Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelma kaveripiirissä: Ystäväni väittää toisen kaverini raiskanneen hänet

17.12.2016 |

Tähän alkuun mainitsen, että olemme kaikki vasta teini-ikäisiä. Jos et halua lukea teinien juttuja ja aiot tulla valittamaan siitä kommentteihin ("mene Demiin" yms.), niin voit klikata pois jo valmiiksi.

Minulla on siis kaveriporukka, johon kuuluu suunnilleen 20 ihmistä. Osa näistä on vain random kavereita joiden kanssa emme yleensä juttele kahdestaan, mutta osa taas sitten on minulle erittäin läheisiä. Tässä on nyt kyseessä eräs tyttö, jonka kanssa olemme olleet ystäviä vasta hieman alle vuoden, mutta joka on minulle hyvin läheinen, ja poika, jonka olen tuntenut jo vuosia.

Ja näistä kahdesta kaveristani siis sen verran, että tämä poika on siis erittäin suosittu, hyvännäköinen, urheilullinen ja todella moni tyttö on ihastunut häneen (näistä kahdesta huolimatta tällä pojalla on aika paljon itsetunto-ongelmia, joihin en tiedä syytä). Mielestäni hän on fiksu, hauska ja mukava. Olemme hyviä kavereita, mutta yleensä vain heitämme läppää emmekä puhu keskenämme vakavista asioista.

Tyttö taas ei ole niin suosittu, ja osa kaveriporukassamme jopa puhuu hänestä joskus pahaa. Häntä pidetään varsinkin poikien keskuudessa jotenkin lapsellisena ja ehkä jopa vähän tyhmänä ja hyväuskoisena (itse en kuitenkaan pidä häntä ainakaan tyhmänä). Suurimman osan mielestä hän on kuitenkin kaunis, ja omasta mielestäni yksi porukkamme kauneimmista tytöistä. Hän on lisäksi aika herkkä, mutta muuten todella mukava ja hänen kanssaan pystyy puhumaan vakavistakin asioista. Olemme tunteneet n. 1,5 vuotta ja olleet ystäviä hieman alle vuoden, eikä hän ole koskaan vaikuttanut valehtelijalta.

Jossain vaiheessa tämä kaverityttöni alkoi muuttua aina ahdistuneeksi kun tämä kaveripoikani oli lähettyvillä. Yhden kerran minä ja kaksi muuta kaveriamme (olemme siis nelistään kaikki tosi hyviä ystäviä) kysyimme tältä tytöltä, mitä hänellä on tätä poikaa vastaan ja silloin vastahakoisesti kertoi, että poika olisi raiskannut hänet. Hän kielsi meitä kertomasta kellekään, ja sanoi että hänen on tosi vaikea puhua siitä.

Yksi ystäväni (jolle tämä tyttö kertoi asiasta) oli mennyt kysymään tältä pojalta viestitse asiasta (hänellä ei kuitenkaan ollut lupaa kysyä), jolloin tämä poika järkyttyi ja kielsi koko jutun. Sen enempää siitä ei olla hänenkään kanssa puhuttu.

Nyt en vain tiedä, ketä uskoa. Molemmat ovat ystäviäni ja kumpikaan ei vaikuta valehtelevan. Jos olisin tuo tyttö ja puhuisin totta, niin olisin erittäin surullinen ja masentunut siitä ettei minua uskottaisi, ja jos taas olisin tuo poika ja puhuisin totta, niin minua ahdistaisi että joku syyttäisi minua raiskaajaksi ja muut uskoisivat.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, nyt on valmis (lähetin aluksi vahingossa ennen kuin olin saanut kirjoitettua loppuun).

Vierailija
2/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi tutkii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi tutkii.

Tämä tyttö ei ole ilmoittanut asiasta poliiseille koska kuulemma puhuminenkin asiasta ahdistaa häntä niin paljon. Tavallaan ymmärrän häntä, mutta kyllä minustakin olisi helpompaa jos tästä tulisi poliisiasia eikä tarvitsisi arvuutella, vietänkö aikaa raiskaajan vai sellaisen ihmisen kanssa, joka valehtelisi muista näin kamalalla tavalla.

Vierailija
4/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin mahdollista, että tyttö puhuu totta. Miksi joku haluaisi valehdella asiasta? Jos tytön käytöskin viittaa tapahtuneeseen. Raiskaukset ovat hyvin yleisiä, vain pieni osa uhreista uskaltaa tehdä rikosilmoituksen. "Lapsellinen, tyhmä ja hyväuskoinen" on vieläpä hyvä kohde raiskaajalle. Minut on raiskattu nuorena, ja kerroin siitä parille ystävälle, jotka eivät juuri reagoineet mitenkään. Olisin todella toivonut, että joku olisi pakottanut tekemään ilmoituksen, tai tehnyt sen puolestani!

Asiaa ei kannata jättää tuohon. Jos voidaan epäillä rikosta, asia tulisi selvittää. Tytön tai teidän pitäisi puhua asiasta jollekin viranomaiselle, lääkärille tai terveydenhoitajalle. Totuus täytyy selvittää.

Vierailija
5/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Haruki Murakin Värittömän miehen vaellusvuodet luettu, niin ollaan sitten keksitty samanlainen stoori.

Vierailija
6/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastui jo trolliksi heti käytelyssä. Kirjoitustyylisi on liian aikuinen, avaus ripoltu täyteen yksityiskohtia joihin tarttua, ja ensimmäiseen ratkaisuehdotukseen tulikin jo trollin tyypillinen keksustelunpitkittämisreaktio.

Vierailija
7/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun puuttumatta se onko suosittu vai ei ei kerro mistään. Usein suositun ihmisen on vaikea hyväksyä torjuntaa, varsinkin nuoren suositun ihmisen, koska on tottunut yleensä saamaan positiivista huomiota ja hyväksyntää omille halutulle/tarpeille automaattisesti sen perusteella että on suosittu. Ääritapauksissa se saattaa ajaa ihmisen raiskaamaan kun ei pysty/osaa käsitellä torjuntaa.

Ette oikein kavereina voi tehdä mitään. Poika toki tietenkin kieltää raiskauksen oli syyllinen tai syytön. Te ette pysty arvioimaan varmuudella valehteleeko tyttö vai ei. Mietin syytä kyllä, miksi ko. tyttö valehtelisi? Mitä hän sillä saavuttaisi?

Vierailija
8/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvin mahdollista, että tyttö puhuu totta. Miksi joku haluaisi valehdella asiasta? Jos tytön käytöskin viittaa tapahtuneeseen. Raiskaukset ovat hyvin yleisiä, vain pieni osa uhreista uskaltaa tehdä rikosilmoituksen. "Lapsellinen, tyhmä ja hyväuskoinen" on vieläpä hyvä kohde raiskaajalle. Minut on raiskattu nuorena, ja kerroin siitä parille ystävälle, jotka eivät juuri reagoineet mitenkään. Olisin todella toivonut, että joku olisi pakottanut tekemään ilmoituksen, tai tehnyt sen puolestani!

Asiaa ei kannata jättää tuohon. Jos voidaan epäillä rikosta, asia tulisi selvittää. Tytön tai teidän pitäisi puhua asiasta jollekin viranomaiselle, lääkärille tai terveydenhoitajalle. Totuus täytyy selvittää.

Alapeukku koska otit trollin vakavissaan.

Vierailija
9/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuhun puuttumatta se onko suosittu vai ei ei kerro mistään. Usein suositun ihmisen on vaikea hyväksyä torjuntaa, varsinkin nuoren suositun ihmisen, koska on tottunut yleensä saamaan positiivista huomiota ja hyväksyntää omille halutulle/tarpeille automaattisesti sen perusteella että on suosittu. Ääritapauksissa se saattaa ajaa ihmisen raiskaamaan kun ei pysty/osaa käsitellä torjuntaa.

Ette oikein kavereina voi tehdä mitään. Poika toki tietenkin kieltää raiskauksen oli syyllinen tai syytön. Te ette pysty arvioimaan varmuudella valehteleeko tyttö vai ei. Mietin syytä kyllä, miksi ko. tyttö valehtelisi? Mitä hän sillä saavuttaisi?

Vierailija
10/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, että tällä tytöllä ja pojalla olisi aiemmin ollut mitään ongelmaa keskenään josta tyttö haluaisi nyt "kostaa", joten tämäkin siis puhuu tytön puolesta. Minulla ei ole aavistustakaan miksi tyttö valehtelisi, mutta kun tämä poika on juuri sellainen josta ei voisi kuvitellakaan tällaista. Siksi en tiedä yhtään, ketä uskoa.

Voin kyllä kehottaa tyttöä ilmoittamaan tästä jollekin, mutta en ole varma kuuntelisiko hän minua.

Vierailija
11/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOH!! Ihan helvetin typerää mielestäni väittää ettei teini pysty kirjoittamaan näin. KAIKKI TEINIT PYSTYVÄT. Jos ei ole muuta tekemistä kuin epäillä provoksi niin älkää sitten kommentoiko. TÄMÄ ON IHAN OIKEA ONGELMA MINULLA JOHON KAIPAAN APUA, ja tämä on ihan oikeasti ensimmäinen kerta kun olen suuttunut ja kiroillut jotain tällä palstalla.

Vierailija
12/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

avaus ripoltu täyteen yksityiskohtia joihin tarttua

No ehkä?? Luulisi nyt että jos laitan yksityiskohtia, niin saisi paremman käsityksen tapahtuneesta.

