Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko bussi ollut pysähtymättä teidän lapsille?

Vierailija
14.12.2016 |

10v poika väittää että kaksi kertaa on bussi mennyt ohi pysähtymättä, vaikka on kuinka viittonut. Olen epäillyt, mutta nyt joku toinenkin kirjoitti HS:n yleisönosastossa. Voiko tätä tapahtua? Varmuudella ei ole ollut täynnä.

Harrastukset menee ihan pieleen. Ärsyttää.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän asuinalueella (HSL), bussi jättää melko usein aamulla porukkaa ottamatta kyytiin, koska bussi on niin täynnä. HSL ei halua lisätä vuoroa heti perään, joten minkäs teet. Pitää mennä vuoroa aikaisemmalla.

Vierailija
22/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus käynyt niin, että kun Kurvissa Sörnäsisssä pitää vaihtaa, niin bussit pysähtyvät hyvin kauan pysäkistä. Voi olla jonossa 3-4 bussia, ja bussi päästää matkustajat pois bussiata tosi kaukana åysäkistä ja sitten kurvaavat pois, eivätkä pytsähdy pysäkin kohdalla enää ollenkaan. 

Myös josksu moottoritien varren pysäkillä ei minuakaan ole otettu kyytiin, vaikka selvästi olen huitonut. Eivät ole ajaneet sinne oikeaa kaistaa pitkin pysäkille ollenkaan , vaan ajavat moottoritietä ohi. Minulla on heijastimia kiinni takissa kunnolla, mutta ei auta. 

Mihin ihmeessä sun pitää Kurvissa vaihtaa? Siitä menee ehkä kaksi bussia Hakaniemeen ja loput Torille.

Pysähtyy kauas (?) pysäkistä? Mitä tarkoitat? Tuo on pitkä pysäkki, n. 3 telibussia yhtä aikaa, neljä pätkää. Ne ajaa jonossa siihen pysäkille. Jos sulla ei jalat toimi, riittää kun odotat puoli minuuttia, niin seuraava neljän bussin satsi saapuu pysäkkille, ja ehkä jonkun ovi osuu kohdallesi.

- Uskoisin, että tässä vaihdetaan Lauttasaareen meneviin busseihin. Mikä tahansa linja ei siis kelpaa, ja jos missaat omasi odotat 8-20min seuraavaa ajankohdasta riippuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti. Mun lapset kulkee päättäreiltä ja usein bussi lähtee kun lapsi on metrin päässä ovesta. Itsekin kyllä jäänyt toistuvasti samalla tavalla kyydistä...

Vierailija
24/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on yhdesti jäänyt pysäkille. Lapsi oli pysäyttänyt vahingossa etummaisen, kun kaksi bussia tuli ihan peräkkäin. Ystävällinen kuljettaja oli kyllä sitten neuvonut missä kohtaa nostaa kättä seuraavalla kerralla jotta saa sen jäljessä tulevan pysähtymään.

Vierailija
25/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut mustissa vaatteissa pimeällä pysäkillä? Onko viittoillut liian myöhään? Nyktään näkee, kun teinit ovat nenät kännyssä kiinni ja sitten viittoilevat, kun bussi on jo kohdalla.

Vierailija
26/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista ajaa bussia, jos ei näe? Täällä Helsingissä ainakaan pysäkit eivät ole pimeitä. Ihmetyttää sekin, että bussikuskilla lienee oletus, että pysäkkiä lähestyessään siellä joku kyytiin haluava saattaa olla.

Tässä yksi, jolla ei todellakaan ole mitään käsitystä asiasta.

Minä bussikuskina voisin verrata sitä tilanteeseen, että sammutan bussin linjakilpivalon. Katsotaan sitten näetkö minkä numeroinen bussi sieltä on tulossa. Ehkä 50m päässä pysäkistä pystyt hahmottamaan numeron.

Kehä ykkösellä ei oikein pysty himmailemaan 20-30km/h, ja tihruilemaan pysäkkejä, oisko siellä joku tulossa kyytiin. Onneksi yllättävän moni tuolla seudulla tajuaa käyttää heijastimia, tai vähintään sitä matkakorttikotelon heijastinta bussin pysäyttämiseen. Tai edes sitä jatkuvasti kädessä olevaa älypuhlimen näyttöä.

Jos teillä ei ole halua käyttää heisjastinta, tai varaa sellaista ostaa, seisokaa edes siellä pysäkkikatoksen valossa. Älkää tulko seisomaan siihen kanttarin reunaan mustaa maisemaa vasten, katuvalot eivät teistä todellakaan tee näkyviä.

Samaa mieltä, vaikka en Helsingissä ajakaan. Lisäksi kaupunkiliikenteessä linjalla olevassa bussissa on tapana pitää sisävalot päällä, mikä aiheuttaa heijastuksia tuulilasiin ja vaikeuttaa entisestään näkemistä. Jos on märkää, niin kaikki valot heijastuu miten sattuu ja se lisää vielä tehokkaammin heijastimettoman ihmisen häviämistä taustaan. Eikä valaistu pysäkki ole mikään tae näkymiselle, vaikka itse näkee, ei välttämättä kuitenkaan näy.

Vierailija
27/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus käynyt niin, että kun Kurvissa Sörnäsisssä pitää vaihtaa, niin bussit pysähtyvät hyvin kauan pysäkistä. Voi olla jonossa 3-4 bussia, ja bussi päästää matkustajat pois bussiata tosi kaukana åysäkistä ja sitten kurvaavat pois, eivätkä pytsähdy pysäkin kohdalla enää ollenkaan. 

Myös josksu moottoritien varren pysäkillä ei minuakaan ole otettu kyytiin, vaikka selvästi olen huitonut. Eivät ole ajaneet sinne oikeaa kaistaa pitkin pysäkille ollenkaan , vaan ajavat moottoritietä ohi. Minulla on heijastimia kiinni takissa kunnolla, mutta ei auta. 

Mihin ihmeessä sun pitää Kurvissa vaihtaa? Siitä menee ehkä kaksi bussia Hakaniemeen ja loput Torille.

Pysähtyy kauas (?) pysäkistä? Mitä tarkoitat? Tuo on pitkä pysäkki, n. 3 telibussia yhtä aikaa, neljä pätkää. Ne ajaa jonossa siihen pysäkille. Jos sulla ei jalat toimi, riittää kun odotat puoli minuuttia, niin seuraava neljän bussin satsi saapuu pysäkkille, ja ehkä jonkun ovi osuu kohdallesi.

- Uskoisin, että tässä vaihdetaan Lauttasaareen meneviin busseihin. Mikä tahansa linja ei siis kelpaa, ja jos missaat omasi odotat 8-20min seuraavaa ajankohdasta riippuen.

Kurvista ei mene nykyään busseja Lauttasaareen. Kaikkien päättäri on joko Hakaniemessä tai Torilla. Tiedoksi.

Vierailija
28/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkä auton saanut varikolta käyttöönsä. Jos vanha nuhjuinen, niin voin jopa ottaa kuraiset lapset sotkemaan. Siinä ei hyvä pilalle mene. Firman modernimpaan kalustoon en päästä lapsia sotkemaan purkkineen ja mutaisine kenkineen. Kun nostetaan aina ne hemmetin jalat penkille...

Vierailija
29/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain niinä päivinä kun satun olemaan duunissa demarien mielipidevaikuttajana, ylpeilen sillä kuinka osaan tehdä henkilöön meneviä juttuja ja lapseni sattuu olemaan musta. Muuten pysähtyvät ihan normaalisti.

Vierailija
30/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää sitten muutkin jääneet bussista pysäkkivaltterin lisäksi. Meidän talon lähin pysäkki on katulamppujen katveessa siten että pysäkillä olijat jäävät varjoon. Varsinkin sateella on autosta vaikea nähdä onko joku pysäkillä. Moni näyttää siinä kännykän valoa tms. kun bussi lähestyy.

Vierailija
31/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväni bussi jätti keskellä kirkasta päivää pysäkille, vaikka tämä kuinka huitoi.. Tämä siis paljon nuorempana, me toinen ystävän kanssa ihmeteltiin tätä bussista. Sama ukko virnuili kun ajoi takaisin päin ja ystäväni oli kävelemässä kotiin..

Vierailija
32/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ajanut montakin kertaa, vaikka tilaa olisi ollut. Esim. talvella on tultu mutkan takaa liian kovalla tilannenopeudella, ettei jarrutus olisi enää onnistunut. Vaikka kuski tietää, missä ne pysäkit sijaitsevat. Silti järestään pitää kaahata.

Vierailija
33/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pysäkki-Valtterin äidin kanssa ruikutus oli kyllä säälittävä. Samalla tavalla me kantasuomalaiset valkoiset jätetään kyydistä. Jos kuskia ei kiinnosta letkan jatkeena katsoa, haluaisiko joku juuri hänen linjalleen kyytiin, niin painaa surutta ohi taakseen katsomatta.

Vierailija
34/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käyttänyt busseja (Hki) yli 40 vuotta ja koskaan bussi ei ole ajanut ohi.

Onko tämä joku uusi juttu?

On uusien kuljettajien aikakausi. Ja minulle on myös käynnyt noin. Näistä ohiajamisista pitäisi jaksaa aina reklamoida, jotta tieto käytöksestä menee perille.

Vierailija
35/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapselle on käynyt näin, ja bussit pysähtyy tosi kauas, Alepan kulmalle. Kurvista voi mennä myös muualle kun kaupunkiin päin, ja siitä lapseni jatkaakin Mäkelänkadun kautta Vantaalle. Bussi kulkee 20 minuutin välein. Ja koska paikalla on nimensä mukaan kurvi, on takana olevien bussien numeroita vaikea nähdä, joksematta edestakaisin. Lisäksi siinä on aina tosi palkon ihmisiä tunkemassa busseihin tai tulemassa ulos, joten liikkuminen on puikkelehtimessa.

Vierailija
36/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle saattaa tulla yllätyksenä, että bussit kulkevat myös Kurvissa kahteen suuntaan. Vaihtaja voi tulla esimerkiksi metrolla Ruoholahdesta tai ratikalla Helsinginkadun suunnasta.

Vierailija
37/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella moni kuski, joiden pitäisi vielä olla ammattilaisia, hölpöttää kännykkään ilman handsfreeta omilla kielillään. Harvemmin suomea. Fiksummilla on sentään kuuloke korvassa.

Vierailija
38/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin ohiajaminen, mitä itselle on monista sattunut olikin aika mielenkiintoinen. Seisoin nätisti jonon jatkeena viimeisenä. Puolityhjä bussi, olin siisti pukeutunut, enkä humalassa. Ihan tavallinen peruspäivälook. Kuski katsoi silmiin ja iski ovet kiinni juuri ennen kuin ehdin astua sisään. Ehdin nähdä muiden matkustajien tyrmistyneet ilmeet ja perävalot. Jos sen piti päästä kostamaan huono päivä jollekin?

Vierailija
39/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattaapahan luonnetta, kun lapsi oppii ettei kaikkea voi saada.

Vierailija
40/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitää olla tarkkana huomaako kuski heilutuksen ja heiluttaa ja hyppiä jos ei hidasta. Älypuhelinta voi hyödyntää pimeänä aikana, näytön valo päälle tai taskulampputoiminnolla heiluttelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi