Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä on ravitsemusterapiasta?

Vierailija
13.12.2016 |

Mitä järkeä on maksaa ravitsemusterapeutille ohjeista, jotka saa ilmaiseksi netistäkin. Eli mitä lisähyötyä ravitsemusterapeutti tuo, vai onko ihan rahan haaskausta?

Jos siis puhutaan nyt elämäntapamuutoksista tai laihdutuksesta tms. Ymmärrän kyllä hyödyn erityisruokavalioiden ja sairauksien ym. hoidossa.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee noudatettua ruokavalioa, kun joku "seuraa" tuloksia. Saa todella tarkat ohjeet, ihmiset kun ovat erilaisia. Ruokavaliota muutetaan jos ei tule toivottuja tuloksia.

Lihavuuskin maksaa, varsinkin yhteiskunnalle. Samoin mässääminen maksaa. Miksei voisi maksaa uudesta, paremmasta elämästä?

Vierailija
2/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on maksaa lakimiehille avusta, kun voi itsekin lukea lakikirjan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin voi korjata lääkärikirjalla. Lääkkeet voi tilata netistä.

Vierailija
4/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti ammattitaitoinen ravintoterapeutti eikä mikään hormonibodari niin maksaminen on silloin ihan ymmärrettävää.

Vierailija
5/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta parhaimmillaan 100e/kerta on kyllä aika hintavaa, varsinkin jos puhutaan perusyömisestä. Netistä tosiaan löytyy kaikki tieto plus että kehoa kuunnellen muutenkin pystyy kyllä syömään hyvin.

Vierailija
6/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättehän, että ravintoterapeutti ja ravitsemuterapeutti on ihan eri asiat??! Ravintoterapeutti voi olla kuka tahansa kouluttamaton huuhaa-tyyppi, sellaiseksi saa kutsua itseään sinä tai minä tai naapuri. Ravitsemusterapeutti sen sijaan on Valviran laillistama yliopistokoulutettu asiantuntija, jonka toimintaa Valvira valvoo. 

Vierailija
7/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä kyllä ole hyötyä. Ajatelkaa vaikka diabetesta, johon virallinen suositus on vähärasvainen suht paljon hiilareita sisältävä ruokavalio. Vaikka esim Ruotsissakin jo ymmärretään että diabetekseen auttaa parhaiten vhh-ruokavalio. 

Vierailija
8/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättehän, että ravintoterapeutti ja ravitsemuterapeutti on ihan eri asiat??! Ravintoterapeutti voi olla kuka tahansa kouluttamaton huuhaa-tyyppi, sellaiseksi saa kutsua itseään sinä tai minä tai naapuri. Ravitsemusterapeutti sen sijaan on Valviran laillistama yliopistokoulutettu asiantuntija, jonka toimintaa Valvira valvoo. 

Titteli ei takaa osaamista.

Vierailija
9/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta parhaimmillaan 100e/kerta on kyllä aika hintavaa, varsinkin jos puhutaan perusyömisestä. Netistä tosiaan löytyy kaikki tieto plus että kehoa kuunnellen muutenkin pystyy kyllä syömään hyvin.

Sinulla ei taida olla aavistustakaan siitä, mitä kaikkea ravitsemusterapeutin opintoihin kuuluu? Luultavasti netistä löytyisi myös kaikki tieto, mitä yleislääkärinä tarvitsisi, mutta silti ihmiset mieluummin hakevat heiltä apua mieluummin kuin alkavat itse opiskella kaiken tarvittavan.

Vierailija
10/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on maksaa lakimiehille avusta, kun voi itsekin lukea lakikirjan?

Tämä on vähän sama kuin vertaisi vessassa käyntiä ja wc:n asennusta toisiinsa, suurin osa ei kuitenkaan tarvitse perustarpeidensa tyydyttämiseen, ts. syöminen.

Vierailija
11/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitse siis apua perustarpeidensa tyydyttämiseen

Vierailija
12/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako sinusta siltä, että suomalaiset osaisivat omatoimisesti syödä oikein? Moni, ei jokainen, ylipainoinen käyttäytyy samoin kuin kuka tahansa riippuvainen, välttää tietoa ylipainosta ja terveelllisestä ruokavaliosta. Jos ei halua kohdata ongelmaansa, on helpompi vältellä kaikkea aiheeseen liittyvää.

Perusperiaatteet tietää jokainen, mutta usein tarvitaan ammattilainen kertomaan, että karjalanpiirakka ei ole terveellinen välipala ja jäävuorisalaatin syöminen on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
13/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä totta. En ainakaan itse koe saaneeni mitään sellaista lisähyötyä ravitsemusterapeutilta, josta olisi tuo 100 euroa kannattanut maksaa. Ei tullut mitään sellaista tietoa, jota en jo muutenkin tietäisi ja muuten semmoista perus liibalaaba jaarittelua.

Enemmän näkisin hyödyn silloin, jos on joku sairaus esim. keliakia, jotta osaa koota ravitsemuksellisesti hyvän ruokavalion.

