta, joita luen 10 kertaa. Kerran lukemisen sarjassa tuli selväksi, julistus.
Vierailija kirjoitti:
10 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelonmaantiede on jees, hyvä kirja, mutta kaukana kirjasta, joita luen 10 kertaa. Kerran lukemisen sarjassa tuli selväksi, julistus.
Mä taas löysin siitä aina jotain lisää! En tiedä, monestiko olen sen lukenut, mutta aika kuluneelta tuo omani näyttää.
Jos henkilöhahmot on huonoja, niin ei huvita lukea. Niissä hahmoissa pitää olla tarttumapintaa.
Se, kun kerrotaan, ei näytetä. On laiskaa sanoa esim. "Juhis on lempeä, hänestä pitävät kaikki"
Hyvä kirjailija näyttää, miksi näin on.
Vuosia sitten yritin lukea yhtä kirjaa eikä siitä meinannut tulla mitään. Ensin en tajunnut, mistä se johtui, mutta selvisi se: koko kirjassa ei ollut yhtään pilkkua. Oli ihan h*lvetin raskasta lukea pitkiä pötkölauseita. Harmi, sillä kirja ei muuten ollut umpisurkea, mutta kesken jäi.
En pidä preesensissä kirjoitetuista kirjoista.
Ja alapeukkuja vaan, mutta luen nykyään kaikki kirjat e-formaatissa.
Saa säätää tekstin kokoa ja valaistusta, ja kirjan kokoinen padi on helppo käyttöliittymä. Helpottanut himolukijan elämää.
Kaikki ne, joissa nainen käyttää elämänsä miehistä jaanaamiseen. Että ottaako tuon vai tuon ja miltä tuntuu. Esim Tolstoin Anna Karenina. 600 sivua tätä. Pakosta luin tenttiin. Klassikoista noin yleensä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten yritin lukea yhtä kirjaa eikä siitä meinannut tulla mitään. Ensin en tajunnut, mistä se johtui, mutta selvisi se: koko kirjassa ei ollut yhtään pilkkua. Oli ihan h*lvetin raskasta lukea pitkiä pötkölauseita. Harmi, sillä kirja ei muuten ollut umpisurkea, mutta kesken jäi.
Yrititkö James Joyceä vai Volter Kilpeä? Ne eivät tosin harrasta edes pisteitä.
Hyviä kommentteja täällä :) Onhan noita huonoja kirjoja joitakin tullut avattua. Viimeksi jäi kesken Jari Tervon tekele Mannerheimistä. Yritin vaan en pystynyt.
Omakustannekirjoja. Huonolaatuisia niin päältä kuin sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrititkö James Joyceä vai Volter Kilpeä? Ne eivät tosin harrasta edes pisteitä.
Ei ollut, joku kepeämpi tekele se oli.
En minäkään tykkää lukea useimpia seksikuvailuja. Väristään himosta ja huohotetaan ja lanteet kohoaa, no thanks :D Jossain vaiheessa kyllästyin amerikkalaisiin urban fantasy-kirjoihin totaalisesti juuri liiallisten ja liioiteltujen seksikohtausten vuoksi. Ne kirjat taitaakin olla suunnattu sikäläisille kotirouville.