Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko bussi ollut pysähtymättä teidän lapsille?

Vierailija
14.12.2016 |

10v poika väittää että kaksi kertaa on bussi mennyt ohi pysähtymättä, vaikka on kuinka viittonut. Olen epäillyt, mutta nyt joku toinenkin kirjoitti HS:n yleisönosastossa. Voiko tätä tapahtua? Varmuudella ei ole ollut täynnä.

Harrastukset menee ihan pieleen. Ärsyttää.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti jättää heiluttelusta huolimatta pysähtymättä, niin aina palautetta menemään HSL:n sivujen kautta. Pistä kellonaika ja linja mieleen.

Vierailija
42/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Valtteri pojalle näin käynyt jo todella monesti 😞 Eilen viimeksi jäi poika pysäkille, laitoin juuri Saulille sähköpostia asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus käynyt niin, että kun Kurvissa Sörnäsisssä pitää vaihtaa, niin bussit pysähtyvät hyvin kauan pysäkistä. Voi olla jonossa 3-4 bussia, ja bussi päästää matkustajat pois bussiata tosi kaukana åysäkistä ja sitten kurvaavat pois, eivätkä pytsähdy pysäkin kohdalla enää ollenkaan. 

Myös josksu moottoritien varren pysäkillä ei minuakaan ole otettu kyytiin, vaikka selvästi olen huitonut. Eivät ole ajaneet sinne oikeaa kaistaa pitkin pysäkille ollenkaan , vaan ajavat moottoritietä ohi. Minulla on heijastimia kiinni takissa kunnolla, mutta ei auta. 

Mihin ihmeessä sun pitää Kurvissa vaihtaa? Siitä menee ehkä kaksi bussia Hakaniemeen ja loput Torille.

Pysähtyy kauas (?) pysäkistä? Mitä tarkoitat? Tuo on pitkä pysäkki, n. 3 telibussia yhtä aikaa, neljä pätkää. Ne ajaa jonossa siihen pysäkille. Jos sulla ei jalat toimi, riittää kun odotat puoli minuuttia, niin seuraava neljän bussin satsi saapuu pysäkkille, ja ehkä jonkun ovi osuu kohdallesi.

Sinulle saattaa tulla yllätyksenä, että bussit kulkevat myös Kurvissa kahteen suuntaan. Vaihtaja voi tulla esimerkiksi metrolla Ruoholahdesta tai ratikalla Helsinginkadun suunnasta.

Maalle päin Kurvissa pysäkit on jaoteltu Hämeentien suunta/seutulinjat ja Mäkelänkadun suunta. Pysäkit on pienempiä ja niihin mahtuu 1-2 bussia yhtäaikaa. Silloin pitää matkustajien jalkojen toimia, eikä odottaa että bussi noukkii nenän edestä. Kuljettajan ei tarvitse pysätyä pysäkille kahta kertaa (tämä on virallinen kuljettajaohje), jos sen tuollainen pieni pysäkki. Siis bussi tulee pysäkille "kakkosena", avaa ovet, ottaa matkustajat sisään ja ulos. Siinä vaiheessa sinun pitää liikahtaa.

Kurvissa Alepa on liikennevaloissa, eikä siinä todellakaan oteta matkustajia kyytiin. Pysäkkiä ennen ehtii olla vielä toisetkin valot. Kyllä te olette urpoja.

Vierailija
44/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus käynyt niin, että kun Kurvissa Sörnäsisssä pitää vaihtaa, niin bussit pysähtyvät hyvin kauan pysäkistä. Voi olla jonossa 3-4 bussia, ja bussi päästää matkustajat pois bussiata tosi kaukana åysäkistä ja sitten kurvaavat pois, eivätkä pytsähdy pysäkin kohdalla enää ollenkaan. 

Myös josksu moottoritien varren pysäkillä ei minuakaan ole otettu kyytiin, vaikka selvästi olen huitonut. Eivät ole ajaneet sinne oikeaa kaistaa pitkin pysäkille ollenkaan , vaan ajavat moottoritietä ohi. Minulla on heijastimia kiinni takissa kunnolla, mutta ei auta. 

Mihin ihmeessä sun pitää Kurvissa vaihtaa? Siitä menee ehkä kaksi bussia Hakaniemeen ja loput Torille.

Pysähtyy kauas (?) pysäkistä? Mitä tarkoitat? Tuo on pitkä pysäkki, n. 3 telibussia yhtä aikaa, neljä pätkää. Ne ajaa jonossa siihen pysäkille. Jos sulla ei jalat toimi, riittää kun odotat puoli minuuttia, niin seuraava neljän bussin satsi saapuu pysäkkille, ja ehkä jonkun ovi osuu kohdallesi.

Sinulle saattaa tulla yllätyksenä, että bussit kulkevat myös Kurvissa kahteen suuntaan. Vaihtaja voi tulla esimerkiksi metrolla Ruoholahdesta tai ratikalla Helsinginkadun suunnasta.

Jos olisit lukenut ajatuksella tai tietäisit asiasta jotain, ymmärtäisit, että kyseessä on kaupunkiin päin menevä pysäkki, josta kirjoittaja kertoo: "3-4" bussia jonossa ja päästää matkustajat pois". 

Kaupungista poispäin meneville pysäkeille ei mahdu kuin yksi tai kaksi bussia yhtäaikaa.

Vierailija
45/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämäkin kertomukset kuvastavat sitä, miten rasismi-kortti vedetään heti esiin, vaikka todella monella on ihan vastaavia kokemuksia. Normipäivä bussimaailmassa. Heti ollaan nyyhkyttämässä aivan samanlaisesta kohtelusta.

Vierailija
46/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin on töissä tullut huomattua, että kun vaatii mamuilta samaa kuin kaikilta muiltakin, niin "sina olla rasisti". Hyvää integroitumista vaan maahan. Meillä nyt on Suomessa vähän kovempi ja vaativampi osaamistaso.

Vierailija
47/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen seurannut pysäkillä ollessa, niin ei ne lapset malta odottella rauhassa ja katsoa, koska bussi tulee. Varsinkin, jos on kaveriporukka, niin kyllä se huomio on ihan muualla, kun saapuvissa busseissa. Siinä sitten aletaan huitomaan vasta, kun bussi on kohdalla. Kotona tietysti valehdellaan, ettei toruta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi