Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En enää tiedä miten jaksaa töissä - monen ihmisen tehtävät jo siirretty minulle

Vierailija
16.12.2016 |

En tiedä enää mitä tehdä. Olen monen kolmen lapsen yksinhuoltajaäiti ja töissä vaativissa asiantuntijatehtävissä. Yt:iden ja muiden supistusten ja muutosten myötä minulle on siirretty jo monen ihmisen tehtävät ja teen lisäksi vielä lyhennettyä kuuden tunnin päivää. En enää mitenkään pysty tekemään kaikkia minulle kasattuja hommia. Lisäksi joudun työssäni matkustamaan työmatkoja säännöllisesti ja tuolloin päivät venyvät ihan ympärivuorokautisiksi, siis aamuyöstä iltamyöhään. Ja luonnollisesti ilman lisäpalkkaa. Alan olla niin puhki, että en enää palaudu yhtään. En tiedä mitä tehdä. Irtisanoutua en voi, kun on yksin iso asuntolaina Helsingissä maksettavana ja kolme lasta elätettävänä. Ja muita hyväpalkkaisia töitäkään ei ole tarjolla. Olen sanonut esimiehelleni sata kertaa, etten pysty tehdä näin valtavaa työmäärää., mutta hän ei ota kuuleviin korviinsakaan. Olen ihan umpikujassa, mitä tehdä. Toisaalta lasteni ainoana aikuisena minun pitäisi pitää itsestäni ja jaksamisestanikin huolta.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen jos ap:n työpaikalla vain ap:lle on tungettu kolmen ihmisen hommat. Yleensä ongelmat ovat laajempia. Ja silloin kannattaa tiiminä lähestyä esimiestä/ esimiehen esimiestä (vaikka yhteispalaverina työterveyden kanssa) Mun on hiukan vaikea uskoa asiantuntija organisaatioon, jossa yksi esimies  pelottelee ja uhkaa kaikki vaikenemaan ja ajaa burnoutin partaalle. Ja mikään ei muutu ellei ap lähde asioita selvittämään. 

Matka-aika ei ole työtä, se on selkeä epäkohta nykylaissa mutta monessa työmatkoja vaativassa hommassa on myös mahdollisuus järjestää saldovapaita yms. Työ ei tekemällä millään työpaikalla lopu ja ap:n on vaan vedettävä itse rajat mihin suostuu ja mihin ei. Joustamalla ja tekemällä"väliaikaisesti" vaikka viiden ihmisen työt ei tosiaankaan pääse siihen että esimies kuuntelisi. On tosi jämäkästi kerrottava mitä töitä ei ehdi tehdä ja laittaa esimies priorisoimaan TYÖAJAN puitteissa tehtävät työt. Jos esimerkiksi sähköposteja tulee 200kpl/pv ja jokainen pitää lukea läpi; niihin on varattava aikaa esim. 1min/ maili. Ja sitten kokonaisaika on 200min, ja kalenterista varataan 3h 20min joka päivä maileille. Jne. jne. jne Joka ikinen työtehtävä on ajastettava (yhdessä esimiehen kanssa) ja aika bookataan kalenteriin. Jos jotain on to do -listalla, sen pitää löytyä myös kalenterista. 

Vierailija
82/82 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap:n tilanne on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla