Lääkärit löivät ja kutsuivat hoitajia orjiksi ja elukoiksi
Tapahtui Taysissa, saavat yhä jatkaa työssään eikä heille koitunut seurauksia.
http://m.iltalehti.fi/uutiset/201612152200040942_uu.shtml?ref=juurinyt_…
Kommentit (106)
Dick-Bicycle kirjoitti:
Itse oon pudottanut nää idioottimaiset lääkärit takasin maan pinnalle, jos ovat päätään aukoneet. Ei ne mitään päällikköjä ole, itsellä on oma esimies jolta otan käskyjä vastaan. Jos joku nössökkä antaa potkut sen takia, on sairaanhoitajana varmasti uusia töitä heti tarjolla. Varsinkin kirurgit ja jotkut ane-lääkärit on monesti niitä pahimpia olleet.
Juuri tällainen on oikea asenne! Vituttaa se hoitajakoulussa, harjoitteluissa ja vielä työelämässä tuputettava älytön nöyryys, joka on syynä siihen että hoitajista tulee lopulta pelkkiä sylkykuppeja ja nyrkkeilysäkkejä. Kaikkein hulluinta on se, että hoitajat alistavat itse itsensä tuohon rooliin. Jos joku vähän rohkeampi hoitaja esimerkiksi ilmoittaa, että turpaan saanti potilailta tai yleensäkään vittuilun kuunteleminen ei kuulu työhön, on siinä heti joku "oikeamielinen" florence ulisemassa, että eihän sille voi mitään, pitää vaan hyväksyä se se. No vitut pitää. Laadukas hoito ei edellytä sitä, että pitää alistua katukoiran asemaan kenenkään edessä.
Ei yllätä. Ihmisiä on kaikenlaisia ja jos ne ikävät tyypit päättävät lukea lääkäriksi tai hoitajaksi, eihän sille mitään estettä ole. Hoitoalan 50-lukulainen ajattelu kahden kerroksen väestä on samoin edelleen voimissaan. Nuoremmasta päästä alalle tulevat usein osaavat tehdä tiimityötä ihmisten kanssa, mutta valitettavasti heidät opetetaan tavoille nopeasti luutuneitten kollegoitten toimesta. Ei sekään mitään uutta ole, että kohautellaan olkapäitä ja ollaan hämmästyneitä, että en minä mitään tienny. Asioita painellaan villaisella ja tönitään maton alle, vaikka oltaisi työn puolesta luottamustoimessa. Itse olen oppinut kantapään kautta sen, että aivan kaikki asiat hoidetaan sähköpostilla. Vaatimattomatkin ohjeet. Sen verran huonomuistisuutta esiintyy hoitoalalla. Kyykyttämiseen on aina sitten sekin takaportti, että edes sitä sähköpostia ei käytetä. Mutta silloin ei ole ohjeitakaan joita vastoin/joiden mukaan toimia.
Vierailija kirjoitti:
Uskomattomia nynnyjä nuo hoitajatkin ovat olleet, kun eivät ole puolustautuneet. On liittoa, työterveyttä ja viime kädessä oikeuslaitosta, mutta ei. Otetaan mieluummin kyynelsilmin iskut ja nöyryytys vastaan, minkä jälkeen käännetään toinenkin poski.
Ei oikeastaan säälitä yhtään. Jos on niin lassukka, että ei aikuisena ihmisenä kykene pitämään puoliaan, vaikka tarjolla on keinoja siihen, joutaa sitten ollakin rääkättävänä. Hoitoalalla vallitsee muutenkin eräitä poikkeuksia lukuunottamatta sellainen uhrimentaliteetti, että ihan oksettaa.
Hoitoalalla tosi yleistä. Yleensäkkin suostutaan ihan kaikkeen simputtamiseen työnantajan taholta, kun ei uskalleta sanoa vastaan. Liittoon yhteyden ottamista pelätään kuin ruttoa, koska työnantaja suuttuu jne. Pelätään, että työ lähtee alta, maine kiirii ja uutta työtä ei sitten saa. Varsinkin määräaikaiset.
Minun kouluaikainen koulukiusaaja on nykyään tays:ssa sairaanhoitajana.
Ei todellakaan käy kateeksi työtovereitaan. Esimiesten suuntaan osaa varmasti olla mielin kielin. Kuten aikoinaan opettajien suuntaan.
En usko, että kuitenkaan kiusaa potilaitaan. Toimii akuuttiosastolla, jossa potilaat hoidettaneen kuten koneet ja laitteet. Empatia on sitten jossain muualla.
Sitä en osaa sanoa, miksi hänen tyyppisensä ihminen ylipäänsä hakeutuu hoitoalalle? Päästäkseen simputtamaan toisia?
toimivatko ruotsalaiset sairaalat paremmin? Siellä ei kait ole vastaavaa hierarkia-järjestelmää kuten suomalaisissa sairaaloissa?
On varmaan suomalainen lääkäri, kun ketju saa olla vielä täällä
Lääkärit eivät ole mitään muuta kuin opportunistisia ahneita kusipäitä. Luulevat olevansa jotain jumalasta seuraavia, vaikka oikeasti ovat pelkkiä lukihäiriöisiä farmacia fennicasta tavaavia vitun nössöjä. Saatanan vitun mitättömät kusipäät, teistä vitun lääkäreistä yksikään ei ole minua parempi. Ei yksikään. Haistakaa hevon kusinen vittu!
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijan näkökulma:Sain sh-opintoihin liittyvässä työharjoittelussa erittäin ikävää ja alentuvaa kohtelua Taysissa eräällä osastolla.Osaston vakituinen henkilökunta oli tosin toisilleen yhtä kamalia,mikään ammattiryhmän ei tullut toimeen keskenään ja työntekoa siivittivät avoimet sekä piiloilkeilyt.Kohta valmistuvana sh:na en vieläkään pidä ko.sairaalaa vaihtoehtona mistä hakea töitä.
Kun lähtee sutta karkuun, tulee karhu vastaan. Eli: samanlaista se on muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijan näkökulma:Sain sh-opintoihin liittyvässä työharjoittelussa erittäin ikävää ja alentuvaa kohtelua Taysissa eräällä osastolla.Osaston vakituinen henkilökunta oli tosin toisilleen yhtä kamalia,mikään ammattiryhmän ei tullut toimeen keskenään ja työntekoa siivittivät avoimet sekä piiloilkeilyt.Kohta valmistuvana sh:na en vieläkään pidä ko.sairaalaa vaihtoehtona mistä hakea töitä.
Mikä osasto, tai edes minkä alan osasto?
No, ei yllätä yhtään. Sen verran on tullut lääkärien kanssa asioitua. Sanoin takaisin niin kirjoittivat mulle persoonallisuushäiriödiagnoosin. Eivät tutkineet, vaikka mulla oli ollut keuhkoputkentulehdus puoli vuotta, perhosihottumat naamassa ja ysköksissä verta. Tämä on tositarina Vantaalta. Tutkimukset alkoivat sitten n.10 kuukautta kärsittyäni ja kun menetin koulu- ja työpaikkani tämän takia.
Kuulostaa ihan kamalalta, voiko tästä valittaa liittoon? Auttaako se mitään? Lääkärit eivät hirveästi hoitajia kunnioita, vielä vähemmän lähihoitajia. Minä nostaisin metelin, mutta sitten menisi varmaa työpaikka alta. Eihän kukaan voi olla lääkärin nyrkkeilysäkki. Sairasta menoa. Veikkaan, että kyseinen lääkäri on psykiatri.
Niiden paskakasojen (koko ammattikunta) palkkoja pitäisi alentaa puolella. Muutenkin menee sormi suuhun tosipaikan tullen.
Olen itse sh- opiskelija enkä ole kokenut työharjoitteluissani ikinä minkäänlaista nöyryytystä. Ihan asiallista on aina ollut ja mukavaakin, hyvä työilmapiiri. Minua ei kyllä muutenkaan voi simputtaa, uskallan todellakin sanoa takaisin jos tarve tulee!
Olen lähihoitaja ja tuleva sairaanhoitaja. Hyvä kuva alasta, työharjoittelut olleet aina mukavia. Onko mulla käynyt hyvä tuuri? :D
Entinen lääkärini on aivan varmasti työpaikkakiusaaja, hänen sukunimensä alkaa: von, en paljasta enempää, ettei mene minkään kunnianloukkauksen puolelle, vaikka oikeasti pitäisi haukkua kyseinen lehmä lyttyyn.
Kaveri oli laitoshuoltajana sairaalassa ja kertoi sairaanhoitajien mulkoilleen häntä jatkuvasti ja olivat ilkeitä.
Toinen kaveri taas ollut sairaalassa Helsingissä osastosihteerinä, sanoi ettei hierarkia juuri näy ja hoitajat sekä lääkärit ovat oikein mukavia ja asiallisia ihan vain muutamaa lukuunottamatta.
Kaippa se sitten vaihtelee suuresti :D
Lääkärit aina kuvittelevat olevansa jotakin muuta maailmaa suurempaa. Olen jonkin verran mukana kunnallispolitiikassa ja siellä kaikki lääkärit ovat aina laukomassa mielipiteitään opetuksesta, tienrakennuksesta tai museon tilinpäätöksestä ikäänkuin suuretkin asiantuntijat mutta saavat heti totaalisen itkuraivarin jos joku ei-lääkäri sanoo sanankin terveydenhuollosta. Heidän mielestään maallikko ei voi kommentoida heidän alaansa mutta he voivat maallikkoina kommentoida vapaasti kaikkia muita aloja.
Joskus on vaikeaa pidätellä naurua noiden lääkärien kanssa...:D
Vierailija kirjoitti:
Niiden paskakasojen (koko ammattikunta) palkkoja pitäisi alentaa puolella. Muutenkin menee sormi suuhun tosipaikan tullen.
Hmm jos alennetaan tän ammattikunnan paikkoja puolella niin mahtaa käydä hullusti :D
tuli mieleen liikenteessä yleistyneistä gopro-kameroista, että ne olisivat hyviä työpaikallakin. Kamera siistisi varmasti käytöstä asiallisempaan suuntaan.