Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammikuussa palveluksen aloittaa yli 12 000 alokasta, heistä vain n. 300 on naisia - onko tämä tasa-arvoa?

Vierailija
13.12.2016 |

Olen pettynyt teihin, naiset. Niin kovin pettynyt. Menette sieltä mistä aita on matalin.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea osoite: puolustusvoimat ja eduskunta.

Montakohan viestiä minun pitää lähettää, että jopa yksinkertaisin palstamies ymmärtää asian?

Vauva-palsta on väärä forum. 

Niin. Naiset eivät suostu ilman pakottamista luopumaan etuoikeuksistaan, vaikka tietävät, että vain miehiä koskeva asevelvollisuus on väärin. Eikö yhtään hävetä olla tuollainen vastuuntunnoton luuseri? Päivät pitkät palstalla valitetaan miehistä, jotka jättävät kalsarit lattialle, mutta itse jätetään maanpuolustus miesten harteille, koska "mä voin". Pthyi.

Et sinäkään luopuisi omista etuoikeuksistasi ilman pakottamista. Kukaan ei niin äiti Teresa olekaan.

Vierailija
22/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako miestä vuosittain synnyttää? Onko tasa-arvoasiat kunnossa?

Vuonna 2013 ei tuomittu yhtään synnytyksestäkieltäytyjää vankilaan. Aseistakieltäytyjiä tuomittiin 14.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset synnyttää miehet ei pysty.

Ketkä synnyttävät, ketkä eivät. Eikä varusmiespalvelusta raskausaikana suoriteta, joten en ihan ymmärrä tuota tekosyytä.

Vierailija
24/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea osoite EDELLEEN: puolustusvoimat ja eduskunta.

Miksi eniten palstalle kirjoittavat miehet eivät ymmärrä edellistä tekstiä? Hämmästyttävää hidasjärkisyyttä.

Vierailija
25/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin armeijan 2009 vuonna. Silloin naisten palvelus oli täysin eri planeetalta. Milloin missäkin oli erityskohtelua.

Esim se että naisten tupaan ei vaan saanut mennä esimiesasemassakaan.

Se että nainen menee armeijaan pitäisi tarkoittaa tasaarvoa mutta sitä se ei käytännössä ollut

Naisten tupaan ei saanut edes koputtamalla mennä? Tosi outoa. Meillä kyllä sai. Mutta jos ovi oli kiinni se tarkoitti että joku vaihtaa vaatteita, eli silloin koputettiin. Missä naiset saivat eriarvoista kohtelua? Monet sanovat näin, mutta esimerkkejä en ole vielä saanut.. Paitsi ettei tarvitse leikata tukkaa.

Vierailija
26/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea osoite EDELLEEN: puolustusvoimat ja eduskunta.

Miksi eniten palstalle kirjoittavat miehet eivät ymmärrä edellistä tekstiä? Hämmästyttävää hidasjärkisyyttä.

Tän hallituskauden ohjelma on päätetty jo ajat sitten. Enemmistö äänestäjistä on naisia. Asiat eivät edelleenkään muutu ennen kuin myös naiset äänestävät eduskuntaan tasa-arvoisen asevelvollisuuden kannattajia.

Vierailija
27/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset synnyttää miehet ei pysty.

Ei läheskään kaikki naiset synnytä.

Vierailija
28/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosittain Suomessa synnytetään yli 40 000 lasta. Synnyttäjistä tasan 0 on miehiä. Missä tasa-arvo?

Vierailija
29/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisalokkaille kävi kuten arvelin,alkuinnostuksen jälkeen se ei ollutkaan niin hauskaa.Heh heh.

Nojaa, ei se varmaan aina hauskaa ollut, mutta ihan mielenkiintoinen kokemus.

T. Reservin vänrikki, nainen.

Vierailija
30/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosittain Suomessa synnytetään yli 40 000 lasta.

Eipä ole valtio ainakaan ollut pakottamassa.

Vierailija
31/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pettynyt teihin, naiset. Niin kovin pettynyt. Menette sieltä mistä aita on matalin.

Minä olen myös.

Naiset eivät ilmeisesti halua taistella epäkohtia vastaan. Harvoja olen tavannut keiden mielestä asiassa on suuri epäkohta. He ovat itse naisia ja kotimaassaan käyneet kahden vuoden mittaisen armeijan, koska se on myös naisille pakollista.

Suomen naiset ovat pelkureita ja vastuuttomia siihen mitä tulee tasa-arvoon.

Tuntuisi että suomalaisille naisille kelpaa kakusta vain kirsikat kakun päältä.

Miksi näin?

Vierailija
32/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asevelvollisuus purettava kokonaan. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös.

Naiset eivät ilmeisesti halua taistella epäkohtia vastaan. Harvoja olen tavannut keiden mielestä asiassa on suuri epäkohta. He ovat itse naisia ja kotimaassaan käyneet kahden vuoden mittaisen armeijan, koska se on myös naisille pakollista.

Miksi näin?

Miksi miehet eivät osaa pitää omia puoliaan? Naisten pitäisi hoitaa kaikki, jopa miesten mielestä epätasa-arvoiset asiat huoh. RUPEA ITSE AJAMAAN TÄTÄ ASIAA, MINUA EI KIINNOSTA.

Vierailija
33/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montakohan viestiä minun pitää lähettää, että jopa yksinkertaisin palstamies ymmärtää asian?

Niin. Naiset eivät suostu ilman pakottamista luopumaan etuoikeuksistaan, vaikka tietävät, että vain miehiä koskeva asevelvollisuus on väärin. Eikö yhtään hävetä olla tuollainen vastuuntunnoton luuseri? Päivät pitkät palstalla valitetaan miehistä, jotka jättävät kalsarit lattialle, mutta itse jätetään maanpuolustus miesten harteille, koska "mä voin". Pthyi.

Et sinäkään luopuisi omista etuoikeuksistasi ilman pakottamista. Kukaan ei niin äiti Teresa olekaan.

Totta kai luopuisin, jos tietäisin, että etuoikeuteni on toisia syrjivä vääryys. 

Vierailija
34/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai luopuisin, jos tietäisin, että etuoikeuteni on toisia syrjivä vääryys. 

Hienoa, mikset asu jo Afrikassa kärsimässä nälkää? Kai ymmärrät että ruoka on etuoikeus jota kaikki eivät saa.. Hophop, kasseja pakkaamaan.

Vierailija
35/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en aio kannattaa naisten armeijapakkoa koska pakot eivät ole tätä päivää. Mutta eipä ole vielä tullut sellaista ehdokasta, joka kannattaisi vapaaehtoista armeijaa myös miehille (ja joka on muutenkin asioista suht samaa mieltä kanssani).

Vierailija
36/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä naisia siellä armeijassa kaivata. Meidän yksikössä oli kaksi naista ja kumpikaan heistä ei suorittanut yhtäkään marssia loppuun asti.

Mutta reserviupseereita heistä tuli, vai kuinka?

Vierailija
37/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös.

Miksi näin?

Miksi miehet eivät osaa pitää omia puoliaan? Naisten pitäisi hoitaa kaikki, jopa miesten mielestä epätasa-arvoiset asiat huoh. RUPEA ITSE AJAMAAN TÄTÄ ASIAA, MINUA EI KIINNOSTA.

Jos pelkästään naiset olisivat pitäneet ääntä siitä että äänioikeus kuuluu heille ei heille olisi sitä myönnetty. Miesten tuki oli suuri tuki. Muistakaas se.

Tasa-arvossa on kyse sukupuolettomasta mielipiteestä.

Vierailija
38/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tasa-arvoa. Mutta miksi oletat, että se on naisten tehtävä taistella tämän asian puolesta ja muuttaa se? Taistelivatko miehet vaikkapa naisten äänioikeuden puolesta aikanaan vai tekivätkö suurimman työn naiset itse?

Sitähän minäkin. Ei muuta kuin aloitetta väsäämään ja lehtiin soittelemaan. Olet valinnut raskaan tien, mutta tasa-arvo on sen arvoinen. Nostan sinulle hattua (sitten kun laitat linkin, josta ilmenee mitä käytännön toimia olet tehnyt tämän epäkohdan muuttamiseksi).

Et ilmeisesti tunne yleisen ja yhtäläisen äänioikeuden historiaa Suomessa käytännössä ollenkaan, jos kuvittelet että vain naiset taistelivat sen puolesta. Kannattaa perehtyä, voi avata vähän silmiä. 

Vierailija
39/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosittain Suomessa synnytetään yli 40 000 lasta. Synnyttäjistä tasan 0 on miehiä. Missä tasa-arvo?

Millainen sanktio tulee, jos kieltäytyy synnyttämästä?

Vierailija
40/93 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös.

Miksi näin?

Tämä asia on sellainen outo varastoon jätetty tai unohdettu asia jota kukaan päättäjä ei jaksa tai ei ole aikaa hoitaa oikeaksi.

Samalaisia hoitamattomia asioita ovat tasa-arvoinen avioliittolaki ja erilaiset versiot siitä, kannabiksen laillistus jne moraalisesti vaikeasti kantaa otettavat asiat jotka pitäisi olla 2000-luvun yhteiskunnassa jo selvät.

Meillä on hyvin vanhankantainen konservatiivinen yhteiskunta vaikka suurin osa kansasta elää ihan erilaisilla vapaamielisemmillä arvoilla. Asepalvelus on jäänne joka elää haamun lailla.

On järkevämpää että miehet hankkivat vapautuksen tai menevät sivariin vaikka väärin se on, kuin että lakia muutetaan. Suomessa lakia on vaikea muuttaa ja hidasta. Harva politiikko haluaa pilata maineensa sillä että sanoo ääneen että asiaa pitäisi muuttaa.