Lyttäätkö kaverisi jos hän on joulu ihminen vaikket itse ole?
Vähätteletkö joulun merkitystä tai joulu touhotusta tahallasi.
Kommentit (23)
Ei kuulu tapoihini. Mun mies(!) on hyvin jouluihminen enkä itse ole sitä lainkaan, hänelle on joskus tullut sanottua varsin ikävästi, muuten pyrin välttämään kovin haastavia keskusteluja aiheesta. Kovin tuntuu menevän ihon alle, että joillekin se ei ole kovinkaan ihmeellinen päivämäärä.
Lyttääminen ei kuulu kaveripiirini toimintatapoihin. Jos joku sua lyttää Ap, niin hanki parempia kavereita. Jos itse lyttäät, opettele parempia käytöstapoja.
En tunne ketään, joka olisi joulu tai edes kuvittelisi olevan.
En tietenkään. Mulla oli kerran sellainen kaveri muuten joka lyttäsi minua asioista, joissa hän oli minua parempi, eli ei kehunut itseään, niin kuin minä tein, jos olin mielestäni hyvä jossain, vaan lyttäsi minua. Mä vielä jonain päivänä sanon sen sille päin naamaa. Saatana, mä tapan sen ämmän vielä joku päivä. Se varasti nimittäin minulta itsetunnon tuolla tempullaan ja vasta nyt näen sen paskaisen pelin läpi, kiitos aloittajalle. Olin muka niin hirveän itserakas, kun kehuin itseäni. Paskat. Hän oli vielä pahempi, koska LYTTÄSI MUITA. Saatana! Ja minun ÄITINI oli sitä mieltä, että se äpärästä seuraava (alaspäin) oli jotain, ja mä en MITÄÄN. Että mä muka olin huonokäytöksinen vittu! Mitä huonoa käytöstä se nyt muka on, että kehuu itseään? Ketä se harmittaa? Heikkoitsetuntoisia varmaan vaan, niin kuin tää paskiaiskaverini.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Mulla oli kerran sellainen kaveri muuten joka lyttäsi minua asioista, joissa hän oli minua parempi, eli ei kehunut itseään, niin kuin minä tein, jos olin mielestäni hyvä jossain, vaan lyttäsi minua. Mä vielä jonain päivänä sanon sen sille päin naamaa. Saatana, mä tapan sen ämmän vielä joku päivä. Se varasti nimittäin minulta itsetunnon tuolla tempullaan ja vasta nyt näen sen paskaisen pelin läpi, kiitos aloittajalle. Olin muka niin hirveän itserakas, kun kehuin itseäni. Paskat. Hän oli vielä pahempi, koska LYTTÄSI MUITA. Saatana! Ja minun ÄITINI oli sitä mieltä, että se äpärästä seuraava (alaspäin) oli jotain, ja mä en MITÄÄN. Että mä muka olin huonokäytöksinen vittu! Mitä huonoa käytöstä se nyt muka on, että kehuu itseään? Ketä se harmittaa? Heikkoitsetuntoisia varmaan vaan, niin kuin tää paskiaiskaverini.
Olisiko terapia ja lääkehoito mitään?
Se oli vittu niin olevinaan se paska "kaverini", vittu mä kostan sen sille vielä jos tavataan, hieron sen naamaan sen, mikä alempitasoinen elämänmuoto hän olikaan, lyttäri, säälittävämpi kuin runkkari, kun yritti lyttäämällä muitahivellä omaa itsetuntoaan. Perkele.
5
En mä halua lytätä kavereita. Eikä ne mua. Outo oot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko terapia ja lääkehoito mitään?
Mihin mä niitä tarvitsen? Alkaako puntti tutista? Lyttääminen on henkistä väkivaltaa; s kostetaan lyttäämällä takas. Ja korkojen kera.
Tiedän sen kaverin fb-sivun. Muuta yhteyttä ei enää olekaan. Pitäisköhän pistää sille sinne sota pystyyn? Kaikki sen muutkin "kaverit" on varmaan huomanneet, mikä vammainen vauva, iso vauva hän onkaan. Mutta eivät uskalla vain sanoa. Tulee mieleen se kontiolahtelainen sarjahukuttaja karvalakkeineen. Paitsi että on tää järkevämpi, no, ehkä kun on nainen.
Se "kaveri" varmaan luuli, että jos mä kehun itseäni niin taka-ajatus oli lytätä muita, vaikka mun mielestä jokainen saa olla ylpeä siitä itsessään missä kokee olevansa hyvä. Tämä "kaveri" halusi vielä olla sellainen muita arvosteleva tuomari, että sen piti mennä hänen mittapuunsa mukaan mikä on hyvää, joku kehno ei saanut kokea olevansa hyvä. En tajua miten se oli siltä runkkarilta poies ;D Varmaan isänsä joskus sanonut hänen iloitessaan osaamisistaan, ettei se osaa mitään ja heti otti itseensä ja kosti muille! Ja mun äiti taputti käsiään kun mulle löytyi lyttääjä myös kodin ulkopuolelta!
Mua on yritetty lytätä koko mun elämäni ajan alaspäin. Pahimpana lyttääjänä äiti, sitten tämä kaveri. Isäni ja mummini ovat olleet ainoat oikeat kannustajani ja tukijani ja sanoneet hyvää minusta. No, isän sisko nyt ollessani aikuinen, myös. Silti kukaan heistä ei ole tajunnut, minkälaisen lyttäämisen kohteeksi minä valikoiduinkaan koska kukaan ei ollut kuulemassa asuessani kaksin äitini kanssa. Ei sitä voi tajuta, jos on terve mieli. Ja millaista apua ja tukea mä olisin tarvinnut. Ei sitä ole tajunnut kukaan. Ei kukaan muu paitsi jumala ja mun nykyinen terapeutti ehkä lähimmäs. Mies ei tajua, mitä apua ja miten paljon mä oisinkaan ollut vailla, mutta hyväksyy minut kaiken sen alla mikä mua riivaa, vaikkei tiedä mistä kärsin. Kiitos miehelle ja minulle, että en ole antanut lyttäyksen sittenkään sulkea minua hullujenhuoneisiin.
5
Äitini vielä kaikenlisäksi eli jossain harhoissa ja uskoi tukeneensa minua. Aina sillä, että lyttää, niin äitini uskoi tukeneensa minua. Tuossa tupakoiva poikani -ketjussa se äiti, joka ei koita saada poikaansa lopettamaan on esim. 100 x parempi kuin minun äitini, koska lyttääminen ei auta lopettamaan tupakointia. Se sen sijaan saattaa nostaa uhmaa ettei lopeta sitä ikinä. Ei sillä, että olisin siis ikinä polttanut, mutta ihan noin vanhempien toimintamalleista puhuttaessa.
Vierailija kirjoitti:
Mua on yritetty lytätä koko mun elämäni ajan alaspäin. Pahimpana lyttääjänä äiti, sitten tämä kaveri. Isäni ja mummini ovat olleet ainoat oikeat kannustajani ja tukijani ja sanoneet hyvää minusta. No, isän sisko nyt ollessani aikuinen, myös. Silti kukaan heistä ei ole tajunnut, minkälaisen lyttäämisen kohteeksi minä valikoiduinkaan koska kukaan ei ollut kuulemassa asuessani kaksin äitini kanssa. Ei sitä voi tajuta, jos on terve mieli. Ja millaista apua ja tukea mä olisin tarvinnut. Ei sitä ole tajunnut kukaan. Ei kukaan muu paitsi jumala ja mun nykyinen terapeutti ehkä lähimmäs. Mies ei tajua, mitä apua ja miten paljon mä oisinkaan ollut vailla, mutta hyväksyy minut kaiken sen alla mikä mua riivaa, vaikkei tiedä mistä kärsin. Kiitos miehelle ja minulle, että en ole antanut lyttäyksen sittenkään sulkea minua hullujenhuoneisiin.
5
Joo. Tosi kypsästi osaat käsitellä asiaa, etkä anna sen haitata nykyistä elämääsi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5Joo. Tosi kypsästi osaat käsitellä asiaa, etkä anna sen haitata nykyistä elämääsi...
Kiitos niin osaankin. Ja kun tästä nousen niin mulla ei ole roppakaupalla tiedostamattomia laahusankkureita niin kuin heillä, jotka eivät käsittele asioita.
En lyttää.
Itse olen ollut tuhannen jouluihminen, sitten miinus tuhannen jouluihminen, annoin kaikki joulukoristeetkin pois.
Nyt olen taas jouluihminen, pian hukutaan joulukoristeisiin!
Olen hankkinut jo jouluksi 2017 uusia koristeita mm. läjän Aarikan punaisia ja harmaita tonttuja.
Ne pääsevät silloin joulumaisemaan.
Nyt joulumaisema on varattu nalleille, kissoille, lampaille ym. eläimille.
Seimi on joka vuosi, sitä en sentään miinus-jouluinakaan hukannut.
Vierailija kirjoitti:
Vähätteletkö joulun merkitystä tai joulu touhotusta tahallasi.
Mitä se minulle kuuluu kuinka muut ihmiset juhlansa viettävät niin kauan kuin eivät ole vaaraksi järjestykselle? Ylipäänsä toisten ihmisten lyttääminen ei anna minulle mitään enkä nauti myöskään muustakaan juonittelusta.
Vierailija kirjoitti:
Sekopää riepu...
En ole sekopää vaan Esko Valtaojan kaltainen innostuja. Tai ainakin luulen, että hän innostuu tähtitieteestä. Mä innostun psyykestä yms. Omasta elämästäni humallun !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5Joo. Tosi kypsästi osaat käsitellä asiaa, etkä anna sen haitata nykyistä elämääsi...
Kiitos niin osaankin. Ja kun tästä nousen niin mulla ei ole roppakaupalla tiedostamattomia laahusankkureita niin kuin heillä, jotka eivät käsittele asioita.
Et tainnut tajuta viestin sarkasmia? No ei sinua ainakaan älyllä ole pilattu. Taisi äitisi olla oikeassa.
No en.