Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sitten kun mennään sinne Juhan luokse, sä käyttäydyt niinkuin muutkin naiset"

Vierailija
17.12.2016 |

Eli miesystävän ystävällä on juhlat joihin olisi tarkoitus tänä iltana mennä. Mies alkoi saarnata minulle mikä viimeksi häntä hävetti käytöksessäni. Kuulemma se, että viime kesänä hänen kaverinsa mökillä menin miesten mukaan heittämään tikkaa silloin kuin muut naiset menivät valmistelemaan tarjottavia. Ja se, kun kävin lisäämässä saunaa lämmittäessä puita pesään. "Ei kukaan muukaan naisista tehnyt niin"

Miten tuo nyt sitten pitäisi ymmärtää? Että kikattelen juhlissa muiden naisten kanssa ja keskustelen kynsilakoista ja kampauksista? En tiedä minkälaista porukkaa sinne on tulossa joten paha varautua.

Entäs jos muut naiset riehuvat kännissä? Teenkö sitten samoin?

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas viihdyn juhlissa paremmin naisten puolella jos tällaisia 'puolia' on. Tikanheittäminen on tyhmää hommaa, puiden pilkkominen vielä tyhmempää ja jätän mielellään perinteiset miestyöt miehille. Ollakseni kuitenkin avuksi jeesailen sitten tarjoilupuolella, koska se luonnistuu minulta paremmin ja se on minusta kivempaa kaiken kaikkiaan. Juhlissa minulla on eniten puhuttavaa muiden naisten kanssa, joten viinilasin kanssa on luontevaa jäädä siihen juttelemaan samalla kun auttaa emäntää kokkailujen kanssa.

Tällaista ei kai sais sanoa, koska naistenkin pitäisi omaa sukupuoltaan dissaten tavoitella 'yksi miehistä' - hyvän jätkän statusta. Naisena oleminen on halveksittavaa kikatusta ja hiuslakkakeskustelua, joka tuli tässäkin asenteellisesti esille ja voi sitä onnellista naista joka hyväksytään miesten puolelle...Naiset dissaavat itse naiseutta. Ainakin meillä keskustellaan hyvin monipuolisesti ja hersyvästi eri aiheista, en ymmärrä miksi pitää halveksia omaa sukupuoltaan näin.

Nimenomaan. Olen insinööri, joten luonnollisesti olen työelämässä paljon miesten kanssa tekemisissä. Miesten jutut eivät ole mitään ihmeellisiä ja miehet osaavat puhua paskaa selän takana muista ihmisistä jne. Ihan mielelläni olen vapaalla naisten porukoissa. Ihan se on oman mielikuvituksen tuotetta, jos kuvittelee, että naiset puhuvat vain meikeistä yms. Noistakin joskus puhutaan, mutta harvoin ja vähän. Minun lähipiiriini kuuluu mm. kampaaja, joka varmasti kaikista vähiten niistä kampauksista haluaa vapaallaan puhua. Todellisuudessa itsensä hyväksi jätkäksi tituleeravat naisethan ne kaikista eniten muita naisia juuri haukkuvat, ettekö itse huomaa tätä?

Eli nainen hakee lisäpisteitä miesten silmissä tikanheitolla? Ihan hyvä jätkä -statusta hakee. No nyt pomppasi, et sitten millään pysty ymmärtämään, että kaikki naiset eivät *halua* [vieraisiin]naisporukoihin keskustelemaan hersyvästi keittiöön.

Ihan oman kokemuksen mukaan jos muut naiset tulevat mukaan sinne tikanheittoon yms. niin tällainen nainen ärsyyntyy ja jopa lähtee pois. Jos miehet menevät keittiöön, niin silloin menee mukana. Kyllä, kyse on siitä, että haluta naisporukoihin, sen ymmärrän hyvin. Kyse ei ole siitä, mistä naiset keskustelevat, vaan siitä, mistä tämä tyyppi kuvittelee näiden muiden naisten keskustevan. 

Sitten sun tuttavasi taitaa olla vain todella outo. Älä kuitenkaan yleistä tällaista kaikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan