"Sitten kun mennään sinne Juhan luokse, sä käyttäydyt niinkuin muutkin naiset"
Eli miesystävän ystävällä on juhlat joihin olisi tarkoitus tänä iltana mennä. Mies alkoi saarnata minulle mikä viimeksi häntä hävetti käytöksessäni. Kuulemma se, että viime kesänä hänen kaverinsa mökillä menin miesten mukaan heittämään tikkaa silloin kuin muut naiset menivät valmistelemaan tarjottavia. Ja se, kun kävin lisäämässä saunaa lämmittäessä puita pesään. "Ei kukaan muukaan naisista tehnyt niin"
Miten tuo nyt sitten pitäisi ymmärtää? Että kikattelen juhlissa muiden naisten kanssa ja keskustelen kynsilakoista ja kampauksista? En tiedä minkälaista porukkaa sinne on tulossa joten paha varautua.
Entäs jos muut naiset riehuvat kännissä? Teenkö sitten samoin?
Kommentit (101)
No tämä ruuanlaitto ja muut miesten/naisten työt aloituksessa lienevät sivuseikka. Ja kuvastaa aloittajan heikkoja sosiaalisia taitoja, jos hän ei sitä huomaa. Vai menisikö hänen perheessään aivan mukisematta päinvastainen tilanne, eli mies ilmoittaisi ettei hän nyt tykkää noista miesten jutuista, vaan juttelee mieluummin naisväen kanssa, ainoana miehenä. Ja kivaa on vai? Näitä naisia riittää. "Tulen paremmin toimeen miesten kanssa, ne on reilumpia, naisten jutut on typeriä ja sitä rataa." Kun totuus on, että kyseessä on keskenkasvuinen bimbo, jolle on jäänyt iskuvaihe päälle. Ja vielä vaikerretaan sitä, että naiset eivät pidä hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Mä luen ihan silmät pyöreinä näitä juttuja. Mistä te olette oppineet tuollaisen käyttäytymistavan? Ja pidätte sitä niin normaalina, että ette edes osaa kyseenalaistaa? Itse kuulen tällaisista mies- / naisporukoista aivan ensimmäistä kertaa ja asiat alkavat loksahtaa paikoilleen... olen niin paljon ihmetellyt miksi en, yksin tai miehen kanssa, koskaan oikein kuulu porukkaan vaan jotenkin aina tuntuu, että olemme mokanneet sosiaalisissa käyttäytymiskaavoissa noissa illanistujaisissa. Varsinkin jos mukana on tuntemattomampia pariskuntia. Olen itse yksinhuoltajaäidin kasvattama ja synttäreillä yms. lapsuudessa hän aina hoiti tarjoilut itse. Muissakin nuoruudenaikaisissa juhlissa isäntäperhe aina hoiti tarjoilut sun muut ilman keittiöapulaisia. Kotona miehen kanssa jaetaan hommat tasan, vaikkakin viime aikoina mies on hoitanut kokkauksen ja pyykit enimmäkseen koska on kotona. Miehen puolen sukulaisten juhlissa/jouluna joskus on vaivaantunut olo ja olenkin kehottanut miestä menemään auttamaan keittiöön ja sitten ehkä itsekin tehnyt jotain. Mutta en todellakaan yksin sinne mene ja jos miehelleni on sanottu, että ei tarvitse niin en minäkään tietenkään sinne ole mennyt. Mielestäni se on hänen tehtävänsä jos on hänen omasta suvusta tai vaikka kavereista kyse. Ja aina on ollut silti jotenkin vaivaantunut olo. Onko minun siis odotettu menevän apuun ilman miestäni? Onko Suomi tosiaan näin takapajula tasa-arvoasioissa?
Ihana :) Minulla myös aivan samanlainen kokemus. Nuorempana en todellakaan tajunnut tilanteita, joissa minun on odotettu menevän keittiöön. Kuvittelin aina, että muilla naisilla on joku sisäpiiri johon en kuulu, joten naisten kadotessa keittiöön jäin aina drinkille miesten kanssa, mikä tosin minulle sopi erittäin hyvin kun olen aivan kädetön keittiössä.
Nykyään pidän periaatteenani sitä, että vieraisilla en tarjoudu auttamaan enkä mene keittiöön, koska olen vieras. En myöskään salli omien vieraitteni auttavan, vaan he voivat sukupuoleen katsomatta ottaa drinkit sillä välin kun minä tai mieheni korjaamme astiat ja siivoamme pöydän. Toki jos on joku rento ryyppyilta kavereiden kesken, jossa kaikki osallistuvat niin minäkin osallistun, mutta jos vain naisilta odotetaan osallistumista, niin en lähde sellaiseen touhuun mukaan. Ja enemmän miehestäni siellä keittiössä on apua kuin minusta.
Yritätte olla liian miehisiä, naiset! Naisella on luonnostaan biologian, hormonien ja evoluution määrääminä tiettyjä ominaisuuksia, jotka ohjaavat käytöstä. Eli tämän johdosta valtaosin on niin, että nainen itse siihen voimatta vaikuttaa (koska biologia) tuntee tarvetta huolenpitoon. Tämä sisältää kotiaskareet ja lasten kasvatuksen. Poikkeuksiakin toki löytyy, mutta heillä biologian osuus on heikentynyt ja ehkäpä sekaan sekoittuu enemmän ominaisuuksia miehistä, eli vähemmän hoivan ja huolenpidon ominaisuuksia. Ap voi olla tälläinen, mutta älkää nyt yleisesti lähtekö sotimaan biologiaa vastaan, koska biologia (luonnonvoima) voittaa aina. Media on saanut naiset uskomaan, että heidän on oltava jotain muuta, kuin mitä he oikeasti ovat. Jos joku oikeasti sen sijaan tuntee, ettei tykkää perinteisiksi mielletystä naisen mallista, niin silloin tämän kaavan voi rikkoa, mutta useimmissa tapauksissa ei. Tajuatteko, että feministit eivät ole luonnontieteen asiantuntijoita ja he perustavat näkemyksensä niin, että siinä ei oteta huomioon biologiaa.
Meillä jos tulee vieraita mies tekee ruuat, kun on parempi kokki ja tykkää tehdä :D mut me ollaankin kakskymppisiä
Tällaisten yhteiskekkereiden ajatuskin varmasti on, että paikallaolijat tutustuvat toisiinsa. Miehen kavereiden vaimoihin ja tyttöystäviin kannattaa tutustua, edes yrittää, edes pinnallisesti. Jos yksi lähtee heittämään tikkaa ja jutskaa pelkästään miesten kanssa, voi se naisten mielestä olla aika röyhkeä ele.
Vierailija kirjoitti:
Yritätte olla liian miehisiä, naiset! Naisella on luonnostaan biologian, hormonien ja evoluution määrääminä tiettyjä ominaisuuksia, jotka ohjaavat käytöstä. Eli tämän johdosta valtaosin on niin, että nainen itse siihen voimatta vaikuttaa (koska biologia) tuntee tarvetta huolenpitoon. Tämä sisältää kotiaskareet ja lasten kasvatuksen. Poikkeuksiakin toki löytyy, mutta heillä biologian osuus on heikentynyt ja ehkäpä sekaan sekoittuu enemmän ominaisuuksia miehistä, eli vähemmän hoivan ja huolenpidon ominaisuuksia. Ap voi olla tälläinen, mutta älkää nyt yleisesti lähtekö sotimaan biologiaa vastaan, koska biologia (luonnonvoima) voittaa aina. Media on saanut naiset uskomaan, että heidän on oltava jotain muuta, kuin mitä he oikeasti ovat. Jos joku oikeasti sen sijaan tuntee, ettei tykkää perinteisiksi mielletystä naisen mallista, niin silloin tämän kaavan voi rikkoa, mutta useimmissa tapauksissa ei. Tajuatteko, että feministit eivät ole luonnontieteen asiantuntijoita ja he perustavat näkemyksensä niin, että siinä ei oteta huomioon biologiaa.
Paljonkohan sitä biologiaa on oikein tullut opiskeltua, että voi sanoa tällaisia kun yleisesti tieteessä ei ole mitään konsensusta siitä, onko tällaiset käyttäytymismallit enemmän "luonnon" sanelemia vai yhteiskunnassa opittuja? Ja mitä tarkoittaa "heillä biologian osuus on heikentynyt"?
Kun jotkut miehetkin tykkäävät ruuanlaitosta ym. niin eikö voitaisi sopia että ne jotka tuntevat kutsumusta keittiöön, niin menevät sinne ja ne jotka tuntevat kutsumusta ottaa vaikka drinkin ja sikarin ruuan päälle, tekevät niin. Miksi siihen tarvii sotkea sukupuolia kun sekä miehissä että naisissa on vaihtelua?
Argh, joo mun ex oli tällanen. Tein aina kaiken väärin ja en ollu samanlainen ku ne muut möllit. Kuulemma mut ois pitäny laittaa koirakouluun. Raasu oli niin epävarma itsestään ja tahtoi istua hänelle iskostettuun muottiin. Kaverinsa loivat ihailevia katseita ja muutenkin olivat mukavia minulle, niin miehet kuin naisetkin. Ongelma oli ainoastaan exälläni. No nyt on hiirulainen vaimo hällä ja kaikki hyvin, mulla mies, jonka itsetunto ei oo mun tekemisten varassa.
Vierailija kirjoitti:
Aahhahaa, repesin! Tässä on kuule oikeen havainnollistava video noiden teorioidesi tueksi, ole hyvä! https://www.youtube.com/watch?v=LS37SNYjg8w
Vierailija kirjoitti:
No tämä ruuanlaitto ja muut miesten/naisten työt aloituksessa lienevät sivuseikka. Ja kuvastaa aloittajan heikkoja sosiaalisia taitoja, jos hän ei sitä huomaa. Vai menisikö hänen perheessään aivan mukisematta päinvastainen tilanne, eli mies ilmoittaisi ettei hän nyt tykkää noista miesten jutuista, vaan juttelee mieluummin naisväen kanssa, ainoana miehenä. Ja kivaa on vai? Näitä naisia riittää. "Tulen paremmin toimeen miesten kanssa, ne on reilumpia, naisten jutut on typeriä ja sitä rataa." Kun totuus on, että kyseessä on keskenkasvuinen bimbo, jolle on jäänyt iskuvaihe päälle. Ja vielä vaikerretaan sitä, että naiset eivät pidä hänestä.
TAI missasit pointin, joka oli: ei ole olemassa miesten ja naisten juttuja. Tervetuloa nykypäivään <3
Jätä heti tommonen mies, joka ei ymmärrä hyvän naisen päälle. Ennen löhtöäsi muista avata se kaapin ovi, jossa se elää.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelepa toisin päin: Miehesi ei viettäisi aikaa muiden porukan miesten seurassa, vaan kikatteli naisten kanssa ja pilkkoisi vihanneksia. Tuntuisiko hyvältä? Siihen on ihan syynsä, että seurassa käyttäydytään tietyillä rooleilla, vaikka kotona tehdäänkin kaikkea.
No mitä se haittaisi että mies kikattelisi ja pilkkoisi naisten seurassa? Ei ne syötävien pöytään saaminen ole jotain naisten hommaa vaan kaikkien hommaa. Ja jokainen toimii itse valitsemansa roolin mukaan silloin kun asia ja tilanne on semmoinen että voi valita. Niin minäkin teen enkä todellakaan mene kyläpaikkaan tekemään töitä yhtään enempää kuin miehenikään.
Miehelläsi ja sulla on kivemmat kemut kun saat lähdön lähestyessa yhtäkkiä migreenin ja kerrot jääväsi kotiin parantelemaan. Ei tarvii hänen vahtia sun tekemisiä ja voi ottaa ihan rennosti.
Ihmeparantuessasi noin tunti siitä kun mies on perillä, voitkin tehdä jotain kivaa ilman kyttää.
Minä menin heittämään tikkaa samanlailla kun joku pölvästi sanoi ettei naiset osaa. Sitten kun olin parempi tikanheittäjä kun miehet niin lapsellisesti meitä ei enää kutsuta sinne vieraiksi. Ehkä olisi kannattanut mennä keittiöön jos mieheni olisi varoittanut että kaverinsa ovat keskenkasvuisia, mutta olenkin sitä mieltä että en tosiaankaan halua hengata keskenkasvuisten, huonojen tikanheittäjien ja misogynistien kanssa. Hyvä siis näin.
Mä käskisin mieheni mennä ite sinne keittiöön ja juoruamaan akkojen kanssa. Itse viihdyn paremmin miesten seurassa ja hallitsen paremmin halonhakkuun ja saunanlämmityksen kuin ruuanlaiton.
Tosin viimeksi, kun oltiin mökillä, mä myös hoidin koko sakin organisoinnin, että kuka tekee mitäkin.
t. äijänainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti miehet tekisivät niitä ruokiakin mutta naisten ei sitten parane valittaa kun ruoka on miehen tekemän näköistä ja kahvikin saattaa olla liian kitkerää. On syy miksi on miesten työt ja miksi on naisten työt. Naiset hoitavat puuhastelut paremmin ja miehet ajattelevat isoja kuvioita.
Jos sinä miehenä olet niin surkea ruuanlaitossa tai kahvinkeitossa, niin se ei tarkoita sitä, että kaikki olisivat. Opettele perkele!
Miksi kenenkään, joka ei juo kahvia eikä ole töissä kahvilassa tarvitsisi opetella keittämään kahvia?
Ap ei kerro nyt kaikkea.
Mun veljen tyttöystävä on niin mustasukkainen, kun on jotain kekkereitä, haluaa aina olla kiinni veljessä, silitellä poskesta, puhuu voi mun mussukka.
Mä oon tottunut tohon, mutta mieheni on sitä mieltä tyttöystävän tapa ärsyttää kaikkia kuulijoita.
Lisäksi näissä kekkereissä monet miehet ovat saman alan ammattilaisia, tapasin mieheni veljeni työpaikalla.
Miehillä on yhteinen ammatti, naisilla ei. Miehet juttelevat keskenään alan asioista, uutuuksista, koulutuksista ja tää blondi aina usein sanoo aineita ? Mitä se tekee, selitätkö mulle ?
Oikeesti kukaan ei kestä kuunnella ja välillä mieheni laittaa viestiä tuu hakee tää akka pois ja mä sitten yritän keksiä tekosyytä jollain tavalla, mutta tää vastaa meillä on niin mielenkiintoiset jutut kesken vaikka 5 miestä kymmenestä sanoo joo, mene vaan katsomaan onko siiderit kylmiä. Mitä vaan.
Tää pukeutuu kuin joku barbi, pitsiä, vaaleanpunaista jne, kun väittää on yks jätkistä, kukaan ei usko sitä.
Miksi veljeni on hänen kanssaan ? Mieheni oli kerran kysynyt ttää veljeltäni ja syyt olivat ne perinteiset : hyvin aktiivinen seksielämä, varakkaasta suvusta, asuvat tyttöystävän asunnossa, veljelläni on oma auto, kaiken muun tyttöystävä omistaa.
Ota ap huomioon sellainen seikka että välttämättä miehesi ystävät eivät tykkää seurastasi ja siksi haluavat sinua muiden naisten kanssa.
Harmillista, että naiset päättävät nykyään muustakin kuin kodin sisustuksesta.
Itse olisin paljon mieluummin tekemässä jotain järkevää ja sellaista, mikä ikään kuin antaa luvan olla puhumatta. Tikanheitto on tylsempää kuin ruuanlaitto ja lisäksi siinä pitää yrittää samalla vääntää jotain small talkia. Todellakin epämukavuusaluetta.
m34