Pyykinpesukoneen asennus? Miten?
Maksoin koneen tilatessani myös asennuksen, mutta sitä ei voitukaan hoitaa sillä yksi tarvittava osa puuttui, ja kehotettiin soittamaan taloyhtiölle. Sieltä sitten vastattiin, että toimittavat puuttuvan osan, mutta asennusta eivät hoida. En todellakaan ala itse yrittää säheltää asentamisen kanssa, koska vesivahinko olisi taattu. Onko jotain uusavuttomien palvelua josta pyytää joku asentamaan pesukoneeni? Paljonko sellainen palvelu maksaa suurinpiirtein?
Kommentit (44)
No mitäs ihmettä? Kai se asennus nyt pitää hoitaa jos se on maksettukin.
Pesukoneen hankinta ajoittui keskelle monimutkaista avioeroprosessia, ja siinä sählingissä tarvittavat paperit ja kaikki on hukkunut. Tästä on siis jo jonkin aikaa kun tilasin koneen, ja nyt vasta olen siinä kunnossa henkisesti että olen saanut aikaiseksi miettiä tuota pesukonettakin. Alkuperäiseen liikkeeseen yhteydenotto ei siis ole enää vaihtoehtona, vaan nimenomaan kaipaan jotain ulkopuolista firmaa joka auttaisi tällaisessa. -AP
Ei tarvita kuin vedenottoletku,poistoletku ja pistorasia Ne osat saa kiinnitettyä vain oikeisiin paikkoihin,eikä ole montaa paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Pesukoneen hankinta ajoittui keskelle monimutkaista avioeroprosessia, ja siinä sählingissä tarvittavat paperit ja kaikki on hukkunut. Tästä on siis jo jonkin aikaa kun tilasin koneen, ja nyt vasta olen siinä kunnossa henkisesti että olen saanut aikaiseksi miettiä tuota pesukonettakin. Alkuperäiseen liikkeeseen yhteydenotto ei siis ole enää vaihtoehtona, vaan nimenomaan kaipaan jotain ulkopuolista firmaa joka auttaisi tällaisessa. -AP
Eikö sinulla ole ketään tuttua, joka osaisi kytkeä kaksi letkua kiinni?
Toisesta tulee vesi sisään ja toisesta menee vesi pois. Liitännät ovat yleensä ihan paikalleen kierrettäviä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita kuin vedenottoletku,poistoletku ja pistorasia Ne osat saa kiinnitettyä vain oikeisiin paikkoihin,eikä ole montaa paikkaa.
Ja kuljetustukien poisto.
Toisaalta ne matkakulut on jo käytetty siitä asennuksesta, ilmeisesti.
Ei välttämättä tarvita papereitakaan, kyllä nillä on sun tiedot ylhäällä ja muistavat.
Todennäköisesti takaiskuventtiili on puuttunut. Se estää pesuveden virtaamisen tulovesiputkeen
Mä olen kaikissa kädentaidoissa ihan tumpelo, mutta sain pesukoneen asennettua yksin ihan vain asennusohjetta seuraamalla. Ei ollut yhtään hankalaa. Kuljetustuet pois, vatupassilla jalat suoraan, tuloletku hanaan, poistoputki toiseen, ja sellaisella metallisella sormuksella jälkimmäisen kiristäminen.
Eniten tuotti vaivaa roudata 90-kiloinen (kuivaava) kone eteisestä kylppäriin, kun omaa painoa on vain sen 60 kg. :p
Minä tarvisin tapetointiin apua. Lattialistojen irrottaminen on mulle liian vaikeaa. Kuten myös valokatkaisijoiden ja pistorasioiden vaihtaminen. Mistä sais halvalla näihin apua? Esim. tekeekö rakennuspuolen opiskelijat kotikeikkoja??
Saattaisin löytää jonkun tuttavan joka osaisi auttaa, mutta mikäli jokin vesivahinko sattuu, niin käsittääkseni vakuutus ei korvaa jossei asennusta ole hoidettu ammattilaisella. - AP
Kannattaa pyytää sitten asentajilta todistus asennuksesta. Muuten vakuutus ei korvaa vesivahinkoa.
No sen asennuksen varmaan saa edelleen siitä samasta liikkeestä, josta sen koneen ostitkin. Ellei ilman lisäveloitusta tehdä, niin varmasti veloituksella sitten. Tai joku muu kodinkoneiden myynti- tai huoltoliike putkiliike voi sen tehdä.
Pyykinpesukoneesi ei ole siis kylppärissä lattiakaivon vieressä vaan keittiössä? (Kun puhut vesivahingon mahdollisuudesta.)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pyytää sitten asentajilta todistus asennuksesta. Muuten vakuutus ei korvaa vesivahinkoa.
Heh, kuinka monella luulet olevan tälläinen pesukoneenasennustodistus seinällään?
Vakuutus kyllä korvaa jos asennus on asianmukaisesti tehty. Ei siihen mitään todistuksia tarvita. Ei sellaisia asennustodistuksia mistään saakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, kuinka monella luulet olevan tälläinen pesukoneenasennustodistus seinällään?
Vakuutus kyllä korvaa jos asennus on asianmukaisesti tehty. Ei siihen mitään todistuksia tarvita. Ei sellaisia asennustodistuksia mistään saakaan.
Jos vahinko käy, tuleeko sieltä joku vakuutustarkastaja joka näkee onko asennus tehty oikein? Vai miten siinä käy?
Pyykinpesukoneen voi itsekin asentaa tilaan, missä on lattiakaivo. Astianpesukone täytyy olla aina ammattilaisen asentama. Nämä siis, jos korvausta vakuutusyhtiöstä mielii.
T. Aikoinaan pyykinpesukoneen vesivahingon kokenut, meni sitten parketti uusiksi...
Vierailija kirjoitti:
Maksoin koneen tilatessani myös asennuksen, mutta sitä ei voitukaan hoitaa sillä yksi tarvittava osa puuttui, ja kehotettiin soittamaan taloyhtiölle. Sieltä sitten vastattiin, että toimittavat puuttuvan osan, mutta asennusta eivät hoida. En todellakaan ala itse yrittää säheltää asentamisen kanssa, koska vesivahinko olisi taattu. Onko jotain uusavuttomien palvelua josta pyytää joku asentamaan pesukoneeni? Paljonko sellainen palvelu maksaa suurinpiirtein?
Olen naisena asentanut pesukoneen useita kertoja elämässäni, ilman vahinkoja, mutta lienee parasta että hankit jonkun muun tekemään sen puolestasi, vaikka on päivänselvää mihin "reikään" letkut työnnetään ja sitten kiristetään jakoavaimen ja ruuvimeisselin avulla:))
Tilaat putkiliikkeestä asentajan, jos omat hoksottimet/taidot ei riitä.
(Olen asentanut monta pesu-ja astianpesukonetta ihan itse ja hommaan kaikki huushollin työkalut, mieheni on tumpelo....) Jos asennat itse, katso ja ota kännykkävalokuva siitä, millainen on poistoletkun päähana ja tuloletkun pää, erityisesti se hanan suu. Joissain hanoissa on ns. pikaliitin, joissain ei. Mene rautakauppaan. Näytät kuvat siellä ja kysy millaiset vastakappaleet tarvitset. Lisäksi tarvitaan tiiviste ja letkun kiristyspää, ja ruuvimeisseli/talttapäinen ruuvari ja ehkä jakoavain tai pulttiavain.
Ei ole minulla koskaan vuotanut ja luen palstalta ensi kerran, että tässäkin joku todistus tarvitaan.
Suosittelen, että hommaat samalla reissulla porakoneen, vasaran ja sarjan ruuvareita + katkaisupihdit ja jakoavainsarjan. Niitä tarvitaan yllättävän usein. Samoin eri kokoisia ruuveja, kipsilevyankkurin ja iskuporakonekaan ei ole kerrostaloasukilla hyödytön ostos...
terveisin N46v
PS. tapetoin ensi kerran viime syksynä, kuitutapettien kanssa ei ole vaikeaa, jos sinulla on joku, joka auttaa kohdistamisessa. Youtube on pullollaan ohjeita nykyisin.
Eikö sinun kuulu saada se asennus kun olet siitä maksanutkin. Voitko sopia heidän kanssaan uudesta ajasta, sitten kun saat sen puuttuvan osan? Mikä se osa muuten oli?