Ei hitto, raskaus sähläyksen tuloksena?
Edelliset kuukautiset alkoivat 10.11. Sen jälkeen kävi "vahinko" 22.11. ja hain jälkiehkäisypillerin. No, ei siinä mitään. Mutta sitten kondomi hajosi joulukuun alussa (sitä päivää en muista tarkkaan) enkä voinut tietenkään hakea jälkiehkäisyä, koska olin jo kerran sen ottanut tämän kierron aikana.
Nyt on sitten kuukautiset viisi päivää myöhässä eikä ole mitään normaaleja kuukautisia ennakoivia oireita. Ehkä se johtuu jälkiehkäisypillerin sisältämistä hormoneista? Nyt ei todellakaan ole hyvä aika olla raskaana, sillä olen lähdössä Intiaan töihin puoleksi vuodeksi keväällä. Ei muuta kuin testiä ostamaan...
Voinko todella olla raskaana, vaikka kierron mukaan hedelmällinen aika olisi ollut ohi periaatteessa jo siinä 24.11. kieppeillä? Joskus ei ole ollenkaan hauskaa olla nainen. Mies vain hymyilee, että sitten tietysti pidetään se lapsi. Just joo, kyllä minua kiinnostaisi tällä hetkellä eniten tarttua mielenkiintoiseen työtilaisuuteen. Lapsia ehtii tehdä myöhemminkin. Ei tällä asenteella kyllä äidiksi pidä ryhtyäkään.
Kuka ymmärtää näistä ovulaatioajoista, jälkiehkäisystä ja raskaaksi tulemisesta enemmän kuin minä? Huolestuttaa, vaikka kuukautiset ovat vasta 5 päivää myöhässä, koska olen aina ollut niin säännöllinen.
Testi näytti negatiivista. Eli ilmeisesti aivan turhaah huolehdin.
Tässä on moni kommentoinut sitä, että kyllähän minun pitää lapsi tehdä miehelle, jos hän niin haluaa. Miksi? Jos mies aikoo edelleen olla työmatkoilla pitkiäkin ajanjaksoja, miksi hänellä pitäisi olla lapsi kotona odottamassa? Onko se statuskysymys? Kyllä minä voisin lapsen saadakin, jos tietäisin, että sitten mies on hänen kanssaan kotona ja minä tuon työmatkoilta heille tuliaisia.
Ja adoptiosta: monessa muussa maassa ei ole todellakaan niin raskasta byrokratiaa adoptioon liittyen kuin Suomessa. Ja jos on asunut toisessa maassa lapsen huoltajana useamman vuoden ajan, saa yleensä Suomessakin lapselle virallisen huoltaan statuksen.
Ylipäänsä en ymmärrä tätä asennetta, jossa naiset teilaavat toisiaan minkä ehtivät. Missä on kaikki solidaarisuus? Ja miksi ollaan aina ensimmäisenä toteamassa, että "olet väärässä" tai "et voi tehdä noin" ennen kuin on otettu selvä toisen tilanteesta lainkaan? Ajattelin, että vauva.fi olisi sivusto, jossa etenkin naiset keskustelevat toisiaan ymmärtäen. Joku ei ymmärrä sitä, että aikuinen ihminenkin voi tehdä virheitä. Ilmeisesti nämä ihmiset ovat sitten täydellisiä eivätkä tee minkään tason erehdyksiä kotona, töissä, opinnoissa tai sosiaalisessa elämässään. Kaikkea hyvää heillekin, joka tapauksessa.