Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykinpesukoneen asennus? Miten?

Vierailija
13.12.2016 |

Maksoin koneen tilatessani myös asennuksen, mutta sitä ei voitukaan hoitaa sillä yksi tarvittava osa puuttui, ja kehotettiin soittamaan taloyhtiölle. Sieltä sitten vastattiin, että toimittavat puuttuvan osan, mutta asennusta eivät hoida. En todellakaan ala itse yrittää säheltää asentamisen kanssa, koska vesivahinko olisi taattu. Onko jotain uusavuttomien palvelua josta pyytää joku asentamaan pesukoneeni? Paljonko sellainen palvelu maksaa suurinpiirtein?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin koneen tilatessani myös asennuksen, mutta sitä ei voitukaan hoitaa sillä yksi tarvittava osa puuttui, ja kehotettiin soittamaan taloyhtiölle. Sieltä sitten vastattiin, että toimittavat puuttuvan osan, mutta asennusta eivät hoida. En todellakaan ala itse yrittää säheltää asentamisen kanssa, koska vesivahinko olisi taattu. Onko jotain uusavuttomien palvelua josta pyytää joku asentamaan pesukoneeni? Paljonko sellainen palvelu maksaa suurinpiirtein?

Olen naisena asentanut pesukoneen useita kertoja elämässäni, ilman vahinkoja, mutta lienee parasta että hankit jonkun muun tekemään sen puolestasi, vaikka on päivänselvää mihin "reikään" letkut työnnetään ja sitten kiristetään jakoavaimen ja ruuvimeisselin avulla:))

Ei se nyt ihan noin helppoa ole, kuin annat ymmärtää. Minä naisena annan tällaiset hommat suosiolla sellaiselle joka ne osaa. Minä osaan sitten muita hommia!

Vierailija
22/44 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vedenottoletkua voi testata avaamalla pesukoneen hanan ja katsomalla pääseekö letkuliitoksesta vettä tiivisteen läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipsilevyankkuri? Never heard. :)

-ei ap.

Vierailija
24/44 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipsilevyankkuri? Never heard. :)

-ei ap.

Ohiksena: ne on niitä sellaisia holkkeja, jotka laitetaan porattuun reikään, jos yrität ruuvata mitään kipsilevyseinään. Kipsilevyssä ei muuten ruuvi pysy.

Ei siis puhuta yksikössä, vaan monikossa kuten ruuveistakin. Kukaan ei ostane yhtä ruuvia...

http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Kiinnitystarvikkeet/Kipsilevyankk…

Vierailija
25/44 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(Olen asentanut monta pesu-ja astianpesukonetta ihan itse -- Ei ole minulla koskaan vuotanut ja luen palstalta ensi kerran, että tässäkin joku todistus tarvitaan.

Kiva lasku tulossa sulle, jos se astianpesukone laukeaakin ja aiheuttaa vesivahingon. :p Mulla hajosi astianpesukoneesta AquaStop-osa (se, jonka pitäisi estää vesivahingon syntyminen, heh), ja vaikka huomasin vuodon muovikaukalon vuoksi melko nopeasti, jouduttiin keittiöstä uusimaan alakaappeja. Vakuutus luonnollisesti korvasi, kun kodinkoneliike oli koneen asentanut.

Vierailija
26/44 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä muovikaukalossa kannattaisi olla joku systeemi mikä imee veden pois viemäriin? Onko sitä ajateltu ihan loppuun asti?

Vierailija
27/44 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneen hankinta ajoittui keskelle monimutkaista avioeroprosessia, ja siinä sählingissä tarvittavat paperit ja kaikki on hukkunut. Tästä on siis jo jonkin aikaa kun tilasin koneen, ja nyt vasta olen siinä kunnossa henkisesti että olen saanut aikaiseksi miettiä tuota pesukonettakin. Alkuperäiseen liikkeeseen yhteydenotto ei siis ole enää vaihtoehtona, vaan nimenomaan kaipaan jotain ulkopuolista firmaa joka auttaisi tällaisessa. -AP

No eikö tavallinen putkiliike kelpaa? niitä on vähän joka puolella.

Vierailija
28/44 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpailuta asennus niin saat halvimmalla, näin et joudu myös ongelmiin mikäli jotain tapahtuu. Kilpailutus onnistuu esimerksiki kodinplazan kautta

Vierailija
29/44 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita kuin vedenottoletku,poistoletku ja pistorasia Ne osat saa kiinnitettyä vain oikeisiin paikkoihin,eikä ole montaa paikkaa.

Eikö ollenkaan vesiliitäntään?

Vierailija
30/44 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä naapurin Peraa asentamaan ja maksa karvavisalla. Helppoa ja halpaa.

Vierailija
31/44 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti takaiskuventtiili on puuttunut. Se estää pesuveden virtaamisen tulovesiputkeen

Todennäköisesti kuintekin on puuttunut sovitin joka tulee hanan ja koneen letkun väliin. Sillä joissain vanhemmissa rakennuksissa vesihanan liitäntä saattaa poiketa nykyaikaisesta standardista, jolloin vesihanan ja pesukoneen letkun väliin tulee hankkia sovitin.

Vierailija
32/44 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneen asennus kylppäriin on helppoa. Miksi et kysynyt siltä taloyhtiön tyypiltä apua? Pyydä vaikka naapurilta apua? Asennuksessa menee 10 sekuntia. Astianpesukonetta ei saa asentaa itse.

Vierailija
33/44 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä ihme nyt on taas uusavuttomuutta ja uhriutumista ilmassa. Jos olet maksanut koneen niin sulla on tilotteessa siitä todiste. Jos tästä on aikaa niin saat pankista kyseisen kuukauden tilotteen jälkikäteen. Menet käymään siinä liikkeessä mistä koneen olet tilannut ja isket nyrkkiä pöytään. Asennus on tehtävä kun siitä on maksettu tai rahat takas. En yleensä tätä suosittelisi mutta huijareita kantsii iskeä sinne minne sattuu  eli palautetta julkisesti facen kautta. Rahat kelpas mutta maksettua palvelua eivät tehneet. Ei suositusta, älkää ostako mitään.

Se on myyjän vastuulla varautua oikeilla varaosilla. He tuntee tai pitäisi tuntea tuotteensa ja sitä myöten ottaa oikeat tarvikkeet mukaan. Jos jotain puuttuu niin heidän tulisi itse ehdottaa uutta päivämäärää milloin korjaavat oman mokansa. 

Vierailija
34/44 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pyytää sitten asentajilta todistus asennuksesta. Muuten vakuutus ei korvaa vesivahinkoa.

Heh, kuinka monella luulet olevan tälläinen pesukoneenasennustodistus seinällään?

Vakuutus kyllä korvaa jos asennus on asianmukaisesti tehty. Ei siihen mitään todistuksia tarvita. Ei sellaisia asennustodistuksia mistään saakaan.

Kylläpä saa, asentajalta. Mulla on koneen käyttöohjeen välissä.

Et ilmeisesti tajua, että kun tilaa uuden koneen asennettuna, sen kytkennästä ja koekäytöstä tosiaan tehdään asiakirja. Sä oot näitä, jotka hakee joltain lahjoittajalta ilmaisen romun ja asentaa sen tuurilla.

Vierailija
35/44 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita kuin vedenottoletku,poistoletku ja pistorasia Ne osat saa kiinnitettyä vain oikeisiin paikkoihin,eikä ole montaa paikkaa.

VEDENOTTOLETKU

Vierailija
36/44 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eikö sulla ketään tuttuja tai sukulaisia ole, työkavereita?

Vierailija
37/44 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 sekunnin homma, tänäänkin asensin yhden pesukoneen.

Vierailija
38/44 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tarvisin tapetointiin apua. Lattialistojen irrottaminen on mulle liian vaikeaa. Kuten myös valokatkaisijoiden ja pistorasioiden vaihtaminen. Mistä sais halvalla näihin apua? Esim. tekeekö rakennuspuolen opiskelijat kotikeikkoja??[/quote ] ei niitä listoja irrottaa tarvi. pistorasiat irtoaa kun irrotat ruuvit. jos katkaisijassa ei ole ruuveja niin ne irtoaa kun väännät vaikka ruuvarilla reunoista.

Vierailija
39/44 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VEDENOTTOLETKU

Pistorasia tarvitaan, mutta ei vesihanaa eli mihin se vedonottoletku liitetään?

Vierailija
40/44 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VEDENOTTOLETKU

Mi-hin se ve-den-ot-ot-let-ku lii-te-tään? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi