Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jahas Saara A. on mielestään ensimmäisiä suomalainen julkilesboja

Vierailija
16.12.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005008953.html

on sillä jutut. seuraavaksi tulee sitten selitys että "en oikeasti sanonut noin lehdet vaan kirjoittaa".
todella ärsyttävä ja deluded.

Kommentit (690)

Vierailija
281/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mäkään ihan heti muista ketään naista joka olisi julkisesti myöntänyt asian lehdistölle..

ist

Älkääs kuulkaa nyt höpsikö, ettekö muka muista Tove Janssonin ja Tuulikki Pietilän oksettavaa, mutta lähes nuoruudesta asti kestänyttä lesbosuhdetta, joka on ollut kaikkien tiedossa.

Siksi vihaankin muumeja ja boikotoin niitä.

Itseltäsi on tainnut mennä ohi, että tuohan tuli julkisuuteen vasta 2000-luvulla Janssonin kuoltua. Homoseksuaalisuus oli rikos tuohon aikaan, joten eiväthän he tietenkään its asian kanssa tulleet julkisuuteen.

Vierailija
282/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko Saara faneineen korjata tiedon lehdistössä, jos ei kerran ole noin sanonut? Mua ei ainakaan innosta, että suomalaisista annetaan tällaista kuvaa jonkun joka paikkaan itseään työntävän Saaran ja Merin toimesta. Laskin nopeasti, että omassa ystäväpiirissäni on seitsemän lesboa ja muutama bi siihen päälle. Itse olen miehen kanssa yhdessä. Ei se ole mikään uutinen enää, joten Daffy..Meri ja Saara  voivat unohtaa ton lesbokortin heiluttelun. 

Minusta on aika kuvottavaa että tulet hetorona kertomaan ja ohjeistamaan että mitä Saara saa seksuaalisesta suuntautumisestaan tuntea ja miten hän saa kokemuksensa kokea.

Saara saa tuntea ja kokea ihan mitä lystää, mutta tuo oli valetta ja Suomen ja suomalaisten mustamaalaamista. (Vaihteeksi...)

Valetta vaikka täällä ei tosiaan osata mainita muita julkkislesboja kuin Pirkko Saisio? HAH :D:D:D Mutta ymmärrä myös, että ethän sinä heterona osaa sanoa että miten paljon lesbot kokevat tuota että tästä ei puhuta tarpeeksi tai asioita edelleen hyssytellään tai pidetään jotenkin epänormaalina. Sinäkin näyit laskevan ja luokittelevat kaveitasi että kuinkas monta lesboa ja kuinka monta bi:tä heihin kuuluu.

Lääkityksensä unohtava keuhkoava superfani, sinä siinä, sotket meidät eri mieltä olevat kirjoittajat nyt päässäsi yhdeksi ja samaksi hahmoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Tove Jansson ei ollut mikään julkilesbo. Asiastw ei puhuttu, eikä siitä kukaan kysellyt. Ihan eri asia kuin se, että itse kertoo olevansa lesbo. Mutta ajat oli silloin toiset.

Toiseksi huvittaa, kun heterot tappelee täällä siitä, että onko Saara ensimmäisiä julkilesboja Suomessa vai ei. Mitä väliä. Itse elän naisen kanssa ja aika vähän kylkä Suomessa on julkkiksia, jotka avoimesti puhuvat parisuhteestaa ja ovat lesboja. Ja joiden puolisot oikeasti näkyy jutuissa mukana, eikä vaan ole piilossa taustalla.

Kaikesta te jaksatte saada kiistan aikaiseksi... Mitä väliä?

Vierailija
284/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No missäs se julkistettiin? Jossain Me Naisten jutussa? Oliko paljonkin eri someissa esillä?!

Itse et toimittajana ole seurannut euroviisuja, etkä tangomarkkinoita, kyllä nekin kuuluu aika yleiseen tietoon.

Sinunlaisista ihmisistä on muuten tehty jo demiinkin juttu:

http://www.demi.fi/lehti/artikkelit/idoli-aina-oikeassa-5-myyttia-fanit…

""Idoli on aina oikeassa" – 5 myyttiä fanittamisesta

Menikö tunteisiin, kun idoliasi haukuttiin Instagramissa? Näin fanitat ilman turhaa draamaa ja syyllisyyttä."

Minunlaisista?!

Öö..en ole Saaran fani- että se siitä sinun analyysistäsi.

Puolustan mielipidettäni yhtä lailla kuin sinäkin. Minun mielestäni sinusta sen sijaan huokuu sellainen ylemmyys, että oksat pois! Voitko itse myöntää olevasi väärässä?

Vierailija
285/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhä edelleenkään tuo kirja ei ole mikään yleisessä tiedossa oleva!

Miten sitten Saaran lesbous on yleisesti tiedossa oleva jos ei paljon julkisuudessa esillä ollut kirjakaan ole?

Vierailija
286/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mäkään ihan heti muista ketään naista joka olisi julkisesti myöntänyt asian lehdistölle..

ist

Älkääs kuulkaa nyt höpsikö, ettekö muka muista Tove Janssonin ja Tuulikki Pietilän oksettavaa, mutta lähes nuoruudesta asti kestänyttä lesbosuhdetta, joka on ollut kaikkien tiedossa.

Itseltäsi on tainnut mennä ohi, että tuohan tuli julkisuuteen vasta 2000-luvulla Janssonin kuoltua. Homoseksuaalisuus oli rikos tuohon aikaan, joten eiväthän he tietenkään its asian kanssa tulleet julkisuuteen.

Olen ollut itse tekemässä Tovesta tv-ohjelmaa 1980-LUVULLA jossa tämä tuotiin ilmi. Ko ohjelma on esitetty sittemmin ainakin kymmenen kertaa ja se on ollut myös kirjastojakelussa.

Vierailija
287/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No missäs se julkistettiin? Jossain Me Naisten jutussa? Oliko paljonkin eri someissa esillä?!

Itse et toimittajana ole seurannut euroviisuja, etkä tangomarkkinoita, kyllä nekin kuuluu aika yleiseen tietoon.

Sinunlaisista ihmisistä on muuten tehty jo demiinkin juttu:

http://www.demi.fi/lehti/artikkelit/idoli-aina-oikeassa-5-myyttia-fanit…

""Idoli on aina oikeassa" – 5 myyttiä fanittamisesta

Menikö tunteisiin, kun idoliasi haukuttiin Instagramissa? Näin fanitat ilman turhaa draamaa ja syyllisyyttä."

:D:D:D Anteeksi nyt mutta "tehty jo demiinkin juttu". Siis onko Demi-lehti joku journalistiikan ylin saavutus? :DD:D Että sitten ollaan jo jotain kun oikein Demiin päästään. Muilla on The Times ja Lancet mutta meillä Demi. Buahhahahaaa!

Vierailija
288/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole ensimmäisiä suomalaisia julkilesboja, se on ihan selvää. Ehkä ensimmäisiä, jotka retostelevat suhdettaan näkyvästi lehtien palstoilla. Mutta vaikka suuri osa täällä keskustelevista ei tiedä Pirkko Saisiosta tai Tove Janssonista, niin Saara Aalto kyllä varmasti tietää, tai ainakin hänen pitäisi. Olen itse hetero, mutta ajattelisin, että sukupuolivähemmistöön kuuluva rekisteröi heteroa voimakkaammin sen, että joku julkkis on lesbo, koska "ihanaa, tuo ihminen on samanlainen kuin minä". Eli haetaan sitä joukkoon kuuluvuutta. Samalla tavalla kun vaikka afroamerikkalaisille on tärkeää, että on mustia esikuvia vaikka nyt presidenttinä. Tästä syystä on mielestäni yllättävää, että Saara ei tiennyt vaikka juuri Minna Haapkylästä tai Sofi Oksasesta, tämän ajattelisi olevan asia, joka kiinnostaa häntä erityisen paljon.

Ensimmäisiä-sana ei ole rajattu käsittämään tiettyä määrää henkilöitä tai tiettyä aikajaksoa. :D

En puhunutkaan ensimmäisistä vaan siitä, että Saaran ajattelisi nimenomaan tietävän kaikki ne julkilesbot, jotka ovat hänelle ja Merille raivanneet tietä suomalaisessa mediassa.

Haapkylä taitaa kyllä määritellä itsensä biseksuaaliksi ja Sofi Oksasta en sanoisi julkilesboksi. Julkislesbo on mielestäni sellainen, josta muutkin kuin muut lesbot ja sisäpiiri tietää hänen olevan lesbo.

Sofi Oksanen on kylläkin tietääkseni onnellisesti naimisissa MIEHEN kanssa!!!

Joo mutta on kertonu jo aikaa sitten olevansa bi. Kuten saarakin on

Vierailija
289/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin Tove Jansson ei ollut mikään julkilesbo. Asiastw ei puhuttu, eikä siitä kukaan kysellyt. Ihan eri asia kuin se, että itse kertoo olevansa lesbo. Mutta ajat oli silloin toiset.

Toiseksi huvittaa, kun heterot tappelee täällä siitä, että onko Saara ensimmäisiä julkilesboja Suomessa vai ei. Mitä väliä. Itse elän naisen kanssa ja aika vähän kylkä Suomessa on julkkiksia, jotka avoimesti puhuvat parisuhteestaa ja ovat lesboja. Ja joiden puolisot oikeasti näkyy jutuissa mukana, eikä vaan ole piilossa taustalla.

Kaikesta te jaksatte saada kiistan aikaiseksi... Mitä väliä?

Kertoo sinusta jotain, että oletat kaikkien täällä olevan heteroja.

Vierailija
290/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko Saara faneineen korjata tiedon lehdistössä, jos ei kerran ole noin sanonut? Mua ei ainakaan innosta, että suomalaisista annetaan tällaista kuvaa jonkun joka paikkaan itseään työntävän Saaran ja Merin toimesta. Laskin nopeasti, että omassa ystäväpiirissäni on seitsemän lesboa ja muutama bi siihen päälle. Itse olen miehen kanssa yhdessä. Ei se ole mikään uutinen enää, joten Daffy..Meri ja Saara  voivat unohtaa ton lesbokortin heiluttelun. 

Minusta on aika kuvottavaa että tulet hetorona kertomaan ja ohjeistamaan että mitä Saara saa seksuaalisesta suuntautumisestaan tuntea ja miten hän saa kokemuksensa kokea.

Saara saa tuntea ja kokea ihan mitä lystää, mutta tuo oli valetta ja Suomen ja suomalaisten mustamaalaamista. (Vaihteeksi...)

Mun silmiin näyttää siltä, että sinä kovasti yrität mustamaalata Saaraa ja vääristää hänen sanomisensa!

Jos kirjoittaa täällä jotain mitä saara julkaisee naamakirjassaan niin se on mustamaalaamista ja vääristelyä?

Ei ap

Älä nyt jaksa!

Onko Saara siis kirjoittanut, että valehtelee olevansa ensimmäisiä julkkislesboja ym.

Niinpä!

Vierailija
291/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä edelleenkään tuo kirja ei ole mikään yleisessä tiedossa oleva!

Miten sitten Saaran lesbous on yleisesti tiedossa oleva jos ei paljon julkisuudessa esillä ollut kirjakaan ole?

Väitätkö, ettei ole?!

Vierailija
292/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut (Liekki, Modig, Nordin, Oksanen tms.) ovat myöntäneet asian, mutta eivät erityisemmin puhuneet siitä missään.

Ei kai siitä tarvitekkaan erityisemmin puhua?  Ellei sitten kuvittele sillä olevan jotain mainosarvoa tai kuvittele sillä saavansa lisää julkisuutta kuten eräs Saara.

Vierailija
293/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valetta vaikka täällä ei tosiaan osata mainita muita julkkislesboja kuin Pirkko Saisio? HAH :D:D:D Mutta ymmärrä myös, että ethän sinä heterona osaa sanoa että miten paljon lesbot kokevat tuota että tästä ei puhuta tarpeeksi tai asioita edelleen hyssytellään tai pidetään jotenkin epänormaalina. Sinäkin näyit laskevan ja luokittelevat kaveitasi että kuinkas monta lesboa ja kuinka monta bi:tä heihin kuuluu.

Lääkityksensä unohtava keuhkoava superfani, sinä siinä, sotket meidät eri mieltä olevat kirjoittajat nyt päässäsi yhdeksi ja samaksi hahmoksi.

En ole fani mutta jos vastaat minun toiselle henkilölle tarkoittamaan kommenttiin ilman "ohis"-mainintaa, niin mistä minun pitäisi tietää ettet ole tuo henkilö jolle komentti oli tarkoitettu?

Vierailija
294/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko Saara faneineen korjata tiedon lehdistössä, jos ei kerran ole noin sanonut? 

Se oli kerrottu Saaran omilla facebook sivuilla. Turha syytellä lehdistöä.

Vierailija
295/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI kannata nyt Saaran (tai kenenkään muunkaan) ruveta keräämään lisäpisteitä lesboudella tai muulla nyt niin muodikkaalla seksuaalisella suuntauksella, vaan keskittyä siihen, mitä osaa parhaiten. Saaran menestys tulee musiikista eikä vierellä roikkuvasta poikatytöstä ja lepakkohehkutuksesta.

Muodit muuttuu, ehkä taas muutaman vuoden päästä heterous on ok ja kaikki väsyneitä näihin vääristymiin.. Musiikki kuitenkin kantaa paljon pidemmälle.

Varsinkin, kun muistetaan että Saaralla oli poikaystävä siihen asti kunnes lesbous oli muotia.

Ei ole siis mitenkään mahdotonta, että Saara kiinnostuu taas pojista kunhan se on lesboutta muodikkaampaa

Vierailija
296/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Saara edes ole aito kokopäiväinen lesbo. Bi:hän se on.

Vierailija
297/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut (Liekki, Modig, Nordin, Oksanen tms.) ovat myöntäneet asian, mutta eivät erityisemmin puhuneet siitä missään.

Ei kai siitä tarvitekkaan erityisemmin puhua?  Ellei sitten kuvittele sillä olevan jotain mainosarvoa tai kuvittele sillä saavansa lisää julkisuutta kuten eräs Saara.

Huomaa että katsot asiaa ulkopuolisen viitekehyksestä. Suomen maaseutu on edelleen pullollaan näitä seksuaalivähemmistöjen edustajia, jotka kaipaisivat sitä että näistä asioista keskusteltaisiin ja niihin suhtauduttaisiin luonnollisemmin. Itse olen yksi näistä. Oman porukan seurassa toki voi puhua, mutta kyllä sitä katsotaan aika pitkän edelleen kun kaksi naista halailee tai suutelee.

Vierailija
298/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saara on tämän maininnut erään haastattelun yhteydessä.

Vierailija
299/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ist

Olen ollut itse tekemässä Tovesta tv-ohjelmaa 1980-LUVULLA jossa tämä tuotiin ilmi. Ko ohjelma on esitetty sittemmin ainakin kymmenen kertaa ja se on ollut myös kirjastojakelussa.

Ja tämä tv-ohjelma oli... anna kun arvaan: et muista nimeä ja mitään dokumentoitiakaan ei löydy mistään.

Vierailija
300/690 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustan mielipidettäni yhtä lailla kuin sinäkin. Minun mielestäni sinusta sen sijaan huokuu

sellainen ylemmyys, että oksat pois! Voitko itse myöntää olevasi väärässä?

Ei minulla ole asiasta mielipidettä.

Väite siis, että oli ensimmäisiä suomessa jotka olivat julkisesti lesboja on faktojen valossa tarkasteltuna valhe.

Ei siihen mielipiteet vaikuta suuntaan eikä toiseen.

Tuli on kuumaa, vesi on märkää eivätkä mielipiteet asiaa muuksi muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi