Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetti, lopetan kohta opiskelut kesken!

Vierailija
12.12.2016 |

En saa ikinä aloitettua mitään ajoissa. En ole ikinä saanut aloitettua mitään ajoissa. Kaikki jutut jää aina niin viime tippaan. Luulin että tämä helpottuisi ajan myötä, mutta ei. Usein tuo menee siihen että istun kirjan tai tietokoneen edessä, mutta ajatus ei vaan kulje jos ei ole stressiä. Mikä ihme minua vaivaa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vaan.

Vierailija
2/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, et ole ainoa. Aivan kuin olisin itse kirjoittanut aloituksen omasta toiminnastani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska? Puutetta omantoiminnan ohjauksessa? Masentunut?

Vierailija
4/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama ongelma. Ainoa mikä auttoi oli mennä koulun kirjastoon, ostaa iso kuppi kahvia mukaan ja tehdä hommia siellä. Silloinkin sain aina juuri ja juuri rimaa hipoen hyväksyttävän tekstimäärän kasaaan ja suurin osa aika menee johonkin.. en edes tiedä mihin! Tuijotan kirjaa, luen uudelleen ja uudelleen lauseita, enkä vain saa ajatuksia muutettua siihen suuntaan, että saisin sen tehtävän tehtyä. Ja vaikka miten tietää, että ihan nopealla panostuksella saisin sen tehtävän aikaan, niin en vain osaa saada itseäni toimimaan. Pahimmillaan löydän itseni unelmoimasta jostain ihan muusta asiasta, enkä edes tiedä miten olen siihen päätynyt, kun siellä kirjastossa ei ihan hirveästi ole edes ylimääräistä, mihin huomio voisi vahingossa kiinnittyä. Ärsyttää kun tuntuu, etten ikinä ole tehnyt parastani, tai saanut paperille ajatuksiani.

Vierailija
5/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on rankkaa, mutta se kannattaa kyllä. Itsellä oli monta kertaa usko koetuksella omien insinööriopintojen kanssa, mutta sain puskettua itseni valmiiksi 4 vuodessa AMK:sta.

Nykyään mukavissa toimistotöissä 2800 eur/kk bruttotuloilla.  Arkisin virastoaikaan 8h työpäivät ja viikonloput aina vapaana. Nyt jouluna tulossa viikon loma ja mietiskelen tässä mihin päin maailmaa lähtisi matkustelemaan.

Vierailija
6/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kirjoittamaan. Älä edes yritä kirjoittaa valmista tekstiä. Kunhan vain jotain kirjotat.

Vierailija
7/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelemasi ala on kiinnostava, jatka sitkeästi :) Ei harmita, ettet tätäkään saanut tehtyä. Ole iloinen jokaisesta suoritetusta tutkinnosta :D

Minulla on sama ongelma, että tehtävät tuppaa jäämään viime tippaan 😔 Ärsyttää itseänikin. Luonteeltani olen vahvasti flekmaatikko ja ajattelen sen selittävän jonkin verran tätä.

Tämä yltäkylläinen aika netteineen, av-palstoineen ... vie minua ja vähentää aikaa keskittyä olennaiseen.

Olen 41v ja työelämässä.

Tsemppiä kovasti :)

Vierailija
8/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama vika, nytkin yllätin itseni täältä palstalta notkumasta, vaikka olisi muuta tehtävää. Tuo kirjastovinkki kuulostaa järkevältä, silloin on pakko keskittyä siihen mitä on tekemässä. 

Vierailija
9/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, ettet ole MOTIVOITUNUT opiskelemaasi alaan. Olet ehkä siellä vain siksi, kun yliopistossa nyt vain pitää olla. (Oletan, että olet yliopisto-opiskelija)

T. Viestinnän drop-out

Vierailija
10/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viime tippaa ei olisi niin maailmassa ei saataisi aikaiseksi yhtään mitään.

Vierailija
11/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää huomenna mennä itsekin koulun kirjastolle lukemaan, sillä ei näistä kotipäivistä yksinkertaisesti tule mitään. Viimeinen tentti perjantaina ja aihe on jotenkin niin vaikea, etten tiedä miten saan ahdettua tietoa päähäni enää näin syksyn päätteeksi.

Keväällä yritän aikatauluttaa paremmin lukemista, sillä viime hetken lukemiset aiheuttavat liian kovaa stressiä. Tentit menevät kuitenkin ihan hyvin, joten ajaudun toimimaan aina samalla mallilla. Esseet teen kyllä ajallaan ja tunnollisesti, mutta lukeminen tuottaa haasteita...

Vierailija
12/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiska? Puutetta omantoiminnan ohjauksessa? Masentunut?

Luulin teininä että tuo johtui masennuksesta, mutta ei. Vaikka olen pirteämpi ja iloisempi kuin koskaan niin tuo ei ole helpottanut yhtään.

Tällä saattaa kyllä olla tekemistä omantoiminnan ohjauksen puuteen kanssa, en ikinä oikein oppinut järjestelemään asioitani tehokkaasti ja suunnitelmani ovat usein todella sekavia. Ja jopa ne ei-sekavat suunnitelmat menee aina miten sattuu. Opin vasta vähän aikaa sitten että suunnitelmien tulisi ilmeisesti jäsentyä osiin automaattisesti, omat aivoni järjestävät asiat aina kahteen osaan: aloita, valmis. Mitä tuossa välillä on? Sekavaa sähläystä.

AP

Vierailija
13/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä, ettet ole MOTIVOITUNUT opiskelemaasi alaan. Olet ehkä siellä vain siksi, kun yliopistossa nyt vain pitää olla. (Oletan, että olet yliopisto-opiskelija)

T. Viestinnän drop-out

Puhu vain omasta puolestasi. Ihmiset ovat kaikki erilaisia, eikä kaikilla vain ole samanlaisia ajanhallintataitoja, organisointikykyjä, keskittymiskykyä tai jaksamista. Ihmisen toiminta on inhimillistä, jos tiesit.

Vierailija
14/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyötynyt paljon pomodoro-menetelmästä. Eli laitan kellon soimaan vaikka vartin päähän ja keskityn sen aikaa. Monesti saan sillä kiinni työstä ja jaksan pidempäänkin.

Toinen konkreettisesti auttanut juttu lukemiseen ja kuunteluun on jatkuva muistiinpanojen teko, kirjoittaminen tai piirtäminen. Raapustan koko ajan jotain, mutten ajatus lähtee harhailemaan.

Vierailija
15/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lopeta. täällä toinen samallainen "luuseri". Kirjotin ton topikin "ikuinen opiskelija yliopistossa" Mene sinne, lue sieltä. Oon ihan samammoinen. Opiskelen kun töitä en oo ja itsetunto ei anna myöden olla kortistossa. Sairauttakin (fyysisiä) on niin en voi kaikkia hanttihommia tehdä

Vierailija
16/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. Tentteihinlukukin jää aina viime tippaan.

Vierailija
17/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kyse ADHD:sta tai ADD:sta. Aiheuttaa samanlaisia vaikeuksia. Ajanhallinta ja suunnitteleminen vaikeaa.. Itsellä myös samankaltaisia ongelmia

Vierailija
18/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aikuisena miettinyt että olisko ADD, testien mukaan saattaisi olla. Ihan kyvytön tekemään mitään loppuun, järkeistämään arkea jne. Ainoa mitä toimii on tiukat deadlinet, opiskelun esim. avoimessa yliopistossa ja laitoin itselleni takarajan että 25 op pitää tulla tehtyä työn ohella 3kk aikana, ja näin tein. Tyylin on pakko olla "kaikki ja kerralla", muuten ei tule mistään mitään. Työelämässä pärjään kun käytön pari tuntia aamusta "muuhun" ja kasaan työt niin että niillä on sitten lopputunteina kiire- siinä kiireen tunteessa pystyn tekemään, muuten en. Hiljaisina päivänä jää ihan perushommia kesken huomaamatta jne.

Vierailija
19/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just eilen katsoin HY:n avoimen sivuilta videon, jolla psykologi puhui tästä vetkuttelun ongelmasta. Ei se siinä mitään maata mullistavaa sanonut, mutta auttoi kuitenkin. Tänään olen kirjoittanut jo useamman sivun tehtävää... Helpottaa kuulla, että muillakin on samaa ongelmaa.

Vierailija
20/37 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä just eilen katsoin HY:n avoimen sivuilta videon, jolla psykologi puhui tästä vetkuttelun ongelmasta. Ei se siinä mitään maata mullistavaa sanonut, mutta auttoi kuitenkin. Tänään olen kirjoittanut jo useamman sivun tehtävää... Helpottaa kuulla, että muillakin on samaa ongelmaa.

Olisiko linkkiä tuohon videoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä