Miehen ketsupin käyttö ällöttää
Joka ruokaan pitää laittaa ketduppia. Miksi? Haisee ällölle ja on pelkkää sokeria.. mielestäni loukkaavaa toisen tekemiin ruokiin lisäillä ketsuppeja ym, kun kuitenkin hyvät ruoat toinen tehnyt.
Kommentit (17)
Ei nyt sentään keittoihin laita mutta lähestulkoon kaikkiin muihin. Esim tomaattimursaspohjaisiin kastikkeisiin ja ruokiinkin lisää ketsuppia, en käsitä mitä varten.
Kyllä, on ällöttävää, kun laitetaan ruokaan ennen kuin on edes maistettu. Jonkun makaronilaatikon vielä ymmärrän, mutta jos on jotain uutta, mitä ei ole ennen syönyt, niin siihenkin tursautetaan ketsuppikeko. YÖK😠.
Mielestäni tuo kuuluu sarjaan "tyhmiä asioita mitä puoliso tekee, jotka tulee vaan arvokkaasti kestää". Älä puutu, anna toisen lotrata ketsupilla sydämensä kyllyydestä.
Meillä sama juttu. Ei nyt ihan minkä ruoan kanssa tahansa, mutta esimerkiksi makaronilaatikkoon laittaa aina ketsuppia. Tiedän kyllä, että joidenkin mielestä se kuuluu siihen, mutta minusta tuntuu täysin turhauttavalta yrittää tehdä hyvää, hyvin maustettua makaronilaatikkoa, jos se peitetään ketsupilla. Mies ei syö makaronilaatikkoa ketsupilla vaan ketsuppia makaronilaatikolla. Olen yrittänyt puhua asiasta ja sen verran hän on tullut vastaan, että nyt hän muodon vuoksi maistaa sitä laatikkoa ensin - ja kuorruttaa sen ketsupilla vasta sen jälkeen.
(Siltä varalta, että joku kiinnittää huomiota asiaan tiedoksi: minä teen meillä ruoat koska tykkään ruoanlaitosta. Mies kattaa pöydän ja siivoaa jäljet, koska hänelle se on mieluisampaa kuin kokkaaminen.)
Yhden mies hakkaa ja toisen pettää. Sinun miehesi on silti pahin kaikista: Ketsuppi-addikti. Sus siunatkoon!
ihmisten makuaisti on kehittynyt eri tavalla. miehesi tykkään ketsupista, minkäs teet.
Kerran ketsuppia söin sattumalta ja tarjosin spagettia kun nälkä oli, siitäkin hirveät torut tuli. Muutimme ruokalaan ja luulin että se toisi sapuskaa ja ketsuppia toiselle, mutta ei. Ruokaa menee ootellessa ketsuppia, ei näe pottuja enää, koska minähän syön spagettia. Jos olen syömässä hän ei silti syö ketsuppia, niin tulen kotiin.
Mitä sitten? Itse laitan myös melkein joka ruokaan, en keittoihin enkä kala/kanaruokiin. Kyläpaikassa en laita, ellei ole pöytään laitettu. Teen kyllä todella hyvää ruokaa, mutta se ketsuppi antaa viimeisen silauksen. Kuulemma lapsesta asti olen sitä laittanut melkein joka paikkaan. Ketsuppi on hyvää:)
Ymmärrän yskän mutta ketsuppi ansaitsi silti huomattavasti enemmän kunnioitusta kuin mitä se tällä hetkellä saa. Kyseessä on kuitenkin vuosisatojen kuluessa syntynyt kastike, joka on syntynyt eri kultttuurien yhtisvaikutuksen tuloksena. Alunperin kiinasta intian kautta brittien avustuksella amerikkaan ja sieltä sitten levinnyt uudistuttuaan ympäri maailmaa. Ihmiskunnan yhteistyön tuloksena syntynyt kastikkeiden kuningas.
Esimerkiksi japanissa arvostetaan tätä historiallista kastiketta mutta täällä sen päälle syljetään. Hävetkää ihmiset, jotka halveksivat niitä harvoja perinteitä kunnioittavia ihmisiä, jotka yhä ketsuppia täällä osaavat arvostaa.
Kyllä se nyt vaan on ruoan syöjä, joka antaa viimeisen silauksen ruoan maulle, ei sen valmistaja. Koeta vaan kestää, kun ei ole sinun asiasi lainkaan miten mies syö.
Pistin jo ensitapaamisissa rajat muehen ketsuppilöträykselle. Se töräytti aina ketsuppimeren, ettei ruoka näkynyt alta.
Sanoin, että "ensin maistat (tekemääni kauan hautunutta bolognesea) ILMAN ketsuppia. Sen jälkeen MINÄ annostelen siihen ketsupin, muuten et saa mitään."
Ja sitten se oppi. Ehkä joskus muutaman tipan laittaa, mutta on oppinut nauttimaan hienostuneemmista makuvivahteista.
Vihaan ravintoloita, joissa ei ole edes suolaa pöydässä.
Yhdellätoista on pointtia: ketsuppi on mainettaan parempi. Ja esim. tomaatin terveelliset lykopeenit on ketsupissa paremmin mukana kuin käsittelemättömässä tomaatissa.
Laita sille pelkkä ketsuppipullo ruuaksi, älä mitään muuta.
Pistin jo ensitapaamisissa rajat muehen ketsuppilöträykselle. Se töräytti aina ketsuppimeren, ettei ruoka näkynyt alta.
Sanoin, että "ensin maistat (tekemääni kauan hautunutta bolognesea) ILMAN ketsuppia. Sen jälkeen MINÄ annostelen siihen ketsupin, muuten et saa mitään."
Ja sitten se oppi. Ehkä joskus muutaman tipan laittaa, mutta on oppinut nauttimaan hienostuneemmista makuvivahteista.
Mihin ruokiin hän sitten laittaa ketsuppia? Itse ainakin laittaisin aina, jos se mielestäni siihen sopii.