Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erosin lahkosta

Vierailija
13.12.2016 |

Erosin vastikään uskonlahkosta ja olen katkera. Koen että olen joutunut ison huijauksen uhriksi ja olen kasvanut tynnyrissä. Minut kasvatettiin tiukassa lieassa ja pimitettiin tärkeää tietoa. Ollessani vielä lahkossa, jouduin ravaamaan tasaisin väliajoin Siionin työssä, esim. keittiövuoroissa, joissa panostani ei arvostettu. Kuinka pääsen tästä katkeruuden taakasta eroon? Kuinka voin aloittaa elämän puhtaalta pöydältä?
-21 vuotta elämästään hukkaan heittänyt

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lahkottoman elämä ole paljon kummempaa.Ateistit ovat elämäänsä tyytymättömiä ihmisiä.

Vierailija
2/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä voit hakea apua ja tukea   uskontojen uhrien tuki fi.  Löydät netistä kirjoittamalla tuon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet ilmoittanut keittiövuorojen vastaavalle, ettet enää osallistu vuoroihin?

Vierailija
4/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

En lahkoista mitään sen kummemmin tiedä, mutta tuskin sulla pelkästään negatiivista sieltä voi olla, kerta noinkin kauan täysivaltaisena (?) ihmisenä siellä porukassa olet ollut.

Nyt ehkä tässä vaiheessa vain negatiiviset päällimmäisenä ajatuksissa.

Eikö sulla ole siellä ollut edes yhtään ystäviä tai kavereita ja siitä huolimatta käynyt siellä keittiöhommissa. 

Vierailija
5/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata katkeroitua.

Vierailija
6/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

En lahkoista mitään sen kummemmin tiedä, mutta tuskin sulla pelkästään negatiivista sieltä voi olla, kerta noinkin kauan täysivaltaisena (?) ihmisenä siellä porukassa olet ollut.

Eikö sulla ole siellä ollut edes yhtään ystäviä tai kavereita ja siitä huolimatta käynyt siellä keittiöhommissa. 

Olin koko pienen elämäni tuossa lahkossa, koska minut aivopestiin uskomaan siihen. Lisäksi luulin että joudun tuliseen mereen, jos eroan lahkosta. Kavereita minulla kyllä on sieltä, mutta he ovat hyvin juurtuneita lahkoon ja sitä mieltä että Jumala ei varjele enää minua ja olen matkalla helvettiin.

Vierailija
7/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä sanoi samanlailla että meni monta vuotta hukkaan (kun tuli ero). 

Siitä huolimatta vaikka monta kertaa viikossa paneskeltiin ja voisin ainakin näin jälkikäteenkin ajatella, että kumpikin nautti tilanteesta ja vapaaehtoisesti toimittiin.

Jotenkin vaan piti katkeroitumistaan purkaa.

Vierailija
8/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Olin koko pienen elämäni tuossa lahkossa, koska minut aivopestiin uskomaan siihen. Lisäksi luulin että joudun tuliseen mereen, jos eroan lahkosta. Kavereita minulla kyllä on sieltä, mutta he ovat hyvin juurtuneita lahkoon ja sitä mieltä että Jumala ei varjele enää minua ja olen matkalla helvettiin.

Höpöhöpö :)

Porvoossa ehkä joutuu tuliseen mereen ja jopa aikuinen täysijärkinen, kuten kirjoituksestasi voisi kuvitella, sen uskookin.  Kunnon kaverit ei tuollaisia puhu edes jälkikäteen.  Etenkään "keittiövuorossa" olleet.

Vierailija
9/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä huolimatta vaikka monta kertaa viikossa paneskeltiin ja voisin ainakin näin jälkikäteenkin ajatella, että kumpikin nautti tilanteesta ja vapaaehtoisesti toimittiin.

Voi hyvä luoja. Ja nämä tilanteet ovat nyt mielestäsi jotenkin verrannollisia keskenään?

Vierailija
10/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihan tunteet kuuluvat eroon. Joskus myöhemmin osaat olla onnellinen ns turvatusta lapsuudesta. Jokainen vanhempi kasvattaa omien uskomustensa mukaan, joten ole heille armollinen. Asiasta pääsee yli, mutta työtä se vaatii.

Vierailija
11/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatuntoni alkoi kolkuttaa kun parjasin täällä lahkoa

Ap

Vierailija
12/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omatuntoni alkoi kolkuttaa kun parjasin täällä lahkoa

Ap

On sulla sentään omatunto jäljellä, sinä paatunut!

Vierailija
13/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä luoja. Ja nämä tilanteet ovat nyt mielestäsi jotenkin verrannollisia keskenään?

On ne siinä mielessä verrannollisia, että molemmissa pettymystään purkava mamma (?) väittää että meni elämästä useampia vuosia hukkaan, kuten myös avaaja kertoo menneen.

Vierailija
14/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, olet vielä tositosi nuori, ja pääsit irti jo nyt! Ehdit vielä rakentaa hyvän, omannäköisesi elämän ja etsiä omat arvosi ja tapasi katsoa maailmaa. Oletko ajatellut hakea keskusteluapua? Siis psykologin. Se saattaisi olla avuksi tuossa tilanteessasi. Ymmärrän katkeruutesi kyllä. Tuntuu väärältä lasta kohtaan, että syntyy ja joutuu kasvamaan lahkossa. Tästä seuraa usein suurta tuskaa ja identiteettiongelmia myöhemmällä iällä.

Vierailija
15/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Näytä heille Raamatusta mitä siellä oikeasti on kirjoitettu:

Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä. -Joh.3

Vierailija
16/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankesit siis kaidalta tieltä.

Vierailija
17/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on mulla muuten tosi rauhallinen olo mutta katkeruus vaivaa. Olen nyt vapaa tekemään mitä vaan! Ajattelin ottaa tatuoinnin, jossa lukee "only god can judge me" :)

Ap

Vierailija
18/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on mulla muuten tosi rauhallinen olo mutta katkeruus vaivaa. Olen nyt vapaa tekemään mitä vaan! Ajattelin ottaa tatuoinnin, jossa lukee "only god can judge me" :)

Ap

Väärä rauha.

Vierailija
19/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Paatumuksen rauhaa

Vierailija
20/23 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkkarit...no montako vuotta sua raiskattiin perseeseen kunnes karkasit utahista? Keksi parempi provo