Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevättoiveet 2006 - vko 11

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni ole hölmöä odottaa ensi vuoden puolelle. Mekin odotamme, tosin eri syistä: meillä on miehen vanhempainrahassa huomattava eri siihen, otetaanko 2004 vai 2005 verotuksesta. Siksi kannattaa odottaa 2007 puolelle, jotta saa 2005 verotuksen vanhempainrahan. Ja toisekseen, haluan opiskella vielä syksyn kunnolla. Siksi ideaaliLA olisi helmikuussa. Jaksaisin vielä marraskuussa opiskella, mutta voisin ottaa joulusta eteenpäin ihan lunkisti :)

Mullakin tenttiin luku..

Vierailija
22/39 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva et muutkin jaksaa odottaa tavaroiden hankinnan kanssa. Mä jo olin ihan huolissani et oon ihan kummallinen kun en mitään ole uskaltanut hankkia :) Mä oon ajatellu vaan laittaa rahaa pikkuhiljaa säästöön että voi sitten ostella kerralla vähän enemmän, toivottavasti se aika tulis pian :) Tosin pillereitäkin olis vielä joku kymmenen jäljellä että eipä tässä ihan lähiaikoina toiveita plussasta ole.

TiggerX: toi Nalle-Puh kirja kuulosti ihanalta, tollasiin mäkin voisin sortua. Se on niin kurja kun löytää jotain kivaa ja jos se vielä sattuu oleen alennuksessa, mut ei kuitenkaan viitsi ostaa ja sit kun olis aiheellista se on jo menny. Nyt vaan rohkaistutaan ja ostetaan jemmaan. Kyllä niille käyttöä on ennemmin tai myöhemmin :)

Toi vanhempainraha juttu on tosi hyvä. Tosin mä en kyllä varmaan pystyis jättään vauvaa miehen hoitoon vaikka omalla miehellä on yhtenä koulutuksena lähihoitajakoulutuskin :) Eipä sitä kyllä omia tuntemuksia pysty vielä varmaksi sanomaan, mut jotenkin voisin aavistaa, että meillä se olen minä joka lapsen kanssa on kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullinensiili: joo, olen samaa mieltä, nyt kyllä jos näen vielä jossain sellasen NallePuh -kirjan, ostan sen heti, kylllähän sille tosiaan joskus käyttöö löytyy! Mulla on kans yleensäkin alennusmyyntien kanssa se juttu ja muutenkin, että jos ei heti osta, niin turha luulo että se seuraavana päivänä enää olisi paikalla...:)

Minks: tsemiä sullekin tenttiin lukuihin...tylsä la-ilta tulee kirjojen parissa, mutta tähtään siihen että ensi la:na pääsee radalle kamun kaa!! :)

kandivaihe: mulla aika lailla sama juttu, haluisin vielä olla koulussa ns. täysissä voimissani ensi syksynä, silloin pari isompaa kurssia, jotka vie aikaa ja hermoja! :) vuoden päästä keväällä taas koulussa melko lunkkia, joten silloin jos helmi-maalis-huhtikuussa ois LA niin se sopis huipusti. Siis eihän näitä nyt voi tälleen suunnitellakaan, vaavi tulee sitten kun haluaa, ja vaikka tulis aikasemminkin, niin ei se nyt katastrofi olisi. Se on miten kohtalo asiat määrää, uskon mä!

kiva ku täällä voi käydä vähän huilaamassa luvuista! ;) mukavaa illan jatkoo! Katotteko American Idolsia? Tähtään niin etten enää sen jälkeen lukis...:)

Vierailija
24/39 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasinkin että olit käynyt huhuilemassa sopivaa pinoa tuolla enskoissa, joten tänne vaan, joukkoon sopii mainiosti. Tule ihmeessä kertomaan tarinasi! :)

Tikru kp29, waiting for täti...

Vierailija
25/39 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi. mukavaa kyllä olla rennosti ja mullakin on tässä lomaa..toivottavasti saan siivottua:) tosin pitää muutama koulutehtävä vääntää... kävin äskön saunassa ja ulkona juoksentelemassa miehen kanssa nakuna..:) omaa hölmöilyä siis tällä suunnalla.. minä kanssa kommentoin surulliselle sillille, että mun tekis koko ajan mieli ostaa kaikkee vauvan tavaroita..ja olen ostanut potkupuvun, tuttipullon, tutin ja saanut muumipipoja ja paitoja. äijä kantaa töistä aina kaikkea mukavaa roinaa;)vaatevärit ovat sellaista vihreetä että k' äy sitten tytölle tai pojalle.. heh naurattaa ihan hirveesti vielläkin kun tuli tädin kanssa puheeksi hormonivalmisteet, menin sitten sanomaan että lopetin pillerit ja sit se jonkin ajan päästä kommentoi mun mahasta ja kysy odotanko mä oikeesti vauvaa ( vatsa oli vähän turvoksissa..)..ja sanoin sitten että enköhän lähiaikoina ja äiti alko sanelemaan käskyjä," Ei nyt saa tehä vauvoja" ja mun täti sanoo vastaa " kylläpä saa ja mitäs sillä väliä, mukavaa kun tulee lapsia" .. meiän suvussa on tällainen rento meininki ja puhutaa niin paljon kaikenmaailman asioita tilanne oli vaan niin hauska..tosin en kyllä kauheen monelle siitä viitti puhua kun tosiaan ei tiä saako sitä lasta..

Vierailija
26/39 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli vain mieleen että miten raskauden aikana saa liikuntaa harrastaa..? varmaan loppuraskauden aikana pitää olla vähän tarkempi ettei tee mitää liian raskasta..mutta entäs jos harrastaa vaikka jotain aerobikkia tai tennistä..tai tekee vatsalihaksia..kuinka tarkkaa se on?

Vierailija
27/39 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kai riippuu ihan millaiseen liikuntaan on jo ennen raskautta tottunut, eli kaikkea kai saa tehdä, kuhan ei ihan piippuun vedä itseään. Ponnistelu kuten kyykyt isoilla painoilla, penkkinostot jne., ja ratsastus taisivat olla ' kiellettyjen' listalla!

Itse harrastan spinninkiä ja BodyPumpia, ja ainakin pumpissa on käynyt parikin raskaana olevaa naista (molemmat n. 6kk:lla) jotka ovat tehneet kyykkyjä isommilla painoilla ku mä!! ja tekeevät vatsiksia ym.

Mites uinti? onx se sallittua rasakuden aikana, ku mietin et pääseekö SINNE kaiken maailman pöpöt esim. uimahalleista...:)

Vierailija
28/39 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä makkariremontti edistynyt sen verran, että ollaan saatu uutta laastia hormimuurin päälle! Ja sitten eilen katseltiin miehen kanssa ikean sivuilta noita vaatehuonesisuksia. Tästä se pikkuhiljaa etenee...

eij_a; kp tarkoitta kiertopäivää. Eli mulla on nyt menossa kp 3/28-30; tuo ensimmäinen numero (3) tarkoittaa monesko kiertopäivä on menossa (mulla siis kolmas vuotopäivä) ja nuo kauttaviivan jälkeen olevat numerot ilmoittavat montako päivää kierto yleensä kestää (mulla siis kierto pituus vaihtellee 28 päivästä 30 päivään). Toivottavasti pissatulehdus hellittää nopeasti! bdbdbdbdbdbd

TiggerX; itseasiassa täti oli mulla aika odotettukin vieras, kun meillä ei siis yritys vielä päällä. Olisin vain toivonut, että olisi vielä muutaman päivän malttanut odottaa, kun nyt mulla on ovis todennäköisesti juuri ennen sitä lääkäriä, jossa selviää saadaanko aloittaa jo tästä kierrosta yritys... Ja mullakin on siis sellainen käsitys, että valkovuodon pitäisi lisääntyä, jos on raskautunut. Tosin mulla oli nyt aika runsasta v-vuotoa ennen menkkoja, että kaipa tuokin juttu on aika yksilöllistä... Toivottavasti täti tajuaisi kuitenkin pysytellä poissa teidän osoitteesta!

surullinensiili; Kyllä, raskausoireita (fyysisiäkin) pystyy kehittelemään itselleen pelkän vauvakuumeen voimalla. Itsellä on nyt ollut mieletön siivousvimma myös, mutta olen ajatellut sen liittyvän alkaneeseen kevääseen. Noista vauvatavaroista; meillä kun on ennestään jo 3 lasta, niin niitä on jo jonkin verran jäänyt edellisiltä, kuopukselle ostettiin uudet vaunut, pinnasänky ja turvakaukalo, joten ne kierrätetään ja tietysti vaatteita on aika paljon. Lisäksi ehdin ostaa tuon km-raskauden aikana jotain uusia pienen pieniä vaatteita ja pari tuttia, nekin on säilössä. Ja on kai se tunnustettava, että olen ostanut nyt tuosta läheisestä kirppikseltä myös hieman lisää suloisia 56 cm:siä vaatteita... ;)

Minks; tervetuloa mukaan minunkin puolestani!

Vielä tuosta liikunnasta; olen lukenut, että liikuntaa saa harrastaa, jos se tuntuu hyvältä! Uusia rajuja liikuntamuotoja ei saisi aloittaa, mutta vanhoja jatkaa, ottaa sitten vähän rennommin jos siltä tuntuu. Niin ja syke ei saisi nousta liian korkealle! Ja vielä peukutus plussan puolesta! Uintia voi harrastaa, jos kohdunsuu on kiinni eikä lääkäri ole sitä erikseen kieltänyt. Itseasiassa uinti on kuulemma erittäin suositeltava liikuntamuoto, kun vesi kannattelee vartaloa, kohdistuu nivelille pienempi paino!

ON: Nyt siis menossa kp 3/28-30 ja täti vielä tukevasti kylässä. Mieltä kutkuttaa ajatus, että meillä ehkä alkaa yritys JO tästä kierrosta! Tätä on odotettu jo 8 kk ja nyt se on EHKÄ jo tässä. Kädet on kyynärpäitä myöten ristissä, että lääkäriltä vihdoin lupa yritykseen heltiäisi! 17 päivää jäljellä....

Vierailija
29/39 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pääse vielä juhlimaan yrityksen alkamista seuraavasta kierrosta. Jos tähdätään laskettua aikaa ensi vuoden puolelle ja jos se viim. menkoista lasketaan, niin vikat pitäis olla huhtikuussa. Ja koska mulla täti tulee kylään 21. päivän nurkilla, niin yritys alkaa " vasta" huhtikuun lopulla. Ovis ajoittuu toukokuun ekalle viikolle. Sitten on jännää! Kertokaa joku jos olen laskenut väärin..

Aattelin kuitenkin jo ensi kierrossa opetella ton oviksen bongaamista. Vähän jännittää onkohan minulla edes sellaista. Pillerithän jättää sen pois ja ties vaikka ei oma toiminta olisi vielä käynnistynyt. Menkathan voi tulla ilman ovulaatiotakin. Mulla ei ainakaan ole mitään oireita siitä. Ainahan tuota valkovuotoa tulee, en huomaa sen määrässä/laadussa mitään eroja.

Mistä tuo " täti" sana muuten tulee? Huvittava. Aika ilkeä täti.

Vierailija
30/39 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks, meillä taitaa olla aika tarkkaan sama kierto :) Itsellänikin vähän pohdiskelua, kun tosiaan tänään/huomenna/tiistaina pitäisi alkaa menkat, (nyt kp29/29-31) ja siten seuraava ovis sijoittuisi jo huhtikuun alkuun. Eli JOS kävisi niin uskomattomalla tavalla, että plussaisin, vauva saattsisi syntyä tämän vuoden puolella (=ei hyvä). Eli munkin on varmaan odotettava sinne seuraavaan kiertoon, eli huhti-toukokuun vaiheeseen.. Että meillä on varmaan piinailut ihan samaan aikaan!

Mutta on tässä jotain hyvääkin: kunhan tämä täti on vieraillut, aiomme kokeilla varmat päivät -menetelmää. Lisäsuojaa käytetään vain tuon seuraavan oviksen aikana, eli varmaan reilun viikon ajan. Loppuaika voidaan mennä luomuna. Ja jos sillä menetelmällä sattuisi vauva saamaan alkunsa, se olisi vaan ihana vahinko :) Olen odottanut tätä ehkäisytöntä seksielämää melkein yhtä paljon kun vauvan yrittämistä, jos totta puhutaan..

Maria, kuinka nopeasti olet plussannut aikaisemmilla yrityksillä? Onko totta, että siinä kestää kerta kerralta kauemmin, niin kuin jotkut sanovat? Vaikka kai sekin on yksilöllistä, niin kuin kaikki muukin raskautumiseen liittyvä..

Vierailija
31/39 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kurkkasin odottajien puolelta tänne kuumeilijoiden kuulumisten puolelle ja opastan tuosta äitiysrahasta vähän enemmän, eli jos äiti haluaa lähteä tuon kolmen kuukauden äitiysloman jälkeen opiskelemaan niin hän saa äitiyspäivärahan ja LISÄKSI VIELÄ OPINTORAHAN! Että kannattaa harkita, kummin valitsee (onko esim. mummoa joka katsoisi lasta).

Onnea yrityksille:=

Carelia ja Tiitiäinen rv 22

Vierailija
32/39 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carelia: kiitos tiedosta! Mulla on nimittäin just se tilanne että vaavi varmaan tulee ennenkuin ehdin koulun käydä loppuun *toivoo sormet ja varpaat ristissä*, joten tuo oli mainio uutinen!! :)

Kandivaihe ja Minks: heh, tämänhä on jo hassua, mullakin kierto ihan samassa vaiheessa kuin teidän ja yrityskin alkaa samaan aikaan, joten voimmekin sitte yhdessä täällä piinailla, älkää tytöt sitten kadotko täältä minnekään! :) mulla nyt kp30 ja tätiä ei vielä näy, viimeistään tiistaine pitäis tulla kyllä. Tänään ei ole yhtään alavatsasta nippaillut...outoo. Täti voi kyllä olla pelkästä stressistä myöhässä, eipä oo nimittäin herran vuosiin ollu tällasta tenttistressiä...huh!

Meillähän on menty kans noilla varmoilla päivillä, että ehkäisty vain oviksen aikaan. Eli vielä pari kiertoo pitäis jaksaa silleen!

Kiitos maria80 liikunta vinkeistä, ajattelinkin että se uiminen on varmaan hyvästä! Entäs miten sinulla oli nuo ruokarajoitukset aiemmissa raskauksissa? oliko piinaavaa olla ilman tuorejuustoja ym.? :) Yksi tuttuni on kyllä syönyt koko raskauden ajan esim. homejuustoa, ei ole halunnut luopua siitä...Itse kyllä noudatan sitten rajoituksia, ihan vain varmuuden vuoksi!

Gallupia: Onko kenekään tuttavapiirissä muuten äitejä jotka ovat tupakoineet raskauden aikana? Yöks, se on näitä harvoja asioita mitkä saa mut näkemään punaista!! Eräs kaverinikin poltti vielä viimeisillään Naistenklinikan pääoven edessä röökin...oisin voinu vajota maan alle siinä vaiheessa...

noh,mutta huomenna voisikin taas aloittaa uuden pinon!

Vierailija
33/39 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun joku elää ihan oikeasti samassa aikataulussa kun mä :) Mulla vaan on kierto hivenen pidempi, 31-32 pv ollut nämä pari kertaa kun luomukuukautiset on tullu. Söin pillereitä niin pitkään (liki 6v) ettei ole hajuakaan mitä kierto oli ennen niitä.

Ilman muualta tulevia hormoneja olo on ollut muuten ihan mahtava! Seksikin maistuu tuhat kertaa paremmalle, vaikkei siinä mitään vikaa aiemminkaan ollut. Meillä on ollut keskeytetty yhdyntä käytössä viime marraskuusta, jolloin pillerit lopetin, ja välillä kumi. Mä olen vähän allerginen miehen eritteille, joten välillä tahtoo kutista, jos ei käytä kumia :/ Kunhan en saa mitään massiivista immunipuolustusreaktiota, kun reilun kuukauden päästä saan lastin perille :) Se olis aika karmeaa, en ole onneksi vastaavaa koskaan kuullut tapahtuneen :) Kunhan mun elimistö tajuaa, ettei niitä pidä hylkiä, päinvastoin suojella, jemmata ja kuljettaa perille.

Vierailija
34/39 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TiggerX:

Heh, lisää samaan aikaan piinailevia :) Onpas mukavaa. Mä en ainakaan ole mihkään katoamassa. Tätä hanketta en aio vetää takaisin.

Sitä tenttiin lukua on mullakin, skippasin jo yhden tentin uusintaan, kun oli kaksi vierekkäin. Nyt yritän keskiviikon tenttiin saada luettua. Yrittämistä se tosiaan on, kun loppusuoralla olen eikä millään enää kiinnostais päntätä. Etenkin, kun mies näytti vihreää valoa tälle uudelle hankkeelle ja mä olen edelleen uutisesta sekaisin :D

kp 29/31-32

Vierailija
35/39 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandivaihe; me ollaan oltu siinä mielessä onnellisessa asemassa, että tärppiä ei ole tarvinnut ikinä kauaa odottaa. Ensimmäistä " tehtiin" 2 kuukautta " tulee jos on tullakseen" -menetelmällä. Toinen tärppäsi toisten menkkojen jälkeen synnytyksestä, kolmatta ei ehditty varsinaisesti edes yrittämään; siinä kävi niin " hassusti" , että odotettiin viimeisiä menkkoja ennen yrityksen aloittamista, mutta niitä ei sitten ikinä tullutkaan, kun tämä kolmas oli saanut sitten alkunsa yhdestä ainoasta kerrasta ilman kumia. Neljäskin sain alkunsa toisesta kierrosta, mutta meni siis kesken...

TiggerX; Itseasiassa en edes ensimmäistä ja toista odottaessa tiennyt ettei tuorejuustoa olisi saanut syödä, silloin taisi olla vaan puhetta maksasta. Lähinnä noissa maitotuotteissa on tärkeää, että ne on tehty pastoröidystä maidosta, eli tuorejuustojakin yms. saa syödä. Pastoröimättömissä tuotteissa on listerian vaara, mikä siis aiheuttaa keskenmenovaaran. Samoin vakuumipakattuja kaloja tulisi välttää. Minä kun en syö kalaa oikeastaan muutenkaan, tämä osio ei tuottanut vaikeuksia ;). Mutta vaikka näitä rajoituksia on, on hyvä käyttää myös omaa päätään, pienistä määrästä näistä kielletyistä tuotteista ei ole vaaraa (tietysti riippuu myös jonkin verran tuotteesta ja sen " vaarasta" ). Tärkeämpää on MINUN MIELESTÄNI, että syö monipuolisesti ja riittävästi (ei kuitenkaan kahden edestä, kuten on tapana sanoa ;)).

TiggerX, kandivaihe, Minks; melko samoissa mennään, olen vain hitusen teitä edellä... ;)

G: Ennen ensimmäistä ja kolmatta raskautta poltin, mutta heti plussattuani lopetin. Minulle tupakoinnin lopettaminen on ollut helppoa, kun on ollut niin hyvä syy (vauvan terveys). Tuon keskenmenon jälkeen ratkesin taas polttamaan, mutta nyt olen ollut polttamatta nelisen viikkoa.... Periaatteessa en hyväksy raskausajan polttamista, mutta en rupea siitä vauhkoamaan. Tunnen itse kaksi raskausaikana polttanutta, toinen lopetti puolen välin tienoilla, toinen poltti loppuun asti (vähensi kuitenkin jonkin verran). Minusta se on toisaalta jokaisen äidin oma asia (haukkumalla, painostamalla et saa kyseistä äitiä lopettamaan), mutta jokaisen raskausaikana polttavan pitäisi kyllä mennä itseensä ja ajatella sitä mitä PAHIMMASSA tapauksessa lapselleen voi aiheuttaa...

Vierailija
36/39 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkun äiti poltti koko raskaus ajan vähensi kyllä polttamista, mutta sille sanottiin, että jos lopettamisesta ottaa hirveän stressin niin se voi olla vielä pahempi kun itse tupakointi, että tiedä sitten siitä. Asuvat kyllä ruotsissa et siellä voi olla vähän eri meininki. Itse en hyväksy polttamista raskausaikana, mutta jos toinen polttaa niin eihän tuolle mitään voi jos ei toinen itse tajua lopettaa. Mielestäni voi hienoisesti vihjaista ja tukea lopettamiseen, mutta ehdottomasti ei saa painostaa, tulee toiselle varmasti entistä pahempi stressi. Mun mielestä on myös kurjaa jos joku polttaa raskaana olevan tai pienen lapsen vieressä. Sen verran pitäisi olla kohtelias ettei ihan vieressä polttaisi, varsinkin kun on vaikea huomauttaakaan siitä. Vai mitä olette mieltä?

Näin tänään miehen veljentytön (1v) ja se oli niin söpö. Voi kun saisi itsekin piakkoin sellaisen. Vauvakuumetta on niin vaikea peitelläkin kun näkee pikkusia. Onneks oon muutenkin lapsirakas niin ei tainnu anoppi huomata kun oli niin lapsenlapsen lumoissa. Hyvä niin niin pääsee aikanaan kunnolla yllättämään :)

Vierailija
37/39 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei kiva, meitähän on tosiaan monta sitten piinailemassa samaan aikaan kuukaudesta! Vähän vaan pelottaa kierron säännöllisyys, kun tosiaan aina on ollut tasainen 28-31 päivää, ja nyt nuo minipillerit rupes selkeästi sekoittamaan kiertoa. Mulla oli jotain tuhruvuotoa pari viikkoa sitten, ja silloin tosiaan jätin pillereiden syönnin siihen paikkaan. Nyt jännään, tuleeko ajallaan. Eilen vähän sattui selkään tutun oloisesti, mutta tänään ei ole ollut mitään oireita. Saisi kyllä jo huomenna alkaa, niin pääsisin niistäkin!

TiggerX, miten luottavaisia te olette olleet niiden varmojen päivien suhteen? Sulla täytyy olla aika säännöllinen kierto, jos olette jo useamman kuukauden luottaneet niihin..? Mietin juuri, että en varmaan nyt tarvitsisi ehkäisyä, kun ihan pakolla kohta tulee täti kylään. On vaan mennyt ehkäisyvalistus niin hyvin perille, etten osaa " luottaa" varmoihin päiviin vielä..

Tupakoinnista: en oikein hyväksy sitä, mutta en osaa vieraita ihmisiä tuomitakaan, kun ei tiedä elämäntilannetta. Kavereille kyllä kehtaisin motkottaa asiasta, mutten puolitutuille. Onneksi mulla ei olekaan tuttavapiirissa tupakoivia vauvakuumeilijoita - sekin yksi, joka ennen poltti, lopetti yrityksen alkaessa.

Itsekin poltan satunnaisesti (ts. baarissa, tosi stressaantuneena, juhlissa..), mutta täytyy sekin tapa lopettaa yrityksen alkaessa. Katselin juuri komeroihin, ja mulla on hirveät määrät baari-iltoja varten ostettuja puolitäysiä röökiaskeja. Täytyy varmaan antaa ne jollekin lahjaksi, kun niille ei tule olemaan käyttöä vähään aikaan..

Munkin pitää jatkaa tenttiin lukemista. Pari luentopäiväkirjaa odottavat myöskin tekoaan, joten tekemistä riittää.. Mutta hauskaa alkavaa viikkoa kaikille, ja huomenna vaan uutta pinoa kehiin!

Vierailija
38/39 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla kommentoimaan...

Kandivaihe, mitään sellaista kuin " varmat päivät" ei ole olemassakaan!!! Ovulaation ajankohta voi samallakin naisella vaihdella kierrosta riippuen, joten ei ole hyötyä katsoa esim laskurilla koska se ovis on ja välttää sitä aikaa, koska se ovis ei välttämättä olekaan juuri silloin!! Lisäksi siittiöt voi elää jopa 5 päivää naisen elimistössä----> ei auta vaikka olis pari päivää hommailematta.

Mutta toki jos " vahinko" ei olisi paha juttu, niin kokeilkaa vaan!!=)

Tänne ei mitään uutta, töitä ja koulua vaan hirveesti. Hommailtu ollaan jonkun verran, mutta hirveitä toiveita ei oo tärpistä. Gynelläkin kävin viime viikolla, kun alko huolestuttaa että jos olenkin jotenkin " viallinen" kun ei sitä tärppiä oo kuulunut..No eihän se mitään löytänyt, sanoi että kaikki on erinomaisessa kunnossa, ultralla katsoi kohdun ja munasarjat hyvin tarkkaan. Sanoi, että 4 kk on erittäin lyhyt aika yrittää, että monella menee nykyään helposti vuosikin ennenkun tärppää. Sovittiin, että jos ei syyskuuhun mennessä oo tullut tärppiä, niin varataa uus aika ja katsotaan voisko jotain tehdä, mieheltä otetaan sit näyte ym.

Mut toivottavasti ei tarvi niin pitkälle mennä!!!!!

Vierailija
39/39 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi vaan kaikille! kova hälinä täällä mikä mainio juttu.. itse en tiädä oikein minkäpituinen kierto on..lopetin tuossa pillerit ni voi olla että kierto menee hetkeksi ainakin sekaisin..itse en aio ottaa mitää stressiä vauva tulee sit kun tulee tai sit jättää tulematta mikä olis huono asia tietysti.. me hommaillaan sillon kun huvittaa ja sillon kun siltä tuntuu.. en oo jaksanut ovispäiviä laskea..tulis vaan sit sellainen pakkomielle koko ajan niitä miettiä ja pettyis vaan turhaa..

tupakoinnista raskauden aikana niin tiedän yhden joka poltti samalla lailla kun ennenkin ja hänelle synty tervetyttö..itse en polttais mutta jokaisen oma asia miten ratkaisut tekee..

kiitos liikuntavinkeistä:) itse en ole tällä hetkellä oikein harrastellut mitään, aikaisemmin pelasin tennistä mutta nyt taidan siirtyä kaverin kanssa johonkin aerobikkiin tai vastaavaan..aikaisemmin en ole sitä harrastanut ja sitä just mietin että voi syke nousta ja lisäks sairastan ei diagnoosista astmaa..pikemminkin oireita tulee rasituksessa. mutta enhän vielä kai ole raskaana niin voin ihan hyvin urheilla ja liikkua, katsoo sitten paljon pitää liikuntaa rajoittaa..

mukavaa viikkoa!