Paras perusvoide pintakuivalle kasvojen iholle?
Olen kokeillut kaikkea mahdollista ja en tiedä, että mikä näistä oikeasti on sopivin pintakuivalle sekaiholle jolle tuppaa tulemaan miliumeja. Olen lukenut kaiken mahdollisen apteekin perusvoiteista ja usealla merkillä on voiteita joissa sanotaan, että sopii pintakuivalle iholle, mutta kokemus on osoittanut ihan muuta.
Onko teillä joku tietty merkki selvästi muita parempi ja nimenomaan haluan apteekin perusvoiteen isossa pumppupullolla.
Kommentit (29)
Häh, ap käyttää apteekin vartalorasvoja naamaansa ja ihmettelee sitten, kun on pintakuivaa ja tulee miliumeja. Vaikka niissä purkeissa lukee, että voi laittaa kasvoille, niin ei se sitä meinaa, että ne ovat siihen hyviä. Luulisi, että ihon huono kunto jo antaisi osviittaa siitä, että tuote ei ole hyvä. Kannattaisi ehkä kokeilla jotakin nimenomaan kasvoille suunniteltua tuotetta. Lisäksi suosittelen kuorintaa ja kala- ja pehmeiden kasvirasvojen lisäämistä ruokavalioon.
Apteekin perusvoide (eli vartalovoide) on oikeasti aika katastrofi kasvoille. Vaikka siinä purkissa mitä lukisi. Sillä saisin ainakin omien kasvojeni ihon nopeasti tosi huonoon kuntoon.
Minulla on saman tyylinen iho kun ap:lla ja minulle tää tuote on toiminut hyvin
http://www.neutrogena.fi/product/face/visibly-clear-pink-grapefruit-oil…
Ei ole iso koko perheen pullo mutta toimii minulle! En tykkää käyttää tosi rasvasia rasvoja koska niillä kestää ikuisuus kuivua ja tuntuu että jää öljyinen kerros jäljelle. Tää neutrogenan rasva kosteuttaa ja kuivuu nopeasti ja se viilentää kasvoja. Ainakin tuntuu siltä, ehkä sen greipin takia.
Jos pitää olla joku isompi pullo, niin olen myös käyttänyt Lumenen jotain koivu vartalovoidetta vihreästä pumppupullosta naamaan. Se on myös kevyt ja kuivuu nopeasti, toimii vaikkei "pitäisi" käyttää naamaan.
Aqualan L, pumppupullossa, imeytyy nopeasti.
Minä olen laittanut Nivea jotain Q-juttua, tuntuu toimivan aika hyvin vanhalle ruttuiselle ja kuivalle vaarin naamalla.
Vierailija kirjoitti:
rasvaaminen kuivattaa lisää...
Mutta kylläkin ainoastaan jos rasva sisältää mineraaliöljyjä (paraffinum liquidum, paraffin oil, mineral oil). Ne kuivattavat ja ovat muutenkin haitallisia.
Aiheuttavat loputtoman kierteen; 1. iho rasvataan 2. josta se kuivuu 3. siksi rasvataan vieläkin enemmän ja tiheämmin 4. ja iho kuivuu vieläkin enemmän.
Jopa apteekkien tuotteissa on useissa mineraaliöljyjä. *rutkasti alapeukkua*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rasvaaminen kuivattaa lisää...
Mutta kylläkin ainoastaan jos rasva sisältää mineraaliöljyjä (paraffinum liquidum, paraffin oil, mineral oil). Ne kuivattavat ja ovat muutenkin haitallisia.
Aiheuttavat loputtoman kierteen; 1. iho rasvataan 2. josta se kuivuu 3. siksi rasvataan vieläkin enemmän ja tiheämmin 4. ja iho kuivuu vieläkin enemmän.
Jopa apteekkien tuotteissa on useissa mineraaliöljyjä. *rutkasti alapeukkua*
Unohtakaa jo nämä virheelliset väitteet, että kaikki mineraaliöljyt olisivat vahingollisia iholle. Minulla on atooppinen iho ja mineraaliöljyä sisältävä voide nimenomaan toimii ihottuma-alueella. Laitan tähän lainauksen ammattilaiselta:
"Vastoin yleisiä uskomuksia mineraaliöljyt antavat ihon hengittää eivätkä korkealaatuisena tuki ihoa vaan jäävät ihon pinnalle antaen iholle suojan liiallista kosteuden haihtumista vastaan. Huolimatta sen öljyisestä tunteesta iholla, se ei voi imeytyä ihoon ja tukkia sitä, sen suuren molekyylikokonsa vuoksi. Tukkiakseen ihoa, ainesosan tulee olla molekyylikooltaan riittävän pieni, jotta se voi imeytyä ihohuokoseen, jossa tukkeuma muodostuu."
- Taru Huokuniemi
Kouluttaja, Kosmetologi, Materiaalitekniikan Insinööri (AMK)
Aqualan L on minunkin suositukseni kasvoille ja vartalolle. Hellävarainen, ei haise ja ärsytä, imeytyy nopeasti ja sopivan rasvainen. Toimii loistavasti myös meikin pesussa! Ei aiheuta ainakaan minulle näppyjä tai muutakaan.
Apteekin perusvoiteet ei ole kasvoille kauhean hyviä. Olen niitä aikani käyttänyt niiden oston helppouden takia mutta ei ne mitään ihmeaineita todellakaan ole. Etenkin Orionin voiteet sopii mulle todella huonosti. Aqualania ostin viimeksi ja se alkoi kirvelemään heti kasvoissa. Eikä toiminut käsirasvanakaan.
Favora sarjan naamarasvoja olen käyttänyt nyt viimeksi mutta parempia etsin.