Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introvertteja linjoilla? En ymmärrä kaverini viestintätyyliä

AlisaR
16.12.2016 |

Olen itse ekstrovertti ja ystäväni introvertti, ja minulla on ongelmia ymmärtää erilaista kommunikaatiotyyliämme. Itse olen nopea kommunikoimaan ja pystyn tekemään sitä muiden hommien ohessa. Haluan aina vastata melko nopeasti ja viestittely on minusta mukavaa, saan energiaa siitä. Ystävälläni saattaa puolestaan mennä 1-3 päivääkin vastata viesteihini. Hän on itse sanonut, että tämä on vain hyvä asia ja hän haluaa rauhassa harkita vastauksiaan.

Ymmärrän tämän periaatteessa, mutta silti asia jotenkin rassaa ja pahoitan mieleni asiasta. Onko introvertteja linjoilla, auttakaa minua ymmärtämään!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika omituista ja perseestä jos oikeasti saat odottaa jopa päiviä vastausta yhteen viestiin.

Ainoa järkevä selitys, että sinulla on tapana pommittaa viesteillä eli jos vastaan sinulle yhteen viestiin, pukkaa saman tien seuraavaa ja pitäisi jatkuvalla syötöllä olla puhelimen ääressä kommentoimassa.

Ei me introvertit semmoista jakseta. Satunnaisiin viesteihin voi vastata pian, jos ei ole pelkoa epätoivotusta sosiaalisesta tilanteesta.

Vierailija
22/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta viestein viestittely on tosi rasittavaa. En jaksa naputtaa kuin viestin päivässä jos sitäkään. En ole aktiivinen kanavissa joissa pitää kirjoittaa koska teen sitä työssä koko ajan.

Kirjoitat kuitenkin täällä? Vai oliko tämä nyt se sun päivän ainoa viesti? (Toim. huom. Tämä ei nyt ollut mikään pahantahtoinen kysymys, mutta jos kirjoittelu inhottaa niin ennemmin vastaisin odottavan kaverin viestiin kuin näpyttelisin tänne :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia asioita käsittelette viesteillä, jos ystäväsi tarvitsee pitkän miettimisajan? Entä jos hän on hienotunteinen ja herkkä ja haluaa muotoilla viestin niin, ettei loukkaa vahingossa sinua. Minusta tuollaiset asiat pitäisi keskustella kasvotusten ennemminkin. Viesteissä on aina väärintulkinnan mahdollisuus. Mun whatsapp keskustelut on aina niin kevyttä kamaa ettei introverttinä tarvitse pohtia vastauksia.

Vierailija
24/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta viestein viestittely on tosi rasittavaa. En jaksa naputtaa kuin viestin päivässä jos sitäkään. En ole aktiivinen kanavissa joissa pitää kirjoittaa koska teen sitä työssä koko ajan.

Kirjoitat kuitenkin täällä? Vai oliko tämä nyt se sun päivän ainoa viesti? (Toim. huom. Tämä ei nyt ollut mikään pahantahtoinen kysymys, mutta jos kirjoittelu inhottaa niin ennemmin vastaisin odottavan kaverin viestiin kuin näpyttelisin tänne :)

No mutta olihan se vähän pahantahtoinen. En jaksa tuttujen kanssa yhtään viestitellä töiden jälkeen ja usein en jaksaisi nähdäkään pitkän viikon jälkeen. Tätä jostain syystä jaksan. Meitä on erilaisia.

Vierailija
25/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt varmaan pitäisi jatkaa enää aiheesta, mutta sekin ihmetyttää, että saatan nähdä hänet kuitenkin usein  FB:ssa tai Whatsapissa aktiivisena. Eikä sitten vastaa juuri minun  viesteihini :(  Se tuntuu kyllä vähän kurjalta.

Vierailija
26/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia asioita käsittelette yviesteillä, jos ystäväsi tarvitsee pitkän miettimisajan? Entä jos hän on hienotunteinen ja herkkä ja haluaa muotoilla viestin niin, ettei loukkaa vahingossa sinua. Minusta tuollaiset asiat pitäisi keskustella kasvotusten ennemminkin. Viesteissä on aina väärintulkinnan mahdollisuus. Mun whatsapp keskustelut on aina niin kevyttä kamaa ettei introverttinä tarvitse pohtia vastauksia.

Tämä on ihan kuin jostain vitsistä. Miksi sitä pitää analysoida. Eikö voi vain hyväksyä että hän on sellainen kuin on?

Vierailija
27/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AlisaR kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap:llä taida olla kyllä varsinaisesti haluakaan "ymmärtää". 

Noo, kyllä on :) Siksihän sitä kysyin. Etten turhaan pähkäile asiaa ja ettei tulisi turhia väärinkäsityksiä.

Sinähän olet jo saanut ystävältäsi vastauksen. Tässä saat toisen: en minäkään sulle jaksaisi vastailla, jos jankutat samalla tavalla joka asiasta.

Vierailija
28/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AlisaR kirjoitti:

Ei nyt varmaan pitäisi jatkaa enää aiheesta, mutta sekin ihmetyttää, että saatan nähdä hänet kuitenkin usein  FB:ssa tai Whatsapissa aktiivisena. Eikä sitten vastaa juuri minun  viesteihini :(  Se tuntuu kyllä vähän kurjalta.

Mutta eihän sitä livenäkään nää kaikkia kavereita yhtä paljon? Lopeta asian miettiminen ja keksi muuta puuhaa sähköisen maailman ulkopuolelta.

Vierailija
29/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on kuulumisten vaihto, saatan vastata monen päivän päästä. Jos taas toinen odottaa vastausta johonkin, vastaan samana päivänä, kun on sopiva hetki. En koe vastaamista uuvuttavaksi tms., ellei kyseessä ole asia, johon en oikein tiedä, mitä vastata.

Vierailija
30/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta olihan se vähän pahantahtoinen. En jaksa tuttujen kanssa yhtään viestitellä töiden jälkeen ja usein en jaksaisi nähdäkään pitkän viikon jälkeen. Tätä jostain syystä jaksan. Meitä on erilaisia.

Pyydän anteeksi, ei ollut tarkoitukseni loukata. Viestiin on välillä vaikea saada oikeaa sävyä ja olin vain utelias.

Vierailija
31/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapanne ovat erilaiset. So simple. Asioita voi olla listalla muistakin kuin viestit - ja minulla ainakaan kaikki viestisovellukset ei edes hälytä

Vierailija
32/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

introvertti kirjoitti:

AlisaR kirjoitti:

Haluan aina vastata melko nopeasti ja viestittely on minusta mukavaa, saan energiaa siitä.!

Introverteille on vastaavastu tyypillistä, että kommunikointi kuluttaa energiaa.

Itse voin kyllä hyvin lähetellä viestejä (tosin niiden lähettämisessä saattaa kestää kauankin) mutta puhelut ovat sitten aivan erikseen. Yleensä en vastaa niihin ollenkaan, koska se on niin uuvuttavaa.

Ihan ohis, mutta miten te pärjäätte elämässä jos pelkkä puhelimeen puhuminen on uuvuttavaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän