Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärit löivät ja kutsuivat hoitajia orjiksi ja elukoiksi

Vierailija
15.12.2016 |

Tapahtui Taysissa, saavat yhä jatkaa työssään eikä heille koitunut seurauksia.

http://m.iltalehti.fi/uutiset/201612152200040942_uu.shtml?ref=juurinyt_…

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista yleistymistä. Lääkärit ja hoitajat ovat ihmisiä eli hyvin hyvin hyvin erilaista persoonaa löytyy laidasta laitaan, aivan kuten kaikissa muissakin ammateissa.

Vaikka olisi kuinka erilaisia persoonia, törkeää ja sairasta toimintaa kuten kiusaamista ei voi selitellä ja puolustella sillä. Sitä omaa pahaa oloa ei vaan saa purkaa työkavereihin eikä varsinkaan missään nimessä potilaisiin. Kiusaaminen EI ole normaalin ihmisen toimintaa.

Vierailija
62/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tykkää tällaisesta, että joidenkin yksittäisten persoonallisuushäiriöisten käytös yleistetään kaikkiin lääkäreihin. Kaikissa paikoissa, joissa olen ollut töissä, on yhteistyö eri ammattiryhmien välillä toiminut joustavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinoikeuksien viemisen pitäisi olla paljon nykyistä helpompaa.

(Ystäväni sairastui skitsofreniaan ja oli psykoosissa ja sai silti toimia lääkärinä ja normaalissa kunnan virassaankin sairaslomien väliaikoina. Oli kyllä aivan sekaisin toimiessaan lääkärinä. Nyt vihdoin on oikeudet viety.)

Vierailija
64/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taysissa kiusaavat kyllä kaikki toisiaan. Lääkärit lääkäreitä, lääkärit hoitajia, hoitajat hoitajia. Onneksi en työskentele ko. paikassa enää. 

Vierailija
65/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on sairaanhoitaja. Hän vaihtaa aina työpaikkaa Meilahden ja Peijaksen välillä kun kyllästyy "uuteen idioottipomoon" tai "2 läskiin homoon, jotka eivät tee töitä". Tällainen kuva mulla on sairaanhoitajista.

Vierailija
66/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakaavittulääkärit kirjoitti:

No, ei yllätä yhtään. Sen verran on tullut lääkärien kanssa asioitua. Sanoin takaisin niin kirjoittivat mulle persoonallisuushäiriödiagnoosin. Eivät tutkineet, vaikka mulla oli ollut keuhkoputkentulehdus puoli vuotta, perhosihottumat naamassa ja ysköksissä verta. Tämä on tositarina Vantaalta. Tutkimukset alkoivat sitten n.10 kuukautta kärsittyäni ja kun menetin koulu- ja työpaikkani tämän takia.

No sen verran on puolustettava lääkäreitä, että ei sitä persoonallisuushäiriöisen diagnoosia ihan kevein perustein anneta. Että ehkäpä sinussa oli jotakin syytä. 

Ja toisekseen tässä oli tarkoitus keskustella asiasta ammattikunnan (hoitajat) kesken, voit etsiä oman foorumisi perustamalla sellaisen vaikka tänne.

Vierailija
67/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistakaavittulääkärit kirjoitti:

No, ei yllätä yhtään. Sen verran on tullut lääkärien kanssa asioitua. Sanoin takaisin niin kirjoittivat mulle persoonallisuushäiriödiagnoosin. Eivät tutkineet, vaikka mulla oli ollut keuhkoputkentulehdus puoli vuotta, perhosihottumat naamassa ja ysköksissä verta. Tämä on tositarina Vantaalta. Tutkimukset alkoivat sitten n.10 kuukautta kärsittyäni ja kun menetin koulu- ja työpaikkani tämän takia.

No sen verran on puolustettava lääkäreitä, että ei sitä persoonallisuushäiriöisen diagnoosia ihan kevein perustein anneta. Että ehkäpä sinussa oli jotakin syytä. 

Ja toisekseen tässä oli tarkoitus keskustella asiasta ammattikunnan (hoitajat) kesken, voit etsiä oman foorumisi perustamalla sellaisen vaikka tänne.

Ei missään lue, että tämä keskustelu on vain hoitajille. Työpaikkasi taitaa olla Peijaksen sairaala, siltä vähän vaikutat. Luojan kiitos en ole hoitaja, joita tässä puolustin. 

Vierailija
68/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni on sairaanhoitaja. Hän vaihtaa aina työpaikkaa Meilahden ja Peijaksen välillä kun kyllästyy "uuteen idioottipomoon" tai "2 läskiin homoon, jotka eivät tee töitä". Tällainen kuva mulla on sairaanhoitajista.

Muut saisivat ottaa mallia hänestä. Pitää olla napakka ja jos homma vituttaa, aina voi vaihtaa paikkaa. Missään nimessä ei pidä alistua heittopussiksi, niin kuin 90 prosenttia hoitajista nyt tekee.

Vierailija
69/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tässä TAAS yleistetään koko ammattikunta, kun YKSI lääkäri on lyönyt hoitajia.

Olen kohdannut työssäni monenlaisia lääkäreitä, mutta en ole koskaan kuullut, että kukaan olisi käsiksi käynyt ?!

Kyllä niitä ikäviä ihmisiä on yhtälailla meissä hoitajissakin!

Vierailija
70/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tässä TAAS yleistetään koko ammattikunta, kun YKSI lääkäri on lyönyt hoitajia.

Olen kohdannut työssäni monenlaisia lääkäreitä, mutta en ole koskaan kuullut, että kukaan olisi käsiksi käynyt ?!

Kyllä niitä ikäviä ihmisiä on yhtälailla meissä hoitajissakin!

No niin, sieltä se nöyrä Florence tuli tähän keskusteluun. Sovitaan, että lääkärit ovat kokeneet hirveää vääryyttä tämän yleistämisen takia ja että hoitajat ovat kaiken pahan alku ja juuri.

Vierailija
71/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lääkärithän ovat kaikkien toivelistalla mitä tulee esim. puolison hankintaa. 

Hankintaan ,niinkuin esim.asunnon ja auton hankintaan...;DD. Lääkärit eivät vaan huoli ketä tahansa.Harva lääkäri nai oman ammattikuntansa ulkopuolelta ja jos nai, niin pitää olla joko akateeminen, NHL jääkiekkoilija,näyttelijä tai juontaja.

Vierailija
72/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leikkaussalissa töissä ja kun aloitin työt niin minulle kerrottiin että jos ojennat väärän instrumentin niin osa kirurgeista heittää sen seinään. Ja jos teet jotain väärin niin jotkut kirurgit lyövät käsille. Tämä on siis ollut ihan talon tapa ennen. Neuvottiin ettei kannata ottaa itseensä....

En ole vielä nähnyt lentäviä instrumenttejä eikä minua ole lyöty. Mutta haukkuja ja huutoa olen kyllä kuullut. Ja ei, en ole TAYSissa töissä.

Onneksi noita kamalia kirurgeja on meillä vain muutama, loput on tosi kivoja! Mutta nämä ongelmat ovat yksi syy miksi leikkaussalit eivät välttämättä ole kovin suosittuja työpaikkoja. Moni hakee ja menee töihin sinne, mutta myös vaihtuvuus hoitajissa on suurta. Osa ei oikeasti kestä työtä...

Vierailija
73/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut saisivat ottaa mallia hänestä. Pitää olla napakka ja jos homma vituttaa, aina voi vaihtaa paikkaa. Missään nimessä ei pidä alistua heittopussiksi, niin kuin 90 prosenttia hoitajista nyt tekee.

Juuri näin! 

Vierailija
74/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tainneet olla naislääkäreitä. Naisen on helpompi iskeä naista vaikka käsivarteen kyynärpäällä.

Tai sitten se on lyönyt nyrkillä selkään. Tai päähän. se on ollu joku vanha juoppo. iskeny nyrkillä mahaan hoitajaa.

Vierailija
75/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on joku vanha pieru ollu. Itte menin kerran ultraääneen. Vanha, laiha, kuiva ukko oli siinä. ALko mulle valittamaan oikein ärtyneesti kun ei ollu mitään vikaa mahassa, että tämmösiä tulee tänne joilla ei oo oiskeesti mitään vikaa. no, se oli sitä kun vasta haettiin mistä oireet johtuu, myöhemmin sitten löytyi muita juttuja. Naureskelin vaan sille vanhalle kurpalle, ääneen sen äreyttä. Mulle ei ukot hypi silmille. Niin paljon jääny hoitoja saamatta vuosien varrella esim. gynekologin kaikki palvut, että ei enää haittaa jos joku ylimäräinen koe tuli.Halvemmalla kunta pääsi kuitenkin kun jos olisi ottaneet kaikki aiheelliset tutkimukset. 

Vierailija
76/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minuakin löi sormille yksi vanhempi hoitaja. Niin että ei ne välttämättä aina lääkäreitä ole. En kyllä sanonut kellekään kun olin "vain" sijainen ja tuskin olisi mihinkään johtanut. Mitään työhyvinvointikyselyitä en koko aikana nähnyt. Nyt luojan kiitos muualla töissä.

Muistan kun joskus 90-luvulla Diakonissalaitoksella perushoitaja oli vetänyt litsarin sairaanhoitajalle niin että sh oli tippunut tuolilta.Asiakkaiden nähden.Ei mitään rangaistusta, mutta sama hoitaja järjesti eräälle toiselle sairaanhoitajalle lähdön, nostamalla metelin jostain itseeään koskevasta pikkujutusta.Hoitajat osaavat olla tosi vittumaisia.

Vierailija
77/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä! Taas yksi syy lisää "miksi haluan vaihtaa alaa"-listaan.! Vähissä on syyt miksi pitäisi enää hoitajana jatkaa.

Vierailija
78/106 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että kaikissa ammattikunnissa on persoonallisuushäiriöisiä, päihderiippuvaisia jne.Ja erityisesti hoitoalalla.Olen huomannut että persoonallisuushäiriöiset riitaantuvat keskenään helposti myös työpaikalla.Esim. itse kärsin jonkinasteisesta konfliktiherkkyydestä, mutta kohdalleni on osunut terveitä lääkäreitä, joiden kanssa olen pärjännyt ilman konflikteja koska he ovat ymmärtäneet olla varovaisia kanssani.Hoitajien kanssa sen sijaan olen riitaantunut ja aina itseni kaltaisten.

Tosin muutoma lääkäri on käynyt minuun käsiksi, mutta ihan yhteisymmärryksessä vapaapainia vapaa-ajalla:DD

Vierailija
79/106 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

,

Vierailija
80/106 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta touhua sairaaloissa, kun lukee näitä viestejä. Suoranaista väkivaltaa ja sadismia.