Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole aloittanut minkäänlaisia jouluvalmisteluja vielä

Vierailija
14.12.2016 |

Milloin pitäisi?
Olen töissä 23.12. saakka. Sitä ennen pitäisi varmaan tehdä... niin mitä? Mikä aikataulu teillä on eri juttuihin? Kertokaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole. Eikä ole mitään paineita. Siivotaan jouluviikolla, ehkä 22 tai 23.12. Jos jaksetaan, voi ensviikonloppuna pestä uunin, jääkaapin ja keittiön kaapinovet. Saunan myös. Nyt voi alkaa ostella säilyviä ruokia. Esim juustoja ja juureksia. Kynttilöitä ja servettejä.

Lahjoja ei tarvi paljoa ostaa. Voin vaikka viikonloppuna ja ens viikola ostaa. Kortit laitetaan tänään. Kalenterit teen tänään tilaukseen.

Varsinaisesti ruuat ostetaan vasta 22. Ja 23.12. Laatikot teen aatonaattona paistovalmiiksi. Aattona paistan. Leivon myös tuoretta leipää. Pipareita ja torttuja paistetaan tarpeen mukaan. Jonkun jäädykkeen voi tehdä etukäteen.

Vierailija
2/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei aio tehdä pakasteeseen, ei valmisteluja voi aloittaa ruuan suhteen kuin vasta 23.12., mieluiten 24.12.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitä valmisteluja voisin tehdä jo nyt.

Joulukortteja en lähetä, ruokia ei voi tehdä etukäteen, ellei jotain laatikoita tee pakastimeen, mutta en tajua senkään ideaa. Ihan sama ostaa valmiinakuin syödä jotain pakastettua lanttulaatikkoa.Lisäksi laatikot valmistuvat ihan aattonakin uunissa, kinkku yön aikana. Ruoat ostamme aina vasta 22. tai 23.12. Eipä kalaa voi kauheasti aikaisemmin edes ostaa.

Ei, olen tehnyt yhden asia: olen lähettänyt kummilasten joululahjat, eli lahjakortit ja leffaliput  eilen 

Vierailija
4/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvi tehdä mitään.

Itse olen pannut joulukoristeet ja siinäpä se oli. En aio siivota, korkeintaan saunan pesen. En paista kinkkua, puurot ostan valmispuurona ja ruuat muutenkin vasta aatonaattona ja ostan omia herkkuja, en perinteisiä joista en pidä.

En osta lahjoja. En lähetä kortteja.

En kyläile ja matkustele.

Teen mitä haluan.

Onneksi ei ole lapsia :)

Vierailija
5/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksi mitä valmisteluja voisin tehdä jo nyt.

Joulukortteja en lähetä, ruokia ei voi tehdä etukäteen, ellei jotain laatikoita tee pakastimeen, mutta en tajua senkään ideaa. Ihan sama ostaa valmiinakuin syödä jotain pakastettua lanttulaatikkoa.Lisäksi laatikot valmistuvat ihan aattonakin uunissa, kinkku yön aikana. Ruoat ostamme aina vasta 22. tai 23.12. Eipä kalaa voi kauheasti aikaisemmin edes ostaa.

Ei, olen tehnyt yhden asia: olen lähettänyt kummilasten joululahjat, eli lahjakortit ja leffaliput  eilen 

Samaa hämmästelen ruuista. Ei ole kummonen vaiva kuoria juureksia, keittää ja murskata sekä sekottaa laatikoksi. Teen sen aatonaattona. Paistan aattona. Samalla esikeitän riisiä puuroa ja maksalaatikkoa varten.

Nyt ajattelin, että en paista mitään aatonaattona. Paistan osan vasta joulupäivänä. Tuore on aina tuoretta

Vierailija
6/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut lahjoja, vaihtanut jouluisemmat tekstiilit, vienyt matot pesulan, siivonnut uunin, mies siivosi saunan ja pesi kylppärissä saumat. Laitettiin valoja ulos ja sisään. Ostin sypressejä. Ollaan leivottu pipareita - ja syöty ne. Kortit on kirjoitettu, keittiön ruokakaapit ja -laatikot siivottu jne. Jouluvalmustelut on kivoja!

Vierailija
7/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä noita uunin siivoajia joulun alla. Mä siivoan uunin heti, jos sinne tulee sotkua. Mulla on aina puhdas uuni. Johan likainen käryääkin.

Vierailija
8/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joulun alla pitää pestä kylppärin saumat?

En tajua tällaista joulun alla tehtäviä suursiivouksia. Ei ihme että jouluna riidellään ja murjotetaan väsyneinä.

Vierailija
9/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tällaista joulun alla tehtäviä suursiivouksia. Ei ihme että jouluna riidellään ja murjotetaan väsyneinä.

Ehkä jos kaikki on yhden vastuulla ja raatamista liikaa

Kylppärin pesu ei sinällään ole kovin rankka homma.

Vierailija
10/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tehnyt muuta kuin virittänyt kyntteliköt keittiön ikkunaan ja hakenut pari tonttukoristetta.  Siivousta meillä harrastetaan jatkuvasti ja mitään tavarakasoja ei ole. Mietitään kuusen hankintaa. Lahjoja olen ostanut muutamat. Tämän ja huomisen päivän aikana netistä tilailen loput lahjat. Piparkakkuja leivon viikonloppuna ja torttuja joku päivä muutaman kappaleen. Kinkku pitää käydä hakeen. Se paistetaan aattoyönä. Ostan saarioisten laatikot, kun ne on hyviä. Aatonaattona leivon hyydykekakun. Stressiä en ota joulusta. Niin paljon saa valmiina ja mitään ei ole pakko tehdä.

Vierailija
11/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä hosumista! Tuleeko se joulumieli siivoamisen kautta? Patterin taustan putsaus pölystä on monelta unohtunut!

Vierailija
12/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai siivota jotain kaappeja?

Uunin pesu on ehkä vielä kylppärin saumojakin oudompi? Puhdistetaanko se siis jotenkin kerran vuodessa ja miksi se tehdään just jouluksi, kun silloin siellä uunissa juuri tehdään tosi paljon ruokaa ja se helposti likaantuu.

Vierailija
13/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei, mutta juuri JOULUNA, kun on muutakin hommaa. Miksi juuri silloin pitää pestä kylppärin saumat? Miksei vaikka lokakuussa tai helmikuussa?

Kaverini on ihan stressissä joulusiivouksesta. Mä en tajua tällaista en ikinä tule tajuamaankaan. Meillä on täysin stressitön joulu.

Vierailija
14/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttojen ohje: "Siivoa komerot vain, jos aiot viettää joulun niissä".

Vierailija
15/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan tajunnut, miksi ennen joulua pitäisi tehdä suursiivous. Tai miksi ylipäänsä pitäisi tehdä suursiivous. Minä siivoan säännöllisesti vuoden aikana, eikä mitään suursiivon tarvetta tule. 

Vierailija
16/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moni siivoaa kaapit, varastot, seinät, katot yms. jouluksi. Joku pääpirun suunnitelma että ihmiset olisivat uupuneita ja kärttyisiä jouluna. Herranen aika. Miksei voi tehdä suursiivousta vaikka marraskuussa. Joulukuu tulisi pyhittää chillailulle ja fiilistelylle.

Vierailija
17/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei, mutta juuri JOULUNA, kun on muutakin hommaa. Miksi juuri silloin pitää pestä kylppärin saumat? Miksei vaikka lokakuussa tai helmikuussa?

Kaverini on ihan stressissä joulusiivouksesta. Mä en tajua tällaista en ikinä tule tajuamaankaan. Meillä on täysin stressitön joulu.

Mitä muuta hommaa?

Ei meilläkään kyllä ole yhtään pakollista siivouskohdetta jouluksi. Ihan yhtä (huono) siivous kuin muulloinkin

Vierailija
18/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarviikaan jos ei halua.

Itse rakastan joulussa sitä etukäteistunnelmointia etukäteen, ja siksi olen tehnyt jo monenlaista pientä.

Vierailija
19/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunaika on kyllä aivan outo ajankohta siivota. Meillä siivotaan kaapit, ikkunat ym. erikoisemmat jutut syksyllä ja keväällä, kun muutenkin kaivetaan kausivaatteet kaapista ja edellisen kauden vaatteet pestään ja säilötään kaappiin odottamaan taas seuraavaa käyttökertaa. Jouluna valmistellaan vain joulua. Eihän se ole siistissä kodissa kun 1-2 päivän leipominen ja ruoanlaitto niin joulu on valmis.

Vierailija
20/31 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta hommaa?

Ei meilläkään kyllä ole yhtään pakollista siivouskohdetta jouluksi. Ihan yhtä (huono) siivous kuin muulloinkin

No kyllä varmaan tiedät, mitä hommaa on joulun alla suurimmalla osalla ihmisistä. Laitetaan jouluvaloja, ostetaan lahjoja, leivotaan ja laitetaan jouluruokia, tehdään isoja ruokaostoksia- ja valmisteluja, kun monilla on tulossa iso vierasjoukko joulunviettoon. Onhan se erilaista kuin tavallinen arki. En tajua, miksi juuri tällaiseen aikaan pitää mahduttaa kaappien siivouksen ja kaikenmaailman kaakeleiden saumojen jynssäyksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä