Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo taas suuttunut eikä sano mistä.

Vierailija
16.12.2016 |

Olemme 40-vuotias aviopari, lapsia ei ole, yhdessä ollaan oltu nyt neljä vuotta. Ongelmana on että vaimo suuttuu jostain koko ajan. En tiedä mistä kun se ei sano. Vaikka kysyn. Räyhää tai on mykkäkoulussa. Ei kuitenkaan kuulemma halua erota vaan rakastaa ja mitään toista miestä en epäile. Mitä tehdä tällaiselle naiselle? Onko tämä jotain naisten juttuja vai olenko saanut vaimoksi raivottaren? Mielestäni meillä ei ole mitään erityistä syytä riidellä enkä sellaista syytä ole vaimoltakaan kertaakaan kuullut. Neuvokaa naiset mitä teen?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PMS?

Vierailija
22/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tota selvinpäin kestäis. Jättäisin sen sian.

Ei se niin helppoa ole vain erota kun kumminkin rakastaa paljon vielä ja on hänessä paljon hyviäkin puolia. Ja on yhteinen omistusasunto jne. Ja jos kaikki naiset on tuollaisia niin paraneeko se vaihtamalla sitten.

-aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisesi kuulostaa ihan minulta ja minä kärsin dissosiatiivisesta identiteettihäiriöstä. "Raivotar" on se toinen puoleni. En sitä itse huomannut, olin vain pahalla päällä, kunnes mieheni huomautti asiasta ja pyysi minua hakemaan apua. Ilman häntä en tiedä missä olisin. Olen hänelle asian puheeksi ottamisesta ikuisesti kiitollinen

Vierailija
24/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisesi kuulostaa ihan minulta ja minä kärsin dissosiatiivisesta identiteettihäiriöstä. "Raivotar" on se toinen puoleni. En sitä itse huomannut, olin vain pahalla päällä, kunnes mieheni huomautti asiasta ja pyysi minua hakemaan apua. Ilman häntä en tiedä missä olisin. Olen hänelle asian puheeksi ottamisesta ikuisesti kiitollinen

Mikä sinulla sitten käynnistää sen raivottaren? Osaatko selittää miehellesi miksi olet vihainen? Harmittaa että en koskaan saa tietää mistä suuttumiset johtuu kun ei vaan sano.

-aloittaja

Vierailija
25/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estynyt persoonallisuushäiriö. Vie vaimo tutkimuksiin.

Vierailija
26/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä väkivaltaa, ei tuota tarvitse sietää. Vaimosi pitää oppia käsittelemään tunteitaan paremmin. Mutta voisiko olla masentunut? Silloin ei aina pysty reagoimaan normaalisti, kaikki minkä ei pitäisi voi ärsyttää ja se puretaan siihen ihmiseen joka on siinä lähellä.

Vierailija
27/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisiin tutkimuksiin?

-aloittaja

Vierailija
28/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan Suomi-meininkiä.

:)

Ahah, siis taas nimenomaan suomalaisuuden vika...

Vierailija
29/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa, ei tuota tarvitse sietää. Vaimosi pitää oppia käsittelemään tunteitaan paremmin. Mutta voisiko olla masentunut? Silloin ei aina pysty reagoimaan normaalisti, kaikki minkä ei pitäisi voi ärsyttää ja se puretaan siihen ihmiseen joka on siinä lähellä.

Mistä sen tietää onko masentunut. Vaimo käy siis ihan iloisesti töissä joka päivä eikä itke tai mitään. Ei ole sanonut että masentaisi. Tuntuu kyllä ärsyyntyvän kaikenlaisesta mistä minun mielestä ei kukaan voisi ikinä ärsyyntyä. 

-aloittaja

Vierailija
30/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnevika tai sitten ette vaan juuri te kaksi sovi yhteen. Kokeilkaa pariterapiaa. 

Mies voi käydä katsomassa tuonkin puolen. On rikkautta sivistää itseään ja nähdä tämäkin puoli ja ikäänkuin ulkopuolisena olla kuuntelemassa kaikkia syytöksiä itseään vastaan joista ei tunnista itseään.

Vierailija
31/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää onko masentunut. Vaimo käy siis ihan iloisesti töissä joka päivä eikä itke tai mitään. Ei ole sanonut että masentaisi. Tuntuu kyllä ärsyyntyvän kaikenlaisesta mistä minun mielestä ei kukaan voisi ikinä ärsyyntyä. 

-aloittaja

Pitkän linjan kokijana ja näkijänä sanoisin että et voi tehdä mitään. Helpota elämmääsi ja tee taulu missä julistat että vaikenemisesi ei ole myöntymisen merkki, ja vielä lisäteksti että et tiedä mistä on kysymys.

Tämän jälkeen jatka omaa elämääsi. Älä tuhlaa omaa elämääsi ja mielenrauhasi mysteerin edessä. Käy kaljalla, kalassa, metsällä, marjassa,kävelyllä jne. Elä rikasta elämää.

Sinussa ei ole mitään vikaa.

Vierailija
32/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa kurjalle,minäkin ehdottaisin pariterapiaa,jos vaimo ei lähde mene sinä,itse ollut 25v mieheni kanssa eikä ikinä kumpikaan ole käyttäytynyt noin vaan kaikesta on pystytty puhumaan aina,yrittäkää yhdessä ratkaista ongelma

Vierailija
33/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mökötys alkaa ilman selitystä, ota hatkat. Tulet takaisin seuraavana päivänä ja jos sama jatuu, olet pois pari päivää. Kyllä se lopulta avautuu tai ainakin pääset eroon mököttäjästä. Ei sellaista kenenkään tarvitse kestää.

Vierailija
34/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnevika tai sitten ette vaan juuri te kaksi sovi yhteen. Kokeilkaa pariterapiaa. 

Mies voi käydä katsomassa tuonkin puolen. On rikkautta sivistää itseään ja nähdä tämäkin puoli ja ikäänkuin ulkopuolisena olla kuuntelemassa kaikkia syytöksiä itseään vastaan joista ei tunnista itseään.

Mitä tämä tarkoitti?

Vierailija
35/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/3-8716415

– Ei riitoja pidä välttää. Niillä on tärkeä tehtävä ihmissuhteissa: niillä rakennetaan aitoja ja sovitaan sääntöjä. Sillä on merkitystä, että miten riidellään, Ylen aamu-tv:ssä vieraillut Niemi sanoo.

Instituutti määrittelee neljä erityisen tuhoisaa riitelytyyliä, jotka saattavat viestittää lähestyvästä erosta: dominointi, halveksunta, vaikeneminen ja puolustuskannalle asettuminen. Halveksunta oli tyyleistä tuhoisin.

– Ne ovat kaikki käytöstä, jossa toisen arvoa alennetaan eli asiaa ei edes lähestytä samalta tasolta, jolloin on iso vaara loukata syvästi. Riitely ei saisi olla hylkäävää eikä hyökkäävää, siitä ei hyvää seuraa, Niemi sanoo.

– Mykkäkoulu, mököttäminen ja vetäytyminen ovat hylkäämisiä. Niitä ei saa tehdä. Ne ovat henkistä väkivaltaa. Käy vaikka vähäksi aikaa pois ja palaa takaisin, mutta hylkäämisellä ei saa hallita.

Kaikki tapaukset on erilaisia. Ei voi suoraan sanoa että miten ei saa tehdä. Eli siinä mielessä esitetyt ohjeet on myös väärät. 

Vierailija
36/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisiin tutkimuksiin?

-aloittaja

Psykiatrille

Vierailija
37/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä sulle oo suuttunut, ehkä sitä vituttaa muuten vaan ja purkaa sitä suhun. Mulla on joskus ilman syytä vitutusta ja sillon ottaa päähän kaikki ja lähimmäisten syytä pysyä kauempana, tai sitten koittaa piristää ja lepytellä

Vierailija
38/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei tuo mikään estynyt persoonallisuus ole, ei siihen kuulu suuttuminen ja mököyys. Epävakaa pikemmin mut tuskinpa se sitäkään on. Ehkä sillä on vaan pinna kireällä.

Vierailija
39/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mökötys alkaa ilman selitystä, ota hatkat. Tulet takaisin seuraavana päivänä ja jos sama jatuu, olet pois pari päivää. Kyllä se lopulta avautuu tai ainakin pääset eroon mököttäjästä. Ei sellaista kenenkään tarvitse kestää.

Minulla on kuitenkin normaali arki elettävänä ja työt tehtävänä. En voi ottaa kotoa hatkoja, koska olen vastuullisessa työssä, jonne on mentävä joka päivä, jonkun verran työmatkojakin on. Missä nukkuisin yöt jos ottaisin hatkat? 

Vierailija
40/52 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse päätät, millaista kohtelua ja käytöstä siedät parisuhteessasi. Minä en sietäisi jatkuvaa raivoamista, etenkään jos sen syytä ei voida selvittää. Menkää terapiaan tai mene yksin, raivoa takaisin, jätä huomiotta ja häivy omille teilleen, kun riidan haastaminen alkaa. Tosin, pidemmän päälle ehkä vähän rasittavaa joutua poistumaan omasta kodistaan toisen kiukuttelun takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan