Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevättoiveet 2006 - vko 11

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana auringonpaiste ulkona. Päivää hieman synkistää se, että poika sairastui viime yönä oksennustautiin...

Tervetuloa myös Helinä-80 mukaan!

Viime yönä ennen nukkumaan menoa, katselin vanhoja meidän talo -lehtiä, josko niistä saisi jotain ideaa tuonne makuuhuoneeseen. Sen verran olen nyt päättänyt että haluan suht neutraalin väriset tapetit, ehkä jotkut hiekan/mokan ruskeat. Niitä voi sitten mielialan mukaan piristää värikkäillä tekstiileillä!

Mitenkäs muilla on viikko lähtenyt käyntiin?

Vierailija
2/39 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitonpa sitten viestiä väärään pinoon kun en katsonut tarkkaan. Höh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa, laitoin minuutin mara80:n jälkee uuden pinon, voi mikä tuuri...heh! tietääkö joku miten saan tuon toisen poistettua?

Aurinkoinen päivä,mutta tämä tyttö istuu sisällä lukemassa tenttiin...tosi kiva!

Vierailija
4/39 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ilmoittaisi sen turhan pinon asiattomana viestinä ;) eikös ne sellaset poista. No eipä tuosta haittaakaan ole kyllä se ajan mittaa hautautuu.

Nauttikaa aurinkoisesta päivästä, lukuintoa tenttiin, minä järjestelin papereita huomista koetta varten ja huomasin, että osa papereista puuttuu... On se hyvä että valmistautuu ajoissa :)

Vierailija
5/39 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas harvinaisen kiva maanantai! JOhtuu varmaankin tästä aurinkoisesta säästä =)

Hyvältä Maria80 kuulostaa tuo sinun makkarisuunnitelma, munkin pitäis ideoida tänne kotiin jotain uutta, on meinaan remppa vähän vaiheessa...

Tiggerx ja surullinensiili: Onnea tenttiin molemmille. Voin kuvitella että tällä säällä tenttiin luku vaatii aikamoista itsekuria.

Kävin tänään hammaslääkärissä ja olis tarvimmut ottaa röntgenkuvat, mutta enhän mä mitään uskaltanut ottaa, kun ei tässä nyt ihan varma voi olla ettei olis raskaana. Tai siis olishan se kovin epätodennäköistä mutta silti en halunnut riskeerata. Hassua tässä vaiheessa jo välttää tuommoisia juttuja ja olla esim liiemmin juomatta, kun kyse vasta yrityksestä.

Pitänee tästä mennä valmistautumaan huomiseen työpäivään..mukavaa illanjatkoa!

Vierailija
6/39 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako se vauveliin jos hampaista otetaan röntgenkuva? Eikös ne säteet kohdistu ikään kuin vaaka suunnassa ja mulle ainakin laitettiin joku järkyttävän painava lyijy essu joka peitti kaiken nivusiin asti kun hampat kuvattiin. Tietysti parempi ottaa varman päälle, mutta aloin miettimään tuota asiaa.

Mitenkäs täällä tiistai päivä sujuu? On tuo aurinko mukava, mutta silmien päälle käy ja unettaa :) Kahden tunnin torkkujen jälkeen vieläkin väsyttää :)

Täällä kun oli kissojen omistajia enemmänkin niin kyselisin että onko teillä vuokrakämpässä tapetit saaneet kyytiä? Ollaan vähän vauvahaaveiden takia mietitty uutta asuntoa, mutta mitä tehdä seinille joista tapetti on enemmän ja vähemmän raavittu? Meneekö se takuu vuokrasta vai voiko tapetoida itse?

Vierailija
7/39 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikainen vastaus tuosta hampulääkäristä: en mä tiedä vaikuttaako se mutta kun kerroin et yritetään vaavia ni hammaslääkäri sanoi et sitten jätetään kuvat ottamatta. Itsekin mietin et olikohan vähän hätävarjelun liioittelua..

Vierailija
8/39 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällä yritetään hikipinkona tenttiin lukea...

Tuostahampilääkäristä, kyllähän se on ihan hyvä toisaalta ottaavarman päälle! ;) itselläni kävi tuuri kun se mun hammas kuvattiin nyt kun ei taida tässä kierrossa olla vielä raskaus mahdollista...vaikka kyllähän sitä kaikkea alkaa taas kuvitella! Ollaan menty nyt vielä keskeytetyllä mutta voihan toki siitäkin paksuuntua, jos oikeen tuuri käy! ;) toiveajattelua...;)

eilen ei meinannu uni tulla silmään kun mietin et mix mua pissattaa koko ajan...noh, ehkä se johtui siitä kun join melko paljon kahvia eilen!

