Koirani on sairaana ja pelkään, että viimeiset hetket tulevina päivinä ja itsellä töitä :(
Ja mulla on koko viikonloppu ja alkuviikko töitä. Olen niin väsynyt ja rikki, itkenyt koko päivän ja koittanut olla koirani kanssa. En mitenkään haluaisi/pystyisi mennä töihin, tuntuu hirveeltä jättää tänne yksin.
Mitä teen? Vapaata en saa, työpaikka vielä uusi joten ainut tapa jäädä pois olisi sairasloma.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Ja mulla on koko viikonloppu ja alkuviikko töitä. Olen niin väsynyt ja rikki, itkenyt koko päivän ja koittanut olla koirani kanssa. En mitenkään haluaisi/pystyisi mennä töihin, tuntuu hirveeltä jättää tänne yksin.
Mitä teen? Vapaata en saa, työpaikka vielä uusi joten ainut tapa jäädä pois olisi sairasloma.
Voit pyytää palkatonta vapaata, mutta et palkallista sairaslomaa. Diagnoosiluokituksessa on kyllä omaisen kuoleman aiheuttama surureaktio, mutta ei eläimen kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kyllä ihan pokkana keksisin itselleni mahataudin/flunssan että saisin saikkua. Eläissäni en oo ollut turhalla sairauslomalla mutta koira on perheenjäsen ja se menee kyllä minkä vaan työn edelle.
Työnantajana mä potkaisisin sut pellolle.
Etkä potkasis kun olis lääkärintodistus. :) Ja ennemmin mä potkut ottaisin kun antaisin koiran kuolla yksin, perheenjäsenet on mulle duunia tärkeämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Voi Kristuksen ääliöt teitä saikuttajia, helv*tti et ottaa päähän!! Koiran kuolema nyt ei todellakaan ole peruste sairaslomalle! Tämän takia Suomi rapautuu kun ootte poissa töistä milloin minkäkin nuhan tai lemmikin vuoksi! Oikeasti sapettaa järjestelmän hyväksikäyttäjät näin yrittäjänä ja työnantajana. Työt kuuluu tehdä työaikana ja vapaalla keskitytään henkilökohtaiseen elämään ja sen mahdollisiin suruihin.
Ja mä oon kyllä ollut kipeenäkin töissä, elämäni aikana oon ollut tasan yhden kerran muutaman päivän saikulla. Koiran takia silti olisin.
Niin osaatko lukea? Sanoin että näin työnantajana ärsyttää ihan törkeästi.
Mitään noroa ei tartuttamaan saa tulla mutta sun asenteesta kuulee että oot poissa turhien asioiden takia. Ja yrität nyt sille vaan lupaa ja hyväksyntää saada. Juu ei tipu. Lusmu.
Jaa sairaslomalle ja saata koirasi ikuiseen lepoon jos on nyt edessa.
Oma koirani kuoli kuukausi sitten syliini ja se oli kauheinta ja kauneinta mita minulle on sattunut tahan saakka...olin tietysti jarkyttynyt mutta samalla onnellinen etta sain saattaa pienen karvakuonon elamansa alusta sen loppuun saakka.
Ja onneksi tilanne oli se etten tarvinnut vieda piikille koska en tieda miten olisin sen kestanyt.
Ethän jätä kuolevaa koiraa yksin. Joko siis jäät töistä kotiin, viet koiran piikille tai pyydät jonkun koiran seuraksi, kun olet itse töissä.
Koirallasi siis on nyt viimeiset hetket käsillä? Eikö lopetus olisi armeliain vaihtoehto?
Tsemppiä! ♥
ei oo kyllä mikään turha poissaolo se jos ei pysty tekemään SURUN takia töitä kun oma lemmikki tekee kuolemaa. vittu miten tunteettomia ihmisiä on jos aattelee että perheenjäsenen kuolema ei sais aiheuttaa mitään tuntemuksia joiden takia työnteko voi häiriintyä. hirveesti on varmaa motivaatiota sellasella ihmisellä olla töissä jonka rakas tekee kuolemaa kotona. ja KYLLÄ se koira voi olla jollekkin rakkaampi kun kukaan muu maailmassa. ei se hyväks työpaikallekkaan oo että työntekijät tekee siellä hommia puolikuntosina.
Jos koira tekee kuolemaa eli voi huonosti, eikö lopetus olisi tullut jo kysymykseen. Minusta tuntuu että nyt kertomasi perusteella on sen aika. Tarvittaessa ell tulee kotikäynnillekin. Älä pidä koiraa kärsimyksessä yhtään pitempään kuin on pakko.
T. Koiranomistaja itsekin
Kuolemaa tekevä koira pitää lopettaa. Muu on eläinrääkkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Voi Kristuksen ääliöt teitä saikuttajia, helv*tti et ottaa päähän!! Koiran kuolema nyt ei todellakaan ole peruste sairaslomalle! Tämän takia Suomi rapautuu kun ootte poissa töistä milloin minkäkin nuhan tai lemmikin vuoksi! Oikeasti sapettaa järjestelmän hyväksikäyttäjät näin yrittäjänä ja työnantajana. Työt kuuluu tehdä työaikana ja vapaalla keskitytään henkilökohtaiseen elämään ja sen mahdollisiin suruihin.
katokki ettet ikinä häiritse alaisia vapaa-ajalla, soita töihin tmv. olet paska esimies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kyllä ihan pokkana keksisin itselleni mahataudin/flunssan että saisin saikkua. Eläissäni en oo ollut turhalla sairauslomalla mutta koira on perheenjäsen ja se menee kyllä minkä vaan työn edelle.
Työnantajana mä potkaisisin sut pellolle.
Etkä potkasis kun olis lääkärintodistus. :) Ja ennemmin mä potkut ottaisin kun antaisin koiran kuolla yksin, perheenjäsenet on mulle duunia tärkeämpiä.
totta ammattitaitoiselle löytyy aina töitä mutta paska työpaikka ei saa ammattitaitoisia työntekijöitä
Vierailija kirjoitti:
Jaa sairaslomalle ja saata koirasi ikuiseen lepoon jos on nyt edessa.
Oma koirani kuoli kuukausi sitten syliini ja se oli kauheinta ja kauneinta mita minulle on sattunut tahan saakka...olin tietysti jarkyttynyt mutta samalla onnellinen etta sain saattaa pienen karvakuonon elamansa alusta sen loppuun saakka.
Ja onneksi tilanne oli se etten tarvinnut vieda piikille koska en tieda miten olisin sen kestanyt.
Paljon on sitten sullakin draama queen vielä koettavaa tässä elämässä.
Ap on siis valmis varastamaan työnantajalta palkan koiran vuoksi. Varas.
On täällä kyllä ihme porukkaa, Sipilän kamuja tai itse herra täällä paasaamassa sormet viuhuten ja räkä lentäen. Kannattaa ottaa rauhallinen syvä henkäys välillä.
Työt ovat vain työtä, ne voi joku aina korjata, rakasta ihmistä tai eläintä ei voi. varmasti esimiehellä on paikkaajia poissaolon ajaksi, se ei ole sun asia miettiä. Sulla on nyt tärkeempää ajateltavaa, oma itsesi ja koirasi.
Lämmin halaus Ap, äläkä välitä noista hulluista, ei selvästikään oo kaikki kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ap on siis valmis varastamaan työnantajalta palkan koiran vuoksi. Varas.
Kun rakas hevoseni jouduttiin lopettamaan, olin viikon sen jälkeen aivan poissa tolaltani. Itkin, en pysynyt syömään enkä nukkumaan, oli henkisesti ja fyysisesti todella huono olo. En todellakaan ollut työkykyinen ja sain sairauslomaa, lääkäri oli sitä mieltä että ehdottomasti nyt vain lepäät ja parantelet itseäsi.
Hyi että miten tunteettomia paskiaisia tässä maailmassa syyllisiä kaikkien teidän naamioitiin kadulla kun tulisitte vastaan.!!! Eläin on ihmisen paras ystävä ja sen takia saa olla töistä poissa vaikka vuoden!!!! Ap ota saikkua!! :( ja te kaikki muut hävetkää
No siis oikeasti, ymmärrän, että haluaa olla pois töistä, mutta kyllä siihen nyt tässä tapauksessa täytyy pyytää palkatonta. Eli pyydät yhden päivä palkatonta ja viet koiran piikille. Jos kerran se koira on niin tärkeä, niin ei siinä sen palkattomuuden pitäisi tuntua missään. Toisethan siis saattavat esim. vanhempansakin kuoleman poreteille ilman sairaslomia.
Palkatonta korkeintaan pyytäisin itse tuossa tilanteessa tai sitten veisin koiran illalla (vapaa-ajallani) eläinlääkäriin ja sille viimeiselle piikille.
Lukeudun ketjun tunnekylmien ryhmään, kun en osaisi itseäni kuvitella sairauslomalle lemmikin takia, vaikka minäkin olen niitä lemmikkieläimiä menettänyt ja joutunut viemään lopetettavaksi. Itkut olen itkenyt ja lemmikkiä surrut, mutta en työnantajan kustannuksella.
En kuitenkaan halua vähätellä ap:n surua ja jokainen reagoi näihin lemmikkien sairauksiin ja menettämisiin omalla tavalla.
Ihan sama. Jos ei sympatiat riitä siihen et toinen menettää tärkeän osan elämästään, niin mielestäni on silloin tunnekylmä juntti!