Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hitto, raskaus sähläyksen tuloksena?

Turhaanko huolehdin?
13.12.2016 |

Edelliset kuukautiset alkoivat 10.11. Sen jälkeen kävi "vahinko" 22.11. ja hain jälkiehkäisypillerin. No, ei siinä mitään. Mutta sitten kondomi hajosi joulukuun alussa (sitä päivää en muista tarkkaan) enkä voinut tietenkään hakea jälkiehkäisyä, koska olin jo kerran sen ottanut tämän kierron aikana.

Nyt on sitten kuukautiset viisi päivää myöhässä eikä ole mitään normaaleja kuukautisia ennakoivia oireita. Ehkä se johtuu jälkiehkäisypillerin sisältämistä hormoneista? Nyt ei todellakaan ole hyvä aika olla raskaana, sillä olen lähdössä Intiaan töihin puoleksi vuodeksi keväällä. Ei muuta kuin testiä ostamaan...

Voinko todella olla raskaana, vaikka kierron mukaan hedelmällinen aika olisi ollut ohi periaatteessa jo siinä 24.11. kieppeillä? Joskus ei ole ollenkaan hauskaa olla nainen. Mies vain hymyilee, että sitten tietysti pidetään se lapsi. Just joo, kyllä minua kiinnostaisi tällä hetkellä eniten tarttua mielenkiintoiseen työtilaisuuteen. Lapsia ehtii tehdä myöhemminkin. Ei tällä asenteella kyllä äidiksi pidä ryhtyäkään.

Kuka ymmärtää näistä ovulaatioajoista, jälkiehkäisystä ja raskaaksi tulemisesta enemmän kuin minä? Huolestuttaa, vaikka kuukautiset ovat vasta 5 päivää myöhässä, koska olen aina ollut niin säännöllinen.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Ymmärrän täysin huolesi. Olin itse keväällä samassa tilanteessa. Jälkiehkäisy sekoitti kierron ja menkat jäi tulematta, mutta luojan kiitos en ollut raskaana.

Vierailija
22/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain jälkiehkäisyn heti seuraavana aamuna. Silloinkin kyllä oli jo ns. hedelmällinen aika lopuillaan. Olen kyllä juuri niin avuton tässä asiassa, etten käsitä, voiko jälkiehkäisy silloinkin siirtää hedelmällistä aikaa eteenpäin. No, nyt ei muuta kuin testiä ostamaan.

Ja miehestä: hänen mielestään olisi mukavaa, että alkaisin "kotiäidiksi", kun kerran hän saa sitten urallansa puksuttaa kuitenkin eteenpäin. Tähän asti olemme aina puhuneet, ettemme halua lapsia. Helppohan se miehen on heitellä tuollaista ilmoille, kun ajattelee, ettei se hänen elämäänsä niin paljoa muuttaisi. Tässä iässä minun töissäni käy kyllä sitten niin, että parin vuoden äitiysloman jälkeen on aivan turha hakea vastaavia projekteja hoidettavikseen. Meillä on ollut lähinnä puhetta siitä, että adoptoisimme parin-muutaman vuoden päästä orvoksi jääneen lapsen maasta, jossa ilman vanhempia lapsella ei ole mitään mahdollisuuksia selviytyä. Minä kun teen töitä usein tällaisissa paikoissa.

Katsotaan, mitä testi näyttää. Kiitoksia kaikista asiallisista vastauksista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaanko huolehdin? kirjoitti:

Hain jälkiehkäisyn heti seuraavana aamuna. Silloinkin kyllä oli jo ns. hedelmällinen aika lopuillaan. Olen kyllä juuri niin avuton tässä asiassa, etten käsitä, voiko jälkiehkäisy silloinkin siirtää hedelmällistä aikaa eteenpäin. No, nyt ei muuta kuin testiä ostamaan.

Ja miehestä: hänen mielestään olisi mukavaa, että alkaisin "kotiäidiksi", kun kerran hän saa sitten urallansa puksuttaa kuitenkin eteenpäin. Tähän asti olemme aina puhuneet, ettemme halua lapsia. Helppohan se miehen on heitellä tuollaista ilmoille, kun ajattelee, ettei se hänen elämäänsä niin paljoa muuttaisi. Tässä iässä minun töissäni käy kyllä sitten niin, että parin vuoden äitiysloman jälkeen on aivan turha hakea vastaavia projekteja hoidettavikseen. Meillä on ollut lähinnä puhetta siitä, että adoptoisimme parin-muutaman vuoden päästä orvoksi jääneen lapsen maasta, jossa ilman vanhempia lapsella ei ole mitään mahdollisuuksia selviytyä. Minä kun teen töitä usein tällaisissa paikoissa.

Katsotaan, mitä testi näyttää. Kiitoksia kaikista asiallisista vastauksista!

Siis moni vissiin luulee että se jälkiehkäisy toimii niin että se jotenkin tuhoaisi siittiöitä tms ja siten estäisi raskauden. Mutta ei se ole niin. Jälkiehkäisyn toiminta perustuu siihen, että se siirtää ovulaatiota noin viikolla eteenpäin, ja näin ollen ne naisen sisällä jo olevat siittiöt ehtii kuolla ennen ovulaatiota (siittiö elää noin 2-7 vrk). Mutta jos ovulaatio on ehtinyt alkaa ennen jälkiehkäisyn ottamista, ei sitä tietystikään enää ole mahdollista siirtää eteenpäin. Ja näin ollen jälkiehkäisy ei toimi. Jälkiehkäisyn ottaminen jo tapahtuneen ovulaation jälkeen on myös ihan turhaa.

Vierailija
24/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vaan... kirjoitti:

Ja mitäs iloa siitä saa nainen itse?

Mitäs iloa pitäisi saada? Naisen orgasmi on myytti.

Ei ole. Sä olet vaan tumpelo. Keskity niihin tyttöystävienkin toiveisiin, voivat alkaa sinunkin kanssa saada.

Vierailija
25/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletat varmaan että miehesi hyväksyy lapsensa elämän lopettamisen. Mitä jos niin ei käykään? Itse ainakin miehenä olisin todella katkera. Varmaan olisi eron paikka.

Mitään lasta ei ole olemassakaan jonka elämä lopetettaisiin. Jotain tietämystä biologiasta sentään odottaisi PISA-Suomen koulut käyneeltä. Sitäpaitsi päätös on naisen. Aina.

Vierailija
26/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että saat muutaman vuoden kuluttua sormia napsauttamalla adoptiolapsen? Adoptio jonot on vuosikausia pitkät ja todennäköisesti teidät todetaan jossain vaiheessa liian vanhoiksi alkamaan vanhemmiksi

Vierailija
27/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos nyt sitten olet raskaana, niin joudut päättämään jatkaakko raskautta vai keskeyttääkkö se. Jos miehesi (salaa) haaveilee omasta lapsesta tuon adoptoinnin sijaan, ja teet abortin, ei suhteenne välttämättä kestä sitä, tai siis mies katkeroituu abortista liikaa tai ei pysty antamaan sitä anteeksi. Jos taas päätät tehdä lapsen niin kukapa tietää mitä suhteellenne käy, mutta ainakin edellytät mieheltä että hän osallistuu lapsen hoitoon yhtä paljon kuin sinä. Jaatte vaikka ne vanhempainvapaat puoliksi, jotta pääset välillä töihin. Yksi menetetty työprojekti voi olla hinta lapsesta, mutta projekteja tulee ja menee, et voi tietää saisitko joskus vielä kiinnostavamman projektin kun on jo lapsi. 

