Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montaako kieltä osaatte? Minä osaan kahdeksaa!

Vierailija
12.12.2016 |

?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan sujuvasti viittä kieltä. Lisäksi ymmärrän/tulen toimeen/osaan kirjallisesti neljää muuta kieltä.

Nuo viisi sujuvasti osaamaani kieltä minulla on käytössä ihan arkipäiväisessä elämässäni. En kerro mitkä kielet ovat kyseessä, mutta kerron tämän verran: mieheni on ulkomaalainen, itse olen suomalainen. Vaikka puhun sujuvasti mieheni äidinkieltä, niin kommunikoimme silti englanniksi keskenämme. Asumme kolmannessa maassa, jonka kieltä osaan toki myös sujuvasti. Näiden neljän kielen lisäksi käytän töissä päivittäin ruotsia.

Vierailija
42/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan myös 8 kieltä ja ihan sujuvasti jokaista. Kaksi olen oppinut jo vauvasta, kolmannen ja neljännen lapsena, loput sit myöhemmin eri puolilla maailmaa asuessa. Ja joo, ei ole kehuskelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea, englantia ja jotenkin ruotsia. En ole koskaan ollut kiinnostunut kielten opiskelusta. Jos olisin, niin kehittäisin ennemmin englantia kuin opettelisin muita kieliä. Englannilla kuitenkin pärjää lähes joka paikassa ja on tärkeämpää hallita loistavasti tuo kieli kuin osata huonosti useita.

Suoraan sanottuna keksin aikamoisen liudan asioita, joissa haluan kehittää itseäni mieluummin kuin kielellisesti. 

Vierailija
44/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmea: ryskaa, tyskaa ja paskaa. Lisäksi suutelen ranskalaisittain.

Vierailija
45/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljää, mutta suomea ja saamea parhaiten. Enkkua niin et pärjään hyvin ulkomailla ja ruotsia jotenkuten, mitä nyt koulussa tuli opittua.

Vierailija
46/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyödyt sillä? Itse osaan suomea ja englantia, koska muita ei ole ollut aikaa opetella ja ne ovat suhteellisen hyödyttömiäkin. Tienaan yli sata tonnia vuodessa.

Pystyn seuraamaan eurooppalaista kulttuuria laajasti, lukemaan raamattua alkukielellä ym kivaa. Ja hyi, olet joku materialisti insinööri tai putkiaivo juristi :D Ap

Teologian opintoihin kuuluu heprean, kreikan ja latinan opiskelu. Joten aika moni teologi osaa lukea Raamattua alkukielellä, vaikka ei nykykreikaksi tai -hepreaksi osaisi esim. keskustelulla. Osaatko sinä? Selvennä nyt vähän, mitä tarkoitat kielen osaamisella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän