Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Se on maanantai ELOkuiset***

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koko yön synnyttänyt...Siis näin unta synnytyksestä, mutta tulos jäi hieman epäselväksi...Oikein huvitti aamulla.

Viikonlopun pino oli todella hiljainen. Kaunis ilma taisi verottaa hieman saitilla kävijöiden määrää. Kevään merkkejä oli ilmassa, räystäät tippuivat ja aurinko paistoi jo lämmittäen selvästi. Mekin ulkoilimme paljon, mutta mainitsinkin viikonlopun pinossa ikävästä vaivastani, joka hieman rajoittaa liikkumisen iloa.

Minulla on vielä osalle kavereista kertomatta tästä raskaudesta, sillä emme ole ehtineet tavata ja en oikein osaa soittaa vain se takia. Työpaikalla tiedetään tänään yhdeksään mennessä raskaudestani, sillä eräs työkaverini sai kuulla asiasta ja minun työpaikallani kaikki tietävät aina kaiken. On kyllä ihan mukavaa, etten ole itse paikalle...

Vauvan potkut eivät vielä tunnu, mutta veuhtominen edestakaisin tuntuu. Eilen illalla oli sen päiväinen jumppa menossa ettei liikkeistä voinut erehtyä.Yöllä herätessäni sama meno jatkui. On se sitten liikuttavaa. Loppuraskaudesta fiilikset eivät ole ihan yhtä lempeät, kun alapää viiltelee ja kylkiluut ryskyvät...

Kyselin viikonlopun pinossa mieliteoista...Minulla ei niitä ole, mutta mitenkäs teillä muilla?

Nyt jätän homman muille ja siirryn takavasemmalle laittamaan koululaisia koulutielle ja palaan sitten myöhemmin lukemaan pinoa. Antoisaa päivää kaikille!

Opemamma ja vimpula rv 15+6

Vierailija
2/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet takana, puolet edessä ... kyllä aika menee niin nopeasti. Mieletöntä, mutta ihan mukavaa, kun sitä nopeammin saan vauvan syliini. Ketäs muita saavuttaa tänään /tai saavutti eilen puoli välin..? Pantoufle..?

Viikonlopun pinossa oli juttua hoitotasoista... minä liputan sellaisen vauvan pinniksen päälle laitettavan hoitotason puolesta. Musta se oli loistava juttu ainakin meidän taloudessa ja ei vienyt tilaa. Siinä vaihtelin vaipat ja vaatteet mukavasti. Otetaan käyttöön tälläkin kertaa ehdottomasti, vaikka tilaa olisi ehkä enemmän jopa hoitopöydällekin.

On tää raskaus ihmeellistä aikaa, kun kesällä esikoinen oli varahoidossa isossa päiväkodissa kuukauden, en jänskännyt juuri yhtään hänen siirtymistään pph:lta sinne, mutta nyt tuntuu pahalta. Pph on viikon talvilomalla ja en voi ymmärtää miksi panikoin pojan hoidosta. Varmasti se siellä hymyssä suin innoissaan leikkii uusilla leluilla, mutta .. kun vaan tuntuu siltä, että apua.. no ehkä huomenna parempi, kun näen, että ei ollut ensimmäinen päivä hassumpi.

Pitänee näitä töitä tehdä välissä.

AuroraM 20+0 !!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella nopsasti on ruvennu viikot menemään. Miulla ois vielä viikko puoliväliin aikaa. Vielä reilu kuukaus ni vauvalla ois jo pienet selviämisen mahdollisuudet,vaikka synnytys jostain syystä käynnistyis. Onneks on liikket alkaneet tuntua selvemmin niin olo ei oo enää ihan niin epävarma. Vieläkään en silti uskalla liikoja suunnitella.

Kaveri sai lauantaina tytön. En malta oottaa,et päästään pikkuista katsomaan ja sylittelemään!

Opemamma kyseli mieliteoista. Miulla ei oo selkeitä mielitekoja, mutta ruoka maistuu tosi hyvin. On maistunu vähän liiankin hyvin koko raskausajan. Etenkin makeaa tekee koko aika mieli. Tänään oon päättäny ottaa itteäni niskasta kiinni ja alkaa kattomaan tarkemmin,mitä suuhuni pistän etten ihan valaaks turpoa. Saa nähdä saanko itteni kuriin?

Pubulle autonvaihdosta. Mies siis vaihto lauantaina autoa. Osti käytetyn Pontiac Trans sportin. Se on miun mielestä aika ruma auto,mutta tilat on tosi käytännölliset. Paikkoja on 7 hengelle kolmessa rivissä ja kaikki 5 takapenkkiä on mahd. poistaa yksittäin. Meillä otettiin heti keskirivistä reunapenkki pois,ni liikkuminen auton sisällä helpottui. Ajoin sillä eilen vähän ja oli mukava ajaa taas vaihteeks automaattiautolla. Mie oon muutenkin aina tykänny korkeista autoista. Tuntuu turvallisemmalle. Koeajettiin myös Chysler Voyageria,mut hinta ja bensankulutus ratkas valinnan.

Aurinkoista viikonalkua kaikille!

Hipsuhiiri ja Pipana 19+1

Vierailija
4/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu taas takana ja uusi työviikko edessä :(. Nämä maanantait tuntuvat aina kurjilta päiviltä kivan viikonlopun jälkeen. Onneksi sentään paistaa tuo aurinko, niin mieli on vähän pirteämpi. Ja ovat luvanneet plusasteita iltapäiväksi, joten taidanpa töiden jälkeen vielä lähteä pulkkamäkeen esikoisen kanssa.

Eipä tullut tietokoneella käytyä viikonloppuna, joten olen vähän pihalla viikonlopun aiheista. Yritin äsken nopeasti silmäillä viikonlopun jutut.

Mieliteoista Opemamma kyseli. Minulla ei oikeastaan ole mitään mielitekoa. Jotkut ruoat maistuvat toisia enemmän, mutta mitään erityistä himon kohdetta ei ole.

Äitiysvaatteistakin taisi olla puhetta. Mulla on pari äitiystoppia jo käytössä, mutta muuten ei ole vielä ollut tarvetta äitiysvaatteisiin. Käytän edelleen suurinta osaa omista housuista/vaatteista ja uskon, että osa niistä menee ihan loppumetreille asti. Ovat sen verran matalavyötäröisiä ja strecht-kankaisia että antavat myöten. Kävin viikonloppuna H&M:llä ja sorruin ostamaan ihan tavallisia kesävaatteita, kun kaikki ä-vaatteet näyttivät minusta ihan kammottavilta. Onneksi on tosiaan kohta kevät, jotta voi pukeutua vähän kevyemmin. Mulla on läjä hameita odottamassa käyttäjäänsä :).

Olen kahden vaiheilla, kertoako tänään töissä vai ei. Olisin jo valmis luopumaan tästä salailusta, mutta nyt kun olen jo näin pitkälle salaillut, on kertomisen kynnys kasvanut aika korkeaksi. Mies yritti tänä aamuna hienotunteisesti " painostaa" mua asian kanssa, mutta saa nähdä, rohkenenko. Tällä viikolla joka tapauksessa oli ajatukseni kertoa. Suhtautuminen esimieheltäni voi olla ihan mitä tahansa - siksi vähän jännitän.

Mullakin on vielä joitakin ystäviä, joille en ole raskaudestani kertonut. Ja uskokaa tai älkää, mutta kukaan sukulaiseni ei myöskään tiedä... Tällä viikolla ultran jälkeen ajattelin heillekin kertoa.

Mulla on keskiviikkona 4D-ultra ja odotan sitä aivan malttamattomana. Sen jälkeen ei sitten olekaan muuta odoteltavaa, kuin äitiysloman alku ja itse h-hetki :). Niin ja se puoliväli täyttyy minullakin tällä viikolla, hieno homma!

Kivaa viikonalkua kaikille!!

Pepper (19+4)

Vierailija
5/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä lukenut viikonlopun pinoa mutta säästän sen vähän myöhemmäksi nautinnoksi.

Sen verran on ilmeisesti ollut kuitenkin puhetta, että kyseltiin mielitekoja. Ei ole tosiaan täälläkään. Pari inhokkia on kylläkin eli banaani ja erityisesti banaanijogortin haju on kamala! Broikku ei kans oikein iske.

Mammavaatteista. Pakko on ollut ottaa käyttöön yhdet äippähousut. Niitä kyllä joutuu nosteleen ylemmäs varsinkin aamuisin mutta helpompi niissä on olla kuin tavallisissa farkuissa, joissa nappi ja " liitinki" painaa just väärästä kohtaa. Pääsis vain kohta laittaan päälle jo muutkin äitiysreleet...

Hoitopaikka on meillä esikoisella ollut ihan pyykkikoneen päällä oleva pehmuste. Ihan oikea hoitopöytäkin oli makkarissa mutta se jäi ihan totaalisen käyttämättä. Oli paljon helpompi, kun vesihana oli vieressä. Uusi tulokas saa tyytyä samaan kohteluun.

Vaivoista (en nyt kyllä sitä Opemamman vaivaa tiedä mutta kommentoinpa omiani) eli alaselkä meinaa tilttailla aina välillä. Nämä sunnuntain ja maanantain väliset yöt ja ma -päivä ovat pahimmat vielä kun käyn sunnuntaisin vähän lisätienestejä hankkimassa (kodinhoidontuki kun on mitä on) ja duunarihommassa joudun nosteleen paljon. Pitäis se tukiliivi hommata, että voisin jatkaa vielä vähän aikaa noita töitä. Kysäisenpä kuitenkin keskiviikkona neuvolasta, että mitä asiasta tuumivat. Häpyluu inahtelee myös välillä ikävästi. Miten ihmeessä jo nyt on vaivoja, joita ei ekassa ollut kuin lopussa... Tai ehkä saan vain syyttää itseäni tästäkin.

No juu. Tällaista tänään. Onkos kellään neuvolaa tai ultraa, että saatais taas sellaisiakin kuulumisia.

16+6

Vierailija
6/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Viikonloppu meni vauhdilla ja mm. kummilapsen ristiäisissä oltiin. Tosi kaunis tilaisuus! En ehtinyt viikonloppuna yhtään netissä pyöriä ja pinot selattu äsken silmäyksin.

Kylläpä Pepper olet pystynyt salaamaan raskautesi hyvin töissä! Ei tulisi kyllä mun kohdalla millään kysymykseen, kun maha niin selvästi tuossa edessä... Vaikka on aika jännää kyllä, miten erilailla ihmiset arvioivat mahan kokoa. Osa sanoo, että sehän näkyy jo ihan selvästi ja toiset sanovat, että eihän susta vielä näy mitään. Mutta kyllä mulla maha on ja tuntuu, että nyt toisessa raskaudessa olen siitä vielä ylpeämpi kuin ekalla kerralla :)

Mun hemppa muuten oli suoniverestä 106. Aika iso ero verrattuna sormenpäämittaukseen (oli silloin 88). Terkka sanoi, että voi valehdella aika paljonkin, jos tulee kudosnesteitä mukaan laimentamaan. Hyvä siis näin! Yli 100 kuitenkin ollaan ja tilannehan ihan hyvä.

Unettomuus on alkanut tulla jo ongelmaksi. Kolmeen yöhön en ole nukkunut kunnolla. Tänäänkin olin todella väsynyt, mutta klo 5 jälkeen ei enää uni tullut. Inhottavaa pyöriä sängyssä. Mikähän tähän auttaisi?

Ja puoliväli ylitetty, hauskaa :) Mukavaa viikkoa kaikille!

Pantteri 20+2

Vierailija
7/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OPEMAMMA oli jo synnytellyt viime yönä.. Mulla vasta viime yönä alkoi vauva potkia, ja kovasti potkikin.. Jalka tuli ihan tuosta keskeltä mahaa pitkälle ulos, niin että sain siitä otettua kiinni.. :) Ja aika iso jalka vielä kaikenlisäksi oli.. Todentuntuinen uni oli kyllä.

Oikeesti on alkanut selkeesti pyörimistä ja möyryämistä tuntumaan masussa. Ja eilen olin tuntevinani yhden ihan oikean potkunkin. Pienen pienen sellaisen mutta kuitenkin.

HOITOPÖYTÄ oli meillä käytössä, ja on edelleenkin vaatekaappina. Pitää siirtää esikoisen vaatteet muualle ja laittaa uuden vauvan vaatteet hoitopöydän kaappin. Ja meillä kyllä tuli käytettyä aluksi ainakin hoitopöytää vaippojen vaihdossa ja muutenkin.

PEPPERILLE onnea 4D-ultraan!! Meidän pitää vielä kolme viikkoa odotella ennen ku päästään..

Oma olo on mitä mainioin taas ollut. Nyt pitäisi jaksaa vähitellen alkaa kattelemaan matkalaukkuja varastosta ja pakkailemaan. Lähdetään perjantaina Tunisiaan lomailemaan. Vähän jännittää et miten menee matka ton ylienergisen 1-vuotiaan kanssa..

Mutta nyt nauttimaan ihanasta kevätauringosta!

Calathea rv 16

Vierailija
8/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän taitaa yksi jos toinenkin matkustella ulkomaille, millonhan on mun vuoro? *haaveilee*

MIELITEKOJA ei kyllä ole ollu. Joku kerta oli pakko saada kebabia ja joku kerta kunnon pihvi.. Muuten ei kyllä.. Jos sais valita mitä söisin joka päivä niin se olis kyllä hyvin maustettu PIHVI :) ei väliä onko lehmää vai kanaa kunhan se on LIHAA... Esikoista odotellessa en voinu syödä muuta kuin suklaata, ja voi kuulkaas kun sitä kulu paljon (yksi fatserin sininen päivässä), nyt ei juuri tee mieli suklaata, voin syödä sitä kyllä mutta ei ole pakko saada.

PUOLIVÄLI lähestyy täälläkin, sunnuntaina tulee se kakskymppinen täyteen... sikäli vaan inhaa kun sen puolvälin jälkeen tää ajankulu hidastuuuuuuu... pahimmat viikot on 28-35, ainakin esikoisen aikaan.

HOITOPÖYTÄ meillä on, sitä käytettiin ekan kohdalla n 3kk, oli ihan jees, mutta sitten tyttö alko ponnistella niin kovasti että pää kalahti aina seinään, nyt se toimii hyvin eteisessä rojun kerääjänä :)

Jonkun juttua piti kommentoida, mutta ei muista kenen ja mitä se koski :) *lahopää*

Nyt pitänee mennä ravitsemaan itteensä, söin jo lihapiirakan mutta jotain muutakin ois saatava. Sitten kutsuu työt, argh. on niin tylsää kun näen tytön seuraavan kerran huomenna kolmen jälkeen :(, mut minkäs teet, vuorotyö on vuorotyötä...

hanneli rv19+1

Vierailija
9/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahan koosta: tuo taitaa mennä niin, että mahan koko on ihan katsojasta kiinni. Mun miehen mielestä mahani on jo aivan valtava (ihmettelee sitä, että vielä asiaa salailen), mutta eilen eräs ystäväni taas ihmetteli, miten voin ollakin vielä niin hoikassa kunnossa. Täällä töissä yksi henkilö tuijottaa mun vyötärönseutua koko ajan eli ilmeisesti arvailee jotain (tänään lounaalla tuijotus oli todella silmiinpistävää). Ja tietty vaatteilla on iso merkitys. Jos vetäisin jotain löysää päälle tai äitiysvaatteita, niin kaikki varmaan arvaisivat heti.

Vaikka vielä raskauttani tietyissä paikoissa salailenkin, olen silti ylpeä kasvavasta mahastani. Esikoista odottaessani oli talvi ja se masu jäi jotenkin noiden villapaitojen ja talvitakkien alle. Mutta nyt kun on kevät ja kesä tulossa, ajattelin kyllä vedellä päälleni sellaisia hepeniä, että varmasti masu näkyy ja korostuu. Olen aina kesäisin ihastellut naisia, jotka suurista mahoistaan huolimatta pukeutuu nätteihin kesämekkoihin :). Nytpä pääsen itsekin " esittelemään" mahaani kesähepenissä.

Täälläkin kärsitään unettomista öistä, joten kaikki vinkit yöunien parantamiseksi otetaan miellään vastaan!!

Kyllpä muuten elohiirulaiset matkustelevat nyt ahkerasti. Silmiini on pistänyt ainakin neljä eri hiirulaista, jotka ovat ihan näinä viikkoina reissussa tai reissuun lähdössä. Calathealle ja perheelle oikein ihanaa Tunisian matkaa!! Me olemme lähdössä pääsiäisenä (Englantiin sukuloimaan) ja toukokuussa (miehen kanssa kahdestaan Budapestiin).

Ja eikun takaisin töiden pariin!

Vierailija
10/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että matkan jälkeen olisi ankea taas aloittaa arkiset kuviot, mutta päinvastoin. Matka oli hieno ja onnistunut, paljon nähtiin ja päästiin apiaklliseen sykkeeseen mukaan. Mukana oli meidän 2- ja 1-vuotiaiden lisäksi 1-vuotias kummityttöni ja 7kk vanha kavereiden tyttö. Lapsista oli seuraa toisilleen ja hyvin menivät lennotkin (tai no, takastulolento oli hieman äänekäs 1-vuotiaamme osalta ja vieressä istunut nuorimies ei oikein tainnut meistä välittää...).

VArmaan toi auringonpaistekin vaikuttaa asiaan, että taas nämä perusrutiinit, joista oltiin 4 päivää irtauduttu, sujuu ihan mallikkaasti. Pyykki olis valmiina levitettäväksi, mutta kyllä ne koneessa vielä hetken joutaa olemaan.

MIELITEOISTA Opemamma kyseli. Mulla on ollu joka raskaudessa cokis, vaikken sitä muuten litkikkään. Myös pihvi maistuu, ja viime aikoina paneroidut kalat kunnon majoneesisoossin kera ;-) Kana edelleen tökkii, vain hunajamarinoitu kelpaa.

Meillä on ollut HOITOPÖYTÄNÄ sellanen avattava kirjoituspöytä, jonka kannella sitten on tuo hoitoalusta. Kätevä sinänsä, että kaikki vauvan tavarat mahtuu samalle pöydälle ja vaatteet alalaatikoihin. Annoimme sen kuitenkin pois, mutta toi hoitotaso on tallella. Sen saa myös pinniksen päälle, joten niin sitä varmaan sitten käytämme.

Mullakin tulee puoliväli keskiviikkona täyteen, aika hurjaa on tämä ajan kuluminen. Vähän alkaa taas repsahtanut olemus ärsyttämään. KArvat kasvaa siihen malliin, että hyvä kun niiden ajelulta ehtii muuta tekemäänkään (säärikarvat varsinkin rehottaa jo parin päivän päästä ajamisesta, mutta muutenkin), massaa tulee muuallekin kuin mahaan ja iho on kuiva. Moni on kyllä sanonut, että raskaus pukee mua, mutta en kyllä itse näe muita hyviä puolia kuin sen, että vatsa saa hyvällä syyllä olla iso ;-) Puolen vuoden päästä jurppii taas, että maha on yhtä iso, vaikka vauva on syntynyt jo. Kuten appiukko kivasti totesi esikon syntymän jälkeen, " jäikö sulla vielä toinen vauva mahaan, kun vielä on noin iso?" . Mua ei oo täysimetyksetkään laihduttaneet, vaan molempien synnytysten jälkeen oon jäänyt +5kg lähtöpainoon, jossa oon ollu siis viimeks 3 vuotta sitten ennen esikoista. Saavutankohan sitä ikinä...

No niin, nyt pyykin levitykseen. Tulehan Pepper sitten kertomaan meillekin, kumpi sieltä on tulossa ;-)

Pumpuli 19+5

Vierailija
11/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppupinot jäi selailematta kun lauantaisin olen töissä ja muutenkin keskittyy perheeseen kun iskäkin kotona. Onnittelut täältäkin puoliväliin yltäneille!

Hoitopöydästä...meinasin esikoisen kanssa jättää moisen kokonaan hankkimatta, mutta pari viikkoa sängyn päällä ei tehnyt ihan hyvää selälle. Saatiin sitten ystävältä ikean perushoitopöytä, joka oli käytössä muutaman kuukauden kunnes poika oppi hyörimään niin ettei enää pysynyt pöydällä. Nyt saa riittää pelkkä alusta pesukoneen päällä, jos vain saataisiin kylpyhuone viimeisteltyä ja sinnekin allas, jossa on sitten pyllypesut helppo tehdä.

Mieliteoista...täällä ei ole mitään mielitekoja, aika tylsää...Hedelmät maistuu, mutta karkin syönti on vähenemään päin mikä on tietysti hyvä. Olen varsinainen irtokarkin ja varsinkin salmiakin suurkuluttaja.

Aika monet on pystyneet pitämään raskauden vieläkin piilossa! Täällä ei kyllä onnistu. Onneksi talvivaatetus sentään vielä peittää, mutta muuten ei keskivartalo paisuminen jätä mitään arvailujen varaan. Mammavaatteita on käytössä aika paljon. Tykkään esim. pidemmän mallisista T-paidoista. Masutuubikin on, että voi tavallisiakin paitoja käyttää. Olen tehnyt onnistuneita mammavaateostoksia täältä vauva-lehden nettikirppiksen kautta, olenkohan yhtään ostanut uutena??

Rasvailetteko muuten mahan seutua? ja jos niin millä? Itse käytän aika paljon vauvaöljyä, mutta myös ihan perusrasvaa.

petraelena ja korppu 17+3

Vierailija
12/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä, joilla on jo 20 viikkoa täynnä! Ihan kade olen, kun ei ole vielä 18:kaan täynnä...

Myöskään mitään mielitekoja ei ole ollut. Mutta Pommack maistuu mainiolta. Lapsena inhosin koko juomaa, ja isä ei koskaan ostanut mitään muuta limpparia. Mutta sehän onkin ihan herkkua. Aikuiseen makuun ilmeisesti. Salmiakki maistuisi välillä myös, mutta ilmankin pystyy kyllä olemaan. Verenpaineet oli kyllä niin pakkasen puolella viime viikolla neuvolassa, että pieni suolalisä ei tekisi pahaa.

Veli kertoi eilen jymyuutisen: heillekin tulee vauva syksyllä! En olisi ikinä uskonut, kun veli ei ole koskaan ollut vähääkään perheenperustajatyyppiä eikä vilkaissutkaan lapsiin päin. Olen ihan varma, ettei veljeni ole minun lisäkseni yhtään vauvaa ikinä nähnytkään saati pitänyt sylissä... Olen niin onnellinen. On ainakin serkkuja sitten, kun miehen siskokin saa kakkosensa heinäkuussa!

Perässä tullaan puoliväliä kohti,

Picapica ja Peukaloinen 17+5

Vierailija
13/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella kuinka aika on kulunut juurihan me PLUSSATTIIN =) tätä menoa kun aika rientää niin huh huh. Tässähän täytyy kohta tohinalla alkaa tavaroita laittamaan kuntoon ;)

Vitsi mä olen kateellinen teille jotka menette 4D ultraan. Just kysyin mieheltä josko mekin mutta ainoa mitä hän sanoi oli Heh heh. Onhan totta että se maksaa mut olisin niiiin mielelläni nähnyt tulokkaan. Saa mies luvan rakenne uä:ssä olla silmä kovana josko näkisi kumpaa sorttia olisi tulossa. Mä olisin utelias tietämään. Ekan kohdalla mulla oli koko raskauden ajan poika-fiilis ja nyt tuntuu enemmän että tyttöä odottelisin. Tuota äskeistä ei saa sitten ANOPILLE kertoa. Se ei ole hokenut mitään muuta kuin että: Kunhan tällä kertaa tyttö tulisi! Eli pitäkäämme tämä pieni tuntemus salaisuutenamme =)

Jep, kovasti porukka matkustaa mutta mikä sen ihanampaa kuin päästä hieman nollaamaan itseään. Arki maistuu sen jälkeen taas paremmalta. meillä mies on suunnitellut terassin rakentamista ja lisäksi muita pieniä askareita. Terassi olisi kyllä kiva saada niin vauvakin voisi nukkua ulkona vaikka hieman satelisikin. Lisäksi meidän sisäkissa pääsisi hieman tuulettumaan.

Nyt toivottelen kaikille aurinkoista päivän jatkoa.

pubu ja Unski rv17+3

Vierailija
14/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis apua, vasta puolivälissä! Tuntuu, että olen ollut jo ikuisuuden raskaana!:) Upea ilma, olo on mitä loistavin, ukko tuli työreissulta eilen kotiin ja oli niin ikävöinyt meitä, töissä on sopiva työtahti päällä ja illalla pääsee mummin ja paapan patojen ääreen syömään! Ei valittamista, kaikki on erinomaisen hienosti!!

Pantoufle 20+0 (!!!!)

Vierailija
15/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans kävin pikasesti vilkasemassa viikonlopun pinon mut en malttanu jäädä niitä tarkemmin lukemaan...

MIELITEOISTA:Mulla ei ole mitään erityisiä mielitekoja. Ihan alussa tuli yhtäkkiä hapankorppua mieli tai suolakurkkua. Ruokaa ei tarvi paljoa syödä kun tuntuu että maha halkeaa. Mut nälkä on kyl sit useammin kuin normaalisti.

HOITOPÖYDÄSTÄ:Meillä on kodinhoitohuoneessa pitkä taso jossa on tälläkin hetkellä hoitoalusta. Siinä mä edelleen usein vaihdan meidän 14kk ikäiselle tytölle vaipan ;) taso on ikkunan alla joten siitä on kiva katsella naapurustoon samalla. Useimmiten tyttö seisoo itsekin ikkunaa vasten samalla kun laitan vaippaa. Ikkunasta saa siis usein olla kädenjälkiä pyyhkimässä ;)

(.) Olo on hyvä, pientä flunssaa lukuunottamatta. Kuopus heräs jo kuuden jälkeen mut yllättävää kyllä en tuntenu itteäni väsyneeksi :) Sit kun tyttö kävi päiväunille laitoin pojalle videon ja otin ite pienet tirsat. Jaksoin jopa pitkästä aikaa lähteä aamulla ulos lasten kanssa.Tähän mennessä kun on kyenny vasta iltapäivällä lähtemään ulos. Vajaa kaksi viikkoa seuraavaan neuvolaan ja vajaa kolme viikkoa (VIELÄ) rakenneultraan.

Onnea niille kaikille jotka pääsevät/ovat päässeet etelän lämpöön :) Meillä mies on hurahtanu lappiin ja sinne ollaan menossa huhtikuussa.. Mielelläni mä jonnekin lämpimään menisin.

Kaveri menis kyl heinäkuun ½välis Bermudalla naimisiin.... Majoituskin olis hääparin puolesta, eli ei tarvis maksaa " kun" lentomatkat mut taitaa olla jo aika riskiä lähteä kuukautta ennen LA:ta noin pitkälle lennolle... Eli jää sekin kokemus multa väliin :/

Aurinkoista päivän jatkoa!

Peeveli rv 17+3

Vierailija
16/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vielä on hetkinen aikaa puoliväliin ja rakenneultraan. Tosi nopsaan aika kyllä kuluu; tuntuu, että ihan juuri olimme np-ultrssa asukkia katselemassa, ja siitä on jo yli kuukausi!

Aivan upea ilma tänään! Tai niinhän oli koko viikonlopun, mutta yötöiden takia en päässyt ilmoista juuri nauttimaan. Nyt on mukavasti vapaata, joten toivottavasti aurinko jaksaa paistaa useamman päivän. Ainoa miinus tuolla auringonpaisteella on, että ikkunat näyttävät aivan järkyttäviltä! Ja kun ihan vielä en viitsisi pesupuuhiin ryhtyä, jos vaikka sitten pääsiäiseksi.

Mielitekoja oli joku kysellyt.. Viili maistuu nyt jostain syystä harvinaisen hyvälle, samoin lakritsijäätelö. Ja alun " inhokit" alkavat unohtua, esim. kahvikin maistuu taas. Muuta erityistä en osaa sanoa.

Tänään polkaisen pitkästä aikaa spinnaamaan. Joulusta asti olen pitänyt taukoa, joten saa nähdä miten käy, hyydynkö heti satulaan.. Kävelylenkeillä olen ainakin huomannut, että tavallista helpommin hengästyy. Mutta pistän sen tämän " taudinkuvan" piikkiin, näin nopeasti ei ole kuntoni voinut rapistua..;)

Mutta tässäpä tällä kertaa, taidan vähitellen pakata kassini ja suunnata kaupan kautta hikoilemaan. Joten aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille!!

Terv. Kumkwatti + Rusina 17+

Vierailija
17/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt on ihan pakko kysyä Petraelenalta tai muilta tietäviltä, mistä saisi ostaa masutuubin? Alkavat mullakin jäämään paidat lyhyiksi ja tuubi olisi varmaan kätevä.

Vierailija
18/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin masutuubin Helsingistä Bebes-liikkeestä. Jos ei ole sieltä päin, voi varmaan tilata myös netin kautta.

Pantoufle

Vierailija
19/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt on siellä sikiötutkimusyksikössä käyty. Paljoa ei viisastuttu, down-epäilyn takia oltais tosissaan siihen lapsivesipunktioon päästy mutta ei menty. Rakenteet tutkittiin taas viimeistä piirtoa myöten eikä niissä päällepäin näy mitään vikaa. Kaikki rakenneviat ei kuulemma kuitenkaan ultrassa selviä.

Kahden viikon päästä mennään uudeleen ja jos oikein käsitin niin nyt sitten tän raskauden oon hieman tarkemmassa syynissä. Lääkäri sanoi et ens ultrassa kun ei niin tartte rakenteisiin enää keskittyä niin voitais meidän halutessa hieman kurkkia et kumpaa merkkiä tää vauva on.

Kovasti liikkuu ja lapsiveden määrä on normaali ja sydänkin kuulemma vaikutti vahvalta.

Laskettua aikaa ei saatu tarkennettua siis vieläkään mutta se on siis jossain 1.8-15.8 välillä...

Mulle iski viel viikonloppuna keuhkoputken ja poskionteloiden tulehdus ja nyt sit on kuumetta koko ajan yli 38. Onneks pojat on hoitopaikoissaan huomiseen iltaan asti niin ehtii toi antibiootti vähän alkaa vaikuttaa.

Mut nyt kömmin takas nukkumaan.

Vierailija
20/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola, kaikki näytti olevan hyvin. Iloisella mielellä siis. Vauvan liikkeetkin alkavat nyt tuntua yhä selvemmin ja selvemmin. Paljon on sellaista mylläystä, mutta myös selviä " tökkäsyjä" , mitä lie potkuja ovat.

Voih, olispa mahdollisuus itselläkin lähteä ulkomaille. Ehkäpä joskus taas.

MIELITEOISTA: Makea maistuisi mulle. Ylipäätään kaikki tuntuu maistuvan. Tosin esim. metwursti, kana ja monet muut yököttää edelleen. Paljon ei voi syödä, sillä heti tuntuu vatsa ihan täydeltä. Pitäisi syödä pitkin päivää pieniä annoksia, mutta kun ei sitä koko ajan voi olla syömässäkään.

Jamssa rv18+2