Vierailija
13/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään tiedä miksi hän valehtelisi, mutta sitten taas tuntuisi oudolta uskoa ilman "todisteita" (tosin jos jäljellä ei enää ole todisteita niin hankala niitä on vaatiakaan).

Tällä hetkellä tekisi vain mieli ottaa etäisyyttä molempiin, mutta mielestäni se olisi väärin rehellistä osapuolta kohtaan.

Vierailija
14/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljastui jo trolliksi heti käytelyssä. Kirjoitustyylisi on liian aikuinen, avaus ripoltu täyteen yksityiskohtia joihin tarttua, ja ensimmäiseen ratkaisuehdotukseen tulikin jo trollin tyypillinen keksustelunpitkittämisreaktio.

Ööh hieman ohi aiheen, mutta olen 15-vuotias ja aloittajan kirjoitustyyli on melko lähellä omaani. En ymmärrä mitä tarkoitat aikuismaisella kirjoitustyylillä; 14-vuotias joka on kuunnellut äidinkielen tunneilla pystyy tuottamaan parempaa tekstiä kuin 30-vuotias wt joka pääsi peruskoulusta läpi rimaa hipoen. 

Ap: Usko tyttöä. Tuntuu vaikealta ymmärtää miksi kukaan valehtelisi raiskatuksi tulemisesta, kun taas tapahtuneen raiskauksen kieltäminen voi johtua tekijän häpeästä ja katumuksesta. Oli asia miten vaan, ilmoittakaa poliisille. 

Vierailija
15/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... On paljon mahdollista, että tyttö valehteleekin. Haluaa teiltä huomiota ja sääliä, on vaan vähän kova asia lähteä huijaamaan. Vaikea sanoa totuutta. Tehkää rikosilmoitus tytön puolesta. Poliisi saa kuulustella. Yleensä kuitenkin siellä löytyy joku totuus tilanteesta. Eipä tarvi ookoilla ja jätkä saa rangaistuksen, jonka ansaitsee, jos on tekoon syyllistynyt. Toisaalta ei tuommoinen voi jäädä roikkumaankaan syytteenä, jos poika on syytön.

Vierailija
16/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh hieman ohi aiheen, mutta olen 15-vuotias ja aloittajan kirjoitustyyli on melko lähellä omaani. En ymmärrä mitä tarkoitat aikuismaisella kirjoitustyylillä; 14-vuotias joka on kuunnellut äidinkielen tunneilla pystyy tuottamaan parempaa tekstiä kuin 30-vuotias wt joka pääsi peruskoulusta läpi rimaa hipoen. 

Ap: Usko tyttöä. Tuntuu vaikealta ymmärtää miksi kukaan valehtelisi raiskatuksi tulemisesta, kun taas tapahtuneen raiskauksen kieltäminen voi johtua tekijän häpeästä ja katumuksesta. Oli asia miten vaan, ilmoittakaa poliisille. 

Ylempään kappaleeseen että jep, täysin samaa mieltä.

Ja alempaan, että kun tytöllä ja pojalla ei ole mitään vanhoja riitoja yms. takana, niin tuntuisi tosiaankin oudolta että tyttö valehtelee. Mutta en kuitenkaan haluaisi uskoa tästä pojastakaan että hän olisi raiskaaja, mutta kyllä minulla menisi välit poikki tähän tyttöönkin jos selviäisi hänen valehdelleen tällaisesta asiasta.

Voin yrittää saada häntä ilmoittamaan poliiseille.

Vierailija
17/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tämä on tapahtunut? Onko tapahtumaketju mahdollinen edes? Itse liikuin teininä isoissa kaveriporukoissa ja aika vaikea olisi useimpien poikien ollut edes raiskata mua, koska aina paikalla oli muita.

Vierailija
18/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi trolli välttämättä? Tuotahan tapahtuu koko ajan.

Vierailija
19/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää ilmoitus vaikka yhdessä. Syyttömyys tulee kyllä ilmi, jos poika on viaton. Jos taas ei, olet itsekin huojentunut, että oikeus toteutui.

Terveisin toinen teini

Vierailija
20/51 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... On paljon mahdollista, että tyttö valehteleekin. Haluaa teiltä huomiota ja sääliä, on vaan vähän kova asia lähteä huijaamaan. Vaikea sanoa totuutta. Tehkää rikosilmoitus tytön puolesta. Poliisi saa kuulustella. Yleensä kuitenkin siellä löytyy joku totuus tilanteesta. Eipä tarvi ookoilla ja jätkä saa rangaistuksen, jonka ansaitsee, jos on tekoon syyllistynyt. Toisaalta ei tuommoinen voi jäädä roikkumaankaan syytteenä, jos poika on syytön.

Niin, tämän takia asia on minustakin niin hankala. Ärsyttää ja inhottaa, kun kyseessä on kaksi erittäin hyvää kaveriani.

Voin yrittää saada tyttöä kertomaan poliiseille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi