Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin on ok loukkaantua kun miehestä ei kuulu mitään poikienreissusta?

Vierailija
13.12.2016 |

Avomieheni lähti viikonloppuna reissuun, ns. Poikienreissulle. Heitin hänet kentälle ja laittoi vielä kentällä viestiä että soittaa kun pääsee perille ja pusuhymiöitä jne. No miehestä ei ole nyt kuulunut oikeastaan mitään. Laitoin perillä pääsy päivänä viestiä että aikooko soittaa tai edes viestiä laittaa. Vastasi vasta monen tunnin päästä että ovat perillä ja menevät syömään. Lähes mietin oliko viesti hänen kirjoittama kun oli niin tyly. Tänään laitoin jonkun turhan päiväisen kuvan (teemme tätä normaalisti koko ajan) mies vastasi peukulla ja lähetti itse kuvan takaisin. Olen vähän hämilläni.
Aikaisemmin kun mies on ollut pitkiäkin aikoja reissussa on soitellut ja laittanut viestiä usein. Nyt mies on kuukauden ihan muuten vaan ryyppäys reissulla poikien kanssa ja osasin odottaa että ei roiku puhelimessa koko aikaa, mutta silti vähä loukkaa että tiesi että olin surullinen että lähtee kuukaudeksi pois ja on joulut ja uudet vuodet pois juuri kun minulla olisi vihdoin lomaa ja nyt ei voi edes parin lauseen pituisia viestejä laittaa.
En aio nyt laittaa hänelle mitään ja katsotaan milloin ottaa yhteyttä. Missä vaiheessa olisi kuitenkin ok jo vähän asiasta huomauttaa ja olla loukkaantunut? En haluaisi turhaa riitaa kun on poissa mutta kyllä minua himetyttää ja loukkaa kun tietää sen olevan minulle tärkeää.

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuma sellainen, että moni suitsien tiukennusta ehdottava pitää kuukauden / kahden reissua kaikkia kohtuuden rajoja rikkovana. Varmasti se keskituloisissa talouksissa noin onkin, mutta ei siitä pitä tulkita tilanteen olevan sama AP:n taloudessa.

Tuli mieleen, että onko mies ehtinyt olla sen verran huolissaan AP:sta tämän edellisen reissun aikana että pitää tätä omaakin käytöstä uutena normina. Ehkä AP;n reissun aikana laittanut viestejä AP:lle eikä tämä ole AP,n kertoman mukaan päässyt vastaamaan.

Mies on voinut tuosta pääsemisesta olla kuitenkin eri mieltä. Ei ole kovin helppo kuvitella tilannetta ettei AP mitaan yhteytta olisi paassyt ottamaan jos on ollut tahtoa. Etenkään kun raha ei ole ongelma.

Voin olla ihan hakoteilläkin, mutta AP toki parhaiten tietää onko tuo mahdollista.

Olin purjehtimassa avomerellä jossa ei todellakaan ole mitään mahdollisuutta yhteyksiin. Puhuin miehen kanssa niin pitkään kunnes yhteydet katkesivat ja koska olimme vuorokauden jäljessä matkasuunnitelmasta enkä voinut asiasta ilmoittaa soitin poikaystävälle heti kun maata oli näkyvissä ja puhelin alkoi toimia. Näin että oli koittanut soittaa kun linjat vihdoin aukesivat ja ihan itsekkin halusin kertoa yleensä että olin hengissä. AP

Vierailija
122/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trust kirjoitti:

Niin siis parisuhde on silloin niin huonoilla kantimilla jos toista tarvitsee vahtia ettei petä, ja tosiaan kannattaa miettiä kannattaako sitä ylipäätään olla yhdessä. 

Ja jos muutaman tekstiviestin takia kotona kiusaa itseään ja miettii että nyt on tapahtunut jotain miehelle ja rakkaus on loppunut, niin voin sanoa, ei ole. On vain kavereidensa kanssa reissussa ja jaksa koko ajan olla puhelimen päässä.

11kk vs 1 kk. 

Josko sitä antaisi miehelle nyt armoa ja eläisi omaa elämäänsä sen aikaa. Sitten kivempi kertoa mitä kaikkea on tehnyt kun tulee takaisin. Jos joka ilta tarvitsee jauhaa kuinka paljon rakastaa ja mitä kaikkea on tänään tehnyt niin minulle se kertoo suhteen tilasta jotain. Ei ole kuitenkaan ensihuumasta enää kysymys. Pari asuu kimpassa. 

Ja varmaan se mieskin sieltä reipastuu viesteilemään kun aikaa vähän kuluu. Ikävä tulee kyllä, mutta ei se jumalaare tunneissa tai päivissä tule niin pakottavana että hermot menee, normaalilla terveen kiintymyssuhteen omaavilla ihmisillä.  Naiset!!!!

Edelleenkään en pelkää miehen pettävän!! Mies oli juuri marraskuussa naispuolisen ystävänsä kanssa viikon reissussa ja soitti joka päivä. Alku vuodesta oli pari kk reissussa ja soitti joka päivä omasta tahdostaan ja kutsui käymään mitä töiltäni kerkesin. Nyt yht äkkiä ei pidä yhteyttä edes läheltä sitä mitä ennen niin totta kai vähän alkaa miettimään että mikä tässä on muuttunut. Ero on vain nii iso edelliseen, kun viimeisestä reissusta ei ole edes kuukautta ja oli sielläkin juhlimassa ja silti kerkesi ja halusi pitää yhteyttä! AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, sen nyt jokainen ymmartaa ettei avomerella ole valttamatta mitaan yhteyksia. mut en silti olisi huolissani vaan antaisin hanen itse ottaa yhteytta - mita vahemmin olet haneen yhteydessa, sita varmemmin ja nopeemmin hyva mies on itse yhteydessa suhun.

Todennakoisimmin turhasta murehtimisesta ja loukkaantumisesta ei ainakaan oo mitaan hyotya jos nyt kuitenkin uskot etta mies on kunnossa.

Vierailija
124/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea AP. Tuo että lähdet vaikka äkkilähdöllä johonkin itsekin. 

Mieshän on reissussa, mene sinäkin. Mutta kaippa se kannattaisi tehdä nyt sillä välin kun mieskin on poissa. Lennot Bangkokiin oli meno-paluu 380 euroa nopealla lähdöllä. Eihän sinua mikään estä :)

Anna mennä. Näe, elä koe. 

Ymmärrän tuon ikävän, mutta ei se poista sitä että miehesi rakastaa sinua. Hyvä kun tuleekin vähän ikävä. Kipinää suhteeseen. 

Koita jaksaa!! Ja suosittelen sydämestäni, ettet turhaan ala inventoimaan suhdetta ja tilittämään miehelle mitään nyt, vasta kun näette, jos tarvetta ylipäätään on. Mitä siitä hyödyt? Se että mies saa huonon fiiliksen ja pakotettu ottamaan yhteyttä vaikka ei olisi sellaista hetkeäkään. 

En kyllä näe järkeä, mutta oma asiasi tietysti. 

Tsemppiä!  oma elämä!

Vierailija
125/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI hyväksyt tuollaista aikuiselta mieheltä? Itsekin olen ollut parin viikon reissuissa ulkomailla kavereitten kanssa, mutta ne reissut tapahtui ollessani 16-23v, sen jälkeen en ole ulkomaanryyppäjäisiin lähtenyt. Puolison kanssa on yhtä pidetty tosiaan sieltä teinistä lähtien. Enää kolmenkympin kynnyksellä ei tulisi mieleenkään, saatika kuukauden reissulle... Sori mutta jotain hyvin hämärää tossa on.

Vierailija
126/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trust kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trust kirjoitti:

No hei,

Teillä ei ole lapsia. Olette muuttamassa yhteiseen kotiin kohta ja kyllä se elämä sitten siitä asettuu uomiinsa.

Ei kannata ylianalysoida niinkuin joku jo sanoikin. 

Mies rakastaa sinua vaikka ei joka päivä viestittelisikään. 

Kivempi kun voi välillä kaivata toista. 

Ota ihan rauhassa.  Jos ja kun teillä kerran on noin hyvä suhde.

Nauti itsekin vapaudestasi kuukauden. Tee juttuja mistä nautit ja tykkäät tehdä ilman miestä.

Voit sitten laittaa miehelle viestiä, että omakin elämäsi on kivaa kotona ja että häntä kaivataan.

Älä nyt herranjestas ala ainakaan laittamaan mitään negatiivistä sinne reissuun. Anna miehelle tilaa. Kyllä hän sieltä palaa kotiin. Ja varmasti arvostaa sinua enemmän kun et "roiku" ja murehdi koko aikaa. 

Muille kommentoijille sen verran, että huh, huh. Miten teidän kanssanne joku voi edes olla. Vaatimuksia mitä saa tehdä ja koska pitää olla kotona. Tuo elämähän kuulostaa kanssanne siltä kuin äiti-poikasuhde. Hyi hitto. En pystyisi.

Toisen ihmisen rakastaminen ja kunnioittaminen on muuta kuin vahtimista. Monen kirjoittajan "rakkaus" kuulostaa läheisyysriippuvaisuutta eikä sillä ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. 

"Päästä rakkaasi vapaaksi,  jos se ei tule takaisin, ei se koskaan sinun ollutkaan."

"Luottamus on suurempi kohteliaisuus kuin rakkaus." - George MacDonald 

Tässä sinun ajattelutavassasi on nyt vaan pieni ongelma. Esim. tässä ajatuksessa:

"Päästä rakkaasi vapaaksi,  jos se ei tule takaisin, ei se koskaan sinun ollutkaan."

Voihan pettämään taipuvainen ihminen tulla aina takaisin ja sinä voit sinisilmäisenä uskoa hänen juttunsa ja olla tyytyväinen. Silti tämä pettäjä voi panna muita ja lähteä aina uusille vastaaville reissuille. Eli kuulostaa lähinnä "vapaalta" suhteelta. Molemmat saa tehdä mitä huvittaa, ja mistään ei kysellä. Vasta kun joku sukupuolitauti sattuu tarttumaan, ollaan aidosti huolestuneita.

No höpö höpö mistään vapaasta suhteesta ole kysymys vaan luottamuksesta. 

Mitä siitä kukaan hyötyy vaikka rajoittaisi, holhoisi ja kyttäisi toista minkä kerkiää. Jos mies on petturi se pettää vaikka kuinka vahtisit. Luotettava, rakastava kumppani sitä ei tee vaikka olisi missä ja kuinka kauan. tai ainakin ilmoittaisi ennen sitä, että kiitos näkemiin. 

Petturit ovat asia erikseen. Ja sehän ei mitään auta vaikka istuisi kotona puhelin kädessä aamusta iltaan jos mies on petturi. Kun eläisi elämäänsä ja lakkaisi murehtimasta joka hiton tekstiviestiä. Mies tulee takaisin, eikö silloin ole tilinteon aika. Mitä sitä tiliä tehdä kun toinen on reissussa. Pilaa miehen reissun ja tulee itse sekopäiseksi.Tuskin se mies sieltä reissusta kotio lähtee kuitenkaan vaikka mitä kiukutteluviestejä  vinkuiita sinne laittaisi. Get the point?

Lopettaa murehtimisen ja tekee tillin sitten kun sen aika on, jos sitä tiliä nyt ylipäätään on tarve tehdä. Mutta mielellään kasvotusten.

Mikä ihme holhoaminen ja läheisriippuvuus naiset vaivaa? 

Pariskunta ei ole naimisissa, ei lapsia, elämä alussa. Miksi tarvitsee yhdestä reissusta maalailla piruja seinille? Siksi että kun mies ei ole valvovan silmän alla niin varmasti pettää? 

Kyllä on silloin parisuhde huonoilla kantimilla....

Niin, voihan sitä ajatella, että jokainen negatiivinen ajatus on turha. Ihmisen kannattaisi ajatella 100% positiivisia ajatuksia koko elämänsä. Harvoin se kuitenkaan menee niin.

Toiseksi, pettureita, satunnaisia pettäjiä, satunnaisen epäluotettavia jne. ihmisiä on pilvin pimein. Mistä kukaan voi etukäteen tietää minkälaisen ihmisen kanssa on tekemisissä. Jos pystyt ajattelemaan 100% hyvää kaikista ihmisistä, niin hyvä sinulle. Jatka samaan malliin.

Pointtisi on kyllä ymmärretty, että luottamus on tärkeää, ja turhat viestit ajan hukkaa, mutta et silti voi aina tietää, kuka on sen luottamuksen arvoinen.

Vierailija
127/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trust kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää ymmärtää että kun mies kerran pääsee vähän irtaantumaan ja rentoutumaan ei ajatukset ole ihan niissä arkikuvioissa. Eikä tekstaaminen vaimokullalle ole ensimmäisenä mielessä kun poikaporukalla suunnataan bordellikierrokselle. Anna nyt miehellesi vähän hengitystilaa!

Ootpa kyllä naurettava. Onko sinulla jotain kättä pidempää tietoa miehen bordellikierroksista?

Jos sinulle on käynyt niin, se ei tarkoita että kaikille käy niin. 

Katkeruus ja kateus on maailman palkka :/

Outoja ihmisiä.

No hei, oletko ihan tynnyrissä kasvanut? Kaikilla esimerkiksi Keski-Eurooppaan suuntautuvilla poikienreissuilla (ja miksei työreissujen iltoinakin) suunta käy lopulta baarien jälkeen bordelleihin. Aika sinisilmäinen saa olla jos muuta uskoo. Saksassa on ihan tavallista että mies käy bordellissa eikä siihen takerruta jos mies tuo rahaa kotiin ja huolehtii vaimon tarpeista. Sen verran on tullut vuosien mittaan noita messumatkoja tehtyä työkseen että on nähty. Koettu ei ole koska työtä on riittänyt pikkutunneille ja aamulla taas asiakastapaamisia.

Kuule, minä tiedän mitä tarkoitat, mutta kun käytät sanoja niinkuin KAIKILLA, menee uskottavuus. 

Kun kaikki eivät niin tee. Petturit tekevät niin. 

Vierailija
128/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI hyväksyt tuollaista aikuiselta mieheltä? Itsekin olen ollut parin viikon reissuissa ulkomailla kavereitten kanssa, mutta ne reissut tapahtui ollessani 16-23v, sen jälkeen en ole ulkomaanryyppäjäisiin lähtenyt. Puolison kanssa on yhtä pidetty tosiaan sieltä teinistä lähtien. Enää kolmenkympin kynnyksellä ei tulisi mieleenkään, saatika kuukauden reissulle... Sori mutta jotain hyvin hämärää tossa on.

Ei siinä nyt sinänsä mitään hämärää ole. Mies ei ennen minua ole ollut vakavassa suhteessa ja on kieltämättä aika lapsellinen ikäisekseen. Johtuu varmasti siitä että ikinä ei ole ollut rahasta pulaa eikö mitään velvotteita. On vanhempiensa lellikki eivätkä ikinä nää hänen tekemisissään mitään väärää. Yrittänyt kuitenkin parhaansa kun on tajunnut ettei tuollainen käy päinsä. Nyt oli halpa reissu ja iso kaveri porukka lähdössä joten lähti sen enempiä miettimättä. Harmittaa mutta ongelma nyt ei sinänsä ole itse reissu vaan että ei pidä yhteyttä kuten LUPASI pyytämättä ja kuten on ennenkin tehnyt. AP

Vierailija
129/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n taloudessa on rahaa, ei siinä sen hämärämpää. Voivat nautiskella matkustelusta ja etätöistä siinä sivussa. Harmittaahan se tietysti niitä kenellä se ei ole mahdollista.

Vierailija
130/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieläkään ymmärrä...avoliitossa oleva yrittäjä lähtee sen enempää miettimättä jouluksi ja vuodenvaihteeksi jätkien kanssa ryyppäämään muslimimaahan KUUKAUDEKSI.

Vierailija
131/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:n taloudessa on rahaa, ei siinä sen hämärämpää. Voivat nautiskella matkustelusta ja etätöistä siinä sivussa. Harmittaahan se tietysti niitä kenellä se ei ole mahdollista.

Meillä matkustaa kylläkin nelihenkinen perhe muutaman reissun vuodessa, halpaahan se olisi tuolla lailla yksin lähteä. On vaan harvinaisen loukkaavaa kumppania kohtaan lähteä tuolla lailla kuukaudeksi ryyppäämään, itsekästä. Jos sinkku olisi niin ihan eri juttu.

Vierailija
132/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vieläkään ymmärrä...avoliitossa oleva yrittäjä lähtee sen enempää miettimättä jouluksi ja vuodenvaihteeksi jätkien kanssa ryyppäämään muslimimaahan KUUKAUDEKSI.

Usko pois... rahaa kun on nii voi tehdä ihan mitä vaan. Alkuperäinen idea oli maa jossa soditaan tällä hetkellä! Kyllä ne siellä nyt muutakin tekee kun ryyppää mutta se tuntui olevan prioriteetti numero yksi, eivät tällä porukalla tee Suomessakaan muuta kun ryyppää ja douppaa.. Yritys pyörii tarpeeksi hyvin vaikka mies koentta avaisi koko kuukautena ja jos ei niin vanhemmilta ja sijotuksista voi sitten ottaa rahaa. Itseäänkin harmitti joulu olla poissa mutta kun kaverit pyytää ja oli halvat lennot ni miksi ei kuulemma... AP

Vierailija
133/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä matkustaa kylläkin nelihenkinen perhe muutaman reissun vuodessa, halpaahan se olisi tuolla lailla yksin lähteä. On vaan harvinaisen loukkaavaa kumppania kohtaan lähteä tuolla lailla kuukaudeksi ryyppäämään, itsekästä. Jos sinkku olisi niin ihan eri juttu.

Mies on hiukan itsekeskeinen. Itsekkin olen ollut lähes viisi vuotta maailmaa ristiin rastiin ennen kuin aloimme seurustella mutta nyt ei tuli mieleenkään lähteä pitkälle reissulle varsinkin jos sillä ei ole jotain kunnon agendaa. Edellisellä reissulla oli tekemässä samalla

myös aika mittavaa urheilusuoritusta ja olisin ollut tervetullut mukaan, joten tuntui jotenki hyväksyttävämmältä. Olen sanonut että kakkua ei voida syödä ja säästää... AP

Vierailija
134/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko perinyt rahasi? Jotenkin vaikea uskoa etta joku niin naiivi ja huonosti kirjoittava ihminen olisi takonut hirveat tilit. 

Provohan taa on. 

Vierailija
135/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yllättävää että kysyttiin rahojen perimisestä. Itse en siis ole AP enkä myöskään ole perinyt mitään. Velaton osakesalkku n600ke ja ihan työllä ansaittu. ok lapsia ei ole, vielä

Vierailija
136/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yllättävää että kysyttiin rahojen perimisestä. Itse en siis ole AP enkä myöskään ole perinyt mitään. Velaton osakesalkku n600ke ja ihan työllä ansaittu. ok lapsia ei ole, vielä

AP on alle 30v. Tai no, ehka se pelaa pokeria. 

Vierailija
137/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oletko perinyt rahasi? Jotenkin vaikea uskoa etta joku niin naiivi ja huonosti kirjoittava ihminen olisi takonut hirveat tilit. 

Provohan taa on. 

Kyllä olen perinyt ja minulla on lukivika eikä suomi ole ensimmäinen kieleni. AP

Vierailija
138/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan taa on. 

Kyllä olen perinyt ja minulla on lukivika eikä suomi ole ensimmäinen kieleni. AP

Lukivika eikä kirjoitetussa tekstissä juurikaan tyypilissiä lukivaikeuddeen oireitta. ok?! Nyt haiskahtaa.... voinet myöntää ?

Vierailija
139/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

600k kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan taa on. 

Lukivika eikä kirjoitetussa tekstissä juurikaan tyypilissiä lukivaikeuddeen oireitta. ok?! Nyt haiskahtaa.... voinet myöntää ?

Kyllä mulla on ihan perus virheitä, vähän sotkee se että puhun suomea ennen englanti ja ruotsia joissa virheetovat erinlaisia. Olen myös saanut ihan aikuisenakin yksityisopetusta tähän vaivaan.. Ei tarvitse uskoa. AP

Vierailija
140/177 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

600k kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan taa on. 

Kyllä mulla on ihan perus virheitä, vähän sotkee se että puhun suomea ennen englanti ja ruotsia joissa virheetovat erinlaisia. Olen myös saanut ihan aikuisenakin yksityisopetusta tähän vaivaan.. Ei tarvitse uskoa. AP

Eli siis suomi kolmas kieli ja viime vuosina vähiten käytetyin. AP