Pyykinpesukoneen asennus? Miten?
Maksoin koneen tilatessani myös asennuksen, mutta sitä ei voitukaan hoitaa sillä yksi tarvittava osa puuttui, ja kehotettiin soittamaan taloyhtiölle. Sieltä sitten vastattiin, että toimittavat puuttuvan osan, mutta asennusta eivät hoida. En todellakaan ala itse yrittää säheltää asentamisen kanssa, koska vesivahinko olisi taattu. Onko jotain uusavuttomien palvelua josta pyytää joku asentamaan pesukoneeni? Paljonko sellainen palvelu maksaa suurinpiirtein?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti takaiskuventtiili on puuttunut. Se estää pesuveden virtaamisen tulovesiputkeen
Todennäköisimmin puuttui adapteri, jolla liittää pesukoneen ottoletku tulovesiputkeen.
Säästösyistä Suomessakin myydään pesukoneet useimmiten täällä harvinaisella jengalla 3/4", mikä taas maailmalla on yleisin. Kerrostaloissa on 90%:sti liitäntä 1/2".
https://www.huoltopalvelu.com/Pesukoneen-letkuadapteri-1/2-3/4
Ammattiasentajalla pitäisi olla tuommoisia aina mukanaan, mutta jos asennus oli kuljetusfirman vastuulla, heillä ei varmaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesukoneen hankinta ajoittui keskelle monimutkaista avioeroprosessia, ja siinä sählingissä tarvittavat paperit ja kaikki on hukkunut. Tästä on siis jo jonkin aikaa kun tilasin koneen, ja nyt vasta olen siinä kunnossa henkisesti että olen saanut aikaiseksi miettiä tuota pesukonettakin. Alkuperäiseen liikkeeseen yhteydenotto ei siis ole enää vaihtoehtona, vaan nimenomaan kaipaan jotain ulkopuolista firmaa joka auttaisi tällaisessa. -AP
Eikö sinulla ole ketään tuttua, joka osaisi kytkeä kaksi letkua kiinni?
Toisesta tulee vesi sisään ja toisesta menee vesi pois. Liitännät ovat yleensä ihan paikalleen kierrettäviä.
Jos taloyhtiö, astianp.- ja pyykinpesukonetta ei saa itse asentaa, vaan tarvitsee ammattilaisen, muuten vakuutusyhtiö ei korvaa. Ja se on kielletty myös taloyhtiöltä.
Googlaa ap. peskukoneen asennus, niin saat listan, joilla luvat. Maksaa muutaman kympin.
Älä höpäjä. Märkätilaan, esim. kylpyhuoneeseen tai lattiakaivolliseen kodinhoitohuoneeseen saa "asentaa" eli liittää verkkoon pesukoneen kuka vain.
Astianpesukone keittiössä on hieman eri asia. Sielläkin ongelma tulee lähinnä silloin, jos apk poistetaan eikä tulpata vesiputkea kunnolla.
Kolmeen eri vuokrakämpän pesuhuoneeseen olen pyykkikoneen asentanut ja ei todellakaan ole ollut minuuttien homma. Ollut seinässä pelkkä tulpattu hana johon EI ole ollut valmiiksi sopivia muhveja vaikka itseltäkin jonkun verran putkiliittimiä löytyy.
Jos taloyhtiö, astianp.- ja pyykinpesukonetta ei saa itse asentaa, vaan tarvitsee ammattilaisen, muuten vakuutusyhtiö ei korvaa. Ja se on kielletty myös taloyhtiöltä.
Googlaa ap. peskukoneen asennus, niin saat listan, joilla luvat. Maksaa muutaman kympin.