Nyt tosiaan kp24 menossa ja vloppuna ois tätiä tiedossa.plaah. sais nyt se mies töitä niin pääsis tosihommiin! ;)

mitäs muille kuuluu? testaajia?

-anteeksi omanapaisuus, mutta olen niin pihalla ja stressaantunu koulusta ettei ajatus kulje pidemmälle, heh!

Vierailija
9/39 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi. kivaa kun on uus pino ja keskustelut käynnissä. itsellä ollut niin kiire koulun ja elämän kanssa ettei ole täälläkään kerennyt käymään. Tiggerx: muakin pissattaa ihan kauheesti kokoaika. mua pisti mahaa oikelle puolelle ihan kauheesti saan käydä' raskaustestissä terveysasemalla sitten kun haluun, ottavat verestä:)

Vierailija
10/39 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuosta hammasröntgenistä; olen joskus kuullut, että voisi ottaa myös raskausaikana, mutta tosiaan pitää olla kunnon suojavarusteet sekä kuvien ottajan pitää olla tietoinen mahdollisesta raskaudesta. Mutta h.lääkärin kanssa on kuitenkin hyvä keskustella asiasta.

surullinensiili; kaipa nuo tapetit saa vaihtaa itsekin, mutta vuokranantajan kanssa täytyy ensin keskustella. Jos kyseessä on nimenomaan lemmikin aiheuttamat tuhot, niin luulisi vuokranantajan hyväksyvän ajatuksen. Varsinkin, jos itse maksaa nuo tapetit. Jos on oikein mukava vuokranantaja, hän saattaa myös osallistua kustannuksiin tai maksaa koko lystin. Jos tapetit jättää sellaiseksi, voi olla että vuokratakuusta menee ainakin osa uusimiseen, sekin riippuu vuokranantajasta. Eli rohkeasti soittamaan ja kysymään asiasta!

Ja onnea tenttiin munkin puolesta!!!

TiggerX; Onnea munkin puolesta tenttiin!! Eihän se oikeastaan ole mikään tehokas ehkäisykeino tuo keskeytetty. On hyvinkin mahdollista, että saatat raskautua! Tuo jatkuva pissahätä voisi juuri kertoa siitä, että näin olisi päässyt käymään ;)! Pidetäänkö peukkuja plussan puolesta?

eij_a; Mikä kp sulla menossa? Toivottavasti plussa näyttäisi! bdbdbdbd

ON: tänään alkoi menkat. Toivottavasti viimeiset pitkään aikaan. Tosin huonolta näyttää kun seuraava ovis olisi ehkä 1. tai 2.4. ja lääkärin soittoaika on sitten vasta 5.4. Mutta 19. päivää soittoaikaan...

Vierailija
11/39 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun viikonloppu ja lomaa..saa levätä rauhassa:) maria80: tarkottaako tuo kp? kiertoa? mulla voi olla pissatulehduskin kun näkyi vähän kontaminaatiota mutta en vielä tarvi kuuri, juon reippaasti karpalomehua. mukavaa vkonloppua kaikille!

Vierailija
12/39 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka surullinen silli.. minun miehen entisessä kämpässä repi meidän kissa tapetit todella huonoon kuntoon..miehen muuttaessa pois sieltä saatiin takuurahoista osa..en muista paljonko..tais olla jotain vähän yli puolet mitä kumminkin saatiin takasin..parisataa se ehkä noin niistä seinistä otti..

Vierailija
13/39 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eij_a: ai suaki pissattaa koko ajan? Oisko sullakin mahdollista plussata!!!? :) Mulla pissatukset on hellittäneet ja noita v-vuodon määriä oon seuraillu niin taitaa täti tulla vloppuna...vuoto vähentynyt huomattavasti. Nyt nappailee vähä alavatsasta, su/ma pitäis laskujen mukaan tädin tulla..

Oltiin tuossa kouluporukalla tenttiä ' kaatamassa' , tai tytöt oli, mä join 3 olutta ja tultiin miekkosen kans kotiin, ku mulla on vloppu täynnä uusiin tentteihin lukua!...huah...

Maria, kiitos tsempityksestä, tentti tänään meni ihan ok, vielä ma ja ti olis yhet tentit ja sitten ois vähäx aikaa ohi! Ja sullakin on täti käymässä, voi hitsi sen akan retaleen kanssa, saisi jättää nyt meidät kaikki rauhaan :)!!

Mutta aurinkoisia päiviä kaikille, niitä tuntuu piisaavan! :)

Vierailija
14/39 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kirjoitushäriö....valkovuodon määrä vähentynyt siis, ku jos sitä ois tärpänny, niin eikös sen pitäis lisääntyä? Noh, hyvää yötä! painun pehkuihin....

Vierailija
15/39 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiggerx: mulla on varmaan vaan se pissatulehdus.vien alkuviikosta näytteen ja toivon että se pöpö on poistunut..ens viikol pitäs menkatkin jo tulla niin näkee sitten tuleeko vai ei..voi kun ei tuliskaan:)

hyvää lauantaita!

Vierailija
16/39 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tosiaan että on viikonloppu saa vähän huilata. Mulla on kauhee siivous vimma voisko se liittyä tähän vauvakuumeeseen onko teillä saman kaltaisia oireita? Kuinkahan paljon sitä muuten osaa kuvittelella fyysisiä raskausoireita kun toivoo raskautuvansa? Siinä on se ärsyttävä puoli et aina pettyy. Musta ainakin tuntuu et on sata oiretta vaikka on pillerit mut aina sitä toivoo ettei ne toimiskaan ja taas pettyy. Kyllä ihmisluonto on armoton :)

Kuinka paljon ootte muuten hankkinu vauva tavaroita tai vaatteita? Joko teillä on hyvinkin kaapit täynnä tai esim. tietyt vaunut plakkarissa? Mä olen jotenkin niin ikuinen pessimisti etten varmasti uskalla ostaa mitään ennen kuin vauva on sylissä.

Miten te jotka olette kertonu vauvahankkeesta tuttaville olette sen tehny ja mikä on ollu vastaanotto? Meikäläinen joutu kaverille vähän vääristeleen totuutta kun epäili vauvakuumetta ettei tarvi selitellä jos vaikka vauvelia ei kuulukaan.

Ihanaista ja rentouttavaa viikonloppua kaikille :)

Vierailija
17/39 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin jo tuossa aloittaa omaa ketjua, kunnes eräs ystävällinen ilmoitti, että kuulun tänne. Niinpä siis!

Tuosta muille vauvakuumeesta ilmoittelusta sen verran, että mä olen vissiin vähä hölmön avoin, kun en ole malttanut pitää suutani kiinni :) Tietysti kun ekasta haaveilee, niin ei ole kokemusta siitä, mitä se voi olla, jos porukka kyselee eikä vaavia kuulukaan. Toisaalta olen ollut sillä asenteella, että nyt vasta annetaan mahdollisuus. Elämää jatketaan kuten ennenkin ja töitä haetaan ja jos jossain vaiheessa tärppää, niin kiva.

Meilläkin on muuten kissoja ja kokemusta vuokra-asunnon uudelleen tapetoinnista kissaelämän jäljiltä! Vuokratakuusta en tapetointia maksaisi, koska tuohon takuusummaan koskeminen lisää paperityötä ja on hankalampaa kuin erikseen maksaminen. Meillä olo- ja makuuhuoneen tapetointitarvikkeet maksoivat 160e. Itse saatiin tapetoida vuokraisännän avustuksella, joten töistä ei tarvinnut maksaa.

Vierailija
18/39 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon surullisensiilin gallupiin: itse en ole vielä mitään ostanut, ehkä sitten kun varsinainen yritys alkaa ;) meinasin kyllä kuukausi-pari sitten ostaa sellasen Nalle-Puh vauvakirjan, siis johon kirjotellaan raskaudesta ja vauvan kehityksestä. En kuitenkaan silloin ostanut, ja nyt kävin katsomassa niin niitä ei enää ollut (ainakaan meidän Sokoksella)...nyyh..:( näin sitten viime yönä unta että löysin sellaisen ja heti ostin!

Oon kertonu äidille ja parille kamulle vauvakuumeilustani ja ottaavat kaikki sen ihan hyvin, äitiki jopa nyt hetken asiaa sulateltuaan. Hän kun oli ajatellut että ensin naimisiin ja opinnot loppuun...niin mäkin alux, mutta minkäs teet kun kuume on niiiiin kova!:)

Omaan napaan kuuluu sitä että täti kohta tulee, eilen illalla ja tänä aamuna nippaili siihen mallii että huomenna tai ylihuomenna hana aukeaa...:( mulla oli ennen pillereitä hirveet menkkakivut, vielä ne ei oo tullu takas, toiv. ei tuu nytkään...!

Jaahas, meillä täällä tupruttaa lunta ja on harmaata, joten erittäin oivallinen päivä lukea tenttiin...huoh!

Vierailija
19/39 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitteko Hesarista huippuhyviä uutisia tänään? Se vanhempainrahojen kustannuksia tasaava työryhmä (tai joku sellainen) on vihdoin saanut esityksen kasaan, eli nyt näyttää siltä, että äitiyspäiväraha nousee hieman, ja jos isukki pitää vanhempainloman sen 3kk äitiysloman jälkeen, niin se saa 80% vanhempainrahaa aiemman 50% sijasta! Eli siis, jatkossa kannattaa entistä tarkemmin harkita sitä, kumpi jää kotiin sitten sen 3kk äitiysloman jatkoksi. Meillä se varmaankin on mies, juuri noiden isompien tulojen takia. Täysimetyksen kannalta paska nakki, mutta itsekin opiskelijana olisin kotona kuitenkin paljon, vaikka mies pitäisikin virallisen vanhempainloman.

Niin, tuo tulee siis todennäköisesti ensi vuoden alusta voimaan. Eli huhtikuun alusta alkaen plussaaville hyvä homma!

Nyt gallupeihin: en ole ostanut kovinkaan paljon vauvatavaraa, yhden bodyn ja yhden asun Prismasta alennusmyynneistä. Sitten avokki toi töistä (kaupasta) pari helistintä, jotka olivat ilmeisesti poistuneet myynnistä tai jotain. Siinä taitaakin olla meidän vauvatarvikkeet..

Kiusaus on kova: huuto.netissä on vaikka mitä ihanaa, mutta kun en uskalla vielä ostaa mitään. Sen verran taikauskoa :)

Ja vauvailusta kertomiseen: itse kerroin kaikille ihan sen takia, että mielestäni on luontevaa, että kaverini tietävät, mitä elämääni kuuluu. Ja jos päällimmäisenä tunteena on vauvakuume, en halua piilotella sitä. Muutenkin kerron yleensä aika avoimesti kuulumisiani tuttaville.

Taustalla tässä on se, että kukaan ei miellä mua perhekeskeiseksi, eli kuumeilu on ollut monelle tosi yllätys. Halusin antaa ihmisille aikaa sulatella tätä vauvakuumetta, etten joudu suoraan sitten täräyttämään raskausuutisia. Töissäkin kaikki tietävät vauvakuumeestani, koska siinä vaiheessa, kun saisin vauvan, en kuitenkaan enää olisi nykyisessä työpaikassa. Joten siinä mielessä kertomisella ei häviä mitään.

Vierailija
20/39 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin olisi ensi viikolla tentti. Ajatukset vaan eivät tahdo pysyä aiheessa..

Vai " täti" . Täällä oppii uusia sanoja. Mullakin oli ennen pillereitä hirveät menkkakivut, jotka katos pillereihin. Eivät ole tulleet vielä takas, pillerit lopetin viime marraskuussa. Menkat on olleet kuitenkin säännölliset.

En mäkään nyt vauvakuumeesta ole kailottanut, ihan lähimmille kavereille ja anopille olen kertonut. Anopin tiedän olevan aivan innoissaan ja on odottanut uutista siitä lähtien, kun mentiin naimisiin v. 2002. Mutta hän onkin ylimukava anoppi ja tiedän, ettei kysele, vaikkei mitään kuuluisikaan. Hänen kanssaan juttelen muutenkin avoimesti ihan kaikesta. Kavereista taas olen kertonut niille, joiden tiedän olevan vähän samassa tilanteessa, vakisuhde ja vauva ei mahdoton ajatus.

Kuluisipa aika nopeasti. Toukokuun puolella vasta päästään tositoimiin. Miten muuten, pidättekö hölmönä sitä, että aloittaa yrittämisen niin, ettei lapsi synny ihan loppuvuodesta? On loppujen lopuksi niin epäolennainen asia, mutta miehellä on tuosta päähänpinttymä. Itselleni kävisi vaikka heti.