Vierailija
28/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että saat muutaman vuoden kuluttua sormia napsauttamalla adoptiolapsen? Adoptio jonot on vuosikausia pitkät ja todennäköisesti teidät todetaan jossain vaiheessa liian vanhoiksi alkamaan vanhemmiksi

Tää on kyllä totta. Adoptioprosessi on kamalan pitkä ja hidas, ja sitten jos on hyväksytty adoptiovanhemmaksi niin voi olla vielä vuosien odotus saada se lapsi jostain, ja muita odottajia on paljon jonossa ennen. 

Vierailija
29/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:sta tulee mieleen, että hän kuvittelee voivansa kontrolloida ja hallita elämää. Kontrolloida sitä saako oman lapsen vai ei, kontrolloida sitä saako adoptiolapsen ja koska sen saa, hallita omaa uraa ja työkuvioita. Elämä ei kuitenkaan mene niin, suunnitelmat voi silmänräpäyksessä joskus mennä täysin uusiksi ja tapahtua jotain ihanaa tai kamalaa aivan yllättäen. 

t. Eräs, joka menetti lähimmän ihmisen onnettomuudessa kuolemalle kaksi vuotta sitten. Ja sen seurauksena menetti paljon muutakin.. Eikä mihinkään näistä voinut itse yhtään vaikuttaa.

Vierailija
30/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:sta tulee mieleen, että hän kuvittelee voivansa kontrolloida ja hallita elämää. Kontrolloida sitä saako oman lapsen vai ei, kontrolloida sitä saako adoptiolapsen ja koska sen saa, hallita omaa uraa ja työkuvioita. Elämä ei kuitenkaan mene niin, suunnitelmat voi silmänräpäyksessä joskus mennä täysin uusiksi ja tapahtua jotain ihanaa tai kamalaa aivan yllättäen. 

t. Eräs, joka menetti lähimmän ihmisen onnettomuudessa kuolemalle kaksi vuotta sitten. Ja sen seurauksena menetti paljon muutakin.. Eikä mihinkään näistä voinut itse yhtään vaikuttaa.

Aluksi haluan ottaa osaa menetyksiisi. Elämä ei tuollaisten kokemusten jälkeen enää näytä samalta. Olen pahoillani, toivottavasti olet saanut tukea ja apua vaikeina aikoina.

Ja sitten ap:n tilanteesta olen kanssasi samaa mieltä. Ap kuvittelee ehkä tulevansa raskaaksi noin vain (38-vuotiaana!) ja sitten adoptoivansa naps vain lapsen jostain kriisimaasta. Aina sitä suunnitella kannattaa (varsinkin adoptiota, joka on tosiaan usean vuoden projekti).

Jos tämä on totta kaikki, niin annan ap:lle yhden neuvon: palaa maan pinnalle, osta muutama raskaustesti ja jos nega, niin laittakaa se adoptioprosessi käyntiin. Ette todennäköisesti saa enää pientä vauvaa adoptoitavaksi, niin mahdollinen lapsi ei ehkä vaikuta töissäkäyntiisikään niin paljon. 

Vierailija
31/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaanko huolehdin? kirjoitti:

Edelliset kuukautiset alkoivat 10.11. Sen jälkeen kävi "vahinko" 22.11. ja hain jälkiehkäisypillerin. No, ei siinä mitään. Mutta sitten kondomi hajosi joulukuun alussa (sitä päivää en muista tarkkaan) enkä voinut tietenkään hakea jälkiehkäisyä, koska olin jo kerran sen ottanut tämän kierron aikana.

Nyt on sitten kuukautiset viisi päivää myöhässä eikä ole mitään normaaleja kuukautisia ennakoivia oireita. Ehkä se johtuu jälkiehkäisypillerin sisältämistä hormoneista? Nyt ei todellakaan ole hyvä aika olla raskaana, sillä olen lähdössä Intiaan töihin puoleksi vuodeksi keväällä. Ei muuta kuin testiä ostamaan...

Voinko todella olla raskaana, vaikka kierron mukaan hedelmällinen aika olisi ollut ohi periaatteessa jo siinä 24.11. kieppeillä? Joskus ei ole ollenkaan hauskaa olla nainen. Mies vain hymyilee, että sitten tietysti pidetään se lapsi. Just joo, kyllä minua kiinnostaisi tällä hetkellä eniten tarttua mielenkiintoiseen työtilaisuuteen. Lapsia ehtii tehdä myöhemminkin. Ei tällä asenteella kyllä äidiksi pidä ryhtyäkään.

Kuka ymmärtää näistä ovulaatioajoista, jälkiehkäisystä ja raskaaksi tulemisesta enemmän kuin minä? Huolestuttaa, vaikka kuukautiset ovat vasta 5 päivää myöhässä, koska olen aina ollut niin säännöllinen.

0/5 huono.

Vierailija
32/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiehkäisy siirtää ovulaatiota noin viikolla. Eli 24.11. > noin 1.12. Vastaavasti tietysti kuukautiset siirtyvät. Huonolla säkällä siis voit olla raskaana, mutta todennäköisesti kuukautiset tulevat parin päivän sisällä. Testiä ei kannata tehdä ennen kuin kuukautiset ovat vähintään viikon myöhässä.

Vierailija
33/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi AP

Harkitse nyt vielä lapsen pitämistä. Nyt on viimeiset ajat käsillä ikäsi vuoksi. Ja mitä tulee adoptioon niin ikäraja taitaa olla n.40-45 ja prosessi useamman vuoden eli jos et ole raskaana niin adoptio kannattaa laittaa heti vireille

Älä pelkää mitään kahden vuoden mammalomia, ensinnäkin töihin selviää tarvittaesaa alle vuodessa.

Vierailija
35/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, jos olet jo 38 niin ei todellakaan kannata jättää "ehtii sitä myöhemminkin"-kortin varaan. Et nimittäin todellakaan välttämättä enää ehdi.

Vierailija
36/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et omia biologisia halua ja muut ehkäisykeinot kuin kortsu eivät sovi, miten olisi sterilisaatio? Sen saa lapsettomana, kun ikää on 30. Itselleni lääkäri olisi vielä määrännyt e-pillereitä, mutta halusin pysyvän ehkäisyn, ja olen nyt sterijonossa. Silloin tietysti täytyy olla täysin varma, ettei biologisia lapsia halua. Tai lapsia ylipäätään, sillä kuten olikin sanottu; adoptioprosessi ei ole välttämättä se kaikista helpoin.

Vierailija
37/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehan ap kertomaan sitten, kun olet tehnyt testin.

Käsittämätöntä kyllä, miten tällaiset "velat" sählää niinkin yksinkertaisen asian, kuin ehkäisyn, kanssa!! Se oma ura ja elämä on olevinaan niin tärkeetä, ettei lasta haluta sitä sekoittamaan, mut silti ei osata yhtä kortsua käyttää oikein. Naurettavaa.

Vierailija
38/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiehkäisy on kyllä aivan turha! Se toimii silloin kun et muutenkaan voisi tulla raskaaksi ja siitä ei ole mitään hyötyä silloin kuin sitä oikeasti tarvitsisi ("vahinko" ovulaation aikana)!

Vierailija
39/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/42 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkiehkäisy on kyllä aivan turha! Se toimii silloin kun et muutenkaan voisi tulla raskaaksi ja siitä ei ole mitään hyötyä silloin kuin sitä oikeasti tarvitsisi ("vahinko" ovulaation aikana)!

Höpsis, itse olen hedelmöittynyt 5 päivää ennen ovulaatiota tapahtuneesta yhdynnästä (todennettu ovulaatiotesteillä, kun lapsi oli tilauksessa). Hyvin olisi vahinkotapauksessa pystynyt raskauden ehkäisemään jälkiehkäisypillereillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi