Onko naisystäväni henkisesti sairas?
Olen alkanut epäillä, ettei kaikki ole ihan ok. Yhdessä ollaan oltu vasta 3-vuotta. Ei olla teinejä enään,mutta minulle tämä on ensimmäinen parisuhde, siksi varmaan vaikea erottaa oikea ja väärä..
Suhteemme alku ei ollut helpoin, en ensin ihastunut hänen ulkonäköönsä ollenkaan, sisäiseen kauneuteen vain. Tämän vuoksi suhteemme eteni seurusteluksi aika hitaasti.
Suhteemme on mennyt tälläiseksi, kun tutustuin naiseni hyvään ystävään. Siis tällä tarkoitan että olemme viettäneet aikaa välillä kolmestaan. Tämä naiseni ystävä kun kaunis ja sosiaalinen, mutten silti ole hänestä kiinnostunut. Valitettavasti toinen on saanut päähänsä että olisin.
Tilanne on mennyt siihen, että naiseni viettää kaiken vapaa aikansa kytäten joka paikassa olenko paikalla ja onko tämä hänen ystävässäkin. Jos satutaan olemaan vetää johtopäätöksen että juttelemme. On myös tehnyt selväksi etten saa jutella hänen ystävänsä kanssa tai nähdä tätä. Kerran törmäsimme sattumalla ja tarjosin kyytiä kun samaan suuntaan oltiin menossa, siitäkin hirveät Riidat tuli koska 5min ajomatkalla ehtii pettämään. Muutimme yhteen ja luulin että se toisi mielenrauhaa toiselle, mutta ei. Vapaa aika menee kytätessä minun tekemisiä, ei nää ystäviään enää koska minähän voisin pettää sillä välin. Hetkeä en saa olla rauhassa ja seksiä pitäisi olla kokoajan. Jos olen yövuorossa hän ei silti nuku vaan valvoo niin pitkään kunnes tulen kotiin. Myös ne harvat hetket kun saan olla yksin rauhassa kotona, on ahdistavaa. Minun pitää huolehtia että kaikki näyttää samalta kun toinen palaa kotiin. Koska jos sohvalla tyyny siirtynyt alkaa jo paniikkimainen syyttely olenko pettänyt ja kuka täällä ollut..
Jos meillä on riita, en saa edes rauhassa lähteä ottamaan raitista ilmaa, tuppautuu joka paikkaan mukaan. Olen monesti riidan aikana uhannut jättää, ei vaan usko ja hokee että selvitetään tämä ja viestiä pukkaa kokoajan.
Myös ystävänsä kanssa välit kärsinyt tästä, ystävänsä sanoi minulle että naiseni aina ollut mustasukkainen myös edellisissä suhteissaan ja hänellä on huono itsetunto.
En kyllä tiedä miksi eksyin tänne naisten palstalle kirjoittamaan, varmaan tämä kaikki saa minutkin niin sekaisin etten enää tiedä. Monesti päättänyt että tämä on tässä, silti vaan jään. Harmi että nykyään tuntuu jopa että tämän ystävän kanssa on hauskempaa kuin oman naiseni.Voiko tätä suhdetta saada rennoksi ja mikä toista vaivaa että noin käyttäytyy, vaikka uskollinen olen ja paljon huomioin ja tunteistani puhun.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveeraus se "ulkoisesti" pätevän ystävättären kanssa teidän parisuhteessanne, on huono tikki. Ystävättärellä tai sun tyttöystävällä pitäisi olla enemmän järkeä antaa toisilleen etäisyyttä. Tai vaihtoehtoisesti sinä tuot jotain omia kavereitasi niin ettei muodostu tuollaista ihme kolmiokomboa. Leikitte nyt tulella jokaikinen. Tyttöystäväsi on epävarma itsestään eikä teidän kaveeraus kolmestaan, jolloin hän väistämättä jää paremman näköisen kaverinsa varjoon tai häntä muistutetaan siitä jatkuvasti, tee hyvää suhteellenne. Heivatkaa kolmas pyörä ulos.
Tää on ihan ilmiselvä juttu. Seuratkaapa joskus, miten naiset käyttäytyvät eri tavoin keskenään ja silloin kun soppaan heitetään yksi mies. Vaikka tietoisella tasolla ei pitäisi olla mitään värinää tai vipinää, niin lataus on eri näissä tilanteissa. Yllä on hyvä neuvo siihen, miten tuollaista tilannetta ei pidä ruokkia. Tai vartavasten ajautua siihen. Liian polarisoitunut ilmapiiri. Sitä voi hälventää joko laajentamalla niin, että porukassa on useampi mies/ nainen tai sitten vain rajaamalla kolmas osapuoli ulos.
Kolmas osapuoli... kohtalaisen sairasta syyttää kolmatta osapuolta tyttöystävän sekoilusta. Kyllä hän aikuisena ihmisenä ihan täysin vastaa omasta käytöksestään. Ja ihmisten lemppaaminen pois elämästähän vain kapeuttaa elämänpiiriä ... mustasukkaisethan juuri kapeuttavat omaa ja toisten elämää yrittäessään kontrolloida kaikkia epävarmuustekijöitä, joita normaalielämään kuuluu.
Noh valitettavasti tuli ap:stä sellainen vaikutelma, ettei omia kavereita juurikaan ole ja siksi kiehnää tyttöystävän kaverin kanssa. Joku normaali mies laittaisi naisten jutut niille kuuluvaan lokeroon ja ottaisi etäisyyttä omien kavereidensa kanssa.
Ja yllä nimenomaan käskettiin laajentamaan piiriä isommaksi tuosta kolmen kuviosta. Toisaalta moni mies myös nauttii siitä, että voi olla kukkona tunkiolla ja pitää naistaan epävarmuustilassa.
Jos on sellainen nössö, että antaa naisen kontrolloida, niin sitten on parempi lähteä suhteesta.
Tämä. "Toisaalta moni mies myös nauttii siitä, että voi olla kukkona tunkiolla ja pitää naistaan epävarmuustilassa".
Musta a.p kuulostaa vähän sille et naises ei rakasta sua.
Miten teillä tuo kommunikointi pelaa?
Ei se tuosta miksikään muutu. Päin vastoin saattaa pahentua, kun saatte lapsia. Minä nostaisin kytkintä.
Jos kaveri kertoo, että on ollut aiemmissakin suhteissa mustasukkainen, niin se on ison hälytyskellon paikka. Miksihän ne ovat entisiä suhteita? Miehet eivät kestäneet vahtaamista silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaveri kertoo, että on ollut aiemmissakin suhteissa mustasukkainen, niin se on ison hälytyskellon paikka. Miksihän ne ovat entisiä suhteita? Miehet eivät kestäneet vahtaamista silloinkaan.
Miksi entiset suhteet ovat entisiä suhteita kaikilla..
Onhan se oikeastikin kamalaa olla vahdattavana koko ajan. Omalla kohdallani täytyy myöntää, että suhde voisi katketakin tähän ongelmaan. Toivottavasti saatte asiat puhuttua halki.
M32
Vierailija kirjoitti:
Onpas tuolla kaverilla paljon asiaa tuolle miehelle. Kaveri mäkeen.
Miksi naisen ystävä puuttuu teidän asioihinne?
Hei!
Tilanne kuulostaa epämukavalta. Sinun kannattaisi kuitenkin myös olla hieman itseanalyyttinen tilanteen suhteen. Kerroit, että rakastuit naisen "sisäiseen kauneuteen". Oletko siis esimerkiksi kommentoinut hänen ulkonäköään tai aiheuttanut hänessä jonkinasteisen riittämättömyydentunteen?
Olisiko esimerkiksi mustasukkaisuuden taustalla jokin vanha tapahtuma (joka stimuloituu mustasukkaisuudeksi sinun tullessa hyvin toimeen tyttöystäväsi kaverin kanssa)? Kerroit, että suhteenne alkoi hitaasti (koska et ollut viehettynyt kumppanisi ulkonäöstä). Tapahtuiko tänä aikana jotakin, mikä saattaa kalvaa hänen mieltään edelleen? Oletko itse tehnyt jotakin, mikä saa tyttöystäväsi kokemaan olevansa sinulle arvoton?
Mustasukkaisuudesta kannattaa puhua rehellisesti ja lopettaa ulkopuolisten haastattelemisen. Se on TEIDÄN parisuhteenne, sinun harkintakykysi tulisi riittää suhteenne tulevaisuuden arviointiin.
En tahdo syyllistää. Tällaiset mustasukkaisuus-kohtaukset eivät kuitenkaan synny yleensä tyhjästä.
:) Puhukaahan asiasta kahdestaan, jooko?
Mulla yksi tyttöystävä epäili aina, jos tulin kotiin hymyillen tai viheltelin tai hyräilin että olen käynyt vieraissa. Enkä aina edes ollut...
Siis miksi tässä nyt tartutaan koko ajan siihen, että ap ei viehättynyt ensimmäisellä sekunnilla kumppaninsa ulkonäöstä??? Kun ei viehättynyt niin ei viehättynyt. Jokatapauksessa rakastui. ihme sakkia täällä. Ei toisen tunteita voi määräillä taikka ihastumisia, että sinä ihastut minuun nyt kun sanon. Menkää itseenne. että nyt sinun täytyy rakastua tuohon ja tuohon osaan minua, minä rakastan eniten persettäni, sinunkin pitää.... Tai minä rakastan eniten oikeaa jalkaani, sinunkin pitää. Vasen varpaani on kaikkein hehkein osa minussa... Ihastu nyt siihen.
Eli sitten kaikki olisi mennyt oikein, jos ap olisi heti ollut hurmioitunut kumppaninsa ulkonäöstä? Ihan samat ongelmat ne olisi silti olemassa vaikka ap olisi tehnyt mitä. Syy vain löydettäisiin eri paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi tässä nyt tartutaan koko ajan siihen, että ap ei viehättynyt ensimmäisellä sekunnilla kumppaninsa ulkonäöstä??? Kun ei viehättynyt niin ei viehättynyt. Jokatapauksessa rakastui. ihme sakkia täällä. Ei toisen tunteita voi määräillä taikka ihastumisia, että sinä ihastut minuun nyt kun sanon. Menkää itseenne. että nyt sinun täytyy rakastua tuohon ja tuohon osaan minua, minä rakastan eniten persettäni, sinunkin pitää.... Tai minä rakastan eniten oikeaa jalkaani, sinunkin pitää. Vasen varpaani on kaikkein hehkein osa minussa... Ihastu nyt siihen.
Uskallan olettaa, että tässä viitataan siihen, että seurustelukumppanin tulisi olla kokonaisvaltaisesti viehettävä. Asia on varmasti ap:lle tärkeä, koska mainitsi avian oma-aloitteisesti ettei kumppanin ulkonäkö aluksi viehettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Emmehän me tiedä sitäkään viehättyikö nainen a.p:sta ensinäkemältä tai sitä, onko nainen kuitenkin suhteessa paremman näköinen ap:ta ei vaan a.p:een tyyppiä.
Yksi pointti ei ole vielä tullut esille. Nimittäin tuo päivittäinen suuri seksin tarve ei todennäköisesti tarkoita sitä, että mustis tyttöystävällä olisi kyltymätön libido tai suunnaton palava halu seksiin ap:n kanssa. Paljon todennäköisempää on, että tyttöystävä haluaa siksi seksiä joka välissä, että ap:llä ei puhti riittäisi "pettämiseen". Voi jopa olla, ettei hän edes nauti seksistä lainkaan, vaan suorittaa sitä pakonomaisesti pitääkseen ap:ltä ns. pussit tyhjinä. Ja joo, tuo tyynyjen asennon kyttääminen on kyllä jo sen koko luokan vainoharhaisuutta, että ei tuo varmaan millään terapiallakaan parane. Varsinkaan jos henkilö ei myönnä omaavansa ongelmaa. Että neuvoni ap:lle on sama, kuin mitä tuolla ensimmäisellä sivulla joku toteaa: run Forrest,run!
Vierailija kirjoitti:
Yksi pointti ei ole vielä tullut esille. Nimittäin tuo päivittäinen suuri seksin tarve ei todennäköisesti tarkoita sitä, että mustis tyttöystävällä olisi kyltymätön libido tai suunnaton palava halu seksiin ap:n kanssa. Paljon todennäköisempää on, että tyttöystävä haluaa siksi seksiä joka välissä, että ap:llä ei puhti riittäisi "pettämiseen". Voi jopa olla, ettei hän edes nauti seksistä lainkaan, vaan suorittaa sitä pakonomaisesti pitääkseen ap:ltä ns. pussit tyhjinä. Ja joo, tuo tyynyjen asennon kyttääminen on kyllä jo sen koko luokan vainoharhaisuutta, että ei tuo varmaan millään terapiallakaan parane. Varsinkaan jos henkilö ei myönnä omaavansa ongelmaa. Että neuvoni ap:lle on sama, kuin mitä tuolla ensimmäisellä sivulla joku toteaa: run Forrest,run!
Oisko vähän liioteltu tuota seksin pyytämistä tai peräti toisinpäin koko asia? Ylipäätään koko stoori haisee. En osta.
Suhde alkoi hitaasti koska ulkonäkö ei miellyttänyt. Ehkä se nainen tajus sen viiveellä ja ei enää ollukaan niin viehättyny miehen luonteesta.
Ikavaa kuulla kokemuksestasi uuden naisystavan kanssa!
Kokemuksesta sanoisin, ikava kylla, etta kerran mustasukkainen on aina mustasukkainen. Olen lahelta seurannut yhta pariskuntaa, suhde on ollut on-offia jo vuosien ajan. Nainen sanoi miehelle, etta han lupaa lopettaa mustasukkaisen kyttaamisen, jos he avioituvat. Niin tehtiin ja hetken ajan oli rauhallista, sitten mustasukkaisuus iski jalleen. He ovat kylla edelleen yhdessa ja aviossa, mutta ei se taida kovin herkkua olla. Miehen tyokin on karsinyt naisen mustasukkaisuudesta ja mies sanoo toisinaan, etta ero tulee kohta kuitenkin - ja vain taman hillittoman mustasukkaisuuden takia.
Naisesi käytös on täysin normaalia, hommaa itsellesi rauhoittava lääkitys.