Vierailija
14/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole käynyt, mutta tuttava sanoi ravitsemusterapeutilla oivaltaneensa, ettei syökään niin terveellisesti kuin oli kuvitellut. Oli siis pitänyt käyntejä varten ruokapäiväkirjaa, joita siellä sitten tarkasteltiin. Liian vähän ja yksipuolisesti kasviksia jne.

Eli ei se netistä ja lehdistä ammennettu oppi aina riitä havahtumaan omaan todellisuuteensa.

Vierailija
15/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on maksaa ravitsemusterapeutille ohjeista, jotka saa ilmaiseksi netistäkin. Eli mitä lisähyötyä ravitsemusterapeutti tuo, vai onko ihan rahan haaskausta?

Minun ravitsemusterapeuttini on todella pätevä henkilö työssään ja hänellä on laajemmat tiedot esim. vitamiineita ja hivenaineista mitä yhdelläkään tapaamallani lääkärillä. Minulla on ollut puute useammasta vitamiinista ja hivenaineista, häneltä olen saanut todella hyvät ohjeet ja neuvot lisäravinteista, niiden määristä ja millä tasolla niiden kuuluisi olla verikokeissa tarkasteltuna. Em. asioista on ollut todella apua, tämä on näkynyt suoraan verikoetuloksissa.

Vierailija
16/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei taida olla aavistustakaan siitä, mitä kaikkea ravitsemusterapeutin opintoihin kuuluu? Luultavasti netistä löytyisi myös kaikki tieto, mitä yleislääkärinä tarvitsisi, mutta silti ihmiset mieluummin hakevat heiltä apua mieluummin kuin alkavat itse opiskella kaiken tarvittavan.

Minä kyllä käyn yleislääkärillä ainoastaan, jotta pääsen tarvittaviin kokeisiin ja saan reseptejä. Koskaan ne eivät ole osanneet sanoa sellaista, mitä en itse olisi tajunnut jo ennen käyntiä. Usein päinvastoin olen saanut kelvottomia diagnooseja ja lääkkeitä ja ollut opa hengenvaarassa sen vuoksi. Suomessa kuka tahansa idiootti voi atkaa lääkärinä tappiin asti, kun mitään sanktioita ei ole ja kaikki valitukset vain käännetään potilasta vastaan ("hankala potilas" tai satuillaan leimaavia asioita epikriisiin).

Ainoa lääkärit, joita varsinaisesti tarvitsen, ovat erikoislääkäreitä. Yleislääkärit eivät osaa nykyisin edes tehdä yksinkertaisia toimenpiteitä kunnolla.

Vierailija
17/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa kuin ap. Siis nimenomaan perusterveiden ihmisten kohdalla. Ravitsemusterapeutin antamat ohjeet eivät ole tutuilla mitenkään eronneet lehtien palstoilla näkyvistä ohjeista, eikä ravitsemusterapeutilla ole toisaalta mitään annettavaa esim. ahmimiseen ongelmana.

Varmaan jotkut ihmiset tarvitsevat sen ulkopuolisen tahon, joka antaa taulukon, jonka mukaisesti voi syödä. Mutta suurin osa kyllä tietäisi, miten ravitsemussuosituksia noudatettaisiin, eivätkä silti noudata niitä. Eihän siihen voi ravitsemusterapeutti sanoa mitään.

Vierailija
18/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako sinusta siltä, että suomalaiset osaisivat omatoimisesti syödä oikein? Moni, ei jokainen, ylipainoinen käyttäytyy samoin kuin kuka tahansa riippuvainen, välttää tietoa ylipainosta ja terveelllisestä ruokavaliosta. Jos ei halua kohdata ongelmaansa, on helpompi vältellä kaikkea aiheeseen liittyvää.

Perusperiaatteet tietää jokainen, mutta usein tarvitaan ammattilainen kertomaan, että karjalanpiirakka ei ole terveellinen välipala ja jäävuorisalaatin syöminen on yhtä tyhjän kanssa.

On eri asia tietää faktat ja oikeasti toteuttaa niitä jokapäiväisessä elämässään. Moni varmasti tietää, miten "pitäisi" syödä, mutta syystä tai toisesta ei noudata näitä ohjeita. Joten ei se ravitsemusterapeutilla käyntikään autuaaksi tee, jos ei siltikään ole valmis tekemään ihan ITSE niitä muutoksia lautasella. Ja jos siihen on kykenäiväinen, ei rav.terapia ole välttämättä mitenkään rahan arvoista.

Vierailija
19/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä ohjeena on vielä syödä se 5x/päivä, vaikka pärjäisi ihan hyvin esim. 3 aterialla. En muutenkaan ymmärrä miksi aikuisen ihmisen pitäisi olla jatkuvasti märehtimässä ruokaa.

Vierailija
20/49 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin voi korjata lääkärikirjalla. Lääkkeet voi tilata netistä.

Niin, lääkärillä kuitenkin yleensä käydään, koska tarvitaan esim. erilaisia testejä diagnoosin määrittämiseksi tai jotain muita tutkimuksia, joita on vähän vaikeampi itse itselleen tehdä. Rav.terapeutilta taas ei saa mitään sellaista, mitä ei itsekin voisi tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme