Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko saaneet uuden verokortin?

Vierailija
15.12.2016 |

Oletteko huomanneet mitään muutoksia, kevennyksiä/kiristyksiä omassa verotuksessanne?

Mä vähän ihmettelen omia prosentteja nimittäin. Mulla oli tänä vuonna 30, lisäprosentti 44, ja mätkyjä tullee n. 1500. Ens vuodelle sitten laskin samoilla tuloilla ja vähennyksillä niin prosentit olis 29,5 ja 45. Eli verotus olisi keventymässä mun osalta aika paljon. Kotikunnan äyri pysyy samana, se ei selitä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, koska mua kiinnostaa tää. Oon itse saanut maksella jäännösveroja viime vuosina koko ajan enemmän ja enemmän, vaikka prosentit on laskettu ihan oikeilla tiedoilla. Ei kiinnostais enää maksella joulukuussa, mieluummin läpi vuoden vähän enemmän.

Vierailija
2/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan, koska mua kiinnostaa tää. Oon itse saanut maksella jäännösveroja viime vuosina koko ajan enemmän ja enemmän, vaikka prosentit on laskettu ihan oikeilla tiedoilla. Ei kiinnostais enää maksella joulukuussa, mieluummin läpi vuoden vähän enemmän.

Ja vuoden aikana tarkastanut missä mennään ja muuttanut prosenttia?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun tulot pysyivät tulorajojen sisällä ja vähennykset oli oikein ennakkoon niin enpä arvannut käydä laskemassa vuoden mittaan. Nyt toki tiedän paremmin. Enkä todellakaan ole mikään ensikertalainen verojen maksussa. Siksi tämä ensi vuoden prosentti nyt mietityttääkin, että mahtaako nytkään olla kohdallaan. Vaikka tulot ja vähennykset pitäisi (nytkin) olla oikein.

Vierailija
4/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun tulot pysyivät tulorajojen sisällä ja vähennykset oli oikein ennakkoon niin enpä arvannut käydä laskemassa vuoden mittaan. Nyt toki tiedän paremmin. Enkä todellakaan ole mikään ensikertalainen verojen maksussa. Siksi tämä ensi vuoden prosentti nyt mietityttääkin, että mahtaako nytkään olla kohdallaan. Vaikka tulot ja vähennykset pitäisi (nytkin) olla oikein.

Otat vaihtoehdon B ja kvartaalittain tarkastat.

Vierailija
5/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen just tuli. Mulle verottaja oli laskenut perusprosentiksi 15,5 ja tosiaan huomattava kevennys itselläkin ainakin tuon mukaan. Tulorajat myös ihan sopivat ja vuositulorajakin oikea, eli jos tuon mukaan menee niin ei pitäisi tulla mätkyjä. Aiemmin mulle on arvioitu verotus ihan liian pienten tuloarvioiden mukaan ja siksi olen sitä joutunut itse muuttamaan. Nyt kuitenkin vaikuttais toi veroprosentti riittävän.

Vierailija
6/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat vaihtoehdon B ja kvartaalittain tarkastat.

Ei näistä tosiaan kannata sen enempää hikeä ottaa, kun veronmaksu on sen verran kunnia asia. Ja tämä on se yksinkertaisin vaihtoehto, jos lisämaksuilta haluaa välttyä. Samalla tämä on se pieni protesti ettei tule likaakaan maksettua. :D

Vierailija
7/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla veroprosentti on 2,5 % 15 000 euroon asti. 

Vierailija
8/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005007488.html

Ja mun oma kokemus viime vuosilta sanoo siis ihan päinvastaista. Ei voi luottaa siihen, että vaikka tulot ja vähennykset on kohdallaan, veroprosentti olisi oikea. Kannattaa lasketuttaa se uudelleen.

Vierailija
9/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän enemmän on parempi vaihtoehto. Saat palautukselle 1 prosentin koron, pankissa et saisi samalle summalle mitään.

Vierailija
10/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus kevensi palkkaverotusta, koska kiky-sopimus saatiin aikaan. Sen vuoksi veroprossat on pienemmät.

Vierailija
11/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laski samoilla tuloilla 2 prosenttia.

Vierailija
12/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee mätkyjä tai palautuksia niin silloin se verokortti on laskettu väärillä tiedoilla.

Itse teen niin, että marraskuussa kun tiedän jo koko vuoden tuloni (lisään vain joulukuun palkan)  ja vähennykset, tilaan uuden verokortin joulukuulle joka tasaa vuoden tulot - välillä joutuu maksamaan joulukuussa enemmän veroa joskus vähemmän mutta ei tule ainakaan mätkyjä.

Vierailija
13/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tuloraja 2016 ja 2017, mutta veroprosentti 2017 16,5%, kun tänä vuonna oli 20%. Ei kai ihan noin paljon pitänyt laskea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi