Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikin normaalilukio eli Norssi vai Ressu?

Vierailija
16.12.2016 |

Kumpaan opinahjoon kannattaisi hakeutua, jos keskiarvo lukuaineissa 9,8 - 10?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoita myös teiniä, että lukuhommat tulevat radikaalisti lisääntymään peruskoulun löysäilyn jälkeen, missä saa vähänkään fiksumpi kiitettävät arvosanat tyylillä välitunnilla kokeisiin lukemalla. Siellä alkaa olla jo kilpailua toden teolla, mikä valmistaa korkeakouluopintoihin. Ettei tule yllätyksenä. Vaatimustason harppaus on melkoinen.

Vierailija
42/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kävi Ressun ja pääsi sinne minne halusi. Oli pääsykokeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi Viikissä opetusharjoittelussa ollut: en todellakaan suosittele. Myös ihania, taitavia ja sydämellisiä opettajia löytyy, mutta ainakin opetusharjoittelun ohjaus perustuu muutaman ohjaajan (eli opettajan) osalta simputukseen, eikä esim. rehtori puutu asianmukaisesti tilanteeseen. En voisi kuvitellakaan olevani kyseisessä koulussa tulevaisuudessa töissä tai edes pistäväni lapsiani ko. kouluun.

Ressusta en osaa sanoa, mutta Norssissa vierailleena ja sieltä juttuja kuulleena menisin ehdottomasti sinne. Sijaitsee myös hyvien kulkuyhteyksien päässä lähestulkoon keskustassa.

Juu, kyllä. Minulle esimerkiksi osui aivan sairas ohjaaja. Kielsi mm nukkumasta sen harjoittelun aikana.

1

Huomasinpa lukea tuolta aiemmista viesteistä, että olit itsekin ruotsin ausku? Jaan täysin kokemuksesi, minulla ollut luultavasti sama(t) ohjaaja(t).

SW ja se miesope jonka nimen olen unohtanut?

Pauli Kajanderista ootte auskut traumatisoituneet? :D Voi teittii.

Hän otti aina jonkun silmätikukseen... sairasta se käytös oli. Toki se SW oli jotain tajunnanräjäyttävää.

Vierailija
44/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi Viikissä opetusharjoittelussa ollut: en todellakaan suosittele. Myös ihania, taitavia ja sydämellisiä opettajia löytyy, mutta ainakin opetusharjoittelun ohjaus perustuu muutaman ohjaajan (eli opettajan) osalta simputukseen, eikä esim. rehtori puutu asianmukaisesti tilanteeseen. En voisi kuvitellakaan olevani kyseisessä koulussa tulevaisuudessa töissä tai edes pistäväni lapsiani ko. kouluun.

Ressusta en osaa sanoa, mutta Norssissa vierailleena ja sieltä juttuja kuulleena menisin ehdottomasti sinne. Sijaitsee myös hyvien kulkuyhteyksien päässä lähestulkoon keskustassa.

Juu, kyllä. Minulle esimerkiksi osui aivan sairas ohjaaja. Kielsi mm nukkumasta sen harjoittelun aikana.

1

Huomasinpa lukea tuolta aiemmista viesteistä, että olit itsekin ruotsin ausku? Jaan täysin kokemuksesi, minulla ollut luultavasti sama(t) ohjaaja(t).

SW ja se miesope jonka nimen olen unohtanut?

Pauli Kajanderista ootte auskut traumatisoituneet? :D Voi teittii.

Hän otti aina jonkun silmätikukseen... sairasta se käytös oli. Toki se SW oli jotain tajunnanräjäyttävää.

Joo, niin tuntui ottavan, vaikkei ollutkaan ohjaajani. Aivan samaa mieltä.

Vierailija
45/52 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
46/52 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ressun yhteishenki oli ainakin kymmenisen vuotta sitten uskomattoman hyvä. Minulle jäi sieltä useampi sydänystävä ja edelleen tavataan myös isommalla porukalla silloin tällöin. On myös ollut mielenkiintoista nähdä, mihin lukiokaverit ovat sittemmin sijoittuneet työelämässä. Varsin hyvin, lamasta huolimatta.

Vierailija
47/52 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään poissulkisi muita lukioita. Esim. Vantaan Vaskivuoren lukiossa todella mukavat ja taitavat opettajat, hyvä yhteishenki eikä turhaa menestymisen painetta.

Vierailija
48/52 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
49/52 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lukio kannattaa valita huolella. Itse menin siihen tympeään lähilukioon ja sitä olen katunut. Tietysti itsellä oli alle 8 keskiarvo eli varsinkin sellaisen jolla on mahdollisuus mennä minne vaan kannattaa miettiä tarkkaan.

Vierailija
50/52 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa Ratakadun Norssi (entinen ykkösnorssi, sitä ennen Poikanorssi) ja sitten se Viikin normaalikoulu (entinen II Norssi, sitä ennen Tyttönorssi) ja sitten Ressu.

Olin itse tuossa II Norssissa ja se oli ainakin vielä silloin Suomen varmaan paras koulu. Hyvä henki, loisto-opet. Olemme pysyneet luokan kanssa yhteyksissä, vaikka aikaa on vierähtänyt jo kaksinumeroinen määrä vuosia.

Vierailija
51/52 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itse Viikin norssissa lukion käyneenä voin suositella :) Ainakin minulle oli hyvä kokemus. Opettajat pääosin mukavia ja ammattitaitoisia ja vuosikurssillamme oli mielestäni hyvä yhteishenki, ja sain paljon kavereita, joiden kanssa ollaan edelleenkin paljon yhteyksissä.

Vierailija
52/52 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikin norssista kokemusta enkä voi kuin suositella, opetus on todella laadukasta ja yliopiston kanssa tehdään yhteistyötä ja paljon kansainvälisiä projekteja, eli hyvin tiedepainotteista, mutta joka vuosi tehdään musikaaliproduktio ja lukiossa voi opiskella myös kotitaloutta ja käsityötä ym. Eli koen, että sain todella monipuoliset taidot tuosta koulusta.

Meitä oli vain noin 80 ja retkeiltiin paljon yhteishenki oli todella hyvä.